بازدید 9748
۸
کیوسک بین الملل تابناک

گفت وگوی رابرت مالی با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین/ تعطیلی یک هفته ای روسیه توسط پوتین/ پرواز جنگنده‌های «اف-16 » نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم یونان/ گفتگوی بشار اسد با ولی‌عهد ابوظبی

گفت وگوی رابرت مالی با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین، تعطیلی یک هفته ای روسیه توسط پوتین، پرواز جنگنده‌های «اف-16 » نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم یونان، گفتگوی بشار اسد با ولی‌عهد ابوظبی و شکایت از بن سلمان و بن زاید در انگلیس به اتهام ارتکاب جنایات جنگی از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱ 20 October 2021

گفت وگوی رابرت مالی با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین/ تعطیلی یک هفته ای روسیه توسط پوتین/ پرواز جنگنده‌های «اف-16 » نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم یونان/ گفتگوی بشار اسد با ولی‌عهد ابوظبی

کیوسک بین الملل تابناک: گفت وگوی رابرت مالی با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین، تعطیلی یک هفته ای روسیه توسط پوتین، پرواز جنگنده‌های «اف-16 » نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم یونان، گفتگوی بشار اسد با ولی‌عهد ابوظبی و شکایت از بن سلمان و بن زاید در انگلیس به اتهام ارتکاب جنایات جنگی از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

گفت وگوی رابرت مالی با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین 

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پس از سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس، با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین گفت و گو می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، منابع آگاه گفتند که مالی پس از چهار روز سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس جمعه در پاریس با دیپلمات‌های ارشد فرانسه، آلمان و انگلیس در مورد بن بست مذاکرات هسته‌ای در وین گفتگو خواهد کرد.

مالی و دنیل بنایم نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور خلیج فارس تور منطقه‌ای خود را از ابوظبی آغاز و با طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی و انور قرقاش مشاور ریاست جمهوری امارات دیدار کردند. آنها همچنین با فواد حسین وزیر خارجه عراق هم دیدار داشتند.

مقصد بعدی آنها دوحه پایتخت قطر بود که این مقام های آمریکایی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر گفت و گو کردند. مالی پس از آن به عربستان رفت که با توجه به محدودیت در روابط ریاض و واشنگتن و گفتگوی ایران و عربستان مهم جلوه می‌کرد.

گفت وگوی رابرت مالی با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین/ تعطیلی یک هفته ای روسیه توسط پوتین/ پرواز جنگنده‌های «اف-16 » نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم یونان/ گفتگوی بشار اسد با ولی‌عهد ابوظبی

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، مالی در مورد برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت منطقه‌ای ایران با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان رایزنی کرد. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین با وزیر خارجه بحرین گفتگوی تلفنی داشت.

پس از این اقدام های منطقه‌ای مقام‌های آمریکایی، مالی قصد سفر به اروپا را دارد تا در مورد برجام با دیپلمات‌های اروپایی گفتگو کند. سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران روز دوشنبه گفت که ایران هرگز میز مذاکرات را ترک نکرده و درباره مذاکرات هسته‌ای جدی است. وی تصریح کرد که طرف دیگر با آمادگی برای رفع تحریم می‌تواند نشانه جدیت خود را نشان دهد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز روز سه شنبه در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفت که علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران هفته آینده برای مذاکره با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به بروکسل سفر می‌کند.

تعطیلی یک هفته ای روسیه توسط پوتین

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با توجه به افزایش همه گیری کرونا در روسیه و رشد تصاعدی قربانیان این بیماری که از مرز یکهزار نفر در روز فراتر رفته است دستور تعطیلی یک هفته در این کشور را صادر کرد.

حکم رییس جمهوری روسیه مبنی بر یک هفته روزهای غیرکاری در روسیه روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شد و بر اساس آن از روز ۳۰ ماه اکتبر تا روز هفتم ماه نوامبر (۸ تا ۱۶ آبان ماه) روزهای غیرکاری اعلام می شود.

در این روزها مراکز اقتصادی و دولتی روسیه به استثنای مراکز حیاتی و امدادرسانی و سازمان های امنیتی و دفاعی، تعطیل و کارکنان این مراکز با حفظ حقوق و دستمزد در خانه خواهند ماند.

پوتین این دستور را پس از گزارش تاتیانا گولیکووا رییس ستاد مقابله با کرونا در روسیه صادر کرد که وضعیت همه گیری کرونا در این کشور را بسیار پیچیده خوانده و خواستار اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با این بیماری شده بود.

رییس جمهوری روسیه از مردم این کشور خواست تا واکسن کرونا به خود بزنند.

آمار مرگ بر اثر کرونا در روسیه از دو هفته پیش سیر تصاعدی دارد و برای اولین بار در روز ۲۴ مهر ماه از مرز یکهزار نفر در روز فراتر رفت و این موضوع باعث نگرانی مقامات و مسئولین این کشور شده است.

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: در شبانه روز اخیر یکهزار و ۲۸ نفر بر اثر بیماری کرونا در روسیه جان سپردند.

در شبانه روز اخیر در روسیه ۳۳ هزار و ۱۰۳ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شد.

گفت وگوی رابرت مالی با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین/ تعطیلی یک هفته ای روسیه توسط پوتین/ پرواز جنگنده‌های «اف-16 » نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم یونان/ گفتگوی بشار اسد با ولی‌عهد ابوظبی

مسکو، سن پترزبورگ و استان مسکو مکان های اول تا سوم مرگ کرونا در روسیه را داشتند.

وضعیت همه گیری کرونا در روسیه در هفته های اخیر دشوار شده است و مقام های این کشور در این مورد هشدار داده و بر ضرورت آمادگی برای مقابله با وضعیت دشوارتر در این زمینه تاکید کرده اند.

دنیس پروتسنکو رییس بیمارستان کومونارکا ویژه بیماران کرونایی در مسکو، به تازگی وضع همه گیری کرونا در روسیه را در آستانه بحران اعلام کرد.

پروتسنکو درکانال خود در شبکه تلگرام نوشت: سویه دلتا در روسیه برتری یافته است و شیوه معالجه و شیوه نامه های بهداشتی کرونا در مورد این سویه ویروس کرونا چندان موثر نیست.

رئیس بیمارستان کومونارکای مسکو تصریح کرد: بسیاری از بیماران کرونایی که به مراکز پزشکی مراجعه و بستری می شوند، حال وخیم دارند.

براساس سایت رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه امروز در آخرین اطلاعات رسمی اعلام کرد که تا کنون ۵۱ میلیون و ۱۸ هزار نفر در روسیه که ۴۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد، یک جزء واکسن کرونا را به خود تزریق کرده اند.

بر اساس اطلاعات این سایت اینترنتی، ۴۷ میلیون و ۵۵۸ هزار نفر دو جزء واکسن کرونا را زده اند.

پرواز جنگنده‌های «اف-16 » نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم یونان

وزارت دفاع یونان روز چهارشنبه از نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده‌‌های نیروی هوایی ترکیه خبر داد.

به نوشته روزنامه «اکاثی مرینی» به نقل از وزارت دفاع یونان، دو فروند جنگنده «اف-16» نیروی هوایی ترکیه روز چهارشنبه حریم هوایی جزایر «فارماکونسی» و «لیپسی» در جنوب شرقی اژه را نقض کردند.

این دو جنگنده درهماهنگی باهم در ارتفاع 27 و 29 هزار پایی، حریم هوایی این دو جزیره یونانی را نقض کردند و از محل گریختند.

یونان در راستاتی تفویت جنگنده‌های شکاری ، رهگیر اعلام کرده که قصد دارد 6 فروند دیگر هواپیمای جنگنده «رافال» را خریداری کند. «کیریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان گفت: «به زودی 24 فروند جنگنده رافائل خواهیم داشت.»

بر اساس گزارش رسانه‌های یونانی، آتن قبلاً 18 فروند جت رافل سفارش داده است. آتن همچنین در مذاکرات برای خرید چهار ناوچه جدید درگیر است. یونان 11.5 میلیارد یورو (14 میلیارد دلار) برای نوسازی نیروهای مسلح خود در پنج سال آینده اختصاص داده است. تحویل 18 فروند هواپیمای رافائل قرار است اواسط سال جاری میلادی آغاز شده و طی 2 سال به پایان برسد. پیش بینی می‌شود هزینه جت‌ها و خرید موشک‌های هوا به هوا 2.3 میلیارد یورو (3.4 میلیارد دلار) هزینه داشته باشد.

روابط بین ترکیه و یونان، دو عضو ناتو که اغلب دچار تنش بوده به طوریکه سال گذشته این روابط به شدت رو به وخامت گذاشت و کشتی‌های جنگی در شرق مدیترانه در نزاع بر سر مرزهای دریایی و حقوق انرژی با هم روبرو شدند.

گفت وگوی رابرت مالی با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین/ تعطیلی یک هفته ای روسیه توسط پوتین/ پرواز جنگنده‌های «اف-16 » نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم یونان/ گفتگوی بشار اسد با ولی‌عهد ابوظبی

یونان و ترکیه سال گذشته دردرگیری بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند. ترکیه بارها اعلام کرده که از یونان می‌خواهد تا راه حل های سیاسی مسالمت آمیز را اتخاذ کند تا راه حل‌های تهاجمی.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه ماه ژوئیه اظهار داشت که جت‌های دست دوم فرانسوی رافائل توازن قدرت را در منطقه تغییر نمی‌دهد. آکار در آن زمان در مورد خرید هواپیماهای رافال فرانسوی از سوی آتن گفت: «آنها وارد ک مسابقه تسلیحاتی شده‌اند. آنها جت ، سلاح ، تجهیزات خریداری می‌کنند اما تغییر توازن قدرت با چند جت دست دوم امکان پذیر نیست.»

ترکیه، کشوری با طولانی ترین خط ساحلی در دریای مدیترانه شرقی، کشتی‌هایی با اسکورت نظامی برای جستجوی انرژی در فلات قاره خود اعزام کرده و گفت که با جمهوری ترک قبرس شمالی در این منطقه دارای حقوق است.

گفتگوی بشار اسد با ولی‌عهد ابوظبی

منابع رسمی اماراتی،‌ شامگاه امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که «بشار اسد»‌ رئیس‌جمهور سوریه با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی تلفنی گفت‌و‌گو کرده است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارش داد که دو طرف در این تماس تلفنی روابط دوجانبه، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک در تمامی تمامی زمینه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که ولی‌عهد ابوظبی و بشار اسد همچنین به تحولات سوریه و خاورمیانه و وضعیت کلی مسائل و پرونده‌های مورد اهتمام مشترک پرداخته‌اند.

گفت وگوی رابرت مالی با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین/ تعطیلی یک هفته ای روسیه توسط پوتین/ پرواز جنگنده‌های «اف-16 » نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم یونان/ گفتگوی بشار اسد با ولی‌عهد ابوظبی

بشار اسد و محمد بن زاید در فروردین ماه سال ۹۹ نیز در ارتباط با مقابله با شیوع ویروس کرونا با یکدیگر تلفنی گفت‌و‌گو کرده بودند.

پس از آنکه اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ عضویت سوریه را به حالت تعلیق درآورد، کشورهای عربی از جمله امارات عربی متحده سفرای خود را از دمشق فراخواندند. با این حال، امارات در سال ۱۳۹۷ سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.

منابع سوری مدتی است که از توسعه روابط اقتصادی دمشق و ابوظبی خبر می‌دهند به نحوی که «تمام رعد» وزیر منابع آبی سوریه اخیرا با «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات عربی متحده در دبی دیدار کرد.

المزروعی در این دیدار گفته بود که به «فعالیت مشترک کشورهای عربی به ویژه در بخش آب، باور دارد و از انتقال تجربه خود در زمینه خصوصی‌سازی بخش‌های مهم، تبادل تجارب و حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در سوریه استقبال می‌کند».

این وزیر اماراتی همچنین تأکید کرده بود: «سوریه از کشورهای زیبای جهان و مقصد مهم گردشگری بسیاری از مردم است. امارات با هدف افزایش توسعه سوریه و بازگشت وضعیت به دوران پیش از بحران، آماده همکاری است».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) عصر امروز نیز گزارش داد که وزارت اقتصاد این کشور دستوری مبنی بر تشکیل شورای بازرگانی سوریه و امارات را با هدف فعال‌سازی بخش خصوصی به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی صادر کرده است.

شکایت از بن سلمان و بن زاید در انگلیس به اتهام ارتکاب جنایات جنگی

روزنامه انگلیسی «گاردین»، امروز (چهارشنبه)، خبر داد که گروهی از وکلای حقوق بشری در انگلیس پرونده‌ای در ارتباط با ارتکاب جنایات جنگی در یمن به پلیس این کشور ارائه خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، این وکلا شکایتی حقوقی به یکی از دادگاه‌های انگلیس ارائه کرده‌اند که در آن، سران عربستان سعودی و امارات را به دست داشتن در ارتکاب جنایات جنگی در یمن متهم کرده‌اند.

گاردین در ادامه اضافه کرد که گروه مذکور در حال برنامه‌ریزی برای ارائه این پرونده به پلیس انگلیس و دادستانی کل این کشور است. آن‌ها گفته‌اند که بیست سیاستمدار و مقام نظامی در عربستان سعودی و امارات عربی متحده در انجام جنایت‌‌های حقوق بشری در یمن دست داشته‌اند و خواهان دستگیری فوری آن‌ها به محض ورود به انگلیس شده‌اند.

این گروه که «گرونیکا ۳۷» نام دارد، فهرست اسامی کامل این افراد را منتشر نکرده؛ اما در این لیست، به نام «محمد بن سلمان»‌ ولی‌عهد عربستان سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات عربی متحده اشاره شده است.

گفت وگوی رابرت مالی با اروپایی‌ها در مورد مذاکرات وین/ تعطیلی یک هفته ای روسیه توسط پوتین/ پرواز جنگنده‌های «اف-16 » نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم یونان/ گفتگوی بشار اسد با ولی‌عهد ابوظبی

عربستان سعودی و امارات دو متحد مهم کشور انگلیس به شمار می‌روند به‌نحوی که در این کشور سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی انجام داده‌اند.

امارات باشگاه «منچستر سیتی» و عربستان سعودی باشگاه «نیوکاسل یونایتد را به قیمت ۳۵۰ میلیون پوند خریداری کرده‌ است.

بر اساس گزارش گاردین، این گروه حقوقی انگلیسی حدود یک سال برای ارائه این پرونده علیه سران عربستان سعودی و امارات عربی متحده زمان صرف کرده است و قرار است یک پرونده دویست صفحه‌ای به پلیس و دفتر دادستان کل انگلیس ارائه دهد.

مطابق این گزارش، در این پرونده، شواهدی به نقل از خانواده‌های آن دسته از غیرنظامیانی آورده شده که در حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن جان باخته‌اند.

این پرونده همچنین به مسائل بحث‌برانگیزی همچون حمله هوایی سال ۲۰۱۸ به اتوبوس حامل دانش آموزان در شمال یمن اشاره کرده که در جریان آن ۲۶ کودک شهید و ۱۹ نفر دیگر مجروح شدند.

از دیگری مواردی که این پرونده به آن خواهد پرداخت، حمله هوایی به یک مجلس عزاداری در صنعاء است که در سال ۲۰۱۶ به وقوع پیوست و در جریان آن ۱۴۰ نفر شهید و ۶۰۰ تن دیگر مجروح شدند؛ حادثه‌ای که نیروهای ائتلاف سعودی در آن زمان به دست داشتن در آن اعتراف کردند.

گاردین در ادامه این گزارش همچنین اشاره کرد که این گروه شواهدی در خصوص شکنجه و کشته شدن غیرنظامیان در عدن (جنوب یمن) به دست مزدوران کلمبیایی ارائه خواهد کرد؛ افرادی که برای یک شرکت امنیتی آمریکایی کار می‌کردند و امارات آن را اجاره کرده بود.

از آنجا که عربستان سعودی و امارات عربی متحده در دیوان بین‌المللی کیفری حضور پیدا نخواهند کرد، ارائه این پرونده این دادگاه امکان پذیر نیست.

مناطق مختلفی از خاک یمن در شش سال گذشته همواره در معرض حملات موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی و نیروهای مزربانی این کشور بوده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
تفاوت امریکا و روسیه اینجاها مشخص میشه.
بالاخره‌ اسد هرطوری باشه‌ پسر عموی‌ روئسای‌ ملل‌ عرب است‌ و هر طوری‌ شده‌ با هم‌ آشتی خواهند‌ کرد‌ و این میان‌ ما ملت مجوس هستیم‌ که هم باید دشمنی آمریکا را بخاطر اعراب بمان بخرین‌ و هن‌ دشمنی و بی مهری دولتهای عرب‌ !!! واقعا‌ که اعراب‌ هیچ‌ سنخیتی و نسبتی با ملت ما ندارند !
کارهای سخیف اردوغان در کنار حرفهای مضحکش خیلی ها را به یاد صدام ملعون و هیتلر احمق میندازه
می گویند دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد... به هر حال اگر ترکیه موقعیت پیدا کند با یونان وارد جنگ می شود چون تمام جزایر اطراف ترکیه دست یونان است و بعضی از این جزایر را در شب با چشم می توان دید درجنگ قبلی فقط سلاحهای پیشرفته باعث شد یونان برنده جنگ بشود ولی این دفعه اینطور نیست.
و اما نظرم؛ بارها گفته شده، که کارت سوخت باقی بیماند و خودروداران شخصی سهمیه فعلی یا اندکی افزایش، اما مازاد بر سهمیه سوخت خودرودار ها به کارت سوخت بدون خودروها ریخته شود تا آنها به نرخ فوب خلیج همیشه پارسیمان به صادرکنندگان بفروشند، باید حمل و نقل عمومی تقویت شود و دادن سهمیه سوخت به ناوگان تاکسیرانی/ در این صورت 130 میلیون لیتر تولید بنزین روزانه، میتوان تا 40 میلیون لیتر صادر و 90 لیتر در داخل فروش رساند (60 میلیون لیتر به خودرودار و 80 میلیون لیتر بدون خودرودارها/ متاسفانه بدون سرپرستان بدون خودروها بیشتر است و اما افسوس اجنبی مسئولان انقلابی ....) که درامد بدون خوروها سالانه تا ده ملیون تومان به ازای هر نفر، براحتی خانواده 5 نفره میتواند قسط وام مسکن یا ازدواج بدهد، یعنی بازارهای اصلی رونق میگرد و اقتصاد از رکود بیرون میاید فقط با همین اصلاح عدالت سوختی
مذاکرات وین!! برجام !!!
شش تن از وکیلان زن در پارلمان و قضات سابق افغانستان پس از فرارشان در پی تصرف قدرت توسط طالبان، از سوی نخست وزیر یونان استقبال شدند. قرار است این شش زن افغان در دیگر کشورهای اروپایی اسکان داده شوند. ، نخست وزیر یونان با این زنان ملاقات کرد. آنها در اوایل این هفته با کاترینا ساکلاروپولو، اولین رئیس جمهور زن در یونان نیز دیدار کردند.
ترکیه فیک است..عددی نیست..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر