بازدید 5549

دعوت از وزیرخارجه پاکستان برای شرکت در نشست تهران

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی از همتای پاکستانی‌اش، برای شرکت در دور دوم نشست وزیران خارجه کشور‌های همسایه افغانستان به میزبانی تهران دعوت کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ 18 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از  ایرنا از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، «شاه محمود قریشی» شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی همتای ایرانی خود، پیرامون تحولات منطقه، اوضاع افغانستان و موضوعات مورد علاقه متقابل رایزنی کرده است.
«سعید خطیب زاده» امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود در تهران اعلام کرد: وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان برای اجلاس یک روزه به ایران خواهند آمد.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان به ایران خواهند آمد و اجلاس یا نشست یک روزه را خواهیم داشت. برنامه مفصلی تدارک دیده شده و اصحاب رسانه و خبرنگاران توسط وزارت امور خارجه هماهنگ می‌شود و جزئیاتش را طی روز‌های آینده همکاران من خدمت شما خواهند گفت.

وی اظهار کرد: دستور کار نشست تهران ادامه گفتگو‌هایی است که در دور اول مجازی برگزار شد. وزیران ۶ کشور متمرکز خواهند بود براین که چگونه می‌توانند به تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان با حضور همه اقوام و همچنین آینده صلح و امنیت در افغانستان کمک کنند.

وزیر امور خارجه ایران از قریشی برای شرکت در دومین نشست وزیران امور خارجه همسایگان افغانستان دعوت کرد و قرار است این نشست هفته آینده به میزبانی دولت جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شود.

قریشی با قدردانی از نگاه وزیر امور خارجه ایران به جایگاه کشور‌های همسایه افغانستان و تمجید از اقدام موثر و به موقع تهران برای گردهمایی بازیگران مهم منطقه، گفت: اسلام‌آباد حامی مساعی جمعی و راهکار‌های منطقه‌ای است.

وی ابراز امیدواری کرد که نشست مشترک همسایگان افغانستان گامی موثر و کمک کننده به ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای و همچنین تقویت همکاری‌های منطقه‌ای خواهد بود.

وزیر امور خارجه پاکستان خطاب به امیرعبداللهیان گفت که اشتراک نظر و نزدیکی دیدگاه تهران و اسلام‌آباد در بحث منطقه و اوضاع افغانستان اطمینان بخش است و بر این امر تاکید دارد که صلح و آرامش در افغانستان در گروی همکاری‌های موثر منطقه‌ای می‌باشد.

وی اظهار کرد که برای پرداختن به وضعیت درحال دگرگون افغانستان و کمک به جلوگیری از تشدید بحران معیشتی این کشور باید راهکار‌های مشترک اتخاذ شود.

اولین دور نشست مشترک وزیران امور خارجه کشور‌های همسایه افغانستان ۱۷ شهریور امسال به میزبانی پاکستان به صورت مجازی و با حضور وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چین، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل