بازدید 6269

خودکشی دانش آموزان در ژاپن رکورد زد

شفقنا- وزارت آموزش ژاپن اعلام کرد که تازه ترین نتایج تحقیقات سالانه این کشور نشان می دهد تعداد دانش آموزان که در این کشور اقدام به خودکشی کرده اند، برای اولین بار به بیش از ۴۰۰ نفر رسید.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 14 October 2021

 

به گزارش تابناک از ایرنا، تارنمای رادیو تلویزیون دولتی ژاپن (ان اچ کی) وزارت آموزش ژاپن که به طور سالانه تحقیقاتی را درباره مدارس ابتدایی راهنمایی و دبیرستان های سراسر این کشور انجام می دهد روز چهارشنبه نتایج تحقیقات خود را که مسائلی همچون قلدری، ترک تحصیل و خودکشی بین دانش آموزان را تشکیل می دهد منتشر کرد.

این نتایج نشان می دهد که تعداد کودکانی که در سال تحصیلی منتهی به مارس خود را کشته اند به رقم بی سابقه ۴۱۵ نفر رسیده است. این آمار نشان می دهد که تعداد دانش آموزانی که اقدام به خودکشی کرده اند نسبت به سال گذشته ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

از بین این افراد هفت دانش آموز دبستانی بودند، ۱۰۳ دانش آموز در مقطع راهنمایی و ۳۰۵ دانش آموز در مقطع دبیرستان تحصیل می کردند.

تعداد کودکان دانش آموزانی که در مقاطع ابتدایی و راهنمایی برای ۳۰ روز یا بیشتر از مدرسه غیبت می کردند ۱۹۶ هزار و ۱۲۷ نفر بوده است.

این تحقیق همچنین به بررسی تعداد کودکانی پرداخته که به دلیل نگرانی از ابتلا به کووید-۱۹ از حضور در مدرسه خودداری کرده اند.

این تحقیقات نشان داد که تعداد دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه که به مدت ۳۰ روز یا بیشتر به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا از مدرسه غایب بوده اند به ۳۰ هزار و ۲۸۷ نفر رسیده است.

یک مقام وزارت آموزش ژاپن گفت این نتایج نشان می دهد که تغییراتی که به دلیل همه گیری کرونا در محیط مدرسه و خانواده ایجاد شده است تاثیر بسزایی بر رفتارهای کودکان داشته است و افزایش تعداد خودکشی ها در بین دانش آموزان بسیار مایه تاسف است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر