بازدید 13046
مبانی مهم «حقوق فقرزدایی» در کلام یک مرجع تقلید

دین می‌گوید جلوی سرقت را بگیر! سارق را هر کسی می‌گیرد! / کسی که به زندان می‌افتد، نباید دوباره سر از زندان در بیاورد

کسی که بر اثر بیکاری و کم کاری دست به سرقت می‌زند و به زندان می‌افتد، دوباره نباید سر از زندان در بیاورد، بلکه باید برای او کاری تهیه و تأمین شود تا دوباره به دنبال کار خلاف نرود، وگرنه سارق را گرفتن مهم نیست، جلوی سرقت را گرفتن مهم است. دین می‌گوید جلوی سرقت را بگیر! سارق را هر کسی می‌گیرد!
کد خبر: ۱۰۸۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 14 October 2021

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سفری یک روزه به قم به زیارت حرم حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ مشرف شد و سپس به دیدار مراجع عظام تقلید رفت.

به گزارش «تابناک»؛ سردار اشتری و هیات همراه با حضور در بیت آیت الله جوادی آملی، با معظم له دیدار و گفت‌‌‌‌‌وگو کردند. در این دیدار، آیت الله جوادی آملی ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی، بیان داشتند: ما همیشه موظفیم پیش رو را نگاه کنیم که چقدر از قافله دنبالیم! این باعث می‌شود که هم نسبت به گذشته شاکر باشیم و هم نسبت به آینده مقاوم؛ اما اگر فقط گذشته‌ها را ببینیم شاید به خودمان مغرور شویم و بگوییم این کار‌ها را کردیم و ترقی نکنیم.

ایشان در این دیدار گفتند: کمبود‌های کشور این است؛ این‌ها که به زندان افتاده اند، بخشی بر اثر فقدان اخلاق است که به سرقت یا به آزار مردم دست می‌زنند. اینها افرادی شرور هستند، ولی تعدادشان خیلی نیست. بعضی هم در اثر بیکاری و فشار مالی است، که باید این دو از همدیگر تفکیک شود. شما باید این موارد را با مسئولین در میان بگذارید که باید موانع تولید و ایجاد اشتغال برداشته شود تا بیکار در مملکت نداشته باشیم و زندان‌ها خلوت شود.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: کسی که به دلیل بیکاری و کم کاری دست به سرقت می‌زند و به زندان می‌افتد، نباید دوباره سر از زندان دربیاورد، بلکه باید برای او کاری تهیه و تأمین شود تا دوباره به دنبال کار خلاف نرود، وگرنه سارق را گرفتن مهم نیست، بلکه جلوی سرقت را گرفتن مهم است. دین می‌گوید جلوی سرقت را بگیر! سارق را هر کسی می‌گیرد!

ایشان تصریح کرد: من قبلاً به مسئولین کشور هم گفته ام که در کشور دو کار اساسی هست: یکی اینکه به فقیر باید کمک کنیم، ولی این را دیگر کشور‌ها چه مسلمان چه کمونیست و چه ... نیز انجام می‌دهند، به وامانده رسیدن امری عاطفی است، یک امر عقلی نیست و امر دوم این است که جلوی فقر را بگیرید، نه اینکه به فقیر کمک کنید. آن علم می‌خواهد، مدیریت می‌خواهد، آنکه اسلام آورده این است که جلوی بیکاری را می‌گیرد، جلوی فقر را می‌گیرد نه اینکه به فقیر کمک کند!

نیروی انتظامی حافظ امنیت کشور بوده و مواظب است تا کسی دزدی نکند و امنیت کشور را به خطر نیندازد، اما این کار ساده‌ای است. اساس کار این است که بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و وقتی می توانیم روی پای خودمان بایستیم که هم از یک طرف تولید داشته باشیم و کارخانه‌های تعطیل شده نداشته باشیم، هم پول ما بیارزد که بتوانیم معامله کنیم.

این مرجع تقلید در پایان تاکید کرد: ما با استعمار مخالفیم و نباید به استقبال استعمار برویم، ولی استعمار دو جور است؛ یک استعمار شفاف و روشن و یک استعمار خاموش است. اینکه جوان‌های بااستعداد را از کشور می‌برند، این یک استعمار خاموش است. ما باید آن هنر را داشته باشیم که بیکاری را در مملکت رفع و این جوان‌ها را حفظ کنیم.

اینکه ما با داشتن همه چیز، گرفتار تحریم هستیم، اینکه تحریم خیلی فشار می‌آورد ـ هر چند کشور مقاومت می‌کند ـ برای این است که ساختار درونی برای مبارزه با تحریم نیست، در صورتی که برای مقابله با تحریم باید چند کار انجام داد: یکی اینکه باید برای ارزش پول ملی تلاش کرد و وابستگی مان به دلار کم شود. باید بتوانیم با کشور‌های همسایه و دوستان خودمان بدون وابستگی به دلار آمریکا، روابط تجاری داشته باشیم، آمریکا که جلوی کار ما را نمی‌گیرد، بلکه جلوی معاملات ما با دلار خودش را می‌گیرد! آمریکا قلدری می‌کند، چون او اگر الآن قد کشیده، روی هفتاد میلیون کشته‌ای ایستاده که محصول جنگ جهانی اول و دوم هست و بیشتر آن‌ها را هم همین‌ها کُشته اند. کسی که روی هفتاد میلیون قبر ایستاده باشد، قلدری می‌کند! این ما هستیم که باید مستقل باشیم!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۳
فعلا که نمایندگان مجلس محدودیت در فضای مجازی و مواردی از این قبیل را مهمتر از وضع قانون جهت رفع فقر وبیکاری دیدند پس تا چنین کسانی در راس امورند امید به گشایشی نیست حاج آقا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
چه ربطی داره برای فضای مجازی قانون نذارن کار شما درست میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
14:23
کلا از مرحله پرتی
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
مخاطب 14:23
من کار دارم..امثال شما در همین سطح از درک در راس امورند
سید حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
جناب ناشناس 14:32 قانون گذاشتن برای فضای مجازی یعنی کار درست کردن برای جماعتی همچون شما
دُر کمیابند امثال علامه آملی و ایت الله سیستانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
چه عجب بالاخره یکی از مراجع عظام تقلید

یک تدکر کوچولو دادند !!!؟؟؟

واقعا اگر این اوصاع اسفبار و فلاکت بارتر در هر جای دیگر بود

ایشان و سایر مراجع اینقدر سکوت می کردند ،؟؟؟؟
خوبه ديگه با اين حرفها همين برخورد كمي هم كه با مجرمان و سارقان ميشد ديگه نميشه! كسانيكه ميتونن برن دنبال كارگري و كاراي ساده ولي ميرن دزدي و جرائم ديگه چي؟
۲۰میلیون جوان تحصیل کرده کار ندارند انوقت دولت برای ادم دزد کار پیدا کنه
دیگه دیره حاج آقا. گوش ها از این حرفا پره. مواضع جنابعالی هم در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد پاک نشده.
سالها فقط حرف و شعار شنيديم ، دريغ از يك قدم مثبت براي رفاه مردم و گسترش عدالت اجتماعي.
وَ السّارِقُ وَ السّارِقَةُ فَاقْطَعو أَيْدِيَهُما جَزائًا بِما كَسَبا نَكالًا مِّنَ اللّٰهِ وَ اللّٰهُ عَزيزٌ حَكيمٌ ﴿المائدة ۳۸﴾
دست زن و مرد دزد را به سزای اعمال‌شان ببُرید! این عقوبتی است که خدا مقرر کرده؛ و خدا مقتدر است و به حکمت امور و مصالح خلق، داناست.
دوصد گفته چون نیم کردار نیست ؟ مراجع تقلید نباید مسئولین را بپذیرند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر