بازدید 22192
۴

پرونده رییس‌وقت ستاد مقابله باکرونا به قوه‌قضاییه رفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد رییس وقت ستاد ملی مقابله با کرونا به قوه قضاییه موافقت کردند.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 02 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، در اجرای ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد رییس وقت ستاد ملی مقابله با کرونا (رییس جمهوری سابق) مورد بررسی قرار گرفت و با رای موافق ۱۶۷ نماینده برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شد.

متن این گزارش از سوی «سید محمد پاک مهر» نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بدین شرح قرائت شد: عموم مردم ایران از عملکرد ستاد ملی کرونا و وزارتخانه‌ها و در راس آن شخص رییس جمهوری جناب آقای دکتر حسن روحانی در کنترل و درمان بیماری کرونا رضایت نسبی نداشته و علیرغم برگزاری جلسات و مصوبات متعدد، تناقض، تضاد و نقایص در تصمیمات متخذه و اقدامات صورت گرفته مشاهده می‌شود و مردم از این بابت ضررهای جبران‌ناپذیر مادی و معنوی را متحمل شده‌اند.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: در این خصوص می‌توان از مواردی همچون تصمیمات اشتباه رییس جمهوری در ایام پایان سال ۱۳۹۹ و عادی انگاری وضعیت بیماری در نوروز ۱۴۰۰، برخورد ناشایست رییس جمهوری در مقابل هشدارهای نظارتی، تصمیمات نامناسب و متناقض او به عنوان رییس ستاد و عملکرد بسیار ضعیف او در مدیریت واردات، تولید و توزیع واکسن کرونا و غیره نام برد.

این گزارش در ادامه هر کدام از موارد را به تفصیل توضیح داد و اضافه کرد: تصمیمات اشتباه رییس جمهوری در پایان سال ۱۳۹۹ و عادی انگاری وضعیت بیماری در نوروز ۱۴۰۰، همانگونه که کارشناسان در اواخر بهمن ماه موج چهارم کرونا را پیش بینی کرده بودند. پس از تعطیلات عید نوروز موج چهارم کرونا در حالی از راه رسید که این موج از موج‌های قبلی بسیار خطرناک‌تر بود و تعداد قربانیان روزانه به ۵۰۰ نفر رسید. چند ماه از موج سوم کرونا گذشت و در حالی‌که به رغم هشدارهای متخصصان نسبت به شکننده بودن وضعیت و خطر وقوع موج چهارم کرونا، خیال مردم کمی از این بابت راحت شده بود، موج چهارم بدتر از همیشه از راه رسید و ترس‌ها را تبدیل به واقعیت کرد.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره عملکرد رییس وقت ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: بنا به گفته وزیر بهداشت «رنگ‌بندی بر مبنای عملکرد ویروس جهش یافته را در ستاد ملی کرونا معرفی کردیم تا یکی از آنها را بپذیرید عواقب آنها را هم مشخص کردیم. دوستان رنگ بندی شادتر که قرمز و نارنجی کمتری دارد و بدون مداخله ویروس جهش یافته را پذیرفتند.» در این بین مانند همیشه عمده تقصیر به گردن مردم انداخته شد که با رفتارهای پرخطر خود در عید نوروز مانند رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، دید و بازدید نوروز، سفر و خریدهای عید این موج خطرناک را رقم زده اند ولی این در حالی است که به تبع رنگ بندی شهرها در آن زمان وفق مقررات مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، پیش از تعطیلات نوروز هیچ مقررات جدی برای محدودیت سفرها و... وضع نشد.

این گزارش یادآور شد: به‌رغم آنکه مسوولان وزارت بهداشت، تاکید داشتند با مقررات فعلی و عدم تصویب محدودیت های سخت‌تر به زودی وارد موج چهارم خواهیم شد، مسوولان مربوطه تنها به توصیه‌هایی که الزام آوری خاصی نداشتند، اکتفا کردند. همین مساله باعث شد تا عموم جامعه انداخته شدن تقصیر به گردن مردم را تحمل نکرده و نسبت به این رویکرد همیشگی مسؤولان انتقاداتی جدی داشته باشند.

ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۴
برید بابا خودتونو سیاه کنید
ایول . منم شاکی هستم.
نمایندگان خود را درگیر مسائل بی حاصل و سیاسی و بچه گانه نکنند. اولا اگر مقصری باشد دکتر نمکی باید زیر سوال برود که با حرف ها شعاری مردم را به کام مرگ برد. دوم این که خود می دانید با رئیس قبلی کاری نمی توانید بکنید. چرا مردم را عصبانی می کنید.
شکایت کردن از مسئولان در همه رده ها کار بسیار خوبی است این روش باعث میشود از این ببعد خیلی ها از جمله نمایندگان پایشان به قوه قضایی باز شود اما یک نکته در اینجا وجود دارد ان است قوه قضایی ایا کارش را درست انجام میدهد و محرمانه و غیرمحرمانه و خط قرمز ووو....استفاده از این کلمات باعث برسی عادلانه نشود مردم خیلی هم استقبال میکنند البته باید رییس جمهور های قبلی نیز بدادگاه بیایند اگر درست عمل شود همه مسئولان به زندان محکوم خواهند شد فکری بحال ساخت زندان جدید باشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار