بازدید 5323
۱

ماجرای قرمز شدن نقشه کرونایی کشور در سال ۹۹

سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در خصوص یک ابهام در مورد رنگ‌بندی شهرهای کشور در سال گذشته و امسال توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 30 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علی شریفی زارچی، در پاسخ به این پرسش در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه با مقایسه نقشه رنگ‌بندی و تعداد ابتلاء و مرگ سال گذشته و امسال، چرا مهر ۹۹ همه نقشه قرمز بود ولی الان بیشتر نقشه زرد و آبی است، گفت: مهر ۹۹ روند بستری در اکثر شهرها شدیداً صعودی و به سمت قله موج سوم بود، بنابراین اکثر نقاط قرمز بود، اما در حال حاضر از قله خیز پنجم گذشته‌ایم و روند بستری در اکثر نقاط کاهشی است، لذا بیشتر شهرها زرد و آبی هستند.

وی با بیان اینکه همچنان بعضی از شهرهای بزرگ مثل تهران، کرج، تبریز، ارومیه و اصفهان نارنجی هستند و آمار بالای ابتلاء و فوت هم دقیقاً به همین خاطر است، گفت: یک شهر پرجمعیت در وضعیت نارنجی می‌تواند به اندازه ده‌ها شهر کم جمعیت، بیمار داشته باشد.

سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تاکید کرد: نقشه تماماً قرمز منتشر شده ربطی به اپلیکیشن ماسک ندارد. ماسک از ابتدا به هر شهرستان یک رنگ می‌دهد در صورتی که اگر دقت کنید نقشه منتشر شده، هر استان را یک رنگ و قرمز کرده است در حالی که در نقشه‌های ماسک هیچ گاه کل کشور تماماً قرمز نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقعا آدم چی بگه!!!!!!!!!!
یکجوری اینا صحبت می کنند که آدم فکر میکنه سال پیش تو این کشور نبوده و فقط اینا بودن که هر جور میخوان دلیل و منطق میارن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان