بازدید 7019
۴
محققان:

واکسن، مرگ ناشی از کرونا را تا ۹۰ درصد کاهش می دهد

یافته های محققان بریتانیایی نشان می دهد: واکسن همچنان یک اقدام مؤثر در محافظت از خود و دیگران در برابر مرگ ناشی از کووید ۱۹ است.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ 25 October 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از مدیسن نت، نوع دلتا اکنون شکل غالب ویروس کرونا در ایالات متحده، انگلستان و بسیاری از کشورهای دیگر است.

نتایج یک مطالعه جدید در بریتانیا نشان می دهد واکسن های کروناویروس خطر مرگ ناشی از نوع دلتا را تا ۹۰ درصد کاهش می دهد.

در این مطالعه داده‌های ۵.۴ میلیون نفر در اسکاتلند بین ۱ آوریل تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱ جمع آوری شد؛ این اولین ارزیابی در سراسر کشور در مورد اثربخشی واکسن‌ها در جلوگیری از مرگ ناشی از نوع دلتا است.

تعریف مرگ ناشی از کووید ۱۹ این است که فرد در مدت ۲۸ روز پس از مثبت شدن آزمایش PCR فوت کرده باشد یا در گواهی فوت وی، کووید ۱۹ به عنوان علت مرگ ذکر شده باشد.

محققان تاکید دارند که یافته‌ها باید با تکرار تحقیقات در سایر کشورها و مناطق و پیگیری طولانی‌تر پس از واکسیناسیون کامل، تأیید شود.

«عزیز شیخ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ادینبرگ، می‌گوید: «اگر هنوز واکسیناسیون را قبول ندارید، من شما را تشویق می‌کنم که این کار را بر اساس فواید آشکار ارائه شده انجام دهید.»

وی در ادامه می‌افزاید: «یافته های ما دلگرم کننده است و نشان می‌دهد که واکسن همچنان یک اقدام مؤثر در محافظت از خود و دیگران در برابر مرگ ناشی از کووید ۱۹ است.»

منبع: مهر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
کدام واکسن
اتریش واکسن چینی رو که ورزشکارهای ما زدن رو قبول نکرده

مسوولین یکبار با صداقت تعداد فوت واکسن زده ها رو اعلام کنند
پس چرا اینقدر و بعد از اینهمه واکسن زدن در ایران هنوز مرگ و میر خیلی زیاده ؟!!! دولت ناتوانه دولت خودش رعایت فاصله گذاری را نمی کنه !!!
آقای عین اللهی در برنامه صبح امروز سوم ابان ماه 1400رادیو با قاطعیت گفت که واکسن 100 درصد از مرگ جلوگیری می کند و از سویی 85 درصد کسانی که اخیرا فوت شده اند واکسن نزده اند ..من ماندم آن 15 درصد را عین اللهی چطور حساب کرده که گفته واکسن صد در صد از مرگ و میر جلوگیری میکنه...و حتی اعلام کرد تاکنون حتی یک مرگ ناشی از تزریق واکسن گزارش شده است!!!!این و کجای دلم بزارم که من خودم در اطرافیان و آشنایان دو نفر را می شناسم که یکی ظرف 24 ساعت از تزریق فوت شد و یکی چهار روز...حالا بگردین دنبال پرتغال فروش
البته اگر واكسن مزخرف چينى نباشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر