بازدید 4546

آدمکشی مسلحانه در گرداب افیون مرگ!

کد خبر: ۱۰۸۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲ 31 October 2021

مرد 52 ساله ای که هفت سال قبل یکی از بستگانش را با شلیک گلوله در اطراف مشهد به قتل رسانده بود، صبح روز گذشته ابعاد مختلف این جنایت هولناک را در حضور قاضی ویژه قتل عمد تشریح کرد.

به گزارش خراسان، اوایل بامداد بیست و هشتم خرداد سال 93، پیکر خون آلود مرد 40 ساله ای به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافت که بر اثر اصابت گلوله به شدت مجروح شده بود. کادر درمان بلافاصله وارد عمل شدند تا این جوان را که دروضعیت خطرناکی قرار داشت از مرگ نجات دهند اما چند ساعت تلاش، بی نتیجه ماند و «حمید- م» بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد.

دقایقی بعد نیروهای کلانتری خلق آباد مشهد در حالی ماجرای وقوع جنایت مسلحانه را به قاضی سید جواد حسینی (قاضی ویژه قتل عمد در زمان حادثه) اطلاع دادند که وی در حال عزیمت به اطراف میدان امام حسین(ع) بود تا جزئیات قتل یک مرد در انبار ضایعاتی را بررسی کند.

بنابرگزارش خراسان، به همین دلیل بازسازی صحنه قتل در بزرگراه شهید چراغچی به تاخیر افتاد و تحقیقات مقام قضایی درباره جنایت مسلحانه آغاز شد. بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که «حمید – م» در نیمه های شب و با شلیک گلوله از سلاح شکاری در روستای فراگرد مشهد به قتل رسیده است.

ادامه تحقیقات قاضی ویژه قتل عمد نشان داد افرادی با مقتول اختلافاتی داشته اند که پرونده هایی نیز در دستگاه قضایی تشکیل شده است به طوری که دامنه این ادعاها به گرداب مواد افیونی می رسد. از سوی دیگر بررسی های نامحسوس به سمت مرد 45 ساله ای به نام «مجید- د» کشیده شد که به جرم قاچاق مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده و مدتی قبل پس از تحمل 11 سال زندان، برگه آزادی مشروط را دریافت کرده بود.

همه اسناد و شواهد موجود حکایت از آن داشت که این مرد 45 ساله به دلیل برخی اختلافات فامیلی، دست به جنایت مسلحانه زده است ولی هنگامی که ماموران به سراغ او رفتند، به مکان نامعلومی گریخته بود.

تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه وی ادامه داشت تا این که قاضی دکتر حسن زرقانی، از مدتی قبل ادامه رسیدگی به این پرونده جنایی را به عهده گرفت و مشغول مطالعه اوراق پرونده هفت ساله شد.

قاضی ویژه قتل عمد که سطور ریز و درشت را زیر ذره بین آموزه های علمی و تخصصی اش قرار داده بود، دستورات محرمانه ای را برای پیگیری جدی این پرونده صادر کرد و بدین ترتیب نیروهای انتظامی با راهنمایی های قضایی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد متهم به قتل فراری دوباره به آشیانه خود بازگشته است اما سوابق وی حکایت از آن داشت که وی فردی مسلح و خطرناک است که احتمال دارد برای گریز از چنگ قانون به سوی ماموران تیراندازی کند.

این گونه بود که قاضی دکتر زرقانی، کارآگاهان عملیاتی را به رعایت تدابیر کامل امنیتی توصیه کرد و بدین ترتیب سپیده دم روز گذشته گروهی از کارآگاهان با نظارت مستقیم قاضی ویژه قتل عمد وارد عمل شدند و متهم را قبل از آن که دست به سلاح ببرد، در یک عملیات ضربتی و غافل گیرانه به دام انداختند. در بازرسی از مخفیگاه این متهم خطرناک یک قبضه کلاشینکف و یک قبضه کلت به همراه 2 تیغه خشاب و 54 تیر فشنگ جنگی کشف و ضبط شد. این مرد که اکنون 52 ساله بود، صبح روز گذشته در شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، مقابل میز عدالت نشست و به سوالات تخصصی قاضی زرقانی پاسخ داد.

او که سعی داشت باز هم ماجرای این جنایت هولناک را به «افیون مرگ» گره بزند درباره چگونگی وقوع قتل مسلحانه گفت: دوبار سابقه کیفری درخصوص مواد مخدر دارم که آخرین بار به حبس ابد محکوم شدم اما بعد از 11 سال زمانی که از زندان آزاد شده بودم، درگیری فامیلی به خاطر مواد مخدر بین برخی از بستگانم رخ داد که در این میان دایی بزرگ مرا کتک زدند!

تحمل این موضوع برای من خیلی سنگین بود و به همین دلیل تصمیم به انتقامی سخت گرفتم البته حمید (مقتول) نقش مستقیمی در این ماجرا نداشت. او نوه عمویم بود و من قصد داشتم از او انتقام بگیرم. حتی یکی از بستگانم پیشنهاد کرد اگر گلوله ای به پای «حمید» شلیک کنم مبلغ 500 میلیون تومان به من می دهد اما من به خاطر پیشنهاد او، دست به جنایت نزدم بلکه فقط به خاطر این که بزرگ فامیل را کتک زده بودند، تصمیم به شلیک گرفتم.

وی اضافه کرد: شب حادثه وقتی فهمیدم او در روستاست سوار پراید سفیدرنگ شدم و او را پیدا کردم. «حمید» با دیدن من پا به فرار گذاشت اما بعد از مسافت کوتاهی ایستاد و گفت: «چه کار داری؟» اما من حرفی نزدم و لوله سلاح شکاری را از سمت شاگرد بیرون بردم و سه گلوله شلیک کردم سپس اسلحه را در همان جا انداختم و رفتم!

متهم این پرونده جنایی درباره نگهداری انواع مهمات و سلاح های جنگی در مخفیگاهش نیز گفت: من عاشق اسلحه هستم و دوست دارم سلاح جمع آوری کنم! قاضی ویژه قتل عمد مشهد در حاشیه تحقیقات مقدماتی از متهم، به خراسان گفت: هنوز زوایای دیگری از پرونده باید مورد بررسی های دقیق کارشناسی قرار گیرد به همین دلیل نیز متهم با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار پلیس قرار می گیرد تا تحقیقات بیشتری در این باره انجام شود.

قاضی دکتر زرقانی با قدردانی از عوامل عملیاتی در این پرونده که برای دستگیری قاتل مسلح جان فشانی کردند، افزود: هیچ پرونده جنایی به بایگانی سپرده نمی‌شود و همواره تلاش ها با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین اطلاعاتی برای کشاندن مجرمان به پای میز عدالت ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان