بازدید 21717
کیوسک بین الملل تابناک

ارسال موشک‌های هوا به هوای اسراییل برای جمهوری آذربایجان/ افشای جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی/ اوج گرفتن تنش‌ها بین فرانسه و انگلیس/ امضای توافق نظامی ده ساله بین اسرائیل و هند

ارسال موشک‌های هوا به هوای اسراییل برای جمهوری آذربایجان، افشای جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی، اوج گرفتن تنش‌ها بین فرانسه و انگلیس، امضای توافق نظامی ده ساله میان اسرائیل و هند و تاسیس دو پایگاه نظامی روسیه در شمال سوریه، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ 01 November 2021

ارسال موشک های هوا به هوا اسراییل برای جمهوری آذربایجان/ افشای جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی/ اوج گرفتن تنش ها بین فرانسه و انگلیس/ امضای توافق نظامی ۱۰ ساله میان اسرائیل و هند

کیوسک بین الملل تابناک: ارسال موشک‌های هوا به هوای اسراییل برای جمهوری آذربایجان، افشای جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی، اوج گرفتن تنش‌ها بین فرانسه و انگلیس، امضای توافق نظامی ده ساله میان اسرائیل و هند و تاسیس دو پایگاه نظامی روسیه در شمال سوریه، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

ارسال موشک های هوا به هوای اسراییل برای جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان به تازگی موشک های هوا به هوا ساخت رژیم صهیونیستی را برای جنگنده های میگ -۲۹  نیروی هوایی خود دریافت کرد.
ارسال موشک های هوا به هوا اسراییل برای جمهوری آذربایجان/ افشای جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی/ اوج گرفتن تنش ها بین فرانسه و انگلیس/ امضای توافق نظامی ۱۰ ساله میان اسرائیل و هند
به گزارش پایگاه خبری روسی زبان «حقین . آذ» جمهوری آذربایجان، موشک های I-Derby ER از اسراییل دریافت کرده که از نوع موشک‌های مدرن‌سازی شده  Derby ساخت شرکت دفاعی اسرائیلی Rafael است.

این گزارش خاظرنشان کرد، این موشک ها در حال حاضر در اختیار نیروی هوایی جمهوری آذربایجان برای استفاده در جنگنده های میگ – ۲۹ قرار می گیرد، ولی به تعداد موشک های دریافت شده از سوی جمهوری آذربایجان اشاره ای نشده است.

جمهوری آذربایجان در حال حاضر یکی از عمده کشورهای دریافت کننده تجهیزات نظامی ساخت شرکت های صنایع دفاعی اسراییل در منطقه قفقاز جنوبی به شمار می آید.

جمهوری آذربایجان در جریان جنگ ۴۴ روزه سال گذشته همراه با پهپادهای «بایراکتار» ساخت ترکیه از پهپادهای تهاجمی و انتحاری «هاروپ» ترکیه نیز به صورت گسترده استفاده کرد.

افشای جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی

منابع قانونی کره جنوبی افشا کردند که سازمان جاسوسی آمریکا تا سال گذشته یک دفتر مخفی در این کشور را اداره کرده و با استفاده از آن مشغول جاسوسی از این کشور بوده است.

ارسال موشک های هوا به هوا اسراییل برای جمهوری آذربایجان/ افشای جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی/ اوج گرفتن تنش ها بین فرانسه و انگلیس/ امضای توافق نظامی ۱۰ ساله میان اسرائیل و هند

به گزارش "اسپوتنیک"، وجود این دفتر مخفی پس از شکایت سه کارمند کره‌ای از دولت آمریکا به دلیل اخراج غیر قانونی آنها مشخص شد.  

این سه کارمند توسط این دفتر استخدام شده بودند. این دفتر تحت برنامه "منبع باز" سازمان سیا بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ فعالیت و در سال ۲۰۲۰ این سه کارمند محلی را اخراج کرده است.  

این افراد در دادخواست خود اعلام کرده‌اند اخراج آنها ناعادلانه بوده است، زیرا هیچ دلیل موجه و ضروری برای انجام چنین اقدامی وجود نداشته است.  
با این حال، دادگاه مرکزی منطقه‌ای کره جنوبی این دادخواست را رد و اعلام کرده است اخراج این افراد، یک تصمیم از سوی کشوری مستقل بوده و خارج از حوزه قضایی این دادگاه محسوب می‌شود.  

سازمان سیا سال گذشته تمام دفاتر "برنامه منبع باز" خود را تعطیل کرد؛ جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی، جدیدترین مورد جاسوسی آمریکا از متحدان خود محسوب می‌شود.  

در تابستان سال جاری رسانه‌های اروپایی فاش کردند که آمریکا از سرویس مخفی دانمارک برای جاسوسی از سران بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان استفاده کرده است.  

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، خواستار توضیح واشنگتن و کپنهاگ شد و گفت که جاسوسی از متحدان و شرکای اروپایی قابل قبول نیست. کاخ سفید وعده داد که این موضوع را با متحدان خود از طریق کانال‌های امنیت ملی "مناسب" حل خواهد کرد.  

افشای جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از سیاستمداران اروپایی برای اولین بار توسط ادوارد اسنودن در سال ۲۰۱۳ انجام شد. اسنودن با انتشار اسنادی اعلام کرده بود که سازمان امنیت ملی آمریکا حتی گوشی‌های همراه رهبران اروپایی را چند سال شنود کرده است.

اوج گرفتن تنش ها بین فرانسه و انگلیس

به گزارش منابع فرانسوی، تنش های بین پاریس و لندن بر سر حق ماهیگیری به رغم دیدار رهبران دو کشور در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ همچنان پابرجاست و به گفته امانوئل مکرون، اکنون توپ در زمین انگلیس است.

ارسال موشک های هوا به هوا اسراییل برای جمهوری آذربایجان/ افشای جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی/ اوج گرفتن تنش ها بین فرانسه و انگلیس/ امضای توافق نظامی ۱۰ ساله میان اسرائیل و هند

به گزارش رادیو فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، روز گذشته (یکشنبه) در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در رُم با یکدیگر دیدار کرده تا تنش حاصل از اختلاف میان دو کشور بر سر ماهیگیری را کاهش دهند. این دیدار که بر بستر اختلافات گسترده دیگر میان پاریس و لندن انجام گرفت، بی نتیجه ماند و رهبران هر دو کشور اندکی بر مواضع پیشین خود پافشاری کردند.

بوریس جانسون اعلام کرد که انگلیس نمی‌تواند بیش از آنچه تا کنون پذیرفته، انجام دهد و امانوئل مکرون تاکید کرد که اگر خواست فرانسه در این زمینه اجرا نشود، تصمیمات متقابل از روز سه شنبه (دوم نوامبر/ ۱۱ آبان) به اجرا گذاشته خواهد شد.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوفیگارو، رئیس جمهوری فرانسه سه روز پیش در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی فاینانشال تایمز به افزایش تنش های اخیر با انگلیس اشاره کرد و گفت که اعتبار انگلیس در خطر است. مکرون گفت هنگامی دولت لندن سال‌ها صرف مذاکره بر سر یک معاهده می‌کند و چند ماه بعد بر خلاف آنچه تصمیم گرفته شده انجام می‌دهد، دال بر به چالش کشیدن اعتبار آن است.

رادیو فرانسه افزود: دیدار نیم ساعته میان رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر انگلیس که برای رفع تنش میان دو کشور به خصوص بر سر ماهیگیری در آب‌های انگلیس برگزار شده بود، خود با تنش همراه گردید. این دیدار دوجانبه، بر خلاف معمول، با حضور دو طرف در برابر روزنامه نگاران پایان نیافت و تنها اعلام شد که طرفین برای حل بحران تلاش خواهند کرد.

امانوئل مکرون در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره اختلاف میان فرانسه و  انگلیس در زمینه ماهیگیری تاکید کرد که «توپ اینک در زمین انگلیس است و اگر آن ها در این زمینه گامی برندارند، تردیدی نیست که تهمیدات اعلام شده برای دوم نوامبر (۱۱ آبان)، به اجرا گذاشته خواهد شد». او ابراز امیدواری کرد که در این باره «پاسخ مثبتی» دریافت کند.

همزمان با اظهارات امانوئل مکرون، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، در کنفرانس مطبوعاتی دیگری در این باره تصریح کرد که «موضع انگلیس تغییر نکرده است.»

پاریس تهدید کرده است که در صورت خودداری لندن از به اجرا گذاشتن «تمهیدات لازم در جهت تنش زدایی»، از روز دوم نوامبر (۱۱ آبان) محدودیت‌هایی در زمینه ماهیگیری و محصولات دریایی انگلیس به اجرا خواهد گذاشت که از جمله آن ها ممنوع کردن واردات محصولات دریایی این کشور به فرانسه و ممنوع کردن پهلو گرفتن کشتی‌های ماهیگیری انگلیسی در بنادر فرانسه است.

به گفته پاریس، این تصمیمات در پاسخ به خودداری لندن از صدور شمار پیش‌بینی و توافق شده مجوز صید برای ماهیگیران فرانسوی در آب‌های انگلیس اتخاذ شده است. «اَنیک ژیراردَن» وزیر امور دریایی فرانسه، اعلام کرده است که انگلیس بر پایه توافق‌های انجام گرفته در چارچوب خروج این کشور از اتحادیه اروپا باید ۱۸۴ مجوز ماهیگیری دیگر برای صیادان فرانسوی صادر کند.

دولت انگلیس انتقادات فرانسه را ناروا دانسته و به نوبه خود تهدید کرده است که در صورت اجرای محدودیت‌های اعلام شده، تمهیدات تلافی جویانه‌ای تدارک می بیند.

 کاخ الیزه نیز روز گذشته (یکشنبه) خواستار برداشتن گام‌هابی از سوی انگلیس برای «تنش زدائی» در «ساعات یا روزهای آینده» و به هر حال پیش از ٢ نوامبر (۱۱ آبان) شد.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس اندکی بعد همین عبارت را تکرار کرد و گفت «اگر دولت فرانسه پیشنهادهایی برای تنش زدایی دارد، ما از آن ها استقبال می‌کنیم». او نیز همانند بوریس جانسون تاکید کرد که «موضع انگلیس تغییر نکرده است» و بر عهده پاریس است که با لغو «تهدیدات» خود، در جهت «تنش زدایی» اقدام کند.

مقامات فرانسوی یادآور شدند که خواست فرانسه از انگلیس «احترام به توافقی است که درباره مناسبات پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا به امضا رسیده است». به گفته آن ها بوریس جانسون باید به امضای انگلیس احترام بگذارد و بنابراین تعهدات پذیرفته شده را اجرا نماید.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه تاکید کرد که لحن بیانات بوریس جانسون هر چه باشد، هدف پاریس مدیریت بحران به شکل «جدی» است.

بحران ماهیگیری میان فرانسه و انگلیس، بر بستر یک سلسله اختلافات دیگر بروز کرده است که اعلام ناگهانی توافق میان استرالیا، آمریکا و انگلیس در ایجاد یک اتحاد راهبردی میان خود و لغو خرید زیردریایی‌های سفارش داده شده از سوی کانبرا به پاریس و نیز اختلاف دراز مدت درباره پناه جویانی که برای رفتن به انگلیس در شمال فرانسه اجتماع کرده و اردوگاه‌های غیرقانونی ایجاد می‌کنند، از جمله آن هاست. امانوئل مکرون در کنفرانس مطبوعاتی خود به این اختلافات نیز اشاره کرد.

امضای توافق نظامی ۱۰ ساله میان اسرائیل و هند

هند و رژیم صهیونیستی برای تشکیل یک کارگروه برای طراحی یک طرح همکاری نظامی ده ساله میان دو طرف به توافق رسیدند. 

ارسال موشک های هوا به هوا اسراییل برای جمهوری آذربایجان/ افشای جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی/ اوج گرفتن تنش ها بین فرانسه و انگلیس/ امضای توافق نظامی ۱۰ ساله میان اسرائیل و هند

براساس گزارش روزنامه هندوستان تایمز، این توافق ده ساله زمینه‌های جدید همکاری های دفاعی، تولید، تحقیق و توسعه را شامل خواهد شد. 

روسای این کارگروه مشترک «آجای کومار» مدیرکل صنایع دفاعی هند و سرلشکر «امیر اشل» مدیر کل صنایع نظامی رژیم صهیونیستی هستند. 

پانزدهمین نشست این گروه کاری هفته گذشته در تل آویو برگزار شد و در همین نشست، تشکیل این کارگروه مورد توافق قرار گرفت. دو طرف در این دیدار همچنین تعاملات نظامی از جمله برگزاری رزمایش ها و همکاری صنعتی نظامی را بررسی کردند. 

روزنامه هندوستان تایمز در ادامه نوشت، اسرائیل یکی از شرکای اصلی نظامی هند است و سالانه بیش از یک میلیارد دلار انواع سلاح و تجهیزات نظامی به دهلی نو می‌فروشد. هند بعد از روسیه و فرانسه سومین کشوری است که بیشترین سلاح را در پنج سال گذشته از تل آویو خریده است. 

روابط رژیم صهیونیستی و هند که دهه‌های قبل با مشکلات دیپلماتیک مواجه بود، در دوره نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» و «نارندرا مودی» طی سال های گذشته بهبود یافته است. 

روز دوشنبه نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست گروه 20 در رم ایتالیا با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار و رایزنی کرد.
پیش از این در اواخر دی ماه سال ۱۳۹۶ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی به دهلی نو سفر کرده بود.

تاسیس دو پایگاه نظامی روسیه در شمال سوریه

منابع خبری کرد زبان از تلاش روسیه در ساخت دو پایگاه هوایی بزرگ در شمال غربی سوریه خبر دادند.

ارسال موشک های هوا به هوا اسراییل برای جمهوری آذربایجان/ افشای جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی/ اوج گرفتن تنش ها بین فرانسه و انگلیس/ امضای توافق نظامی ۱۰ ساله میان اسرائیل و هند

خبرنگار شبکه خبری «کردستان- 24» عصر دوشنبه به وقت تهران در توییتی نوشت که روسیه قصد دارد، دو پایگاه هوایی دائمی  در شمال غربی سوریه تاسیس کند.

روسیه قصد دارد یک پایگاه هوایی بزرگ را در نزدیکی فرودگاه «صارین» در «عین العرب» و دیگر پایگاه هوایی بزرگ را در «قامشلی» تاسیس کند. این اقدام روس‌ها در مواجهه با آمریکا صورت گرفته است.

«الکسی لئونکوف» کارشناس نظامی روسیه  نیز تاکید کرد که بمب افکن های آمریکایی قادر به نابودی سامانه پدافند هوایی روسیه مستقر در سوریه نیستند.

لئونکوف در واکنش به گزارش مجله هفتگی فوربس، گفت: «هر چیزی که به سمت ما پرواز می‌کند، ساقط خواهیم کرد، حتی قبل از اینکه بمب افکن‌ها به مواضع خود برسند و بمب‌ها را پرتاب کنند. سیستم پدافند هوایی ما با موفقیت موشک‌های کروز ایالات متحده را در سوریه در سال ۲۰۱۸ سرنگون کرد.»

برخی منابع خبری نیز گزارش دادند که روسیه ۲۰ فروند جنگنده خود را به سوریه اعزام کرده است.

یک اندیشکده لهستانی نیز به تازگی در تحلیلی در زمینه استقرار بمب افکن‌های اتمی روسیه در پایگاه هوایی «حمیمیم» در سوریه نوشت، روسیه اکنون تهدیدی برای جناح جنوبی ناتو محسوب می‌شود و انتظار می‌رود که روسیه پرواز‌های اغلب تحریک آمیز گشت زنی خود بر فراز دریای مدیترانه و شمال آفریقا را تشدید کند.

 

به نوشته «اندیشکده ورشو»، روسیه به تازگی اعلام کرده که برای نخستین بار این توانایی را دارد که از پایگاه هوایی حمیمیم در

سوریه بمب افکن‌های راهبردی اتمی دور پرواز خود را به پرواز درآورد. پایگاه هوایی به‌روز رسانی شده حمیمیم به روسیه امکان استقرار هواپیما‌های دور پرواز و همچنین بمب‌افکن‌های توپولوف «Tu-۲۲M» را در این پایگاه می‌دهد. سه بمب افکن دور پرواز از این مدل به تازگی به حمیمیم پرواز کردند. آن‌ها قبل از بازگشت به پایگاه‌های خود در روسیه، تمرین‌های آموزشی را در مناطق جغرافیایی جدید بر فراز دریای مدیترانه برگزار می‌کنند.

این اندیشکده نوشت، کار‌ها در پایگاه هوایی حمیمیم برای بازسازی باند دوم و نصب تجهیزات جدید روشنایی و رادیویی به پایان رسیده است. باند فرودگاه اکنون ۳۲۰۰ متر طول دارد تا این پایگاه بتواند میزبان هواپیما‌های بزرگ باشد. روسیه اکنون می‌تواند انواع هواپیما‌ها را در پایگاه کنترل کند. وجود پایگاه حمیمیم با توجه به نبرد داخلی سوریه، برای روسیه ضروری است، زیرا هواپیما‌های دیگر در آنجا به خوبی مستقر می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
یاشاسین ایران و آذربایجان
مرگ بر نفرت پراکنان و اختلاف افکنان
واقعا اطرائیل با این سطح از رابطه با کشورها در حال نابودیه و ما پیروزیم!!!
هند قرارداد 10 ساله بسته مشمول اون 25 سال عمر مانده اسرایل نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من اسراييل عوض شده و اون اسراييل سابق نيست داره با كل كشورهاي دنيا تعامل و همكاري ميكنه، به نظرم بهتره ما هم باهاش تعامل كنيم
- فروش موشکهای اسراییلی به جمهوری آذربایجان
- امضای توافق نظامی ده ساله بین هند و اسراییل
- اسراییل تا پانزده سال دیگر از بین خواهد رفت

من که قات زدم !!
آذربایجان حق دارد برای تقویت سیستم دفاعی خود در برابر دشمنان خارجی هر اقدامی را انجام دهد.
همانگونه که امام خمینی ره درجنگ تحمیلی فرمودندسوپراتاندارهارا درهوانابودمیکنیم اینبارم قادریم موشکهای اسراییل رادرهوانابودکنیم چرامسله کوچک رابزرگ میکنید
اینکه انسانها تا این حد درگیر جنگو رقابتن واقعا خواسته کیه یا خواسته چیه آیا خدا اینو میخواد یا زمین ، شاید اون تقویم مایایی درست میگفت که بعد از ۲۰۱۲زمین بسمت نابودی میره شواهدشم که فراوانه چه زیر پاهامون چه در سرمون و چه در آسمان
یاشاسین آزربایجان
با توجه به توافق نظامی هند و اسراییل لازمه که یک رزمایش بزرگ نظامی در اقیانوس هند جهت اخطار به دهلی نو برگزار کرده و پاسخ قاطعی به گستاخی های نارندرا مودی بدهیم تا بیش از این بازیچه صهیونیست ها نشود و با تسلط بر کشمیر راه های ترانزیتی ایران به شرق آسیا را محدود نکند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی