بازدید 5149

تورم عربستان تنها ۰.۶ درصد!

نرخ تورم عربستان با وجود افزایش نسبی در سطح پایین تر از محدوده هدف گذاری شده قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 18 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط شاخص بهای مصرف‌کننده در بزرگترین اقتصاد جهان عرب تا پایان ماه سپتامبر به ۰.۶ درصد رسید که نسبت به بازه مشابه منتهی به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش یافته و بیشترین تورم ثبت شده سه ماه اخیر در این کشور بوده است.

در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به حمل و نقل با ۵.۹ درصد بوده است و پس از این بخش، ارتباطات با ۱.۴ درصد و مواد غذایی و نوشیدنی با ۱.۳ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به آب و برق با منفی ۳.۰ درصد بوده است و پس از این بخش، لوازم منزل با ۰.۷ درصد قرار دارد.

در بین سایر بخش ها، تورم بخش تنباکو ۰.۳ درصد بوده است.

پیش بینی می شود اقتصاد عربستان امسال ۲.۱ درصد رشد کند اما حتی در صورت تحقق این رشد، سطح تولیدات ناخالص داخلی بزرگ ترین اقتصاد منطقه خاورمیانه کمتر از قبل آغاز بحران کرونا خواهد بود. به گفته صندوق بین المللی پول، اقتصاد عربستان سال گذشته ۴.۱ درصد کوچک شده بود.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم عربستان در این ماه ۰.۲ درصد اندازه گیری شده است که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است. متوسط نرخ تورم عربستان در بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ معادل ۲.۵۸ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئیه ۲۰۰۸ با ۱۱.۱ درصد و کمترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است.

سال قبل نرخ تورم عربستان به طور متوسط ۳.۴ درصد بود اما انتظار می رود این رقم در سال جاری به ۲.۲ درصد کاهش پیدا کند. صندوق بین المللی پول، نرخ تورم پیش بینی شده عربستان برای سال آینده را ۲.۲ درصد اعلام کرده است. افزایش مالیات بر افزوده چند ماه قبل یک موج تورمی در این کشور ایجاد کرده بود که اکنون در حال برطرف شدن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۹
بریم کارشناس از عربستان وارد کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
نظر شما را تایید میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
شما برو پیش وهابی ها زندگی کن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
کارشناس نمی خواد باید هزینه اش را پرداخت کنید.در اقتصادی که تورم ندارد نه افزایش حقوق وجود دارد نه سود بانکی،نه ارز چند نرخی وجود دارد نه قیمت گزاری دستوری،نه دولت متورمی وجود دارد که 4 برابر نیاز نیرو داشته باشد و نه بازنشستگی در سن 50 سال یاکمتر سن بازنشستگی 65 سال است.نه بخش خصولتی وجود دارد و نه اقتصاد دولتی پس همه چیز خصوصی است هیچ نوع یارانه قیمتی هم وجود ندارد و همه چیز به نرخ جهانی به علاوه مالیات عرضه می شود.شما اینها را بکن اگر تورمت و رشد نقدینگی ات صفر نشد من برات بندری می رقصم.
مال ما هم تنها 56%!
اینا مگه گاو شیرده آمریکا و بدبخت و توسری خور نبودند؟
پس این صدا و سیما چی میگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
این گفته ها مصرف انتخاباتی و فرافکنانه دارد. گاو شیرده کجا بود عمو جان همه چیشون منظم اقتصادشون سالم مدیراشون دستپاک و مردمشون در رفاه هستند حالا برعکسش کشور ماست
اونا بلد نیستن فقط مسوولین گنده گوی ما خوبن
اونها گاو شیرده هستند
ما خوبیم !
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
ما گاو گوشتی هستیم و در حال قربانی شدن
از ایران بگو
چرا وارد كنيم . خودمان بريم اونجا زندگي كنيم
تا کی می خواهیم ثابت کنیم که حاضر به پذیرش ندانستن خودمون نیستیم. بابا جون ، دولت مردان ما یا اقتصاد بلد نیستن و یا اینکه به عمد دارند مردم رو بدبخت می کنند ( وخدایی نکرده مشغول خوردن بیت المال)

آقای تابناک حتما این رو هم چاپ نکن
چون درد مردمه و همه تحت فشار
عربستان خجالت بکش اگه شما و تمام کشورهای دنیا را روی هم بزاریم به گرد ایران نمی رسید . البته در مورد تورم
یادمون نره که اونا به فکر منافع ملی و مردمشون هستن، دقیقا" مثل مسیولین مملکتی ما!!!
نوکری آمریکا خیلی هم مثل اینکه بد هم نیست ! الان بگیم عربستان فورا میگن نوکر است ما آقای خودمان هستیم وضع مان این است !
اگر ما هم مثل عربستان احکام اسلام را پیاده می کردیم وضع اقتصاد ما بهتر از عربستان بود کشور ما مشکل منابع ندارد مشکل ضعف قانون دارد اگر دست دزد را قطع می کردند دزدی از بیت المال تمام می شد این همه دزدی از بیت المال دریغ از اجرای گردن زنی و دست قطع کردن و... اختلاسگر را گرفتیم اینقدر در اجرای احکام تعلل کردیم فراموش کردیم که فلانی را بخاط چی گرفتیم و ...
تمام مسوولان ما درستکار هستند!!!! خودشون در کشورهای دیگر بهترین حانه ها و ....
فرزندان در حال صفا
ما هم باید بریم جنگ چون فرزتدان انقلاب بتونند حال کنند.
عجبا مسئولان مملکت ما لااقل این کامنت های رسانه های عمومی را می خوانند تا ببینند ملتشون چی در مورد اونها میگن؟ یا اصلا مهم نیست براشون؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل