بازدید 19961
آخرین تحولات خاورمیانه

سفر چهار روزه وزیر جنگ اسرائیل به مقصد نامعلوم/ شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان در رابطه با اخراج سفرا/ انجام اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان سعودی به اسرائیل/ اعتراض گروه‌های عراقی به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل

سفر چهار روزه وزیر جنگ اسرائیل به مقصد نامعلوم، شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان در رابطه با اخراج سفرا، انجام اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان سعودی به اسرائیل، اعتراض گروه‌های عراقی به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل و انفجار مهیب در انبار مهمات نیرو‌های کرد سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 25 October 2021

سفر ۴ روزه وزیر جنگ اسرائیل به مقصد نامعلوم/ شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان در رابطه با اخراج سفرا/ انجام اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان سعودی به اسرائیل/ اعتراض گروه های عراقی به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: سفر چهار روزه وزیر جنگ اسرائیل به مقصد نامعلوم، شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان در رابطه با اخراج سفرا، انجام اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان سعودی به اسرائیل، اعتراض گروه‌های عراقی به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل و انفجار مهیب در انبار مهمات نیرو‌های کرد سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

سفر چهار روزه وزیر جنگ اسرائیل به مقصد نامعلوم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مدت چهار روز به کشوری نامشخص سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، روزنامه عبری‌ زبان «تایمز اسرائیل» به نقل از دفتر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بنی گانتس در سفری رسمی به یک کشور خارجی سفر کرده است.

سفر ۴ روزه وزیر جنگ اسرائیل به مقصد نامعلوم/ شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان در رابطه با اخراج سفرا/ انجام اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان سعودی به اسرائیل/ اعتراض گروه های عراقی به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، انتشار نام این کشور تا زمان بازگشت وی ممنوع است و دفتر وی اعلام کرده که این سفر بر موضوعات امنیتی متمرکز خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود بنی گانتس بعدازظهر پنجشنبه (ششم آبان ماه) به اراضی اشغالی بازگردد.

شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان در رابطه با اخراج سفرا

روز یکشنبه، رسانه‌های ترکیه خبر دادند که وزارت خارجه این کشور تلاش کرده تا «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه را درباره عدم اخراج سفرای ده کشور خارجی متقاعد کند.

خبرگزاری ترکیه‌ای ANKA با اشاره به این موضوع گفت که اردوغان روز ۲۱ اکتبر دستوری صادر کرد که سفرای تعدادی از کشور‌ها «عنصر نامطلوب» شناخته شوند. مسئولان وزارت خارجه ترکیه پس از آن، تلاش کردند تا اردوغان را از این موضع منصرف کنند، اما تلاش‌های آن‌ها شکست خورد.

این خبرگزاری افزود: سفرای آمریکا، آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، هلند، سوئد، کانادا، نروژ و نیوزیلند هنوز هیچ گونه اخطاری از وزارت خارجه ترکیه مبنی بر ترک این کشور دریافت نکرده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه شنبه اعلام کرد که سفرای ده کشور از جمله آلمان و ایالات متحده، که خواستار آزادی «عثمان کاوالا» شده بودند، عنصر نامطلوب اعلام خواهند شد.

وی با اشاره به اصطلاحی که در دیپلماسی به کار می‌رود و به معنای اولین قدم قبل از اخراج است، گفت: من به وزیر خارجه کشورمان دستور داده‌ام که این ده سفیر را در اسرع وقت به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کند.

وزارت امور خارجه ترکیه شامگاه دوشنبه گذشته، سفیران ده کشور را به دلیل بیانیه مشترک آن‌ها که خواستار آزادی عثمان کاوالا تاجر ترکیه‌ای زندانی در این کشور شده بود، احضار کرد.

سفر ۴ روزه وزیر جنگ اسرائیل به مقصد نامعلوم/ شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان در رابطه با اخراج سفرا/ انجام اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان سعودی به اسرائیل/ اعتراض گروه های عراقی به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل

سه‌شنبه هفته پیش بود که سفارتخانه‌های آمریکا، کانادا، فرانسه، فنلاند، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند، نروژ و سوئد خواستار آزادی کاوالا شدند که به دلیل نقش ادعایی در اعتراضات سال ۲۰۱۳ و تظاهرات‌ بعدی آن، چهار سال می شود که زندانی است.

اردوغان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «من به وزیران خارجه این کشورها گفتم که نمی‌توانم میزبانی‌شان را بپذیرم.»

وی در سخنانی که از شبکه تلویزیونی «ان‌تی‌وی» پخش شد گفت: «آیا در حیطه کار شماست که ترکیه را موعظه کنید؟ شما که هستید؟»

«دیوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا نیز به تهدید اردوغان درباره اخراج سفرای ده کشور از آنکارا واکنش نشان داد و در پیامی توییتری نوشت: «اخراج ده سفیر، نشانه حرکت مستبدانه دولت ترکیه است. ما مرعوب نخواهیم شد.»

انجام اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان سعودی به اسرائیل

رسانه های صهیونستی گزارش دادند که اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان به فلسطین اشغالی، روز دوشنبه عصر در فرودگاه بن گوریون به زمین خواهد نشست.

براساس گزارش پایگاه خبری کان نیوز، این پرواز توسط شرکت هواپیمایی جت ایرلاین امارات انجام خواهد شد و مبدا پرواز ریاض پایتخت سعودی خواهد بود.

رسانه های اسرائیلی جزئیات بیشتری ارائه نکرده‌اند و هنوز مشخص نیست مسافران این پرواز چه افرادی را شامل می‌شود!

عربستان سعودی سال گذشته در ادامه تلاش های خود به منظور هموار کردن مسیر برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، با عبور هواپیماهای این رژیم از حریم هوایی خود به مقصد امارات و بحرین موافقت کرده بود؛ اما از مبدا این کشور تا کنون پروازی به سرزمین های اشغالی انجام نشده بود.

اقدام سعودی در صدور مجوز به هواپیماهای صهیونیستی برای عبور از آسمان این کشور با انتقاد شدید گروه های مقاومت و مردم فلسطین مواجه شد. ملت فلسطین آن را خیانت بزرگ حکام سعودی به آرمان فلسطین خوانده اند.

سفر ۴ روزه وزیر جنگ اسرائیل به مقصد نامعلوم/ شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان در رابطه با اخراج سفرا/ انجام اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان سعودی به اسرائیل/ اعتراض گروه های عراقی به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل

با این حال، «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه سعودی در ماه آوریل ۲۰۲۱ گفته بود که عادی سازی روابط با اسرائیل برای منطقه سودمند است. وی در عین حال تاکید کرد که این عادی سازی به روند صلح اسرائیلی-فلسطینی بستگی دارد.

در سال ۲۰۲۰ و بر اساس توافق سازش برخی کشور‌های عربی مانند بحرین و امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کردند. صهیونیست‌ها همچنین امیدوارند با حکام سعودی نیز روابط سیاسی برقرار کنند.

 

اعتراض گروه های عراقی به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل

بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در جمعه شب گذشته ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه ۱۴۰۰) در تایید انتخابات اخیر عراق، قبل از اینکه نهادهای ذیربط عراقی آن را نهایی کنند، با مواضع انتقادی جریان های سیاسی عراق مواجه شد.

به گزارش ایرنا، ائتلاف «الفتح» (هادی العامری) طرفدار الحشد الشعبی و گروه های مقاومت در عراق و شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل گروه سیاسی – جهادی «عصائب اهل الحق» به علاوه گروه مقاومت کتائب حزب الله عراق در بیانیه هایی جداگانه از موضع شتابزده شورای امنیت سازمان ملل در قبال انتخابات عراق به شدت انتقاد کردند.

ائتلاف الفتح در بیانیه ای با ابراز تعجب از بیانیه شتابزده شورای امنیت سازمان ملل گفته است: «شورای امنیت در حالی این بیانیه تعجب برانگیز را صادر کرده و انتخابات را موفقیت آمیز خوانده که هنوز نتیجه شکایات قانونی به نتایج انتخابات مشخص نشده و اکثر جریان های سیاسی و نامزدها در عراق اعتراضات زیادی به نتایج انتخابات دارند.»

این ائتلاف سیاسی – پارلمانی عراق تاکید کرده است که این بیانیه، بی طرفی سازمان ملل و نمایندگی سازمان ملل در عراق و نقشی را که در اتفاقات جاری در کشور بازمی کنند، زیر سوال برده است.

ائتلاف الفتح، بیانیه شورای امنیت را در قبال انتخابات اخیر عراق در تعارض با گزارش های ناظران بین المللی و بومی و اتحادیه اروپا دانسته و خاطرنشان ساخته است که ناظران بین المللی و بومی عراق از جمله اتحادیه اروپا، موارد متعددی از تخلفات را در روز انتخابات و اعلام نتایج ثبت کرده اند.

الفتح با تاکید بر ضرورت بازشماری آرا به صورت دستی گفته است که از خواست مردم و گروه های سیاسی عراق، مبنی بر بازشماری دستی آرا ـ حسب قانون ـ برای همه حوزه های انتخابیه، هرگز کوتاه نمی آید.

این ائتلاف سیاسی – پارلمانی تلویحا بیانیه شورای امنیت را مصداق دخالت در روند انتخابات عراق دانسته و گفته است که با هرگونه دخالت خارجی در خصوص انتخابات عراق مخالف است.

دبیر کل عصائب اهل الحق نیز در توئیتی گفته است: از بیانیه شتابزده شورای امنیت در تبریک و تهنیت به مناسبت نتایج انتخابات اخیر که در عراق برگزار شد، با وجود اینکه هنوز مشروعیت نتایج تایید نهایی نشده، تعجب می کند.

سفر ۴ روزه وزیر جنگ اسرائیل به مقصد نامعلوم/ شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان در رابطه با اخراج سفرا/ انجام اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان سعودی به اسرائیل/ اعتراض گروه های عراقی به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل

«شیخ قیس الخزعلی» افزوده است که مرجع تایید نتایج انتخابات، دادگاه قانون اساسی است.

به گفته وی، انتخابات اخیر عراق به دلیل وجود اعتراضات و مدارک مستند، ناموفق بوده و نتایج آن را اغلب بافت های جمعیتی عراق، اکثر جریان های سیاسی و قاطبه جمعیت آماری عراق رد کرده و همین امر سبب شکل گیری اعتراضات و تظاهرات مردمی در اغلب شهرهای عراق شده است.

وی افزود، از همه نهادهای بین المللی می خواهد که بی طرفی و حرفه ای بودن خود را در تعامل با پرونده عراق حفظ کرده و حاکمیت و قوانین عراق را محترم بشمارند.

بیانیه شورای امنیت که به گفته ناظران بسیار شتابزده صادر شده و پیش از اینکه دستگاه های ذیربط در عراق، نتایج نهایی را تایید کنند، پیشدستی و آن را تایید کرد، جامعه ملتهب پساانتخابات این کشور را بیش از پیش دچار شکاف سیاسی کرده است.

تحصن های اعتراضی که در پنج روز گذشته در ضلع جنوبی منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد در برابر هیات دولت و سفارتخانه های آمریکا و انگلیس برپا شده، شب گذشته تا پشت درهای این منطقه امنیتی، پیشروی کرده است.

معترضین به نتایج انتخابات خواهان استقلال کمیسیون عالی مستقل انتخابات در اعلام نتایج به دور از تاثیرات داخلی و خارجی شده اند و بر ضرورت بازشماری دستی به جای الکترونیکی تاکید دارند.

معترضین معتقدند که نتایج الکترونیکی انتخابات، دهم اکتبر گذشته (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) در معرض دستکاری اینترنتی قرار گرفته و کشورهای امارات، آمریکا، رژیم صهیونیستی به علاوه «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، به دست داشتن در این دستکاری متهم شده اند.

انفجار مهیب در انبار مهمات نیروهای کرد سوریه

به گزارش رسانه های محلی، انفجار مهیبی انبار مهمات «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» که مورد حمایت نظامیان اشغالگر آمریکا قرار دارند، در غرب «الرقه» نابود کرد.

به گزارش رسانه های محلی، «دیدبان حقوق بشر سوریه» متعلق به معارضان سوری که مقر آن در لندن قرار دارد، از وقوع انفجارهای بزرگی در انبار مهمات متعلق به نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه (SDF) در شهر «الطبقه» در حومه غربی الرقه خبر داد.

این دیدبان گزارش داد، انفجار دیشب (یکشنبه شب) در انبار مهمات کردهای سوری مورد حمایت آمریکا آنچنان مهیب بود که صدای آن منطقه را به لرزه درآورد.

دیدبان معارضان سوری افزود: صدای شدیدی که دیشب شهر الطبقه را به لرزه درآورد، ناشی از انفجار انبار مهماتی بود که در مدرسه‌ای نزدیک سد فرات در این شهر قرار داشت.

سفر ۴ روزه وزیر جنگ اسرائیل به مقصد نامعلوم/ شکست وزارت خارجه ترکیه برای متقاعد کردن اردوغان در رابطه با اخراج سفرا/ انجام اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان سعودی به اسرائیل/ اعتراض گروه های عراقی به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل

این دیدبان اضافه کرد که علت انفجار هنوز مشخص و از تلفات احتمالی آن نیز تاکنون خبری منتشر نشده است.

نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه، شهر الطبقه که بزرگترین سدهای سوریه مانند «سد فرات»، «سد بعث» و «سد تیشرین» در آن قرار گرفته، در اشغال خود دارند.

پس از شکست گروه تروریستی «داعش» در الرقه، کنترل حومه غربی این شهر میان نیروهای کرد سوری که مورد حمایت نظامی و لجستیکی آمریکا قرار دارند و نیروهای ارتش سوریه تقسیم شده است. نیروهای کرد سوری بیشتر مناطق غرب الرقه را اشغال کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۳
از ده سال پیش قابل پیش بینی بود که ترکیه با پشتیبانی شرق و غرب در جهت دردسرسازی برای ایران حرکت میکند.
روسیه و ترکیه دشمنان اصلی ایران هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
آقای ناشناس از اینگیلیس باید هم همچین پیغامی بفرستن
توهم بر اردوغان مستولی گشت

ترکیه هم محمود کم نداره .
قصد ترکیه برای اشغال و ضمیمه کردن دائمی شمال سوریه بسیار خطرناک است. باید کرد های سوریه را تجهیز کرد.
کی بود میخواست سه روزه بورس رو درست کنه...
کی بود 200 تا کد حقوقی متخلف در سال 99 رو لیست کرده بود بده قوه قضائیه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
از این حرفها زیاد زدن کو عمل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
كي بود من اين خبرو نشنديده بودم
روسیه و ترکیه دشمنان اصلی ایران نیستند. کسانیکه تاکنون خون ایرانیان را میمکیدند آمریکا و دستان دراز شده آنها در منطقه یعنی صهیونیست ها بودند.
خوشبختانه ورق با افول آمریکا عوض میشود. البته ترکیه پاندولی از همان اوان انقلاب پاندولی با ایران بازی کرده
همین مساله در مورد روسیه صادق است. زیرا روسیه الیگارشهایش مانند سرمایداران مالی ایران(نولیبرال ها) زمانی جیبشان پر پول و جت های خصوصی شان در هر فرودگاهی مورد استقبال اروپا و آمریکا قرار میگیرد که بتوانند منافع بانکها و دهکده های فرار از مالیاتی متعلق به وال استریت را بهتر در جهان و بخصوص در روسیه و درایران -ایرانی ها تامین کنند.
این است که هم روسیه و هم ترکیه و حتی پاکستان و هندوستان هم پاندولی ولی شفاف تر علیه ایران و بنفع غرب موضع گیری کرده و خواهند کرد.
بنابراین کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من! پس بمب را سپاس دار
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
بمب پاندولی!؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
شفای عاجل برات ارزومندم
"انجام اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان سعودی به اسرائیل" بزودی خود فلسطینیان هم با اسرائیل صلح می کنند
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
اگه فلسطینیها هم با اسراییل صلح کنن ما
صلح نمیکنیم
وقتی نیروها برای ناکارامد کردن دولت روحانی به سفارت عربستان حمله کردند باید منتظر رابطه خوب عربستان با اسراییل هم می بودیم
اردوغان از جنگ سوریه سوء استفاده کرد و یک استان سوریه را به اشغال خود دراورد و منتظر و فعالانه مشتاق است تا بین ایران و اسراءیل درگیری صورت پذیرد او از فرصت استفاده و اذربایجان و شهر های ترک نشین ایران را به خاک خود ملحق کند این برنامه چون در طرح خاورمیانه جدید قرار دارد با مخالفت امریکا روبرو نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
جاسوس دونبش موساد مال اين حرفا نيست. صدام هم ميخواست استانهاي عرب نشين رو جدا كنه تو بلبشوي انقلاب اماآخرش خودش رو از سوراخ موش كشيدن بيرون!!
عردوغان فیلمشه دقیقه نود سروته میکنه این خط واین نشون !!!
خوب مبارکه همه دنیادارن بااسراییل رابطه صلح آمیزبرقرارمیکنندواگرقرارباجنگی بااسراییل باشه بایدبادوسوم منطقه ودنیاواردجنگ بشویدروسیه وچین وترکیه هم دربهترین حالت اونطرف رانگاه میکنند!خدایی اینهمه سیاست خارجی راازکجادریافتیدکه ارشمیدس هم نیافت!؟
مرگ بر روسیه و ننگ بر مزدوران مانند اردوغان...روسیه به کمک اردوغان ترکیه را هم مانند بعضی دیگر!!!..دارد به قطع روایط با دنیا و خاک سیاه می کشاند..
بابید کم کم اماده بمباران تاسیسات اتمی باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
ما بيشتر آماده موشك باران تلا آويو و حيفا هستيم
طرف داره میره ریاض
برخلاف تصورهای ظاهری، این سیلی که به صورت یک سردار سپاه نواخته شد، اولین سیلی نبود. اولین سیلی هنگامی نواخته شد که سپاهیان را به عرصه سیاسی و پذیرش مسئولیت‌ های اجرائی آوردند و آنها را به جای آنکه مسئول امنیت ملی باشند، مسئول آب و نان و برق و گاز مردم کردند. سیلی تبریز، دومین سیلی بود نواخته شد و این، پیامد طبیعی همان سیلی اول بود. صدای سیلی اول متأسفانه شنیده نشد.
سیلی سرهنگ به سردار در نوع خودش یعنی در پادگان بی سابقه است شاید سرهنگ چیزی می داند ما نمی دانیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار