بازدید 18854
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۲۸ مهرماه

آیا سرنوشت بنی صدر در انتظار احمدی‌نژاد است؟ /مقایسه ظالمانه طالبان و جمهوری اسلامی؟! /بررسی طرح صیانت باید علنی باشد!

همپوشانی کرونا و آنفلوآنزا در کمین پایتخت، سیاست امیرعبداللهیان و باقری در مذاکرات چیست؟ چرا دولت‌های گذشته در کنترل تورم موفق نبودند؟ اظهارات ضدونقیض نمایندگان درباره طرح صیانت فضای مجازی، آغاز ثبت‌نام ۴ میلیون واحد مسکونی، پرداخت کارت اعتباری به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی، خوش‌بینی بخش خصوصی به بودجه۱۴۰۱، چرا برخی واکسن زده‌ها به دلیل کرونا فوت می‌کنند؟ و افزایش محبوبیت رئیسی به ۷۸ درصد از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۱ 20 October 2021

به گزارش «تابناک»، روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۸ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که پروانه وکالت روی لبه تیغ (اعتماد) و هزینه‌تراشی باند حقوقی‌های انحصارطلب(جوان)، اقدام جدید مجلس برای محاکمه روحانی(شرق) و جان تازه در روابط تجاری ایران و عربستان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

بررسی طرح صیانت باید علنی باشد!

کامبیز نوروزی، حقوق‌دان طی یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان بررسی طرح صیانت باید علنی باشد نوشت: مذاکرات کمیسیون بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی باید علنی باشد؛ یعنی باید خبرنگاران در جلسه حضور داشته باشند و مذاکرات به‌طور مستقیم از رادیو پخش شود. اصولا ارجاع طرح صیانت به اصل ۸۵ قانون اساسی برای تصویب آزمایشی در کمیسیون تصمیمی نادرست و ناسازگار با قانون اساسی و عرف قانون‌گذاری است. اما در هر حال مجلس با اصراری غیرموجه و شگفت‌انگیز چنین تصمیمی گرفت. اما اینک رسیدگی به این طرح در کمیسیون باید مطابق با شرایط قانونی جلسه‌های علنی مجلس انجام شود. تفویض اختیار به کمیسیون برای تصویب آزمایشی قانون که در اصل ۸۵ آمده، یک امر استثنائی است. اصل بر آن است که قانون‌گذاری توسط تمام نمایندگان در جلسه علنی مجلس انجام می‌شود. اینکه در موارد خاص و استثنائی تصویب قانون به کمیسیون واگذار شود، استثنا بر اصل است.

از سوی دیگر طبق اصل ۶۹ قانون اساسی «مذاکرات مجلس باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عمومی منتشر شود»؛ یعنی علنی‌بودن مذاکرات نیز در فعالیت مجلس برای قانون‌گذاری یک اصل است. مجلس، اگرچه به نادرست، ولی تصمیم گرفت از مقررات اصل ۸۵ استفاده کند و بررسی و تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را به عنوان یک استثنا از مجلس به کمیسیون ببرد. اما مسئله مهم این است که این استثنا فقط شامل همین می‌شود که طرح به جای جلسه عمومی در کمیسیون تصویب شود. ولی قواعد و شرایط دیگری که برای بررسی یک طرح در مجلس و تصویب آن وجود دارد، به قوت خود باقی است و آن‌ها را نمی‌توان استثنا کرد. به عنوان مثال برای تصویب هر ماده از طرح باید اکثریت حاضران رأی بدهند. یا در هر مورد موافقان و مخالفان باید نظر بدهند. این‌ها روشن‌اند. هیئت‌رئیسه مجلس یا اعضای کمیسیون نمی‌توانند بگویند حالا که رسیدگی به این طرح و تصویب آن به استناد اصل ۸۵ استثنائا به کمیسیون واگذار شده است، پس کمیسیون نیز می‌تواند خودش را از بقیه مقررات اصولی و بنیادی بررسی و تصویب قانون مستثنا کند.

 

یکی از مهم‌ترین مقررات مربوط به تصویب قانون در مجلس، همان است که در اصل ۶۹ قانون اساسی آمده است؛ یعنی علنی‌بودن و پخش مستقیم مذاکرات از رادیو. نمایندگان نمی‌توانند مدعی شوند که آن‌ها مشمول اصل ۶۹ نیستند. طبق یک قاعده حقوقی، به زبان ساده، هر وقت چیزی از یک اصل استثنا می‌شود، آن استثنا در کمترین حد باید باقی بماند و نمی‌توانیم آن را گسترش دهیم (می‌گویند باید به قدر متیقّن اکتفا کرد). اینکه اصل ۸۵ تصویب قانون را به طور استثنائی به کمیسیون واگذار کرده است، باعث نمی‌شود سایر شرایط تصویب قانون هم استثنا شود. از سوی دیگر فرض بگیریم که استدلال‌های نمایندگان در مورد ارجاع این طرح به کمیسیون درست باشد که مدعی‌اند آنجا کار تخصصی‌تر و سریع‌تر پیش می‌رود (که البته استدلال کاملا مردودی است)، اما حتی در این فرض نیز پخش مستقیم مذاکرات کمیسیون از رادیو هیچ خللی به این هدف مجلس و کمیسیون وارد نمی‌کند، مگر آنکه نمایندگان بخواهند در کمیسیون چیز‌هایی در خفا بگویند که مردم نباید بشنوند و از اغراضی آگاه شوند که به‌خاطر آن‌ها قرار است گسترده‌ترین نقض آزادی کلی بیان در کشور با طرحی به نام صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اتفاق بیفتد. طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با حقوق اساسی ملت در قانون اساسی تعارض‌های فراوان دارد. این طرح با واقعیت‌های روز ایران و دنیا در تضاد است. این طرح شدیدترین و گسترد‌ه‌ترین محدودیت آزادی بیان را تحمیل می‌کند. ارجاع آن به اصل ۸۵ و کمیسیون خاص ناسازگار با قانون اساسی و رویه و عرف قانون‌گذاری است. خودداری از اجرای اصل ۶۹ و جلوگیری از حضور خبرنگاران و پخش مستقیم مذاکرات کمیسیون از رادیو، مجموعه رفتار‌های خلاف قانون در مورد این طرح را به حد کمال خواهد رساند. امیدواریم نمایندگان لااقل در این مورد به رعایت ۶۹ اهتمام کنند.

مقایسه ظالمانه طالبان و جمهوری اسلامی؟!

مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان مقایسه ظالمانه نوشت: در روز‌های اخیر بعضی از مسئولین حاکمیتی کشورمان با توسل به مقایسه میان طالبان افغانستان و نظام جمهوری اسلامی ایران، تلاش کردند امتیازات نظام جمهوری اسلامی را برجسته کنند و به این نتیجه برسند که رفتار‌های جاری توسط حکمرانان در ایران بدون اشکال است.


یک نمونه از این اظهارنظر مقایسه‌ای این است: «وجود طالبان برای ما روحانیون که در نظام فعال هستیم و علاقه داریم که این نظام مستقر بماند و قدرت پیدا کند، نوعی فرصت است و آن فرصت هم اینست که جامعه ببیند یک گروه بسیار عقب‌مانده از نظر فکری و کسانی که بسیار مرتجعانه عمل می‌کنند در صحنه افغانستان حضور پیدا کرده‌اند و آنهائی که از روحانیت ایران انتظار دارند که بعضی از حدود الهی را نادیده بگیرد و خط‌های حرمت الهی بشکند و جلو برود، ببینند که نه آن رفتار طالبانی درست است نه این خواسته‌ها صحیح است.»


این اظهارنظر، عجیب‌ترین سخنی است که تاکنون برای توجیه عملکرد مسئولین نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است. مقایسه نظام جمهوری اسلامی با امارت باصطلاح اسلامی طالبان که به گفته همین مقایسه‌کننده «یک گروه بسیار عقب‌مانده از نظر فکری» است، ازجمله اموری است که حتی مادران فرزند‌مُرده را هم به خنده وا می‌دارد! هرچند در پشت این خنده، اندوه بزرگی تمام وجود علاقمندان به نظام جمهوری اسلامی را فرا می‌گیرد و هر ایرانی علاقمند به تعالی این کشور را به شگفتی دچار می‌کند. در روایات منقول از پیشوایان معصوم داریم که خود را در معرض افراد شایسته‌تر از خود قرار دهید تا بتوانید به قله‌های شایستگی‌های مادی معنوی برسید. مقایسه نظام جمهوری اسلامی ایران و روحانیت مسئول در این نظام با «گروه بسیار عقب‌مانده از نظر فکری» طالبان، درست برخلاف این توصیه ارزشمند و عرشی امامان معصوم علیهم‌السلام است.


امام خمینی، نظام جمهوری اسلامی را تاسیس کردند تا همانطور که خود بار‌ها تاکید می‌کردند «اسلام ناب محمدی» را در ایران پیاده کنند و آن را به عنوان یک الگوی حکمرانی عالی به ملت‌ها عرضه نمایند. مفسران واقعی «اسلام ناب محمدی» در عصر ما بزرگانی همچون آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مطهری بودند که با شناخت عمیق از اسلام و با تکیه بر آزاداندیشی و زدودن پیرایه‌ها و زنگار‌ها از آن، نقشه راه حکمرانی را ترسیم کردند و البته به همین جرم نیز توسط دُگم‌اندیشان داخلی که همان طالبان وطنی بودند به شهادت رسیدند.


براساس «اسلام ناب محمدی» قرار بود نظام جمهوری اسلامی مظهر عدالت علوی باشد. قرار بود آزادی اندیشه و بیان در تعاملات اجتماعی حرف اول را بزند. قرار بود شایسته‌سالاری راه را بر فامیل‌سالاری ببندد. قرار بود فقر از جامعه ایرانی ریشه‌کن شود. قرار بود تبعیض از تمام عرصه‌ها تبعید شود. قرار بود رانت‌خواری ریشه‌کن شود. قرار بود مسئولان نظام جمهوری اسلامی خادمان مردم باشند و از بالانشینی پرهیز کنند. قرار بود قانون در تمام ساحت‌ها از انتخابات گرفته تا انتصابات و قضاوت، محور باشد. آیا وجود اینهمه بی‌عدالتی و فقر و تبعیض و رانت‌خواری و فامیل‌سالاری و تضییع حقوق شهروندی را نمی‌بینید که مردم را مستاصل کرده و نظام مظلوم جمهوری اسلامی را به ناکارآمدی متهم ساخته است؟! اگر این‌ها «نادیده گرفتن حدود الهی و شکستن حرمت‌های الهی» نیستند، دیگر چه بلائی می‌خواهید بر سر مردم بیاورید تا راضی شوید که حدود الهی را رعایت کرده‌اید؟


مشکل اصلی این است که نگاه حضرات به اسلام و حدود و حرمت‌های الهی با تفسیری که امام خمینی از اسلام ناب محمدی داشت، متفاوت است. اگر به نظریه امام از اسلام عمل می‌کردیم می‌توانستیم بهترین حکمرانی را داشته باشیم و کار به جائی نرسد که برای نجات دادن خود از فشار افکار عمومی، به مقایسه نظام جمهوری اسلامی با گروه تکفیری تروریستی و متحجر طالبان پناه ببریم! اگر می‌خواهید نظام جمهوری اسلامی مستقر بماند، به بی‌عدالتی‌ها، تبعیض‌ها، رانت‌خواری‌ها، بالانشینی‌ها و نادیده گرفتن حقوق مردم پایان دهید.

آیا سرنوشت بنی صدر در انتظار احمدی‌نژاد است؟

روزنامه آفتاب یزد در بخشی از گزارشی با تیتر آیا سرنوشت بنی صدر در انتظار احمدی‌نژاد است؟ نوشت: هر چند وقت یک بار باید منتظر حاشیه‌ای از محمود احمدی‌نژاد باشیم؛ یک بار به رئیس‌جمهور آمریکا نامه می‌نویسند، یک بار سخنان تندی علیه شخصیت‌ها و نهاد‌های نظام بیان می‌کند و بار دیگر هم مثلا به دبی می‌رود و عکس‌هایی جنجالی از او منتشر می‌شود. او در دو انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری هم ثبت نام کرد تا بار دیگر رئیس‌جمهور شود، اما به دلیل ردصلاحیت شدنش امکان رقابت در انتخابات را پیدا نکرد. حالا با این مختصات پرسش این است که آیا محمود احمدی‌نژاد می‌تواند بار دیگر در عرصه سیاست رسمی حضور داشته باشد؟


غلامعلی رجایی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع گفت: «آقای احمدی‌نژاد که هشت سال اداره کشور را برعهده داشت همچنان تمایل دارد که دیده شود. من یک‌بار به شوخی گفتم که بهتر است او یک چهارپایه در چهارراه ولیعصر بگذارد، روی آن یکی دو ساعت بایستد و مردم با او عکس بگیرند و آقای احمدی‌نژاد هم دست تکان دهند تا این میل به دیده‌شدنش آرام بگیرد. جدای از این شوخی باید اینگونه رفتار‌های او را در چارچوب خودش بررسی کنیم و ببینیم که احمدی‌نژاد هنوز در نظام جایی دارد یا خیر؟ به بیان دیگر سرنوشتی مانند بنی‌صدر دارد یا نه؟ من تصور می‌کنم او بنی‌صدر نمی‌شود، زیرا می‌خواهد از داخل کشور به مخالفت بپردازد. او می‌خواهد با سیاست نادیده‌گرفته‌شدنش مقابله کند و برای دیده‌شدن هم روش‌هایی در نظر دارد».


او ادامه داد: «احمدی‌نژاد یک زمانی برای دیده‌شدن به شخصیت‌هایی مانند آقایان هاشمی و خاتمی سنگ می‌زد و با اصلاح‌طلبان درگیر شد و زمانی هم آدم پیش آقای تاجزاده فرستاد و گفت که می‌خواهم به خاتمی نزدیک شوم یا به خانم فائزه هاشمی گفت که اگر دولت تشکیل دهم، تو را معاون اول می‌کنم؛ بنابراین احمدی‌نژاد برای دیده‌شدن هر کاری می‌کند و یک زمانی به اصلاح‌طلبان حمله می‌کند و زمانی دیگر می‌خواهد همراه آنان شود.»


این فعال سیاسی درباره دیگر اقدامات نامتعارف احمدی‌نژاد بیان کرد: «از یاد نمی‌بریم که آقای احمدی‌نژاد چندین بار به اوباما نامه نوشت یا اخیرا به بن‌سلمان نامه نوشت. احمدی‌نژاد هیچ چارچوبی ندارد. برای او سخت است که نادیده گرفته شود و به این دلیل بی‌هیچ چارچوبی هر کاری برای دیده‌شدن می‌کند. من منکر این نیستم که او طرفدارانی دارد، اما اینکه چهارنفر با او عکس بگیرند که نشد طرفداری سیاسی. مضاف بر این اصلا کار‌های او قابل درک نیست. معلوم نیست چرا سر کوچه‌ای که خانه‌اش در آن کوچه قرار دارد، می‌ایستد و از مردم نامه می‌گیرد. او که یک اشاره کند می‌تواند چنددفتر در اختیار بگیرد و نیازی نیست در کوچه بایستد و اتفاقا مردم هم سرپا در صف نمی‌مانند و می‌توانند نامه‌هایشان را به دفترش ببرند. همه این‌ها نشان می‌دهد احمدی‌نژاد با طرح ذهنی خودش قصد دیده‌ شدن دارد»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳۳
باید به روزنامه وطن امروز و جناح اصولگرا گفت:
اگر ۴ سال وقت بدهیم هرکاری دوست دارید بکنید کافیه؟
می خواهی ۴ میلیون مسکن بساز، ارز ۴۲۰۰ تومانی را هدفمند کن، تحریم ها را بی اثر کنید، معشیت مردم را درست کنید و…
فقط بگو ۴ سال کافیه تا دست از شعار دادن بردارید؟
با تشکر ملت … ایران( جای نقطه چین، هرچی میلتان بود بگذارید)
آقایان موجود در کیهان
اسرائیل ۱۷۰ هزار نیروی نظامی دارد که طبق فرمایش شما نیمی معتاد و الکلی و فراری و … هستند
فکر نمی کنید وقتش است حزب الله برود قدس را آزاد کند؟
و اگر نیست، ممکن است شما با استفاده از بودجه عمومی کشور، برای اسرائیل رجز نخوانید
سلام وعرض ادب بنظر بنده احمدی نژاد طرفداران زیادی دارد چون تا حدی خودش را به مردم مستضعف نزدیک کرده و از آنها حمایت واقعی کرده مثلا مثل همین مسکن مهر که وام بانکی با ۴ درصد بمردم داده که این وام را به جانبازان و یا روستاییان می‌دهند پس با همین کار لطف بزرگی برای مسگن مهریها انجام داده و باز هم اگر بقدرت برسد همین کارها را انجام می‌دهد چون خودش از طبقه پایین آیت ودرد مردم را می‌داند و تنه کسی است که به نفس عماره خود غلبه کرده و خودش را مثل بعضی از مسولین که بقدرت رسیدن و مردم را فراموش کردن وفقط جیب خیرشان و اطرافیانشان وهمپا لاکی های خودشان را پر می‌کنند ووو .ولی آقای احمدی نژاد واقعا بدرد این مردم می‌رسد و من بعنوان یک جانباز و همچنین یک انقلابی کوچک که پدر وبرادر وخودم در قبل انقلاب و برای پیروزی انقلاب کارهای زیادی از جمله تصرف گارد شاهنشاهی بدست ما صورت گرفته که مدارک مستند هم موجود است در صورت نیاز ارسال می‌شود در این جا عرض میکنم که تا پای جانم و ریخته شدن خونم در حمایت از آقای احمدی‌نژاد هستم والسلام و علی عبادالله الصالحین
ود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
مسکن مهر از بالا بهش گفته بودند برای خراب کردن دولت قبلی یا نه احمدی نژاد از جیبش خرج نکرده بود از خزانه پری که دولت خاتمی با نفت هفت دلاری برایش گذاشته بود خرج کرد چرا در دوره دوم ریاست جمهوری از این ابتکار ها نکرد در حالیکه نفت بشکه۱۴۰دلار بود خزانه خالی تحویل دولت بعدی داد یکم بصیرت داشته باشید
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
خدا با ایشان در روز قیامت محشورتان نماید
رسولخدا صلوات الله علیه وآله: المرء مع من احب


در ضمن ساختن خانه های فکسنی وسط بیابان بدون هیچ امکانات رفاهی ودرمانی افتخار ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
چقدر بعضی از مردم از این اوصاع اسفبار و فلاکت بارتر ناامید شده اند
که احمدی نژاد را که اغازگر اصلی این شرایط بود
را بعنوان تنها حامی و ناجی خود می پندارند !!!!؟

واقعا جای درنگ و تاسف دارد
احمدی نزاد را با هیچکدام تان نمیشه مقایسه کرد چه برسد با بنی صدر احمدی نزاد وفادارترین به نطام. ملت و انقلاب است. انشاالله خاعنین به ملت و احمدی نژاد دیگر مفسدین رسوا خواهند شد که شدند. احمدی نزاد در قلب ملتهاست
اگر زمان به عقب برمی گشت آیا سال ۸۸ محمود را رییس جمهور معرفی می کردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

در هیچکدام از مشکلات کشور مردم مقصر نیستند

همه مشکلات را مسئولان به مردم تحمیل کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
با وجود نطارت سنگین استصوابی شورای نگهبان

در حقیقت انتخاب نمایندگان مجلس و روسای جمهوری با ایشان است

و مردم خواسته یا ناخواسته ، از بین نامزدهایی که

توسط شورای نگهبان معرفی و توصیه شده اند

یکی شان را انتخاب میکنند

لدا شورای نگهبان باید پاسخگو باشند
و مسئولیت تایید صلاحیت افرادی را که با وسواس زیاد و گذر دادن از فیلترهای بسیار تنگ !!!؟؟؟

عبور داده اند را پدیرا باشد و اصلا قابل قبول نیست که خود شورای نگهبان

منتقدین تبدیل شوند !!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
محمود در سال 88 رییس جمهور شد
نهخ اینکه رییس جمهور معرفی شد
الانم با همه بدی هایش اگر شما اصلاح طلبان جرات دارید روحانی را به میان مردم بفرستید.
گرانی ها همچنان ادامه دارند
دیروز قیمت تایر رسما و با اجازه همین دولت ۳۵ درصد افزایش قیمت خورد

این بود وعده های شما برای مشکلات !؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
نفت نمی توانند بفروشند بفروشند هم پولی در کار نیست پس باید از جیب مردم امورات بگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
تا برجام برقرار نشه همینه
جالب است .

همان کسانی که از محمود احمدی نژاد حمایت میکردند حالا برای حفظ جایگاه و منصب علیه محمود حرفهای تند میزنن
ظ
ولی مردم محمود را به خیلی ها ترجیح داده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
جون مادرت از طرف مردم صحبت نکن
مساله اصلی اینست که محمود در قلب بسیاری از مردم جای دارد اما مخالفانش در میان مردم هیچ محبوبیتی ندارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
لطفا به تعداد منفی ها توجه کن تا از محبوبیت محمود در میان مردم بیشتر آگاه بشی
جاوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
در پاسخ به ناشناس ساعت 08:29 خیلی به منفی های احمدی نژاد در این سایت دلخوش نکن
تاریخ انقضای محمود زود تمام شد

اصولگرایان و تندروها از محمود برای حذف رقیبان خودشان استفاده کردند و خرشان که از پل گذشت او را طرد کردند

این بازی را کودک دبستانی هم فهمید .
طرفداران دیروز محمود اکنون مخالفان محمود شدن .
چی شد اون هاله نورتان ؟؟
چرا از محمود تا این حد ترس و وحشت دارید
مصوبه مجلس در محرمانه بودن اموال مسئولان نشان داد بسیاری از حرفهای احمدی نژاد در مورد بسیاری از مسئولان و خانواده های آنها واقعیت داشته .

تاسف

برای مجلس و مجلسیان .
درود بر روزنامه جمهوری اسلامی.
چرا از محمود می ترسید ؟؟؟؟؟؟؟
نصف گرفتاريهاي ما از زمان احمدي نژاد درست شده مگر ما يادمان رفته از يه طرف يارانه به مردم داد از طرف ديگرسكه وارزرا گران كرد ،جالب اين بود خودشون هم از گراني مايشن(پرايد) انتقاد مي كرد ومي گفت آخه كيلويي چند، آيا اين سوال رو نبايد مردم از احمدي نژاد مي كردند؟درسته ما منكر خدمت ايشون در ساخت مسكن مهرنيستيم،خيلي از افراد جامكعه خونه دارشدند.
بنی صدر با تمام عیبوش هزار بار بر محمود شرف دارد
چی شد تاریخ مصرف احمدی نژاد تمام شده، دیگر برایتان منفعتی ندارد؟ یا کارتش سوخته؟
اشخاص و اسم ها و گروه ها در سپهر سیاسی کشورها در گذارند و ماندگار نیستند.
آقای احمدی نژاد نیز از همین اشخاص محسوب می گردد.
آیا همین انتقاداتی که از احمدی نژاد می کنید را می توانید از طرفداران او در سال 88 که آن آشوب را که هزینه سختی برای مردم و کشور برجا گذاشت . انجام دهید؟
چه کسانی او را 8 سال حمایت و تغذیه فکری کردند؟ امروز برای منافعشان طرفداری فرد دیگری را می کنند.
نتیجه:
رفتار امروز احمدی نژاد مهم نیست چون نمیتواند آسیب جدی و سختی به کشور و مردم وارد کند.
مهم این است که حامیان فکری و سیاسی او در 8 سال دوران قدرتش ، هنوز جایی در تصمیمات کشور دارند و این نکته بسیار مهم ، خطر آفرین است.
آنکسی که هشت سال سکان اجرایی کشور دستش بوده وباعث ومسئول شرایط امروز هم هست نباید با انگشت گذاشتن روی بعضی مسائل خود را از گناهانش تبرئه نماید بهتر است سر جای خود نشسته وبه زندگی عادی خود ادامه دهد تبلیغات پوپولیستی و سایر حرفهای غیر عملی در شرایط امروز کشور تاثیری نداشته و متاسفانه یک عده ساده لوح به این باور رسیدهاند که با چنین شیوهای نادرست اقتصاد کشور به شرایط مطلوب وایدهآل خواهد رسید عملکرد هرکس جلوی چشمان مردم است وبهتر است همگان خود به آنچه کرده ونکردهاند دمی فکر واز عواقب کارهای نسنجیده بپرهیزند
احمدی نژاد در عمل ثابت کرد که برای مردم کار می‌کنه.
سرداران قدرت این رو برنمیتابند و با ترفند های رسانه ای می‌خوان بکوبند،
احمدی نژاد بزرگترین خدمت رو کرد ،
سهام عدالت به ۷۰درصد مردم داد دولت بعد تو ۸سال نتونست به ۳۰درصد باقی مونده سهمی بدهد
اون موقع ۴۵دلار به مردم یارانه میداد کدومشون عرضه داره مثل اون کار کنه.
صبح تا شب کنار مردم از این شهر به اون شهر می‌رفت .
خدا حفظش کنه از تمام بلا ها.
احمدی نژاد نه بنی صدر است نه خاتمی مگر زمانی که می خواستید خاتمی را از سر راه بردارید توانستید،ترسیدید که در داخل شلوغ بشود این دفعه هم نخواهید توانست؟خودتان می دانید چه کسانی پشت او هستند....؟؟؟!!!
مقصر اصلی احمدی نژاد نیست که هر روز بهش بال و پر میدن . مقصر مردمی ساده لوحی هستن که هنوز به این آقا دل بستن
روحانی به فاجعه آمیزترین حالت اقتصاد کشور رو شخم زد و فلنگو بست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی