بازدید 43333

آزمون سخت پیش روی بودجه ۱۴۰۱؛ مجوز افزایش زیاد حقوق کارکنان دولت به قیمت ایجاد تورم برای اقشار ضعیف یا راهی دیگر؟!

یکی از تصمیمات مهم برای بودجه سال آینده، انتخاب بین گزینه‌هایی نظیر «افزایش زیاد حقوق کارکنان به قیمت ایجاد تورم» یا «افزایش منطقی حقوق به میزان منابع در دسترس و تحمیل نکردن تورم به جامعه» خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 30 October 2021

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ بود که آمریکا از برجام خارج شد و رئیس جمهور وقت این کشور اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران در مدت ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه باز می‌گردند.

به گزارش تابناک اقتصادی، بازگشت تحریم‌ها، خطر فشار بر منابع درآمدی بودجه را افزایش می‌داد، چون در تحریم‌های ۱۸۰ روزه به عنوان نمونه تحریم‌های نفتی ایران گنجانده شده بود. تحریم‌های نفتی که قصد آن به صفر رساندن صادرات نفت ایران به منظور به صفر رساندن درآمد‌های دولت بود.

از این روی، در حالی که لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در اواسط آذرماه سال ۹۷ آماده تحویل به مجلس بود، رهبر انقلاب از دولت خواست تا اصلاحاتی را در بودجه انجام دهد و سپس آن را برای تایید به مجلس ارسال کند. همین اصلاحات یک ماهی تحویل بودجه به مجلس را به تعویق انداخت و سرانجام در اواسط دی ماه همان سال لایحه بودجه به مجلس رفت.

این اصلاحات بودجه‌ای مقدمه‌ای بود، بر اصلاحات ساختاری بودجه و در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ رئیس مجلس وقت طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که رهبر انقلاب چهار ماه فرصت داده اند تا اصلاحات ساختاری بودجه انجام شود.

به هر صورت، کلید اصلاحات ساختاری بودجه زده شد و یکی از مباحث این اصلاحات، تامین درآمد‌های بودجه‌ای و کاهش سهم درآمد‌های نفتی در آن بود. به هر حال، دولت وقت بیشتر تمرکز خود در اصلاحات ساختاری بودجه را روی همین موضوع اصلاحات تامین منابع درآمدی قرار داد.

چو دخلت نیست خرج آهسته تر کن!

در این سال‌ها موضوع اصلاحات ساختاری بودجه بیشتر بر اصلاح وضعیت تامین درآمد‌ها تمرکز داشته است و به نظر از نگاه به اصلاح وضعیت هزینه‌های بودجه‌ای غافل مانده است. هر ساله به دلیل تورم‌ها، هزینه‌های بودجه‌ای به شدت در حال افزایش است.

سال‌هاست که هزینه‌های عمرانی قربانی رشد هزینه‌های جاری می‌شوند. هزینه‌های عمرانی که می‌توانند به نوعی چرخ تولید را به چرخش درآورند و به کاهش بیکاری منجر شوند، اما با کاهش درآمد‌های نفتی، گویا این هزینه‌ها در مقابل هزینه‌های جاری از اولویت کمتری برخوردار بوده و دولت نگاه جدی برای تحقق و عملکرد مناسب هزینه‌های عمرانی ندارد.

در عوض، همان گونه که گفته شد، تمرکز دولت بیشتر بر تامین هزینه‌های جاری است! هزینه‌های جاری که به گفته بسیاری ۹۰ درصد آن مربوط به هزینه‌های حقوق و دستمزد کارمندان دولت می‌باشد و با نرخ تورمی که سال به سال رشد می‌کند این هزینه‌ها به منظور عقب نماندن کارمندان از هزینه‌های زندگی و تورم در حال رشد است و رفته رفته سهم‌های بیشتری از هزینه‌های عمرانی به همین جهت توسط هزینه‌های جاری بلعیده می‌شود؛ بنابراین نیاز است که دولت در موضوع اصلاحات ساختاری بودجه توجه ویژه تری به موضوع افزایش هزینه‌های بودجه‌ای به خصوص هزینه‌های جاری داشته باشد و به عبارت بهتر مصداق بارزی از این مصرع باشد: چو دخلت نیست خرج آهسته‌تر کن!

 

گزارش عجیب مرکز پژوهش ها از حقوق کارمندان دولت!

در سال گذشته و در زمان ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مرکز پژوهش‌ها گزارش قابل تاملی را درباره وضعیت حقوق کارمندان دولت در بودجه منتشر کرد که در ادامه به گوشه‌هایی از این گزارش خواهیم پرداخت.

مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش خود به چرایی رشد کم سابقه ۵۹ درصدی اعتبارات هزینه‌ای دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ و افزایش ۷۶ درصدی اعتبارات حقوق کارمندان با وجود اعلام افزایش قابل تامل ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت پرداخته بود.

مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش از میانگین حقوق ۱۵.۵ میلیون تومانی برای کارکنان دولت و قرار گرفتن ۶۰ درصد کارمندان در سه دهک بالای جامعه سخن به میان آورده بود که عجیب به نظر می‌رسید.

این مرکز در گزارش اخیر خود با بیان این که اعتبارات هزینه‌ای دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به بودجه ۹۹ حدود ۵۹ درصد رشد کرده است، این موضوع را در حداقل هفت سال اخیر بی سابقه و همچنین آن را با اعلام افزایش ۲۵ درصدی ضریب حقوق کارکنان دولت در لایحه نامتناسب دانسته بود. این مرکز در ادامه، نکاتی را در سه محور تعداد کارکنان دولت، میزان حقوق و مزایای پرداخت شده به طبقات مختلف درآمدی و نیز سیاست افزایش حقوق کارکنان دولت بیان کرده بود که در ادامه ذکر می‌شود.

۱- تعداد کارکنان دولت مشخص نیست: آخرین آمار رسمی از تعداد کارکنان دولت مربوط به ابتدای سال ۹۷ و به میزان دو میلیون و ۱۶۵ هزار تن بوده است. این در شرایطی است که طبق گزارش مرکز پژوهش ها، دولت در ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه، مکلف شده بود تا حجم، اندازه و ساختار مجموع دستگاه‌های اجرایی را در طول اجرای برنامه حداقل به میزان ۱۵ درصد کاهش دهد. حتی آمار‌های برخی کارشناسان حاکی از این است که سهم هزینه‌های حقوق کارمندان از کل هزینه‌های بودجه در ایران، بیشتر از همه نقاط جهان است.

 

۲- سرجمع اعتبار ردیف حقوق کارکنان دولت ۴۰۸ هزار میلیارد تومان است نه ۲۰۹ هزار میلیارد تومان: به رغم اختصاص فصل اول اعتبارات هزینه‌ای به جبران خدمات کارکنان دولت با اعتبار ۲۰۹ هزار میلیارد تومان، این رقم صرفاً شامل حکم کارکنان است و مزایا را در بر نمی‌گیرد. این مرکز رقم کل اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان دولت را حدود ۴۰۸ هزار میلیارد تومان (معادل ۶۴ درصد بودجه) اعلام کرده است.

3- کارکنان دولت در دهک‌های بالای درآمدی: این مرکز در آمار‌هایی قابل تامل اعلام کرده است که بر اساس داده‌های طرح محاسبه هزینه- درآمد خانوار در سال ۹۸، حدود ۸۰ درصد از کارمندان دولت در پنج دهک بالای درآمدی جامعه قرار داشته اند. یعنی وضع معیشتی آنان از متوسط جامعه بهتر بوده است. از این میان، ۶۰ درصد کارکنان دولت در سه دهک بالای درآمدی جامعه و حدود ۲۳ درصد این افراد در دهک دهم قرار داشته اند!

مرکز پژوهش‌ها با تاکید بر این که سیاست افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت نیازمند بازنگری و اصلاح است، می‌افزاید: اگر هدف از افزایش حقوق کارکنان دولت، حمایت از آن‌ها در مقابل گرانی‌های اخیر است، باید توجه کرد که منابعی که در اختیار دولت است، منابع عمومی بیت المال و متعلق به همه ملت بوده و احتمالاً قشر‌های بسیار ضعیف تری در جامعه وجود دارند که لازم است مورد توجه قرار گیرند؛ بنابراین، یکی از تصمیمات مهم بودجه ۱۴۰۰، انتخاب بین گزینه‌هایی نظیر «افزایش زیاد حقوق کارکنان به قیمت ایجاد تورم» یا «افزایش منطقی حقوق به میزان منابع در دسترس و تحمیل نکردن تورم به جامعه» خواهد بود.

آزمون سخت پیش روی بودجه ۱۴۰۱؛ مجوز افزایش زیاد حقوق کارکنان دولت به قیمت ایجاد تورم برای اقشار ضعیف یا راهی دیگر؟!

نتیجه گیری و سخن پایانی

نتیجه آن که همان گونه که می بینید، به نظر می رسد بخش مهمی از درآمدهای کشور، صرف حقوق تقریبا سه میلیون کارمندن دولتی می شود و این در حالی است که بسیاری از کارمندان دولت نیز از میزان حقوق خود راضی نیستند؛ بنابراین، بهتر است دولت در راستای اصلاحات ساختاری بودجه در بُعد هزینه ای قدم های زیر را بردارد:

اولا تلاش کند تا بر اساس قانون ششم توسعه حجم، اندازه و ساختار مجموع دستگاه‌های اجرایی را کاهش دهد.

ثانیا با توجه به اینکه درآمدهای کشور متعلق به همه قشرهای جامعه است و نه قشر خاصی، این درآمدها را به طرز عادلانه ای بین همه قشرها تقسیم کند.

ثالثا مقیاس برای تخصیص مناسب باید خروجی دستگاه های اجرایی باشد و افزایش های غیر از این، فقط هزینه جاری کشور را بدون تغییر در کارآمدی نظام بالا خواهد برد.

شایان ذکر است که سیدمسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در سوم آبان ماه سال جاری اعلام کرد: یکی از اهداف اصلی از اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ این است که جداول و توافقنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که استان‌ها و دستگاه‌ها برابر منابع و اختیارات پاسخگو باشند؛ بنابراین، این امید وجود دارد که دولت جدید برای هر یک ریال که دستگاه ها هزینه می کنند خواستار پاسخگویی از آن ها باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۲
واقعا خجالت بکشید کارمندان وبازنشستگان الان بخاطر گرانی ها که روزانه شده کمرشان شکسته واقعا این همه گرانی بخاطر چندر قاز حقوق است خجالت بکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
بازنشستگان که ۳۰ سال کار کرده اند
و قسمتی از حقوقشان را در صندوق تامین اجتماعی به امید تامین خود و خانواده در دوران پیری و ناتوانی پس انداز کرده اند

حالا چرا دولت بدهی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان خودش را به صندوق تسویه نمبکند ؟

تا افزایش حقوق بازنشستگان به رقم افزایش تورم بالا برود ؟

ماچه گناهی کردیم که صندوق ما را دولت ها خالی کرده اند ؟

چرا اجازه نمی دهید تا نمایندگان منتخب و قابل اعتماد و کاردان خودمان
در سازملن تامین اجتماعی مدیریت و نطارت کنند ؟
موافقم. متاسفانه خیلی از مدیران دولتی الان حقوق های بالای 20 میلیون هم میگیرند. کارگز روزمزد چی؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
میانگین حقوق ۱۵ میلیون !!!!! لطفا لیست اداراتی که ۱۵ میلیون دریافتی دارند رو هم اعلام کنید. ما هم
. کارمندیم . این مطالبه ی من از نویسنده این مقاله هست. بنده با فوق لیسانس برق از دانشگاه دولتی و حدود ۱۰ سال سابقه، ۶ میلیون کمتر از این میانگینی که میفرمایید حقوق بدون کسورات قانونی میگیرم..
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
مدیران بالای۲۰میلیون؟والا مامیبینیم کارکنان دولت بالای۳۰میلیون میگیرن....دولت بازم نگران اوناست...مشکلات کارکنان وزارت نفت
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
جالبه که دولت ۴ میلیون کارمند داره که هفتصد هزار نفر اونها پست مدیریتی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
موافقی ؟ ؟
مردم چه گناهی کردن چوب بی تدبیری و بی کفایتی این آقایان رو میخورند
حقوق بره بالا تورم هم میره به جای افزایش حقوق توری دیگه عملکنید همون کپن بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
نه نمیره بالا. تو امارات و بقیه کشورها نمیره بالا. قبل انقلاب هم نمیرفت بالا.
اول اینکه افزایش حقوقی که اعلام میشه برای همه حقوق بگیران اعمال میشه نه فقط کارمند دولت، دوم اینکه حقوق بگیر یه عمره هشت اش گرو نه اش هست، سوم، بیشترین مالیات کشور رو حقوق بگیر میده، مشکل تورم جای دیگه است، اینقدر آدرس اشتباه ندهید...
دیواری کوتاه تر از کارمندا گیر نیاوردی تابناک.
الان هم داریم کم میاریم چه برسه به سال دیگه ، فقط خدا می تواند کمکمان کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
کارمند نجومی بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
زورشون فقط به کارمند میرسه ....
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
در این که کارمند حقوق کمی میگیره بحثی نیست بحث اینه که دولت بخش بزرگی از درامد خودشو (مالیات بر درامد ، مالیات ارزش افزوده و ... ) صرف پرداخت حقوق کارمند های خودش می کنه در صورتی که این درامد متعلق به همه مردم ایران هست نه فقط کارمند های دولت
مگر اقتصاد مقاومتی و سقوط ارزش پول کشور و تورمی که حکومت ایجاد کرد منطقی بوده که حالا افزایش حقوق باید منطقی باشد؟
ما دو مدل کارمند داریم مدیر و کارمند:
کارمندی که 5 تومن حقوق میگیره حقوقش حداقل باید دو برابر بشه...که درآمدش اندازه بنای ساختمون باشه....افزایش حقوقش نه باعث تورم میشه نه چیز دیگه ای تازه افزایش هم پیدا نکنه فقر و فحشا و فساد بیشتر میشه....




پس الکی جو ندین
دیگه مدیری که 40 میلیو حقوق میگیره رو نمی دونم باید زیاد کرد یا نه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
درود
متاسفانه در شعار حرفهای قشنگی میزنیم
لطفا تورم کنترل کنید افزایش حقوق ندهید
البته و مطمئنا توان چنین کاری نداریدو نتیجه نهایی

عدم افزایش حقوق و تورم شدید
چرا در خصوص افزایش بی رویه در آمد مجلسیان گزارشی ارایه نمی شود.اگر این گزارش درست است ما بازنشستگان حاضریم فیش دریافتی خود را در هر جا که اعلام می شود ارایه کنیم .این جامعه آماری کجا هستند مبنای این گزارش از کجاست در حق ما خیلی جفا شده که متاسفانه دیوان محاسبات به آن ورود نمی کند.
چند سال پیش هم توو اوج تورم همین حرفهای رو زدین و فقط ۶ درصد اضافه حقوق دادین. چی شد؟ تورم مهار شد؟ شماها که چیزی بلد نیستین چرا بیخود حرف میزنین؟ به مدیرا و آقازاده ها که کاری ندارین، فقط کارمند رده پایین رو له میکنین.
به نظر من به عنوان یک کارمند دولت، راهکار اساسی، توزیع مناسب حقوق و یکسان سازی و متناسب سازی آن بین دستگاه های مختلف دولتی است. اختلاف بسیار زیادی میان دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی در میزان حقوق وجود دارد.
به عنوان مثال در وزارت کشور، با 7 سال سابقه و مدرک دکترا شش میلیون حکم حقوقی من است. به نظر شما با 10 سال درس خواندن بعد از دیپلم مبلغ زیادی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
چرا در مورد حکم حقوقی صحبت می‌کنی. دریافتی و مزایای غیر نقدی چقدر است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
اگر واقعا دکتری راست راستی گرفتی و بی غل و غش بوده و به زور پول و ....نبوده مثل اکثریت عزیزان ... پس بلند شو برون بیرون برای خودت یه شغل راه بنداز و ماهی صد میلیون خودت بخور چهار نفر رو هم کنار خودت استخدام بکن. اگر نمیتونی پس بشین سر جات و بدون حقوقی که البته الکی هم میفرمایید شش تومنه و توضیح نمیدید که پس از کسر بیست میلیون اقساط وام های بی بهره است، از سرت هم زیاده. در ضمن نود درصد کارمندهای وزارت خانه ها و آموزش و پرورش و ... مدرک دکتری فیک در حین خدمت میگیرن و الان اکثر منشی ها مدرک ارشد غیر مرتبط به لیسانس دارند از پیام نور بدون آزمون. نصف کارمندهای استخدامی هم با دیپلم رفتند سر کار از همین مسیر بدون هماهنگی با سازمان ها رفتن مدرک گرفتند و الان توقع تاثیر دادن مدارک فیک در حکم حقوقی خود هستند. وزارت کشور هم کلی وام و بن ارزاق و عیدی و پول لباس و ....اضافه میده به کارمنداش پس عزت زیاد
Flakat
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
اگه راست میگی با مقطع دکتری کا میکنی حدود۶۱۰۰حقل شغلت میشه و حدود ۷۰۰۰امتیاز هم حق شاغلت میشه البته اینا کف امتیازاته که میشه حدود ۱۳۰۰۰امتیازبا فوق الااده شغل تقریب۱۹۰۰۰امتیاز که همین سه
بند تقریبا حدود۹میلیون تومن میشه داداش یا تو کارمند نیستی یا ازاینا که بصورت شرکتی وارد شده از دانشگاه یه دکتری علوم نمی دونم چی چی هم که با پول میدن گذاشتی برش وانوقت مدعی کارمند بودن هستی یه کارمند با پی اچ دی در ذولین روز خدمتش زیر ده تومن حقوق نمی گیره چه برسه سابقه هم داشتع باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
چی میگید دوستان؟ من کارشناس ارشدم. همکاران دکتری من اندازه من حقوق میگیرن. من بعد از کسورات قانونی و افزایش مزایا حقوقم میشه شیش و نیم. شما کدوم اداره کار میکنید که ماهی ۱۳ میگیرید؟
تحریم شدیم هیچ مشکلی برای کارمندا پیش نیومد
کرونا اومد هیچ مشکلی برای کارمندا پیش نیومد
واقعیت اینه که تورم ماحصل زیاده خواهی کارمنداو خصولتی ها است .
در گذشته یک کارگر شرکت نفت چقدر حقوق می گرفت ؟ به زحمت خرج خودش و خونواده اش را در می آورد
دولت هزينه هاي زندگي رو كاهش بده و برسونه به سال قبل ، كارمند افزايش حقوق نمي خواد . تورم به گفته خودشون بيش از 44 درصده ولي حقوق كارمند رو نهايت 30 درصد افزايش ميدن(برخي از كارمندان بدليل افزايش پلكاني ، 15% هم به حقوق شون اضافه نمي شه از اونطرف ماليات رو پلكاني اضافه مي كنن ) اونوقت منت ميذارن و بودجه هاي كذايي رو به رخ كارمندان مي كشن !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
صددرصدمنطقی وموافق با عقل نمیدانم چرا ایقدر موضوع راپیچیده میکنن اقا اقلام اساسی خوردنی ونیار های روز مره مردم را ارزانکنید پول اضافات سال ۱۴۰۰ را در این بخش ها سرمایه گذاری کنید اما هوایتان باشه اقا زاده ها نحورنش
انچه باعث وبانی این وضعیت است. کارمندان وگارگران است. نه ناکارایی مدیران وبرنامه ریزان.. انان باصداقت وفی سبیل الله کارمی کنند. اما کارمندان وگارگران مزد دریافت می کنند. وتورم وگرانی ایجادمی شود. یارانه هرماه کفاف مخارج رامی دهد. چه نیازی به افزایش حقوق است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
خخخخخخخخخ
بجای علم کردن حقوق بخورنمیرقاطبه اعظم کارمند هنرشان رادر گشایش اقتصادی وکنترل تورم انشان دهند. مجلس محترم ازحقوق وتسهیلات نجومی ورانتهای فراوان خودودیگر... کم کنه وتظاهربه دلسوزی برای اقشار ضعیف روباپایمال کردن حقوق کارمندان واینگونه نمایشهای پوپولیستی وعوامفریبانه انجام نده.
این افزایش حقوق ها نیست که باعث تورم است بلکه تورم باعث افزایش حقوق هاست.
اصلا این افزایش حقوق که جواب تورم سرسام آور را نمیدهد. نمیخواد افزایش بدن تا تعدادی از کارمندها بمیرند که دولت از دادن حقوق راحت بشه. برای خودشان و مدیران که چیزی کم‌نیست فقط قشر بدبخت کارمند و بازنشسته و کارگر باید تحت فشار باشند. واقعا خجالت آور است . همش گفتند بذارید رئیسی بیاد معجزه میکنه کوپس کجاست. الان هم دوباره فشار بیشتر و برداشتن از جیب مردم بدبخت
اقتصادی که در حال کوچکتر شدن است، حتی درصد کوچکی در افزایش حقوقها یعنی افزایش تورم و افزایش تورم در بین اقشار ضعیف و متوسط برنده ای ندارد بلکه به ثروتمندتر شدن ثروتمندان می انجامد
راهکار این که دولت باید ضمن کنترل تورم باید حقوق کارمندان و کارگران به نسبت نرخ تورم موجود افزایش بده تا همه چیز برابر و مساوی بشه تا تازه دخل و خرج این اقشار بالانس بشه ....
افزایش حقوق هم باید عادلانه بشه. مدیری که هیچ کارایی ندارد و فقط از طریق رانت و رابطه به پستی رسیده، چرا باید حقوق چند ده میلیونی بگیره.
هزینه به هم ریختن ساختارهای پرداخت حقوق بر اساس درجه تخصصی بودن شغل و سوابق شغلی، اگرچه به اسم عدالت یا پیشگیری از تورم درحال گسترش است ولی ماهیتا ترویج بی عدالتی ساختارمند بوده و قطعا عوارض جبران ناپذیر اجتمافی برای کشور خواهد داشت.
فقط به داد بازنشستگان برسید چون کارمندان رسمی پاداش و اضافه کار میلیونی می‌گیرند و جلو حقوقهای نجومی بگیرید چون تورم می آورد نه حقوق بازنشستگان باید به اندازه تورم افزایش بر قرار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
کفگیر به ته دیگ خورده و فقط حقوق خشک وخالیه. ضمناً بهت منفی دادم چون طبق عادتتون فقط خودتونو میبینید و بقیه هم به درک...
اگر حقوق کارمندان ۱۵ درصد به جای ۳۰ درصد
افزایش یابد کسی تضمین می ده که تورم هم از ۶۰ درصد برسه به ۱۰ درصد ؟
یا با این تفکر سال دیگه نه تنها حقوق کارمندان افزایش زیادی نداشته باید شاهد تورم سر سام آور باشیم
بعد چه کسی این تصمیم غلط را جبران خواهد کرد؟
تامین‌ معیشت‌ کارمند‌ دولت‌ با دولته‌ حالا‌ معیشت‌ که سبک زندگی کردن‌ نیست‌ !
دولتی‌که نتونه‌ کارمند‌خودشو راضی نگه داره به چه دردی می خوره؟
تویی هم که کارمند نیستی حق دخالت‌ و ارائه دستور برای میزان حقوق کارمندان را نداری‌ !
میرفتی کارمند میشدی عمر تو توی کلاس و اداره سی سال‌ سپری میکردی‌ خوب‌ کسی جلوتو نگرفته بود که قربونت‌ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
آفرین
افزایش ندن اما اگر تورم ایجاد شد بر اساس اون افزایش بدن.
سال قبل 20 درصد افزایش دادند که با کسورات شد 14% اما تورم شد 70% برای کالاهای اساسی!
ولله نمی دونم به کیا می دن این حقوق رو بنده دبیر هستم با ۲۷ سال سابقه خیلی پایینتر از خط فقر رسمی اعلامی دولت هستم
افزایش حقوق ممنوع.
تمام بدبختی از افزایش حقوق است
تعداد کارمند فراوان و کم کار و بیکار
حقوق مفتی می گیرند
حقوق کارمندها چی اضافه بشه چی اضافه نشه تورم هست! مشکل اصلی مملکت جای دیگس!
شما که اینقدر عاقل و دانا نشون میدین

اگه بهانه افزایش ندادن حقوق کارمندان جلوگیری از تورمه

بی زحمت تورم رو نصف کنید وبجاش حقوق ها رو افزایش ندین

البته که نه توانش رو دارین ونه اراده اش

فقط شعار شعار شعار
درصد کارکنانی که حقوق بالای15 می گیرند ناچیز و کمتر از 6 درصد می باشد و بیش از 60 درصد از کارکنان حقوق کمتر از 6 میلیون می گیرند. گزارش مرکز پژوهشها حانبدارانه می باشد.
با سلام
یک‌مرضی که در سالهای اخیر رایج شده و متاسفانه افراد تحصیل کرده هم بعضاً آن را تکرار می کنند اشتباه بین تساوی و عدالت است کدام عقل سالم قبول میکنه حقوق یک معلم که فقط بیست و چهار ساعت سر کلاس می‌ره و تابستون هم بیکاره حقوقش باید با یکه مهندس که هر لحظه جانش در خطر است و انواع مریضی ها را می گیره برابر باشه..ما عدالت را با تساوی اشتباه گرفتیم اسلام هم قبول نداره عدالت دقیقا این است که هرکس به اندازه زحمت که کشیده م می کشه و با در نظر گرفتن تمام جوانب جانی و مالی و روحی و روانی حقوق بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
کلیّت حرفت درسته، و فقط هم مربوط به معلم و بقیه نیست. تفاوت باید بین کارکنان با توجه به نوع کار و همچنین میزان کارآیی وجود داشته باشه؛ اما با یک شرط مهم" چرخ زندگی همشون باید بچرخه".
تمام جوامع سعی در جذب حداکثری دارند الا ایران!!!!!!!!!!!
چرا باید حقوق سه میلیون کارمند که اکثرا بیکار تو سایت تابناک می چرخند رو 70 میلیون جمعیت به بهای افزایش نرخ تورم بدند؟
واقعا میزان رضایت مردم از سازمانهای دولتی چقدر است؟
اکثرا هنگام مراجعه یا جواب نمیدند یا اگر میدند به زور جواب میدند
چطور کمک میلیاردی به گروهای منطقه تورم نمیاره چطور میلیادرها دلار ضرر تحریم تورم نمیاره چطور بودجه های میلیاردی برای موسسات فانتزی تورم نمیاره نوبت به کارمندا که میرسه همین چند تومن که نهایت تو اقتصاد داخلی گردش پیدا می کنه تورم زا میشه
خدایش بعضی جاها مثل وزرات نفت گاز یا ناوگان هواپیمای کشوری یا قضات ماشالا خدا برکت بده حقوق دارند مصلا هواپیمای طرف بخاطر یک صدا ورود خروج پرواز ماشالا به حقوق بر خلاف کارگرهای که در همان سیستم در حال زحمت هستند.. بیچاره معلمی که مثل کارگره حقوق میگیره
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
حتما شما انتظار دارید کارکنان متخصص پروازی حقوق برابر با یک کارگر ساده "با تمام احترام به کارگران" بگیرند!؟
حقوقها رو اضافه نکنید . در صورتی که نقدینگی به بازار بریزید با افزایش حقوق ها تورم سختی درپیش خواهیم داشت
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید افزایش حقوق پیشکش اگر نویسنده متن بالا توانایی این را داشته باشد که بتواند قول بدهد تورم در چهار سال آینده نه به زیر ده درصد بلکه اگر چهار سال آتی زیر بیست درصد باشد من حاضرم حقوق جهر سال آتی بدون هیچگونه افزایش باشد نامرد است اگر کسی قبول نکند
چرا شیپورو از سر گشادش میزنید؟
از شعار دادن و شاخ شونه کشیدن دست بردارید یک کشور نرمال بشبم مثل همه دنیا حتی در حد عربستان. اونوقت لازم به این همه زورگویی و فشار به مردم مظلوم ایران ثروتمند نیست.
آزمون سخت پیش روی بودجه ۱۴۰۱؛ مجوز افزایش زیاد حقوق کارکنان دولت به قیمت ایجاد تورم برای اقشار ضعیف یا راهی دیگر؟!:
افزایش حقوق یعنی راه دولت روحانی. اصلا راه حل منطقی نیست. این فقط بنفع آنانی است که میخواهند گرانیها تداوم یابند
حقوق 15 میلیونی تابحال کدام کارمند گرفته نویسنده محترم بیا اعلام کن و اینقدر تشویش اذهان نکن !!!!!!!!!!!!!!
20 سال کارمندیم حقوق 7 الی 8 میلیونی بیشتر ندیدیم احتمالا نویسنده مقاله از ما بهترون یا ژن خوبند !!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلاح ساختار برخی سازمانها و شرکت های دولتی ضروری هست ،
بعنوان یک کارمند عرض می کنم که من سرباز رهبری و میهن هستم و اگر عدم افزایش حقوق و یا افزایش ده درصدی برای کارمندان لحاظ می‌شود، حتما دولت مالیات کارت های بازرگانی و حقوق دولتی که تجار و تولید کنندگان و سرمایه داران ۲۰۰ میلیارد تومان بدهکار خزانه و مردن هستند حتما دریافت گردد،راه‌هایی که ثروتمندان از طریق اجاره حساب های بانکی فقرا برای فرار از مالیات دارند بسته شود ،مالیات بر دارایی و املاک و خودرو های لوکس بسته شود،بر درآمد ثروتمندان مالیات واقعی بسته شود ما هم راضی به افزایش حقوق ها نیستیم زیرا این افزایش منجر به خلق پول و حجم پول می‌شود و همین خلق پول تورم بالای ایجاد می کند که عملا افزایش حقوق کارمندان را خنثی می کند و حتی اثرات منفی آن بر سبد خرید خانوار طوری است که قدرت خرید آنها به دلیل تورم ناشی از خلف پول بیشتر می شود.
چرا برای رفع تحریم ها کاری نمی کنید .مردم‌ دیگه از این همه مشکلات خسته شده اند . هر روز یک گرانی وحشتناک یک روز آرام نداریم
سلام.گفتند افزایش حقوق بر مبنی تورم نه اینکه تورم بر اساس افزایش حقوق.
چرا صورت مسئله را پاک می کنید.
ایا همسان سازی حقوق وجود دارد.پرداخت حقوق کارمند با سابقه و مدرک یکسان در شرکت نفت،تامین اجتماعی و دانشگاه را مقایسه کنید بعد اعلام نطر بفرمایید ..آقایان محترم
تابناک دیواری کوتاه تر از کارکنان بدبخت پیدا نکردی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
خیر
اون وقت که حقوق پایینه تورم هست حالا که میخواین چندرغاز افزایش بدین حقوق رو میگن تورم ایجاد میشه حداقل حقوق باید بشه ۱۰تومن
خواهشن واقع گرایانه و کارشناسی شده اعلام نظر کنید ، اولا که تورم ربط زیادی به قدرت خرید و تامین نیازهای اولیه کارمندان نداره زیرا حقوق حتی تا ده میلیون تومان هم صرفا برای تامین نیازهای اولیه خانواده سه نفری کافی نیست، بخش عظیمی از تورم به دلیل تسهیلات زیادی است که بانکها به جامعه تزریق میکنند، به محض اینکه ضامن برای شخصی فراهم بشه وامش تو بانک آمادست،
اگه مدیر برنانه ریز بودجه ی خوبی داشتیم الان تورم اینقدر بالا نبود حالا میان میگویند که افزایش حقوق تورم را افزایش میدهد خوب چرا سه ماه اخیر تورم اینقدر افزایش یافت پس وارد نیستید حداقل مخالفت با افزایش حقوق نکنید زندگی را از مردم نگیرید شما اگر دارد باشید چرا باید هر سال حقوق بالا بره یادم هست ده سال قیمت کبریت ذره ای افزایش نیافت این بود برنامه
شما 100 درصد هم حقوق کارمندا رو هم زیاد کنید باز هم تاثیری روی تورم نداره پس الکی جو ندید.
وقتی بخشنامه افزایش حقوق رو رئیس ومدیران وذینفع آن وضع میکنند پس کارگران همیشه ته دیگ میخورنند
اتفاقا تمام مشکلات این کشور که الان 50ساله که ادامه داره و خواهد داشت، همین کارمندان هستن که ما مردم عادی باید
تقاصشو پس بدیم. چون که 2سوم کارمندان دولت مازاد هستن و الکی فقط بوجه مصرف میکنن و کارایی ندارن و تازه همیشه شاکی ام هستن، چون دولت نمیتونه بدرستی اینارو مدیریت کنه و اساسی اموزش بده، وگر ن مثلا یک شرکت 30نفره با 10نفر هم که درست اموزش ببینن و تقسیم کار داشته باشن میتونه کارشو انجام بده، ن اینکه نصفشون تو ابدارخونه، نماز جماعت، ناهاری، صبحونه یا ول چرخیدن تو شرکت باسه، ما که راضی نیستیم که تو بادو بارون و کمترین پشتوانه زحمت بکشیم و اکثر کارمندان دولت رفتن به اداره براشون زنگ تفریح باشه، تازه همیشه هم شاکی ان، البته کارمند وفادار و زحمت کش هم کم نداریم خداییش
اقتصاد، علمی است که ما ایرانیان از آن بهره ای نداریم. اینها همه بازی‌هایی کودکانه است.کشورداری بازی نیست.
خوبه متوجه شدیم، علت تورم این مملکت افزایش حقوق کارمنده. نه بی تدبیری دولتها و سو مدیربتها، اختلاسها، دزدیها، رانتها، احتکارها، تحریم ها و...
بلانسبت همه، بدبختتر از کارمند خودشه.
احسنت حرف دل بسیاری از مردمی است که استخدام رسمی با حقوق و مزایای دولتی نیستند ولی زیر تورم و افزایش نقدینگی حقوق دولتی ها، دارند له میشن.
مرسی از تابناک
تا میتوانید دروغ بگویید، برای کارمند بدبخت ۲۰درصد اضافه میشه کلا به حقوقش ۲۰۰هزارتومان اضافه میشه اما برای آقایان مدیر ۱۰درصد اضافه میشه نمیدونم چطوری به حقوقش ۱۰میلیون اضافه میشه
بی کفایتی در مدیریت در اداره کشور رو بر گردن حقوق کارمندان و ..... نیندازید. خیلی از کارمندان الان با سابقه زیاد هنوز حقوق 5 تا 6 میلیون میگیرند. این گروه از کارمندان به سختی زندگی رو اداره میکنن.
مشکل اساسی اداره کشور بی نظارتی و بی مدیریتی است.
درضمن شما میتونید حقوق هایی که بالا هستن رو سال دیگه افزایش ندید و به جای اون حقوق کارمندانی رو که حداقل دریافت میکنن ترمیم کنید . کلا همیشه همینطور بوده . مدیران و مسئولین کاری که به سودش نباشه رو انجام نمیدن.این روال تو خود اداره ها هم دیده میشه.
ايجاد اشتغال و توليد بيشتر مي تواند بسياري از مشكلات را حل كند و اين در گرو دو مورد ريشه كني فساد و رانت و استفاده عاقلانه و علمي و منطقي از نقدينگي است كه متاسفانه ما تا كنون دقيقا عكس موارد فوق عمل كرده ايم در نتيجه رانت و فساد باور ها و توان اقتصادي و فرهنگ جامعه را منهدم كرده و بانك ها فربه شده و اكثر بانك ها خصوصي هستند و در نتيجه كنترل حجم نقدينگي در دست عده اي خاص است و قوانين مصوب در هر صورت انها را منتفع مينمايد لذا عدالت اجتماعي ، اشتغال ، توليد ،صادرات و حذف رانت و برخورد قاطع با مفسدين در همه بخش ها و اصلاح برخي قوانين بيماري زا براي جامعه و مديريت كشور و رعايت كامل همه قوانين اصلي و اساسي كشور بدون هيچگونه استثنا و تبصره با تكيه بر عدالت مذكور در متون دين مبين اسلام
خفتگان راخبر از عالم بیداران نیست تا غمت پیش نیایید غم دیگران نخوری
اون زمانی که بهترین سالهای عمرماصرف تحصیل شده حالاکه در سن بالا کارمند دولت شدیم ولی اونهایی که درس رارها کرده دنبال کسب درآمدرفتن حالا به حقوق ما اضافه نکنندکه مبادا عدالت رعایت نشه بهرحال ماکارمندوعائله دولت هستیم بخاطربهره وری بیشتر دولت وظیفه داره کارمندخودش را راضی نگهداره.
وقتی تورم سال قبل ۵۰ درصدِ و در سال بعد ١٨ درصد به حقوقها اضافه میشه یعنی قشر حقوق بگیر (کارمند و کارگر) دارن با ٣٨% ضرر به سال بعد میرن و قراره سال بعد اون ١٨% بهشون داده بشه نه ۵۰ %
برای دولت گریه نکنید، خوب میدونه با جاپ پول هفت برابر پولدار بشه و مردم فقیرتر
تنها راه حل اینه که بجای اصلاح حقوق سالیانه هرماه میزان تورم رو به حقوق اضافه کنند، حتی یکماه زودتر تورم ماه قبل رو (یا سال رو) بدن، اون موقع شاهد خواهیم بود دولت جرأت میکنه پول چاپ کنه؟ استقراض کنه؟؟ یا بنزین گرون کنه، و اختلاسنمایی راه بندازه؟؟؟؟؟؟
اولاً اینکه تورم کاری به حقوق کارمندان ندارن...شما به حقوق کارمندان ۶درصد هم که اضافه کنید تورم به اندازه ۵۰درصد بیشتر میشه.. ثانیا شما سراغ نماینده های عزیز مجلس و کارمندانی بروید که حقوق نجومی میگیرن وخبری هم ازشون نیس اسمشون نمیاد...تورم شده لحظه ای وساعتی....منه نوعی اگر درکل ۷۰۰یا ۸۰۰تومان به حقوقم اضافه بشه فقط در طول یک ساله....ولی تورم لحظه ای وتصاعدی بیشتر میشه...اون ۷۰۰یا۸۰۰تومنی که به حقوق من بیشتر شده.‌‌..درنهایت ارزش خودشو ازدست میده....خدا یا خودت رحم کن به این ملت بد بخت...
اولاً اینکه تورم کاری به حقوق کارمندان ندارن...شما به حقوق کارمندان ۶درصد هم که اضافه کنید تورم به اندازه ۵۰درصد بیشتر میشه.. ثانیا شما سراغ نماینده های عزیز مجلس و کارمندانی بروید که حقوق نجومی میگیرن وخبری هم ازشون نیس هم اسمشون نمیاد...تورم شده لحظه ای وساعتی....منه نوعی اگر درکل ۷۰۰یا ۸۰۰تومان به حقوقم اضافه بشه فقط در طول یک ساله....ولی تورم لحظه ای وتصاعدی بیشتر میشه...اون ۷۰۰یا۸۰۰تومنی که به حقوق من بیشتر شده.‌‌..درنهایت ارزش خودشو ازدست میده....خدا یا خودت رحم کن به این ملت بد بخت...
همسان سازی حقوق ها رو اجرایی کنید این مشکل حل میشه،چرا باید یه کارمند ساده ۲۵درصد اضافات ویه مدیر توی همون شرکت ۲۵درصد اضافات بگیره،۲۵درصد اون کارگر میشه ۱ملیون تومان ولی ۲۵درصد مدیر همان شرکت میشود۱۵ملیون تومان،اختلاف حقوق بین کارمندان بسیار زیاد شده
اقا جان مدیریت و اقتصاد در طول ۴۳ سال نشان داده که بلد نیستید خگحقوق کارمند را بریدن کگو کم دادن در شان شخصیت نظام و مدیران نظام که در شعاره شون دادن نیست کمی خجالت هم خوب چیزیه به جنابز حقوق میدی الان ۵ ماهه برنج نخوره و گوشت و میوه نخورده با سیب زمینی اخه چقدر زندگی کنه حقوق س پول دارش نمیشه از خدا بترسید حداقل به جانبازان کمی رسیدگی کنید که زیر پاتک عراق جانبازان بیرون امدن
اگر از افراد لایق وکاردان در امور کشور استفاده شود همه مسائل حل شدنی است ولی امروزه در ایران پارتی بازی ، رانت ،اختلاص و... وعدم پی گیری دمار از روزگار ملت در آورده.نان که مایحتاج عمومی است ازپارسال رشد صد در صد داشته. شکر پارسال
شش هزار و پانصد تومان بود امسال پانزده هزارتومان.برنج۲۸هزارتومنی پارسال الان شصت هزارتومان .شما که توان مهار تورم را ندارید باید حقوق هارا به قدر تورم فزایش دهید
مورد دیگر باید ترتیبی بدهید که هر کس بامدرک مساوی در هر اداره دریافتی یکسان داشته باشد از حقوق های نجومی جلوگیری کنید.از حیف و میل بیت المال توسط آقازاده‌ها جلوگیری کنید .چشم دوختن به افزایش حقؤق کارمند و بازنشسته درد شمارا دوا نمیکند خجالت هم خوب چیزی است.افزایش ده درصد در مقابل تورم چند صد درصد خجالت آور است شما چگونه از خانواده خودتان خجالت نمی کشید نانی که در سفره تان است از سفره ملت بر داشته آید.مگر کارمند درآمد دیگری دارد؟چشمش به دست دولت است اگر دولت ندهد رشوه میگیرد.فساد میکند .کم کاری وهزار مصیبتی كه امروز گرفتاش هستیم
منظور این مقاله که گفته کارمندان جز سه دهکه بالای جامعه هستند کادمندان نور چشمی وخودیها هستند وگرنه بنده یک معلم بوق لیسانس با ۱۸سال سابقه ۶تومن میگیرم واقعا خجالت اوره چرا این همه دروغ میگید برا توجیه کاراتون نمی خواهید حقوق اضافه کنید نکنید .واله به مرگ خودم راضی هستم تو این اوضاع تورمی هر روز ما گرونی جنس داریم اخه خجالتم خوب چیزیه مگر ما چه گناهی کردیم این همه فشار را باید تحمل کنیم
من در مورد تحققیات و چند وچون ودروغ و راست بودنش نظری ندارم اما خود من سال 1381 به عنوان نیروی طرح بودم نه قراردادی داشتم و هنوز رسمی نشده بود حدود200 هزار تومان حقوق می گرفتم که در آن زمان یک سوم را اجاره خانه می دادم حدود یک سوم را هم پس انداز می کردم و سکه هم بود حدود 70 هزار تومان الان پس از بیست سال حقوق به اندازه یک سکه نیست شما ها دارید شیپور را از سر گشادش می زنید چرا نمی گید زمان احمدی نژاد دمار از روزگار ما کارمندان در آوردند با تورم 40 درصدی وافزایش حقوق 10 درصدی
من با 20 سال سابقه و با مدرک فوق لیسانس 5 تومان حقوقمه دخترم 4 سال است بخاطر عدم توان تهیه جهیزیه هنوز نامزده ... بابا به خدا فک و فامیل فطریه اش را به من کارمند میده اگه فطریه و زکات آنها نباشه ما دیگر مردیم تو را به خدا انعکاس بدید برند به زندگی کارمندانی که کم هم نیستند رسیدگی کنند رفتم کمیته امداد برای درخواست کمک گفتند تو کارمند هستی ببینید با 5 تومان چطوری زندگی ام را بچرخونم کسی که لیوان می فروشه با تورم جنسش را برده بالا ولی ما در این دو سال اخیر با تورم 300 فقط حقومان 35 درصد رفته بالا
خدایا شکرت یه شبه شدیم جزء سه دهک بالای جامعه
خودت به خیر بگذرون
کارمند اموزش پرورش با مدرک فوق لیسانس کل حقوق دریافتی س از کسر بیمه و مالیات 4150 هزار تومان هرکی هم خواست بیاد حکمم رو نشون بدم خط فقر 10 11 میلیون معلم فوق لیسانس با 25 سال سابقه 7.300 بازم زیر خط فقر
باتوجه به اینکه اموزش و پرورش بیشترین کارمند رو بین همه سازمان ها داره این 80 درصد جزو دهک های بالا نمیدونم از جا اومده
داخل بعضی سازمانا طرف داره 15 میلیون میگیره باهمون مدرک و سابقه داخل سازمان دیگه 5 شما میخواین تورم ایجاد نشه 15 رو نگه دارین 5 رو بکنید 6 میلیون نه اینکه برای همه ده درصد زیاد کنید اونوقت حقوق اون اقا بشه 16.5 حقوق من بشه 5.5 با این ده درصد بازم فشار رو من که زیر خط فقر هستم میاد من 500 اضافه تر میگیرم اون 1500
با اینکارها فقط انگیزه کارمند گرفته میشود و عواقبش
اینجور که گرانی ها ادامه دارد کم کم مشخص می شود جناب اقای رییسی هم فقط شعار داده وگرنه تا حالا جلوی افزایش قیمت ها گرفته میشد
بجای حرف ناصواب و نادرست جرات کنید و حقوق کارمندان دولت و تمامی نهادها از جمله مرکز پژوهش ها را شفاف در سایتی اعلام کنید من بعنوان یک کارمند دولت با مدرک دکترا از بدو استخدام و بیست سال سابقه با حقوق نه میلیون تومان این درخواست را دارم.
تازمانی که نظام مالیاتی درست نشه وضع همینه و شاید بدتر بشه
اونایی که اومدن نوشتن راجع به حقوق بالای کارمندا خواهشن ترو خشک و باهم نسوزونید سالهاست که خود ما کارمندای ساده خواستار همسان سازی حقوق هستیم، اگه یه عده مدیر و مسول دستشون بازه برای حقوقای نجومی نباید فکر کنید همه ما همین قدر حقوق میگیریم، چندرغاز حقوق که اونم همون اول ازش مالیات و بیمه و .. کم میشه چه جای چونه زدن داره ، در ضمن وضعیت اقتصادی کشور انقد وخیمه که همون 15 میلیون باید حقوقی باشه که باهاش بتونی صورتتو سرخ نگه داری ،‌
هر سال همین بساط سرکوفت زدن به درصد افزایش حقوق کارمندا وجود داره ، تورم 400 درصده بعد سر 15 یا 20 درصد افزایش حقوق چونه هم میزنن تازه.
من یه کارمندم با اینکه تو بالاترین سازمان اجرایی کشور کار میکنم اما تو یکی از شهرای اطراف تهران زندگی میکنم ، پول بنزین ندارم با ماشین بیام با مترو میام، قسطامو یکی در میون میدم، همسرم ناراحته چون خسته شده از بس ندارم ندارم ازم شنیده و... بعد اونوقت یه عده میان کارمندارو جزو دهکای بالای جامعه قرار میدن، کمی منصف باشیم
فقط حقوق بر اساس مدرک و کار مشابه د ر تمام دستگاهای دولتی و شرکتها دولتی به طور یکسان حکم زده شود
اکثر‌حقوق‌بگیران‌وبازنشستگان‌کمتر‌از‌ده‌میلیون‌تومان‌‌حقوق‌دریافت‌میکنند‌‌بهتر‌است‌بجای‌افزایش‌حقوق‌حقوق‌بگیران‌نجومی‌‌‌از‌حقوق‌آنها‌کسرشود‌وبصورت‌عادلانه‌به‌حقوق‌دیگران‌اضافه‌شود‌چون‌‌منبع‌درامد‌آنها‌زیاد‌است
کدوم کارمند فقیر هست اقای دولت پس مگه بوجه مال کل مردم نیست پس چرا فقط به کارمندان میدهید بقیه مردم به خصوص بیکاران ومستاجران که از این مملکت چیزی نخوردن باید چیکار کنند فقط باید کارمندان وافراد خاص باید از این مملکت بخورن
فقط کارمندان از این مملکت بخورن بقیه مردم پس چی تازه شما اگه یک کارمند فقیر پیدا کردید من اسمم رو عوض میکنم ماشالله به عدالت
وقتی کشور منابع لازم نداره وقتی مشکلات هست و تورم بالا دولت باید حقوق افرادی که چند ده میلیون میگیرند را فریز کند مثل پزشکان و مدیران و مالیات بیشتری از این افراد و بازاریان بگیرد و حداقل حقوق لازم را مطابق تورم به کارگر کارمند بدهد تا بتواند زندگی آبرومندانه داشته باشد و سطح معافیت مالیاتی و بیمه این افراد را به خط فقر برساند اما متاسفانه دولت فقط زورش به کارگر و کارمند که حتی حداقل حقوق خط فقر را هم نمی گیرد می رسد و نه تنها افزایش حقوق مطابق تورم برای گذران زندگی نمی دهد مالیات این قشر را هم بیشتر می کند اما به درآمد پزشکان و دلالان و بازاریان کاری ندارد واقعا باعث تأسف است این تصمیمات بنده در سال ۸۶ با حقوقم سه سکه کامل می خریدم اما امروز بعد از گذشت ۱۴ سال نه تنها حقوقم زیادتر نشده که حتی یک سکه هم نمی تونم بخرم و در اجاره خانه ام موندم !! متاسفانه اراده ای برای کاهش فاصله طبقاتی که نیست روز به روز با تصمیم مسولین بیشتر میشود!!!!
متاسفانه افزایش تورم با افزایش حقوق کارگر و کارمند دروغی بیش نیست و سبب رونق جامعه هم میشود دولت محترم حقوق را بین المللی و عادلانه کنید تمام هزینه ها هم جهانی بشه بانک ها هم مثل سایر نقاط دنیا وام و تسهیلات با بهره کم بدن خودرو سازها هم قیمت و کیفیت جهانی بدن ساختمان با کیفیت بسازن دلالها هم جمع بشه ما راضی هستیم!! افزایش حقوق فقط برای کارگر و کارمند باعث تورم میشه !!!!!همین افزایش ساده را هم نداشته باشیم باید از گرسنگی بمیریم
اگر یه نظام هماهنگ پرداخت برای کارکنان دولت تنظیم بشه وهمگی با یه قانون حقوق دریافت کنند خیلی از این مشکلات که الان دولت داره حل میشه یه دکتر هیات علمی که صرفا یه عنوان هیات علمی بودن رو یدک میکشه وهم از نظر معلومات وهم نوع کار با یه دکتر غیر هیات علمی هیچ تفاوتی ندارد اختلاف در یافتی سه برابری دارد اگر این موارد رو دولت اصلاح کنه هم تبعیض ها مشکلش حل می شه و هم بی عدالتی نمیشه کسانی که با هیات علمی ها سروکار ندارند فکر میکنند که این افراد از یه ویژگی خاصی برخوردار هستند در صورتی که اصلا اینطور نیست دلیلش هم اینه که شما هیچ دستاوردی از این ها نمی بینید که یه تفاوتی با دیگران دارند ولی تودریافتی سه یا چهار برابر افراد مشابه دریافتی دارند سالی دو ماه مرخصی دارند بجای یک ماه ومیتونند فرزندانشون رو از دانشگاه های دورافتاده به بهترین دانشگاه ها منتقل کنند وهزاران مزایای دیگه که اگر دولت برای این موارد یه اصلاحاتی انجام بده خیلی از مشکلات خود به خود حل میشه .
با سلام من هم کارمندم با 26 سال سابقه حکمم بدون کسورات زیر ده میلیون تومان است چطور نوییسنده میانگین حقوق 15.5 میلیون اعلام می کند جالب است.
چه رفاهی با 21 سال سابقه کار 5200 دریافتی دارم از دولت خواهشی که دارم این است که افزایش حقوقها رو به صورت پلکانی افزایش دهند
رییس من در اداره 12 تومن میگیره منم با 21 سال سابقه 5200 دریافتی دارم کجای این عدالته آقای رییس سازمان برنامه وبودجه
این نمایندگان که اکثریت آنها اعضا هیات علمی دانشگاه هستند چطور وقتی می خواستند حقوقشان را با حقوق اعضای هیات علمی همسان سازی کنند فکر تورم و بودجه و محل درآمد نبودند و حقوق یک عضو هیات علمی از 20 میلیون یک دفعه شد 50 میلیون. اونجا چشمشان را روی همه چیز بستند....
گزارش مرکز پژوهشهای مجلس تفسیر دارد و درصد اعلام شده افزایش حقوق کارمندان دولت انگونه نیست که اعلام شده است بخشی از کارکنان دولت حدود 800 هزار نفر قراردادی هستند بر اساس مصوبه غیر کارشناسی سازمان امور اداری و استخدامی قراردادهای این 800 هزار نفر دقیقا مشابه کارمند رسمی همتراز شد و به یکباره افزایش بیش از 100 درصدی حقوق مزایای این 800 هزار نفر را داشتیم که در گرفتن میانگین افزایش حقوق روی سایر کارکنان دولت که 20 درصد افزایش داشتند تاثیر گذاشت و موجب شد میانگین حقوف بالا برود در حالی که یک میلیون هفتصد هزار کارمند فقط 20 درصد افزایش داشتند
کی گفته که افزایش حقوق کارمندان باعث تورم میشه؟ در سال سه چهار بار افزایش قیمتها رخ میدهد ولی حقوق کارمندان ثابت می مونه. تورم 50 درصد ولی افزایش حقوق مثلا 20 درصد ؟؟؟ چرا ؟؟ مخصوصا اداره ما ( ثبت احوال ) کلا زیر خط فقر هستند. علی برکت الله.
اگر نمایندگان محترم مجلس و وزیر اقتصاد توانیایی وجنب این را دارد که قول دهد تورم درچهار سال آینده زیرده درصد باشد من به نمایندگی از کارمندان نیز میگویم نمی خواهیم حقوقان افزایش پیدا کند
سلام،بسیاری از ارگانها دارای مزایا نیستند و براشون تعریف شده نیست، بنابراین افزایش حقوق فقط در قالب فیش حقوق و داخل حکم میتونه باعث رهایی کارمندان از این معظل بشه، دریافتی ناخالص کارمندان تا ده میلیون تومان فقط کفاف هزینه جاری زندگی است و تورمی بوجود نمیاره بنابراین به نظر بنده حقوق کارمندان و مدیران باید در محدوده حدالقل ده میلیون و حداکثر ۲۵ میلیون باشه تا اختلاف پرداختی زیاد هم وجود نداشته باشه، بارها و بارها عرض کردم بخش عظیمی از تورم ناشی از تسهیلات زیاد و بدون نظارت بانکها و شبکه بانکی است و حقوق کارمندان که صرف هزینه جاری زندگی هست در تورم نقشی نداره ، و تا زمانی که پرداخت حقوق از طریق سیستم نظام هماهنگ حقوق نباشه پرداختی بعضی از ارگانها مشخص نیست، با تشکر
لطفا لیست اداراتی که بالای 15میلیون می گیرند را اعلام بفرمایید.چرا از شفاف سازی در جامعه می ترسید.مگر حکومت عدل علی نیست .چرا از اعلام کردن لیست واهمه دارید
ابتدا بیایند وحقوقهای 50 تا 60 میلیونی را کاهش دهند تا میانگین حقوق کارمندان به 6-7میلیون برسد نه15.5میلیون تومان درثانی دریک اداره چند کارمند 15میلیون حقوق درماه می گیرد؟
برنامه وبودجه ومملکت داری زمانی بود که خودکار در تمام کشور حتی دورافتاده ترین روستاها یکسان باشد وطی10 سال ریالی افزایش پیدا نکرد نه اینکه یه مغازه بدهد 5000تومان ومغازه بغلی بدهد 6000تومان وسال بعد بشود 10000تومان !!!!نه برادر عزیز اینا ربطی به افزایش حقوق کارمندان ندارد بلکه خانه از پای بست ویران است ودزدی وغارت واختلاس باعث این نابسامانیها وفقر واختلاف طبقاتی و........شده
تابناک خجالت نمی کشی، دیوار کوتاه تر از کارمندان پیدا نکردی که تا وسط برج نرسیده ، حقوق شان تمام می شود و شرمنده زن و بچه است؟ کمی انصاف و وجدان
سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان، کی گفته اضافه کردن حقوق ها باعث بالا رفتن تورم و قیمت ها میشه ؟ حقوق ها در سال یکبار اضافه میشن ولی اجناس روزانه می‌ره بالا ، نماینده ها زمانی که حقوق هئیت علمی دانشگاه‌ها صددرصد بردن بالا کجا بودن که نگفتن تورم می‌ره بالا ، البته مشخصه چرا ساکت بودن چون اکثراً جز هئیت علمی دانشگاه‌ها هستند، خودشان مگه اعلام نکردن گفتن زیر ده میلیون تومان فقره؟پس چطور من با سی سال خدمت صادقانه در این مملکت باید کل حقوقم با هزار بند کسورات که ازش کسر میکنن هفت تومان باشه و خالص دریافتی که میگیرم پنج تومان باشه آیا با این گرانی با پنج تومان میشه نصف ماه زندگی کرد...؟
حالا میخوان کارمندان با هم و با کارگر و مردم عادی به جون هم بندازن
حالا میخوان کارمندان با هم و با کارگر و مردم عادی به جون هم بندازن
حالا میخوان کارمندان با هم و با کارگر و مردم عادی به جون هم بندازن
حالا میخوان کارمندان با هم و با کارگر و مردم عادی به جون هم بندازن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس