بازدید 17809
پیمانه اقتصادی

این خودروساز هم قیمت خودروهایش را گران کرد/ قرار نیست همه خودروی برقی داشته باشند/ تداوم ریزش بورس در کانال پایین تر/ سقوط دوباره لیر ترکیه پس از اظهارات اردوغان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون مهمترین علت وجود روند منفی در معاملات بازار، پیش بینی روند معاملات بورس در آبان ماه، قیمت جهانی طلا در آستانه ۱٫۸۰۰ دلاری شدن، قیمت نفت خام آمریکا به بالاترین سطح هفت ساله رسید، یک ابَر تورم پیش روی اقتصاد آمریکاست؟ و صعود دلار به بالای مرز حساس را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 25 October 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون مهمترین علت وجود روند منفی در معاملات بازار، پیش بینی روند معاملات بورس در آبان ماه، قیمت جهانی طلا در آستانه ۱٫۸۰۰ دلاری شدن، قیمت نفت خام آمریکا به بالاترین سطح هفت ساله رسید، یک ابَر تورم پیش روی اقتصاد آمریکاست؟ و صعود دلار به بالای مرز حساس را در بر دارد.

تداوم ریزش بورس در کانال پایین تر

در حالی که روز شنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۸۶۸۸ واحدی معادل ۲ درصد به یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۶۸ واحد رسید، امروز و در زمان انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با افت ۱۵۷۱۰ واحدی مواجه شده و به کانال پایین‌تر سقوط کرده است.

مهمترین علت وجود روند منفی در معاملات بازار

حدادی کارشناس بازار سرمایه مهمترین علت وجود روند منفی در معاملات بازار را نبود نقدینگی در بازار عنوان کرد و گفت: این مساله خود برگرفته از چند عامل بود؛ در ابتدا جذاب شدن بازار رقیب با بورس مانند رمز ارزها در ایجاد چنین روندی در بازار بی‌تاثیر نبود. همچنین نبود چشم انداز روشن و امیدوارکننده نسبت به این بازار در بین سهامداران، سبب ایجاد نوسان در معاملات بورس شد و برخی از فعالان بازار در انتظار اجرای عملی برخی از وعده های داده شده برای بهبود روند معاملات بازار سهام بودند. حدادی به تغییر رییس سازمان بورس و تاثیر آن بر معاملات بازار اشاره کرد و افزود: جابجایی و تغییر رییس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره به صورت کوتاه مدت و برای دو روز سبب ایجاد تاثیر مثبت در بازار سهام شد. در ابتدا انتظار فعالان بازار سرمایه این بود که تغییر رییس سازمان بورس به عنوان فرد مورد قبول بازار سرمایه، بتواند تا حدودی تغییر دهنده و کمک کننده به معاملات بازار سهام برای بازگشت شاخص بورس به مسیر صعودی و تداوم آن باشد، در حالی که چنین اتفاقی هم تاثیری بر معاملات بازار نداشت و صعود شاخص بورس محقق نشد.

وی به دیگر عاملی که سبب قرار گرفتن شاخص بورس بر مدار نزولی شد تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه قیمت ارز با تغییر چندان زیادی همراه نبود و حتی در برخی مواقع، زمینه رشد قیمت در بازارهای جهانی فراهم بود، باز هم شاهد افت قیمت سهام شرکت ها در بازار بودیم. در این زمینه می توان به عدم ریسک پذیری فعالان بازار اشاره کرد؛ این امر برگرفته از ابهاماتی است که امکان دارد در لایحه بودجه ١٤٠١ نشان داده شود و ممکن است در برخی صنایع با تاثیر منفی همراه باشد. با توجه به اصلاح شاخص بورس در مهر ماه، انتظار می رود شرکت هایی که گزارش های مثبتی از عملکرد خود منتشر کردند، نسبت به باقی سهام شرکت ها معاملات بهتری را ثبت کنند و شاهد افزایش قیمت سهام آنها در بازار باشیم. /ایرنا

پیش بینی روند معاملات بورس در آبان ماه

حدادی کارشناس بازار سرمایه درباره روند معاملات بورس در ماه آبان، اظهار داشت: براساس پیش بینی های صورت گرفته، به نظر می رسد که شاخص بورس در بازار در آبان ماه در محدوده یک میلیون و ٣٠٠ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در نوسان باشد مگر آنکه اتفاقات مثبتی برای کمک به برخی از صنایع در راستای لغو قیمت گذاری دستوری صورت گیرد و بازار به دوران رونق خود بازگردد. حدادی معتقد است در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می توان شاهد اثر مثبت این اتفاق در بازار بود به طوری که تا حدودی از نوسانات ایجاد شده در بازار کاسته شود. این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس در آبان ماه، گفت: افزایش نرخ بهره از جمله ریسک های تهدیدکننده این بازار است، نرخ بهره طی روزهای گذشته افزایش یافته و به محدوده ٢٠ درصد رسید؛ حال اگر این نرخ باز هم با افزایش همراه شود می تواند به عنوان مهمترین ریسک فعلی بازار مورد توجه قرار گیرد.

قیمت جهانی طلا در آستانه ۱٫۸۰۰ دلاری شدن

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا رشد کرد و به بالاترین سطح در بیش از یک ماه اخیر رسید. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۸:۴۰ به وقت تهران، ۰.۳۴ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۹۸.۵۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۳۰ درصد افزایش یافت و به ۱٫۸۰۱.۶۰ دلار رسید. جرومی پاول رئیس فدرال‌رزرو گفت تورم آمریکا احتمالاً سال آینده فروکش می‌کند و بانک مرکزی این کشور در مسیر کاهش برنامه‌های حمایتی مالی خود قرار گرفته است. پاول گفت: اکنون زمان بالا بردن نرخ بهره نیست، به ویژه به این علت که هنوز بازار کار قدرت لازم را به دست نیاورده است. بالا بردن نرخ بهره تأثیر معکوس ویژه‌ای بر قیمت‌های طلا دارد. جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد این کشور کنترل تورم را از دست نداده است و تورم در سال آینده به سطح نرمال بازمی‌گردد. بالا بودن تورم میل به خرید طلا را در بین سرمایه‌گذاران افزایش می‌دهد. سرمایه‌گذاران معمولاً از طلا برای حفظ ارزش دارایی‌های خود استفاده می‌کنند.

قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، دوباره تحت تأثیر کمبود بازار صعودی شد و قیمت نفت خام آمریکا به بالاترین سطح هفت سال اخیر رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، تا ساعت ۸:۲۳ به وقت تهران، ۰.۸۳ درصد رشد کرد و به ۸۶.۲۴ دلار رسید. این بالاترین قیمت این شاخص در سه سال اخیر است. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین وست تگزاس آمریکا هم تا این لحظه ۰.۹۹ درصد جهش کرد و به ۸۴.۵۹ دلار رسید. این بالاترین قیمت این شاخص از اکتبر ۲۰۱۴ تا کنون است. تقاضای نفت خام در بازارهای جهانی با بازگشت اقتصادهای جهان از بحران کرونا رشد کرده است. توشیکاتا تازاوا، تحلیل‌گر شرکت اوراق فوجیتومی، می‌گوید: حال‌وهوای بازارهای نفت مثبت است. درست در زمانی که تقاضا در حال بازگشت از پاندمی کروناست، عرضه نفت خام محدود باقی مانده است. عامل دیگری که در روزهای اخیر قیمت‌های نفت خام را بالا برده است نگرانی‌ها از کمبود زغال‌سنگ و گاز طبیعی در چین، هند و اروپاست.

این خودروساز هم قیمت خودروهایش را گران کرد

رویترز: شرکت تسلا قیمت مدل‌های X و S خود را ۵ هزا‌ر دلار گران‌تر کرد. حالا مدل‌های X و S که می‌توانند با یک بار شارژ مسیر‌های طولانی را طی کنند، به ترتیب ۱۰۴ هزار و ۹۹۰ دلار و ۹۴ هزار و ۹۹۰ دلار قیمت دارند. دو مدل Y۳ نیز به ترتیب ۲ هزار دلار گران‌تر و هر یک ۵۶ هزار و ۹۹۰ دلار و ۴۳ هزار و ۹۹۰ دلار در وبسایت شرکت تسلا قیمت‌گذاری شده‌اند. هنوز شرکت تسلا دلیل افزایش قیمت خودروهایش را اعلام نکرده است.

این خودروساز هم قیمت خودروهایش را گران کرد/ قرار نیست همه خودروی برقی داشته باشند/ تداوم ریزش بورس در کانال پایین تر/ سقوط دوباره لیر ترکیه پس از اظهارات اردوغان

قرار نیست همه خودروی برقی داشته باشند

جیل پرت، مدیرعامل موسسه تحقیقاتی تویوتا می‌گوید هر کسی نباید خودروی برقی باتری‌دار براند. به گزارش سایپانیوز، مدیران ارشد تویوتا به تأسی از مدیرعامل خود همچنان بر طبل گسترش خودروهای هیبریدی می‌کوبند که ۲۰ سال است وارد بازار جهانی خودرو شده است. به گفته مدیرعامل و رئیس دانشمندان «موسسه تحقیقاتی تویوتا» در گردهمایی رویدادهای خودرویی رویترز، خیلی از مردم دنیا درباره تغییرات آب و هوایی حساس هستند، اما برای مبارزه با گرمایش زمین لازم نیست، همه مردم خودروی برقی باتری‌دار برانند. اظهارنظر پرت در حقیقت برگرفته از نظرات اکیو تویودا، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره تویوتا در سال گذشته است. از نظر آنها درست است که خودروهای برقی می‌تواند نقش بزرگ‌تری در کاهش آلاینده‌ها داشته باشد، اما راهکارها و روش‌های دیگری هم همزمان باید اجرا شوند. از جمله آنها می‌توان به مدل‌های هیبریدی برقی-بنزینی تویوتا که با پریز برق قابل شارژ هستند و همچنین خودروهای پیل سوختی که سوخت‌شان هیدروژن است، اشاره کرد.
 
پرت در این کنفرانس گفته است که تویوتا به «تنوع در قوای محرکه» باور دارد و معتقد است مشتریان باید با ابزارهای مختلف در کاهش دی اکسید کربن بکوشند. وی می‌گوید: ما نمی‌توانیم بهترین راه‌حل را از حالا پیش‌بینی کنیم و بگوییم فقط این راه [برقی شدن خودروهای بنزینی] کامل موثر است. مشوق‌های دولتی باید هدفمند شده و در جهت کاهش آلاینده‌های کربنی تدوین شوند و وظیفه قانون‌گذارانی که مشوق را تعیین می‌کنند، انتخاب بهترین فناوری موثر در کاهش آلایندگی نیست.

صعود دلار به بالای مرز حساس

در نخستین روز آبان ماه، دلار به بالای سطح حساس ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی رفت. روز شنبه، اسکناس آمریکایی ۱۳۰ تومان افزایش را به ثبت رساند و در محدوده ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان قرار گرفت. به نقل از دنیای اقتصاد، گذر دلار از سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی از این جهت برای بازار اهمیت داشت که آخرین بار در اواسط مهرماه، این ارز قیمت بالاتری را به ثبت رسانده بود. با عبور اسکناس آمریکایی به بالای سطح مقاومتی دو هفته‌ای، انتظارات افزایشی در بازار تقویت شده است. برخی تحلیل‌گران فنی باور دارند، در صورتی که دلار بالای سطح یاد شده بماند، به راحتی می‌تواند تا محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰تومان پیشروی کند. مقاومت بلندمدت‌تر بازار ارز محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی است که بازار در سال جاری تنها یک بار به آن رسیده است. به گفته فعالان، دلیل اصلی رشد دلار در دو روز آخر بازار، تغییر نوع نگاه شماری از معامله‌گران نسبت به آینده برجام است. در حالی که در بیشتر زمان‌های مهرماه، بازار نسبت به شروع مذاکرات هسته‌ای خوش‌بین بود و حدس می‌زد که حداقل توافق موقتی در پاییز به ثبت برسد، اخبار روزهای گذشته، کمی جهت انتظارات را تغییر داده است. به گفته برخی فعالان، چند بار از سوی رسانه‌های غربی عنوان شده بود که مذاکرات هسته‌ای تا انتهای اکتبر آغاز خواهد شد، ولی در حالی که تنها حدود پنج روز به انتهای این ماه باقی مانده است، خبری از شروع مذاکرات نیست. در کنار این، سطح تنش‌ها تا حدی بالا رفته و برخی از رسانه‌ها تخمین زده‌اند که ممکن است مذاکرات هسته‌ای به زودی آغاز نشود.

لیر ترکیه پس از اظهارات اردوغان باز هم سقوط کرد!

به نقل از نزدک: پس از سخنان اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای اخراج سفیران آمریکا و چندین کشور غربی دیگر، نرخ لیر ترکیه با آغاز معاملات در روز دوشنبه مجدداً سقوط کرد و به رکورد پایین تاریخی جدیدی رسید. نرخ برابری لیر ترکیه با دلار تا رکورد ۹.۸۵ واحد سقوط کرد و اندکی بعد در نرخ ۹.۷۴ واحد تثبیت شد. بانک‌های فروشنده لیر، ضعف اولیه امروز را به واکنش بازارها به سخنان روز شنبه اردوغان مربوط دانستند (بازارهای مالی شنبه و یکشنبه تعطیل بودند). نرخ لیر ترکیه که تا به اینجای امسال ۲۴ درصد سقوط کرده است، روز جمعه تا ۹.۵۹۵۰ واحد پایین آمده بود. نرخ ارز ترکیه هفته گذشته تحت تأثیر اقدام تعجب برانگیز بانک مرکزی این کشور و کاهش ۲ درصدی نرخ بهره علی‌رغم تورم شدید، سقوط سنگینی را تجربه کرد. این اقدام بانک مرکزی از سوی اقتصاددانان و نمایندگان مجلس ترکیه مورد انتقاد قرار گرفت.

یک ابَر تورم پیش روی اقتصاد آمریکا است؟

به نقل از CNBC‌، جک دورسی، مدیرعامل توئیتر و اسکوئر و یکی از حامیان ارزهای مجازی پیش‌بینی کرد: اوضاع تورم و افزایش قیمت‌ها در آمریکا تشدید خواهد شد و اوضاع در این کشور بسیار بدتر می‌شود. دورسی در توئیتر نوشت:‌ یک ابر تورم قرار است همه چیز را تغییر دهد و این اتفاق در حال رخ دادن است. در حالی دورسی این هشدار را می‌دهد که نرخ تورم در آمریکا به بالاترین میزان در سی سال گذشته رسیده و در حال گسترش این نگرانی است که مشکل بسیار بدتر از آن چیزی است که سیاست‌مداران آمریکایی فکر می‌کنند.

روز جمعه ژروم پاول رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا تأکید کرد: فشارهای تورمی احتمالاً بیشتر از آن چیزی که قبلا انتظار می‌رفت طول خواهد کشید. وی همچنین بیان کرد: روند بالا بودن تورم احتمالاً در سال آینده هم پابرجا خواهد بود. پاول البته گفت: احتمالا بانک مرکزی آمریکا به زودی اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی خود را که برای کمک به اقتصاد آمریکا اجرایی شده متوقف می‌کند. کارشناسان می‌گویند اجرای همین سیاست‌ها بوده که باعث شده تورم در آمریکا افزایش یابد. دورسی در کنار مدیریت یک شبکه اجتماعی با 206 میلیون کاربر فعال، یکی از حامیان پر و پا قرص بیت‌کوین است.

دورسی گفته که شرکت اسکوئر که یک پلتفرم اعتباری است به دنبال ورود به حوزه استخراج ارزهای مجازی است. روند شدت گرفتن تورم به زودی در آمریکا اتفاق خواهد افتاد و به دیگر کشورهای جهان سرایت خواهد کرد. نکته جالب اینجاست که دورسی در گفتمان خود از عبارت بالا رفتن تورم استفاده نکرد، بلکه از این روند به عنوان یک ابَر تورم یاد کرد که به اوضاع با افزایش شدید قیمت‌ها که می‌تواند به نابودی ارز ملی یک کشور و ورشکست کردن کل اقتصاد آن منجر شود اطلاق می‌شود. دیگر میلیاردهای آمریکایی نظیر پائول تودورجونز نیز پیش‌بینی کرده‌اند شاهد افزایش تورم در آمریکا خواهیم بود. وی چند روز پیش گفته بود که بیت‌کوین خریده و این ارز مجازی می‌تواند پناهگاه خوبی برای در امان ماندن از تورم باشد. /فارس

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
به داد بوووووووررررررسسسسس برسید
تاسف انگیزه
تمام پولی که در بورس مردم اوردند را نابود کردند
۱ میلیون تومان در بانک با نرخ سود ۲۰ درصد میشده ۱.۲ میلیون تومان(نرخ تورم ۵۰ درصد ارزش ۱.۲میلیون تومان برابر است با ۶۰۰ هزار تومان)
۱ میلیون تومان در بورس با ریزشهای وحشتناک شده ۳۰۰ هزار تومان و تازه پول تان را هم از بورس نمی توانید بیرون بکشید
یعنی راندمان بورس از کار اشتباه سپرده گذاری هم کمتر بوده و فاجعه بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
بورس را ببندد سنگین رنگین ترند
مسخره کردن خودشان را
ملت پولتان سوخت تمام شد
والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
خخخخخخخخخخخخ

حقتونه، جالبه از پارسال مرداد ماه تا امرروز که ۱۵ ماه میگذره همش تو ضررید اما هنوز براتون درس عبرت نشده
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
چرا اونموقع که روزانه ۵ درصد انهم بی وقفه سود میکردید صدایتان در نمی امد !؟؟؟؟؟
میخوان بگن همه جا نا امن و بدبخت و بیچاره هستند اینجا خوبه دیگه به ما نگین که....
دم در صرافی ها چه خبره
سیاست ارزپاشی را متوقف کنید و قیمت ارز را بگذارید جایی که باید باشد
ارز مملکت را چرا این جوری میکنید که این ور خیابان بدهید به یکسری و ان طرف خیابان با یک‌مابه تفاوتی فروش برود ولی اقتصاد و کار مردم تعطیل و تورم و گرانی.
ارزپاشی اشتباهه محضه .
با سقوط لیر ترکیه و اشتیاق ایرانیان برای خرید ملک در ترکیه و ارزان تر شدن ملک در ترکیه و رونق خرید ملک در ترکیه خواهید دید چه قدر ارز مجددا از کشور برای خرید ملک در ترکیه خارج خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
لطفا فاز الکی ندیدبه مردم بیچاره
ملک کلی هم گرون شده در ترکیه چون قیمت مصالح ساختمانی بیش از حد رفته بالا
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
جواب ۱۵۲۰: اتفاقا درست میگوید کاربر اصلی
فرض ملک اماده فروش را میگوید ۲۵۰۰۰۰ لیر خوب وقتی لیر می افتد و در ایران هم لیر ارزانتر میشود خوب همان خانه دویست و پنجاه هزار لیری برای یک چنج در صرافی برای یک ایرانی بهتر و به صرفه تر میشود فرض کن ۱۰۰ تومان لیر بیافتد ملک فوق ۲۵ میلیون تومان ارزان تر براش میشود و ارسال حواله به ترکیه در هر صورت انجام میشود منتهی برایند کلی اش خروج ارز نبودی از کشور میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
فکر می کنید این کسانی که میروند ترکیه و ملک می خرند چه کسانی هستند همان کسانی هستند که بازار مسکن و زمین در ایران را به چنین روزی درآوردند
اما تفاوت اینجا با ترکیه این است که اینجا در یک حصار امن بودند و ایران بهشت پول درآوردن از طریق دلالی است ولی در ترکیه حصار امنی وجود ندارد و بخاطر اینکه اقتصاد اونجا متکی به نفت نیست سریعاً بر علیه دلالی و سودهای بادآورده اقدام می کنند
باز خوبه تسلا یه فناوری داره
سرمایه های اندک مردم درسایه بی تدبیری در بورس بتاراج رفت ،هیچکسی هم پاسخگونیست.
يادش بخير آقاي رييسي مي رفت سازمان بورس ... با مردم حرف مي زد .... به قبلي ها انتقاد مي كرد..... نمايش هاي تكراري .... چي شد پس آقا؟؟؟!!!
تا زمانی که بخواهند با دنیا بجنگند بورس و اوضائ مملکت همینه باز هم هنوز بهشت ما ایرانی هاست خدا به دادمان برسد
اگر اقتصاد آمریکا قرار نابود بشه الان اقتصاد ما با این ابر تورم چی شده میشه توضیح بدهید یا فقط اونا آسیب می بینند ما خوب هستیم
سقوط بورس کار دولته برای جربان کسری بودجه
تسلا هم گران کرد ؟
این کلمه " هم " رو اوردی منظورت اینه که تسلا هممثل ایرانخودرو و سایپای خودمان گران کرد ؟
آخه چطور میشه گاری رو با فضا پیما مقایسه کرد؟
آخه چی رو با چی مقایسه میکنی ؟
وقتی تسلا قیمت خودروهایش رو افزایش داده حتما باید شاهد افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا باشیم
اولین دشمن بورس اوراق بدهی دولتیه که کرور کرور داره عرضه میشه. پس دولت تریپ دلسوزی و حمایت از بورس رو برنداره که خنده داره.
امروز ما در وضعیتی هستیم که نه تنها در داخل کشور با اقتصاد مبهم سر و کار داریم بلکه اقتصاد جهان هم در لبه پرتگاه است و دنیا باید نسبت به ثبات اقتصادی در جهان یک فکر اساسی کند
در داخل ما با سیاست ارزپاشی و اقتصاد متکی بر دلار و نرخ بهره بانکی بالاتر از تولید و دولت بدهکار که برای فعالیت جاری و مصرفی خودش اوراق مشارکت با نرخ بهره 20 درصدی به مردم می فروشد و رکود عجیب و غریب بازار سرمایه به عنوان حامی تولید سر و کار داریم
و از طرفی با خطر ریزش ارزش جهانی دلار در آینده که کشور ما بسیار به آن وابسته است مواجه هستیم بخصوص اینکه موضوع کرونا هم باعث شده تا اقتصاد جهان با چالش جدی مواجه شود
به زودی ابی که تو بورس باز کردند سیل میشه همه رو میبره
اگر یادتان باشد می گفتند آزادسازی کامل سهام عدالت باعث ریزش بورس می شود حالا که بورس تا جایی که جا داشت ریزش کرد و از قدیم گفتند آب که از سر گذشت چه یک وجب و چه صد وجب و بهتر است در همین شرایط ریزشی سهام عدالت آزاد شود تا در آینده مصیبت آزادسازی سهام عدالت را نداشته باشیم. علی برکت الله
همچین گفتی این خودروساز هم گران کرد، که فکر کردیم چه خبر شده. در 100 هزار دلار، مبلغ 5 هزار دلار گرانتر کرد. این در مقایسه با پراید 15 میلیونی که شده 150 میلیون هیچه. به قول معروف یا شلاق نخوردی یا نمیدونی شلاق چیه. تسلا 5 درصد گرونتر کرده ما هر 3 ماه شاهد گران شدن محصولات دو شرکت خودروساز کلاهبردار کشورمون هستیم.
من به دولت آقای رئیسی دل خوش بودم. فکر می کردم ایشان تشریف بیاورند بورس کلا سبز که هیچی گل و بلبل هم اضافه می شه روش...ولی زهی خیال باطل
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر