بازدید 15316

مرگ واکسینه‌شده‌ها،‌ نشانه بی‌اثر بودن واکسن است؟

متخصصان در توضیح این پرسش که چرا برخی از افراد واکسینه شده بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست می دهند معتقدند که این موضوع به معنی بی اثر بودن واکسن ها نیست.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 20 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، "کالین پاول"، وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز دوشنبه بر اثر عوارض ناشی از بیماری کووید-۱۹ فوت کرد. خانواده وی اعلام کرده اند که او هر دو دُز واکسن را دریافت کرده است. پاول ۸۴ سال داشته و به نوعی از سرطان خون مبتلا بوده است.

مقامات بهداشتی آمریکا نگران هستند که مخالفان واکسن با شنیدن خبر فوت وزیر امور خارجه سابق این کشور بر اثر کرونا به رغم واکسیناسیون کامل، دست به کار شده و ادعا کنند که واکسن ها از اثربخشی لازم برخوردار نیستند و با به چالش کشیدن ضرورت تزریق واکسن این سوال را مطرح کنند که اگر احتمال فوت افراد بر اثر بیماری کووید-۱۹ پس از واکسیناسیون وجود دارد پس تزریق واکسن چه فایده ای خواهد داشت؟

در همین رابطه شبکه خبری "سی ان ان" مصاحبه ای با دکتر "لیانا ون" از دانشگاه جرج واشنگتن داشته که توضیحاتی در مورد واکسیناسیون و فوت برخی افراد واکسینه شده بر اثر بیماری کووید-۱۹ ارائه کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا افراد واکسینه شده بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند و آیا تزریق واکسن ضروری است؟ گفت: باید از علم و آنچه تحقیقات نشان می دهد شروع کنیم. واکسنهای کووید-۱۹ در پیشگیری از بیماری و به ویژه نوع شدید آن فوق العاده موثر هستند. جدیدترین داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده نشان می دهد (CDC) که واکسن، احتمال مثبت شدن تست کووید-۱۹ را شش برابر و احتمال مرگ ناشی از آن را ۱۱ برابر کاهش می دهد.

این محقق افزود: با این حال، واکسن های کووید-۱۹ به طور ۱۰۰ درصدی فرد را در برابر بیماری مصون نمی کنند. در واقع هیچ واکسنی این اثربخشی را ندارد و تقریبا هیچ درمانی پزشکی و دارویی ۱۰۰ درصد موثر نیست. این بدان معنا نیست که واکسن اثربخشی ندارد یا نباید آن را مصرف کرد.

دکتر "لیانا ون" نیز در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری با وجود واکسیناسیون وجود دارد، اظهار کرد: بر اساس یافته های موجود ژنرال پاول در آن دسته قرار گرفت. می دانیم که افراد مسن و مبتلا به بیماریهای زمینه ای بیشتر در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری هستند و در پی ابتلا به آن جان خود را از دست می دهند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل است که تزریق دُز تقویتی (بوستر یا یادآور) یا دز سوم (توصیه سازمان جهانی بهداشت به ضرورت تزریق دز سوم به عنوان اصلی از واکسیناسیون برای دو واکسن چینی سینوفارم و سینوواک) واکسن کرونا توصیه می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۱
آنفولانزای 1918 دو سال طول کشید بدون واکسن و تمام شد
کرونا هم داره به دوسالگی میرسه و تمام میشود نه با واکسن بی اثر که تفاوتی نمیکنه زدن یا نزدنش این هم که مسوولین اعلام میکنند واکسن زده ها کمتر درگیر میشوند دروغ است الان فاصله بین دو پیک است نه تاثیر واکسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
در سال 1918 تعاملات بین کشورها و مردم به آسانی امروز نبوده و همین تعاملات باعث چرخه نامحدود ویروس و جهش های پیاپی ویروس می شود
کسانی که واکسن می زنند. دوباره کرونا می گیرند.
کسانی که بیماری زمینه ای دارند اگر واکسن بزنند و کرونا بگیرند می میرند. واکسن زده و نزده ....

ای کاش صادقانه بررسی می شد در ایران ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
در ايران يا در جهان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
تو زمینه پزشکی مردم عادی نمیتوانن نظر بدهند بهتر است کار رابه پزشکان بسپارید خیلیها هم بیماری زمینه ای هم داشتن وفوت نکردن بدون واکسن خیلیها هم بدون بیماری زمینه ای فوت شدن
خود انتقال و شرایط نگهداری واکسن هم خیلی مهمه.

در چله تابستان در دمای هوای 39 درجه ، نوبت واکسن داشتم رفتم دیدم یک کوپه سرنگ حدود 30 تا 40 عددشون را از قبل آماده تزریق کرده و چیدن رو هم . در حالی که شرایط نگهداری خود واکسن سینوفارم بایستی بین 2 تا 8 درجه می بود.

دیگر اینکه خود کارخانه سازنده توصیه کرده به تزریق فاز 2 در روز 21 تا 28 (مطابق سایت سینوفارم) در حالی که معمولا بیش از 33 روز می گزره و تزریق می کنن.

به وزرات بهداشت زنگ زدم این مشکلات را بگم اما تلفنچی وزارتخونه گفت مشکلات تزریق را بایستی به بازرسی وزراتخونه مطرح کنم.
زنگ زدم بازرسی گفت آقا انقدر سرمون از شکایتهای مختلف شلوغه برو خدا را شکر کن واکسن گیرت اومده.

نتیجه این ها می شه کاهش اثر بخشی همون واکسن نیمه.
خاله من صحیح وسالم بود بااصرار فرزندش رفت واکسن زد سه روز بعدش بیمارستان 10روز بستری فوت کرد الان ایا نظام اسلامی قبول میکند که بخاطر واکسن فوت کرده ودیه اش را بپردازد؟ قطعااااااااااااااااا خیررررررررررررررررررررررررر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
نظر وزیر بهداشت اینه که تقصیر واکسن نیست تقصیر خاله‌ات بوده.
تازه اثر هم داشته باشه 6 ماهه یعنی خیلی از اینا که واکسن زدن 6 ماه پیش انگار که نزدن . در اوکراین واکسن کلی طلفات داده الانم اغلب نمیزنن تازه اینجا فایزره که میگن خوبه حالا دیگه برکت چیه خدا داند کاش آب خالی باشه حداقل
این دوستمون که میگه خاله اش سه روز بعد از واکسن مرض شد و فوت شد دقیقا همین اتفاق برای یکیاز همکاران افتاد واکسن زد و سه روز بعد فوت شد
مطالعه جدید در فرانسه نشان داده است واکسن زدن یا نزدن در ابتلا به سوش کرونای دلتا و میزان انتقال آن به دیگران پس از ابتلا هیچ تفاوتی ندارد. تنها واکسن زده ها کمتر دچار انواع شدید می شوند. بنابراین رسیدن به ۷۰ درصد واکسیناسیون جمعیت برای کنترل کرونا کاملا بی معنی است.
مطالعه شیراز هم همین مطلب را به گونه ای دیگر تایید کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار