بازدید 22727

جزئیات بازگشایی مدارس از شنبه آینده

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، جزئیات و نحوه بازگشایی مدارس در آبان ماه را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 16 October 2021

به گزارش «تابناک»، علیرضا کمرئی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در مهرماه شاهد بازگشایی تدریجی مدارس روستایی و عشایری بودیم. همچنین مجوز فعالیت مدیریت شده و گروه بندی شده دانش آموزان اول ابتدایی به منظور آشنایی با معلم و محیط مدرسه صادر شد. مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش نیز برای دروس مهارتی و کارگاهی مجاز به فعالیت و بازگشایی حضوری بودند.

وی افزود: برای آبان ماه برنامه بر این است که با توجه به گسترش شرایط بهداشتی و توسعه واکسیناسیون در کشور و حتی واکسیناسیون دانش آموزان، بازگشایی مدارس شهری نیز آغاز شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان شرط بازگشایی مدارس نبوده است، اما با توسعه این روند فضای بهتری ایجاد می شود و دانش آموزان متوسطه اول، دوم و هنرستانی ها شرایط بهتری خواهند داشت گفت: به این ترتیب در نیمه اول آبان ماه مدارس کم جمعیت شهری که شرایطشان ارزیابی شده، بخشی از فعالیت های خود را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.

کمرئی افزود: در نیمه دوم آبان ماه به سایر مدارس باقی مانده می رسیم. ما در این مسیر فرصت داریم که باز هم شرایط را ارزیابی کنیم و اگر لازم است در مجوزها تجدید نظر کرده و یا در صدور آنها تسریع کنیم که به شرایط کلی کشور و روند توسعه واکسیناسیون باز می گردد.

وی ادامه داد: امید داریم بر اساس الگو و هماهنگی که با وزارت بهداشت داریم در دهه سوم آبان شاهد باشیم مدارس بزرگ ما بخشی از فعالیت هایشان را به صورت حضوری و مدارس کوچک همه فعالیتشان را به صورت حضوری ارائه می دهند و دانش آموزان از آموزش باکیفیت تری برخوردار هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۲۵
در شریطی که کرونا در کشور درحال افزایش است چرا آموزش و پرورش تاکید به باز گشایی مدارس دارد معلوم نیست
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
کار صحیحی دارن انجام میدهند، اگر قرار باشد کاری ممنوع شود اون سفرها، دوره همیها، بازارگردیها، جشن ها و.. است نه مدارس!! خواهشا همه با هم اگر کارههای غیرضرور را کنار بگذاریم و رعایتمان را بیشتر کنیم، بازگشایی مدارس که کاری بسیار مهم است بدون مشکل انجام میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
پیش بسوی موج ششم کرونا.
علی برکت الله.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
برای کاسبی نور چشمی ها است.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
یه عده از پدر و مادرها به مدرسه به دید مهد کودک نگاه می کنند و این دو سال خیلی بهشون سخت گذشته و برای همین اصرار دارند که مدارس هر چه زودتر باز شود.

مافیای آموزش و پرورش هم که تو این دو سال ضرر
کرده، تمایل شدید داره مدارس هر چه زودتر به صورت حضوری برگزار بشه.

وگرنه من به عنوان پدر هیچ علاقه ای برای ادامه تحصیل فرزندم به صورت حضوری ندارم. آموزش و پرورشی که نخبه ها رو جدا می کنه برای کشورهای پیشرفته و برده تربیت می کنه برای سرمایه داران داخلی
دیوانه شدن؟! بازگشایی مدارس تو این وضعیت شکننده؟
من که هرگز سلامت فرزندم‌ رو دستمایه نمایش ساختگی کنترل اوضاع و خطاهای بیشمار آقایان نخواهم کرد.
بلاخره معلوم شد که راه مبارزه با ویروس کرونا در بازگشایی مدارس است. هر کودک سربازی است که باید به میدان برود.
تمام اینایی که نظراتشون منفیه معلم هستن! و میخوان موج ایجاد کنن چون این دو سال بهشون خیلی خوش گذشته.
پاسخ ها
بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
نه عزیزم بچه نداری یا بچه ات رو خیلی جدی نمیگیری برای همینه منفی ندادی. من معلم نیستم.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
الکی برای معلم ها پاپوش درست نکنید. قشر شریفی که همیشه سنگ زیر آسیاب بوده. اتفاقا آموزش حضوری خیلی به ضرر معلم ها شده، هم زمان بیشتری صرف می کنند و هم توقعات بیشتری ازشون میشه مثلا باید در ساعات غیر اداری هم پاسخگوی بچه ها باشند.

بارها شاهد بودم که هم کلاسی های فرزندم خارج از ساعات اداری به معلم پیام داده اند و ازش درخواست کمک دارند.

ضمنا آموزش آنلاین امنیت شغلی معلمان را در آینده با خطر مواجه خواهد کرد، التماس تفکر
نه به بازگشایی مدارس
از شرایط اعلام شده من که چیزی دستگیرم نشد
هر کس بچه اضافی دارد به مدرسه بفرستد!!!!!

سلامت فرزندانمان را هرگز فدای بی مدیریتی آقایان نمی کنیم.

چطور در مدرسه 500 نفری و کلاسهای 40 نفری میخواهند پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند؟
با آن وضعیت آب خوری ها و سرویسهای بهداشتی!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
مدیران پا به سن گذاشته ای که بچه مدرسه ای ندارند، از این موارد خبری ندارند. شایدم فکر می کنند همه مثل خودشان پولدار هستند که بچه هایشان را به مدارس بسیار خاص و غیرانتقاعی های خلوت بفرستند
چه تصمیماتی می گیرند؟!!! الله اکبر!!! من که اصلا و ابدا در این شرایط بچه ام را نمی فرستم مدرسه، بزارین یک سال دیرتر به جمع بیکاران اضافه شود
تا زمانی که مدیران دولت قبل برسرکار باشند کرونا ریشه کن نخواهدشد نمونه این اقا که توی این بی وزیری داره برای خودش دست وپا میزنه وجا بازمیکنه.........................................................................................................
پاسخ ها
رضا
| Netherlands |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
چه ربطی داره مگر کرونا دولت ها می شناسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
ولی وزیر فعلی شما از مخالفان سرسخت واکسن بود. ما یادمون نرفته.
به شدت مديران مدارس را تحت فشار قرار داده اند كه مدارس را به هر نحوي كه شده باز كنيد ولي اسما گفته اند با تاييد مدير مدرسه
پروتكل هايي را تعريف كرده اند فرضا افزايش تعداد چشمه هاي سرويس بهداشتي، نظافت ميز و صندلي ها و ضدعفوني كردن آنها هر چند ساعت يكبار و نظافت سرويس هاي بهداشتي و فضاي عمومي كه به هيچ عنوان با نيروهاي موجود امكان انجام چنين كاري وجود ندارد، باز كردن پنجره ها براي تعويض هوا كه با توجه به سن پايين بچه ها و ورود هواي سرد به كلاس ها امكان سرماخوردگي وجود خواهد آمد براي اين مشكل پيشنهاد پوشيدن كاپشن چند دقيقه قبل از بازشدن پنجره ها و درآوردن آن بعد از بستن پنجره ها ارائه شده كه عملا تايم آموزشي از بين مي رود و بچه ها تا وقتي كه از نظر ذهني برگردند به فضاي آموزشي عملا به باز كردن مجدد و بعدي پنجره خواهيم رسيد.
مقرر شده كه معلم به صورت همزمان هم به بچه هاي كلاس آموزش دهد و هم آنلاين به بچه هاي در خانه، كه انجام اين كار غير ممكن است، نهايتا گفته شد لايو بگذارند و به سئوالات بچه ها در تايم بعد از مدرسه پاسخ دهند ولي بي مزد و مواجب!!! كه قطعا انجام نخواهد شد چون معلمين نيز زندگي شخصي دارند و قرار نيست در طول روز تمام و كمال در اختيار آموزش و پرورشي باشند كه هنوز نتوانسته قانون مصوب افزايش حقوق را نيز اجرايي كند

مديراني هم كه شجاعانه به نكات ضعف ديگر طرح بازگشايي مدارس پرداختند و انتقاد كردند مورد توبيخ شفاهي و عتاب رييس اداره منطقه مواجه شدند ولي پاسخي براي انتقادات خود دريافت نكردند.
متاسفانه در اموزش و پرورش نيز هرچه چاپلوس تر باشي بيشتر در امان خواهي بود
بازگشایی مدارس یه موضوع تدریجی نمیتونه باشه. یا باید شرایط کاملاً و صد در صد ایمن باشه و بیماری ریشه کن شده باشه تا کل مدارس همزمان بازگشایی بشه، یا اینکه تا زمانی که بیماری وجود داره و خطر اپیدمی وجود داره هیچ مدرسه ای بازگشایی نشه. مسئولین دارن دچار اشتباه محاسباتی میشن که البته اینم مثل بقیه کارهاشون جای هیچ تعجبی نداره.
همه باهم کمک کنیم و باید بچه ها برند کلاس بویژه بچه های ابتدائی هیچ تو خونه نمی توانند یاد بگیرند، نکات بهداشتی را هم مدرسه هم والدین رعایت کنند مدرسه به هیچ عنوان از این تجمعات بازاری و حسنیه ها و دیگر مراسم خطرناکتر نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
خطرناکتره، چون بچه های ناقل، برخلاف بزرگسالان، تقریباً بدون علامت هستند.
من خودم چند تا معلم میشناسم که نرفته واکسن بزنه یکی از اونها ناظم ابتدایی در کرج هست یکی هم معلم دبیرستان هست در تهران خب آگر بچه ها مریض بشن کی جواب پس میدی آنهم در این مملکت گل و بلبل
تمام کسایی که میگن ما بچه هامون رو مدرسه نمیفرستیم کسایی هستن تعطیلات میرن شمال
به حق علی ، هر چی دیونه توی ایرانه ، خدا شفا بده .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار