بازدید 17553
۱
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

استوری ایرانی خامس رودریگز مورد توجه کاربران/ با درخشش دوباره، علیرضا جهانبخش ترند گوگل شد/ گواهی سابقه سکونت؛ پرسشی از سوی متقاضیان مسکن دولتی/ چرا موزه های آستان قدس به صدر اخبار آمده است؟

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی چون «گواهی سابقه سکونت چیست؟»، « گل جهانبخش»، «خامس رودریگز کدام تیم است؟»، « روز کوهنوردی»، «قله مون بلان»، «موزه آستان قدس» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 22 October 2021

جست و جوی ایرانیان در مورد نام و نشان دیوید تیلور آمریکایی/درگذشت فتحعلی اویسی مورد توجه کاربران ایرانی در گوگل/ قضای نماز آیات قضا؛ پرسش شهروندان ایرانی پس از زلزله چلگرد

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در هفته چهارم اردیبهشت اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»، در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی چون «گواهی سابقه سکونت چیست؟»، « گل جهانبخش»، «خامس رودریگز کدام تیم است؟»، « روز کوهنوردی»، «قله مون بلان»، «موزه آستان قدس» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

گواهی سابقه سکونت چیست؟

همزمان با آغاز فرایند ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن که دقیقاً نسخه کپی برداری شده ای از طرح اقدام ملی است، حالا یک سوال مهم مرتبط با این طرح در گوگل ترند شده است.

مسکن ملی گران شد - تابناک | TABNAK

بسیاری از شهروندان در گوگل می پرسند، گواهی سابقه سکونت چیست؟

این سوال مربوط به یکی از پیش شرط های ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن است که ناظر بر داشتن 5 سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضاست.

در واقع متقاضیان باید برای شهری که برای آن ثبت نام می کنند، بتوانند گواهی معتبر دال بر سکونت 5 ساله در آن شهر اعم از بیمه تأمین اجتماعی، شناسنامه بومی، کارنامه تحصیلی دانش آموزان و... ارائه دهند.

توضیح بیشتر اینکه پس از پایان ثبت نام و تأیید واجدین شرایط، افراد باید این گواهی را به مراکز معرفی شده مثل اداره کل ها تحویل دهند.

بیشتر بخوانید

گل جهانبخش

علیرضا جهانبخش یکی از بازیکنان فوتبال ایرانی است که در ماه و سال های اخیر درخشش قابل توجهی چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی داشته است.

هواداران برایتون خواهان جدایی جهانبخش! - تابناک | TABNAK

او اخیراً و در بازی تیم باشگاهی اش یعنی فاینورد توانست به یونیون برلین گل بزند که همین موضوع و نیز شادی پس از گل منحصر بفردش او را ترند گوگل کرد.

توضیح بیشتر اینکه رقابت‌های هفته سوم لیگ کنفرانس اروپا دیشب پیگیری شد که در یکی از بازی‌ها در گروه E تیم فوتبال فاینورد در حالی که علیرضا جهانبخش را به‌عنوان وینگر راست در ترکیب داشت، از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه دِ کویپ با تیم یونیون برلین آلمان دیدار کرد.

فاینورد که در روتردام هلند از حریف خود میزبانی می‌کرد، خیلی زود روی یک کار تیمی و تمرین شده توسط ملی‌پوش ایرانی و آماده خود به گل رسید و از یونیون برلین پیش افتاد.

در دقیقه ۱۱ این مسابقه لوئیز سینتسرا با یک حرکت تکنیکی نفوذ تند و تیزی از سمت چپ محوطه جریمه یونیون برلین انجام داد که پاس کات‌بک او به گاس تیل و در ادامه پاس رو به جلوی محکم این بازیکن به دهانه دروازه را علیرضا جهانبخش با حضور به موقع خود تبدیل به گل کرد.

او بعد از به ثمر رساندن گل با چشم های بسته به خوشحالی پرداخت.

بیشتر بخوانید

خامس رودریگز بازیکن کدام تیم است؟

خامس داوید رودریگز روبیو متولد۱۲ ژوئیهٔ ۱۹۹۱، بازیکن فوتبال اهل کلمبیا است که در پست هافبک هجومی برای تیم باشگاه فوتبال الریان بازی می‌کند.

وی بعداز کسب یک قهرمانی باتیم بانفیلد در لیگ آرژانتین با قراردادی ۵ میلیون یورویی باتیم پورتو حضور در فوتبال اروپا را آغاز کرد و بااین تیم ۸عنوان قهرمانی (۳لیگ پرتغال، ۱لیگ اروپا، ۳سوپرجام پرتغال، ۱جام حذفی) کسب کرد و سال ۲۰۱۳ با قراردادی ۴۵میلیون یورویی راهی موناکو شد و سال بعد با قراردادی ۸۰میلیون یورویی راهی رئال مادرید شد.

وی در حال حاضر بازیکن تیم باشگاه فوتبال الریان قطر و تیم ملی فوتبال کلمبیا است، همچنین وی جوان‌ترین کاپیتان تاریخ تیم ملی کلمبیا است، او آقای گل جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با ۶ گل شده‌است.

به تازگی رودریگز در یک استوری اینستاگرامی تصویری مشترک با شجاع خلیل زاده را به اشتراک گذاشته و نیز پرچم سه رنگ کشورمان نیز در این استوری وجود دارد.

استوری ایرانی خامس رودریگز مورد توجه کاربران/ با درخشش دوباره، علیرضا جهانبخش ترند گوگل شد/ گواهی سابقه سکونت؛ پرسشی از سوی متقاضیان مسکن دولتی/ چرا موزه های آستان قدس به صدر اخبار آمده است؟

موضوعی که حالا نام او را در ایران به ترند گوگل تبدیل کرده است.

در مورد این ماجرا توضیح بیشتر اینکه شجاع که در اردوی تیم ملی حضور داشت و به تازگی به تمرینات تیم باشگاهی اش برگشته، روز شنبه اولین تمرین خود را در کنار هم تیمی سرشناس خود انجام داد و این گونه که مشخص است توانسته خیلی زود با او ارتباط خوبی برقرار کند.

خلیل زاده با انتشار یک عکس در کنار خامس رودریگز با لباس الریان، به نوعی به این بازیکن خوشامدگویی کرد. ستاره کلمبیایی الریان نیز این پست را به همراه پرچم کشور خود و ایران استوری کرد تا توجه فوتبالدوستان ایرانی حاضر در اینستاگرام را هم به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید

روز کوهنوردی

29 مهرماه مصادف با روز کوهنوردی بود و این مهم سبب شد تا روز کوهنوردی نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

در این رابطه جالب است بیست و نه مهرماه در حالي به عنوان روز کوهنورد نامگذاری شده که در تقويم مناسبتی کوهنوردی اتفاق خاص يا رويداد مهمی در اين روز رخ نداده و جامعه کوهنوردي اين روز را روز کوهنورد نمی ‌داند! اما اين‌که فلسفه نام‌گذاری اين روز به عنوان روز کوهنورد چه بوده، شايد بيشتر به يک اتفاق‌نظر برگردد تا رويداد مهم.البته به نظر می‌رسد انتخاب هفته اول آبان‌ماه به عنوان روز کوهنورد استان فارس هم در اين نامگذاري بي‌تاثير نبوده است.

پاکسازی دماوند با هزینه شخصی کوهنوردان - تابناک | TABNAK

ماجرا به تاريخ سوم آبان سال 56 برمي‌گردد که 4 نفر از اعضاي گروه کوهنوردي زاگرس شيراز براي صعود به قله بل‌اقليد و بازديد از غار ضحاک ارسنجان، شيراز را به قصد اقليد ترک کردند.

در هنگام مراجعت از غار مجيد رضازاده در يک شيب تند سنگی از ارتفاع 15متري سقوط کرد و دار فانی را وداع گفت. پس از فوت مجيد رضازاده، دوستان همنوردش همه‌ساله در اولين جمعه آبان‌ماه برای گراميداشت ياد و خاطره‌اش در يکی از مناطق کوهستانی مورد علاقه آن زنده‌ياد دور هم جمع ميی شدند.

اين حرکت انسانی مورد حمايت جامعه کوهنوردی فارس از جمله رسول عارف، رئيس وقت هيئت کوهنوردی فارس قرار گرفت تا اين‌که در سال 61، اولين جمعه آبان‌ماه به عنوان روز کوهنورد فارس رسما به کليه گروه‌های کوهنوردی استان ابلاغ شد. البته وقوع اين حادثه در آبان و نامگذاری 29 مهر به عنوان روز کوهنورد باعث ايجاد پارادوکس شده اما کوهنوردان علت اين حادثه را جرقه اوليه شکل‌گيری روز کوهنورد مي‌دانند.

البته آنچه تاريخ مذکور را به اين روز مشهور کرد به تقارن يکي از جمعه‌های مهرماه با هفته تربيت بدنی هم برمی ‌گردد.

بیشتر بخوانید

قله مون بلان

همزمان با بیست و نه مهرماه و روز کوهنوردی حالا در ساعات گذشته شاهد این بودیم که قله مون بلان نیز به یکی از ترندهای گوگل میان فارسی زبانان تبدیل شده بود.

در مورد این قله کوتاه سخن اینکه مون بلان بلندترین کوه از رشته‌کوه‌های آلپ است.

استوری ایرانی خامس رودریگز مورد توجه کاربران/ با درخشش دوباره، علیرضا جهانبخش ترند گوگل شد/ گواهی سابقه سکونت؛ پرسشی از سوی متقاضیان مسکن دولتی/ چرا موزه های آستان قدس به صدر اخبار آمده است؟

مون بلان در مرز کشورهای فرانسه و ایتالیا جای گرفته و در توده‌کوه مون بلان قرار دارد. بلندترین قله این توده‌کوه ۴۸۰۷ متر ارتفاع دارد.

اگرچه بالاترین نقطه این کوه در توافق‌های رسمی بین فرانسه و ایتالیا نقطه مرزی شمارده می‌شود، اغلب نقشه‌های فرانسوی و ایتالیایی جای این قله را در محدوده کشور خود رسم می‌کنند. صد کیلومتر مربع از مون بلان پوشیده‌است از یخچال‌های دائمی. همین یخچال‌های بسیار وسیع سبب شد که آن را کوه سپید بخوانند. البته در فرانسه این کوه را La Dame Blanche به معنای «بانوی سپیدپوش» نیز خطاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید

موزه آستان قدس

موزه آستان قدس رضوی- یکی از بزرگترین و مجلل ترین موزه های کشورمان است که آثار بسیار نفیس و  گرانبهایی در آن نگهداری می شود.

اخیراً از خراسان رضوی خبر رسیده است که مدیران موزه های آستان قدس بنا دارند با موزه لوور پاریس تعاملاتی را تدارک ببینند.

در همین رابطه به تازگی و در جلسه وبینار سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با مدیر موزه هنر اسلامی لوور پاریس ابعاد مختلف همکاری‌های دوجانبه در حوزه موزه‌داری بررسی شد.

به موجب این خبر برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، همکاری و انجام پژوهش‌های مشترک در حوزه مرمت و معرفی آثار تاریخی و فرهنگی، برگزاری نشست‌های تخصصی و آموزشی از طریق وبینار، همکاری فنی و علمی در طراحی و ساخت بنای جدید موزه رضوی و تبادل انتشارات تخصصی در حوزه موزه‌ها و نسخ خطی در قالب عقد تفاهم‌نامه از مواردی بود که در این نشست مطرح شد؛ موارد مهمی که حالا موزه آستان قدس را نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

مدیر موزه هنر اسلامی لوور پاریس در این برنامه وبیناری با بیان اینکه موزه آستان قدس رضوی را یکی از قدیمی‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان است، اظهار کرد: در موزه لوور مجموعه بزرگی از هنر اسلامی وجود دارد که در آن آثاری از هنر ایرانی مربوط به دوره‌های ایلخانی، تیموریان، صفویان و قاجاریان از جمله سرامیک و کاشی، فلز و پوسته به نمایش گذاشته شده است.

دکتر یانیک لنتزه بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار اثر در موزه لوور به نمایش گذاشته شده که مفتخریم مردم ایران با حضور در موزه از این مجموعه بازدید کنند. در موزه لوور و موزه آستان قدس امکانات فراوانی وجود دارد، بر این اساس می‌توانیم اقدامات مشترک متعددی داشته باشیم.

وی با اشاره به همکاری موزه لوور با موزه ملی ایران در سال ۲۰۱۸ و برپایی نمایشگاهی از موزه لوور در تهران، نسبت به همکاری با موزه آستان قدس رضوی جهت اجرای پروژه‌های مشترک و جلوه‌گری هنر اسلامی در ایران و مشهد ابراز امیدواری کرد.

مدیر موزه هنر اسلامی لوور پاریس با استقبال از همکاری‌های دوجانبه خاطرنشان کرد: ما با تیمی ۴۰ نفره در امر آموزش، مشتاق همکاری‌های پژوهشی با موزه آستان قدس رضوی هستیم.

معاون موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این برنامه با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان برای همکاری‌های مشترک، عنوان کرد: این سازمان یکی از قدیمی‌ترین، غنی‌ترین و فعال‌ترین مراکز فرهنگی در منطقه و جهان اسلام به شمار می‌رود.

استوری ایرانی خامس رودریگز مورد توجه کاربران/ با درخشش دوباره، علیرضا جهانبخش ترند گوگل شد/ گواهی سابقه سکونت؛ پرسشی از سوی متقاضیان مسکن دولتی/ چرا موزه های آستان قدس به صدر اخبار آمده است؟

مهدی قیصری‌نیک خاطرنشان کرد: در حال حاضر این سازمان میزبان حدود ۱۲۰ هزار نسخه خطی از قرن اول هجری تا دوره معاصر، بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ سند تاریخی از دوره سلجوقی تا حال حاضر، ۷۰ هزار نسخه چاپ سنگی، بیش از ۲ میلیون نشریه ادواری به زبان‌های مختلف و بیش از ۹۰۰۰ شی تاریخی، فرهنگی و هنری است.

گفتنی است، موزه‌های آستان قدس رضوی یکی از مجموعه‌های بزرگ موزه‌ای در ایران است که بناهای تاریخی آن جلوه گر شش قرن تزئینات و معماری دوره اسلامی و اشیای تاریخی آن نشان دهنده انواع هنرها و صنایع دستی ساخته شده طی ده قرن گذشته می‌باشد.

بیشتر بخوانید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استوری ختامس .چه دردی را برای ملت ایران درمان میکند؟؟ مسلمان مشکل ما بیکاری تورم گرانی.بیماری و هزاران درد است!!!!!! ادرس اشتباهی ندهید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر