بازدید 7336

تازه‌ترین موضع نخست‌وزیر لبنان درباره پرونده بندر بیروت

نخست وزیر لبنان امروز شنبه در دیدار با جمعی از مقام‌های قضائی کشورش گفته که دولت وی در هیچ یک از پرونده‌های قضایی داخلی دخالت نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ 16 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از شبکه «ان بی ان» لبنان «نجیب میقاتی» امروز (شنبه) در دیدار با «هنری‌خوری» وزیر دادگستری و «سهیل عبود» رئیس شورای قضایی و «غسان عویدات» دادستان کل لبنان که در دفتر نخست وزیری انجام شد، این مطلب را بیان کرد.

در این دیدار، میقاتی تاکید کرد که پرونده کامل آنچه اتفاق افتاده، برعهده دستگاه‌های امنیتی تحت نظارت قوه قضائیه است.

وی افزود: دولت تمایل دارد در هیچ پرونده‌ای مربوط به قوه قضاییه دخالت نکند و مقام قضایی باید هر اقدامی را که خود تشخیص می‌دهد، انجام دهد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار طرفین درباره پرونده حوادث امنیتی رخ داده در الطیونه و لزوم تسریع در تحقیقات برای کشف شرایط کامل اتفاقات و ارجاع عوامل این حادثه به قوه قضائیه بحث کردند.

تجمع روز پنجشنبه مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار تابستان ۱۳۹۹ بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد و بنا به اعلام رسانه‌ها این خشونت‌ها هفت کشته و ۶۰ زخمی داشته است.

بنابر اعلام رسانه‌ها ارتش لبنان، شماری از عناصر مسلح حزب «القوات اللبنانیه» وابسته به سمیر جعجع را در حالی که ادوات نظامی و سلاح به همراه داشتند در یکی از مناطق جبل لبنان بازداشت کرد.

شورای قضایی لبنان روز سه شنبه تشکیل جلسه می‌دهد

در این پیوند، خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه تلویزیونی «ال بی‌سی» لبنان خبر داد که شورای عالی قضایی این کشور روز سه شنبه با «طارق البیطار» قاضی پرونده انفجار بندر بیروت تشکیل جلسه می‌دهد تا نظر وی درباره مسیر تحقیقات انجام شده در مورد پرونده انفجار بندر بیروت را بشنود.

نبیه بری خواستار کنارگذاشتن قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت شد

در همین حال، پایگاه خبری شبکه «ان بی‌ان» لبنان نوشت که منابعی در کاخ دادگستری بیروت به شبکه «الجدید» گفتند که «نبیه بری» رئیس مجلس این کشور از «هنری‌خوری» وزیر دادگستری خواسته است تا قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت را از این پرونده کنار بگذارد.

وی خطاب به هنری‌خوری گفته است که هرچه سریع‌تر «طارق البیطار» قاضی تحقیقات پرونده انفجار بیروت کنار گذاشته شود.

تحقیقات درباره پرونده انفجار بندر بیروت که در ۴ اوت ۲۰۲۰ رخ داد و یکی از بزرگترین انفجار‌های غیر هسته‌ای در تاریخ را رقم زد به دلیل سیاسی شدن این موضوع و دخالت برخی جریان‌های سیاسی داخلی و دخالت آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی که درصدد محکومیت جریان‌های وابسته به مقاومت از جمله «حزب الله» و جبش «امل» در این پرونده هستند، پیشرفت چندانی نداشته است.

تیراندازی فرد ناشناس به یک شهروند لبنانی در طرابلس

خبری دیگر از لبنان اینکه بر اساس گزارش خبرگزاری ملی این کشور (nna)، یک فرد ناشناس امروز یک شهروند لبنانی را در نزدیکی مسحد «طینال» در طرابلس با سلاح گرم هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، این شهروند لبنانی که «ح ی» نام دارد از ناحیه پا مجروح شد و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت.

نیرو‌های امنیتی لبنان در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات پیرامون این سوء قصد را آغاز کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر