بازدید 18049
پیمانه اقتصادی

دانش آموخته دانشگاه امام صادق، سکاندار جدید بورس شد/ بازار دلار وارد فاز استراحت شد/ مقام مسئول: خشکسالی باعث گرانی برنج شد/ پوتین: موقعیت دلار آمریکا در حال تزلزل است/ طرح واردات خودرو به کجا رسید؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت شاخص بلای جان سهام عدالت، دلایل ریزش شاخص بورس چیست؟ وزیر اقتصاد: برنامه‌ها در بازار سرمایه زمان بندی شود، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح یک ماهه رسید، قیمت نفت بالا رفت، رکود در بازار خودرو ادامه دارد و افزایش قیمت نفت سنگین ایران را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ 14 October 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت شاخص بلای جان سهام عدالت، دلایل ریزش شاخص بورس چیست؟ وزیر اقتصاد: برنامه‌ها در بازار سرمایه زمان بندی شود، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح یک ماهه رسید، قیمت نفت بالا رفت، رکود در بازار خودرو ادامه دارد و افزایش قیمت نفت سنگین ایران را در بر دارد.

دانش آموخته دانشگاه امام صادق سکاندار جدید بورس شد

در جلسه شورای عالی بورس، مجید عشقی به عنوان رئیس سازمان بورس منصوب شد. مجید عشقی دانش آموخته دانشگاه امام صادق (ع) است. وی که متولد سال ۱۳۵۸ است، قائم مقامی بورس کالا و مشاور ارشد مدیرعامل در بورس کالای ایران را در کارنامه مدیریتی خود دارد. وی همچنین پیش از این در شرکت های تامین سرمایه لوتوس پارسیان و سرمایه‌گذاری نور دنا عضو هیأت مدیره بوده است و بیش از بیست سال سابقه فعالیت در بازار سرمایه دارد.

افت شاخص بلای جان سهام عدالت

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۲۷۲ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۳ درصد معادل ۱۸۳ هزار و ۹۸۰ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۱ هزار و ۳۶۳ تومان رسیده است. /نبض بورس
 
افت شاخص بلای جان سهام عدالت | ارزش سهام عدالت ۲۱ مهر ماه چقدر شد؟
 

دلایل ریزش شاخص بورس چیست؟

امیرحمزه مالمیر کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دلایل اصلاح شاخص طی روزهای اخیر اظهار کرد: احتمال برگشت به مذاکرات برجام از یک سو و انتصاب دکتر صالح‌آبادی به ریاست بانک مرکزی و پیش‌بینی آثار کاهش نرخ ارز توسط برخی از تحلیل‌گران و همچنین پیدا شدن ماینر و موضوعات پیرامون آن از سوی دیگر را می‌توان از عوامل موثر بر کاهش شاخص طی روزهای اخیر دانست ا ز آنجا که همه سهامداران از ابعاد این موضوع آگاهی دقیقی ندارند و آن را یک موضوع حاد و عجیب و غریب تصور می‌کنند، نسبت به آن واکنش نشان دادند. از سوی دیگر، این موضوع همکاران سازمان و شرکت بورس را مشغول کرد تا به نهادهای مربوطه پاسخگو باشند و به موضوعات حاشیه‌ای بپردازند. وی تغییرات مدیریتی در سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس اوراق تهران را از دیگر دلایل ریزش شاخص برشمرد و اذعان کرد: عدم تعیین تکلیف در حوزه مدیریت با توجه به پایان دوره ۵ ساله اعضای شورای عالی بورس و همچنین تغییر احتمالی ریاست سازمان، بازار سرمایه را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

وی با اشاره به تغییر رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: تصور بسیاری از فعالان بازار سرمایه این است که صالح‌آبادی همچون برخی از روسای پیشین، برای تثبیت قیمت ارز یا حتی کاهش قیمت آن، اقدام به ارزپاشی بکند؛ در حالی‌که این موضوع نه تنها به کاهش قیمت ارز منجر نمی‌شود، بلکه به خروج ارز از کشور و جمع‌آوری ارز از سوی عده‌ای منجر می‌شود؛ در نتیجه، انجام این کار بسیار دور از باور است. با توجه به شرایط کشور، به نظر می‌رسد افزایش نرخ ارز گزینه محتمل‌تری نسبت به کاهش آن باشد. بهترین گزینه برای بازار، تثبیت نرخ ارز است. تثبیت نرخ ارز، به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند برآورد دقیق‌تری از قیمت تمام شده و نرخ‌گذاری فروش داشته باشند و در نتیجه، عملکرد خود را بهبود ببخشند.

وزیر اقتصاد: برنامه ها در بازار سرمایه زمان بندی شود

وزیر اقتصاد گفت: مطالبه ما در شورای عالی بورس این است که برنامه‌ها به شکل زمان بندی شده انجام شود. سید احسان خاندوزی بعد از جلسه با اعضای شورای عالی بورس، انتخاب مجید عشقی را به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد و افزود: آقای مجید عشقی با مسئولیت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس هیأت مدیره و چهار نفر دیگر به عنوان اعضای هیأت مدیره سازمان بورس انتخاب شدند. وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به برنامه‌هایی که اعضای هیأت مدیره جدید ارائه دادند و مورد تأیید شورای عالی بورس قرار گرفت، شاهد تحولات رو به بهبودی در بازار سرمایه کشور باشیم. وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: راهبرد‌های کلان که از طرف اعضای هیأت مدیره جدید ارائه شد و ما در شورای عالی بورس آن‌ها را پذیرفتیم عبارت است از نظارت عامه مردم بر فعالیت ناشران و شرکت‌ها که باید به شدت تقویت، شفاف و منصفانه شود، حرکت کردن تمام تنظیم گری‌ها و مقررات داخل بازار به سمت عادلانه شدن و پاسخگو شدن کل بازار، توسعه فناوری‌های مقررات گذاری که فناوری‌های جدید هستند، ایجاد اکوسیستم تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط برای کمک کردن به بخش تولید که به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور کمک کند و همچنین بازمهندسی نسل نوینی از زیرساخت‌های فنی است. خاندوزی گفت: امیدوارم این راهبرد‌ها مد نظر قرار گیرد و شورای عالی بورس تلاش خواهد کرد که نظارت جدی را انجام دهد تا اعضای هیأت مدیره که تعهدات خوبی را دادند در عمل هم ملتزم باشند و در برایند کار به اعتماد بازار سرمایه و حکمرانی صحیح و شفافیت منجر شود و در نهایت به تأمین مالی تولید کنندگان و خانوار‌ها کمک کند.

 

قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح یک ماهه رسید

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، پنج‌شنبه، تحت تأثیر افت ارزش دلار و افت سود اوراق قرضه آمریکا به بالاترین سطح یک ماه اخیر رسید. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۲۲ به وقت تهران، بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده دیشب، در ۱٫۷۹۳.۷۲ دلار باقی ماند. قیمت این شاخص در معاملات دیشب برای چند لحظه به ۱٫۷۹۵.۸۱ دلار رسید. این بالاترین قیمت طلا از ۱۶ سپتامبر تا کنون به حساب می‌آید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۱ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب افت کرد و به ۱٫۷۹۲.۲۰ دلار رسید. آن‌چه باعث شد قیمت جهانی طلا تقویت شود این بود که شاخص دلار ۰.۵ درصد در برابر ارزهای مهم جهان افت کرد و از بالاترین سطح یک ساله خود پایین آمد تا قیمت طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری کاهش یافته و تقاضا برای خرید آن بالا برود. همچنین سود اوراق قرضه آمریکا از بالاترین سطح ۴ ماهه خود بازگشت و باعث شد نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده به صرفه‌تر باشد.

 

قیمت نفت بالا رفت

 قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه، در حالی رشد کرد که با وجود قیمت‌های بالای گاز احتمال سوئیچ کردن نیروگاه‌ها از گاز به نفت قوت گرفته است. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۰۹ به وقت تهران، ۰.۷۷ درصد رشد کرد و به ۸۳.۸۲ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۷۸ درصد رشد کرد و به ۸۱.۰۳ دلار رسید. هر دو شاخص نفت خام در معاملات دیشب ۰.۳ درصد افت کرده بودند. هیرویوکی کیکوکاوا مدیرکل شرکت اوراق نیسان، گفت سرمایه‌گذاران روی این حساب بازگردند که قیمت‌های بالای گاز در آستانه افزایش تقاضای زمستانی، نیروگاه‌های برق به جای گاز از نفت استفاده کنند. از سوی دیگر گزارش جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا که پیش‌بینی کرد تولید نفت خام آمریکا در ادامه امسال بیش از آن‌چه قبلاً تخمین زده شده بود افت خواهد کرد، قیمت‌های نفت را بالا برد.

رکود در بازار خودرو ادامه دارد؟

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، از سایه رکود بر بازار خودرو خبر داد و اظهار کرد: تا زمانیکه ثبات نسبی در قیمت‌ها که به دنبال ثبات بازار ارز ایجاد می‌شود، وجود نداشته باشد، بازار خودرو در رکود خواهد ماند. ضمن اینکه علاوه بر نوسانات ارزی، بحث‌های مثبت و منفی در مورد آینده بازار خودرو و افزایش یا کاهش قیمت خودرو، بر بازار اثر روانی خواهد داشت. اما چنانچه نرخ ارز برای چند هفته در قیمت  و کانال مشخصی ثبات داشته باشد، معاملات در بازار خودرو هم از سر گرفته خواهد شد. بطور مثال زمانی که مشتری می‌بیند در ابتدای هفته، ارز در کانال ۲۸ هزار تومان و سپس در کانال ۲۷ هزار تومان هم قرار گرفت، نمی‌تواند تصمیم بگیرد که خرید خود را انجام دهد یا منتظر کاهش احتمالی بیشتر قیمت‌ها بماند. بنابراین در نتیجه نوسانات ارز و همچنین مشخص نبودن آزادسازی یا ادامه ممنوعیت واردات، مشتری خرید خود را به تعویق می‌اندازد و منتظر آینده بازار است. به نقل از ایسنا؛ وی در رابطه با روند یک هفته اخیر بازار خودرو گفت: با توجه به اینکه نرخ ارز در این هفته نوسانات کاهشی داشته است، قیمت‌ خودرو نیز ابتدا در مسیر نزولی حرکت کرد اما همچنان خریداری در بازار وجود نداشت، در حالیکه فروشنده زیاد است.  روند قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد که خودرو در اواسط هفته کمی ارزان‌تر از ابتدای هفته شد اما قیمت‌گذاری‌های صورت گرفته در آگهی‌های فروش روز (چهارشنبه) نشان از نوسان‌های اکثرا افزایشی یک تا پنج میلیون تومانی نسبت به ابتدای هفته (شنبه/۱۷ مهرماه) دارد و تنها در دو خودرو سمند LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کاهش یک میلیون تومانی قیمت نسبت به ابتدای هفته دیده می‌شود.

بازار دلار وارد فاز استراحت شد

پس از پنج کاهش متوالی، بازار دلار وارد فاز استراحت شد. روز چهارشنبه اسکناس آمریکایی ۱۰۰ تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. این افزایش در حالی صورت گرفت که در برخی از مقاطع، دلار حتی زیر مرز ۲۷ هزار تومان نوسان کرده بود. به گفته فعالان، دیروز معامله‌گران سعی کردند حمایت ۲۷ هزار تومانی را حفظ کنند و از این طریق، فشار نیروهای کاهشی را کاهش دهند.

از سوی دیگر در معاملات امروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز به قیمت ۲۶۰۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۶۵۲۶ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

پوتین: موقعیت دلار آمریکا در حال تزلزل است

پوتین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی آمریکا، که روز پنجشنبه بخش هایی از آن در خبرگزاری ریانووستی منتشر شد، گفت: موقعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی در حال تزلزل است. پوتین با اشتباه خواندن سیاست های آمریکا که منجر به وضعیت کنونی برای دلار شده است، اظهار کرد: در این رابطه آمریکا شاخه ای که روی آن نشسته است با اره می برد (مرتکب اشتباه می شود)، زیرا آنها (مقامهای آمریکایی) امتیاز رقابتی دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی را برای منافع زودگذر سیاسی و به زیان منافع اقتصادی راهبردی خود از بین می برند. رئیس جمهوری روسیه یادآوری کرد که حجم پرداخت ها و دخایر ارزی کشورها با دلار آمریکا در حال کاهش است. روسیه هم به کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی خود می پردازد و سعی دارد در پرداخت های با کشورهای دیگر از ارز ملی استفاده کند. پوتین این را نیز گفت که وضع اقتصاد جهانی به وضعیت اقتصاد آمریکا بستگی دارد و روسیه علاقه مند است که نوسانات شدید رخ ندهد. 

مقام مسئول: خشکسالی باعث گرانی برنج شد

حجت براتعلی، مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در راستای تامین نیاز بازار از ابتدای شهریور ۱۰۰ هزار تن انواع برنج وارداتی وارد بازار شد که ۸۰ درصد از این برنج، جذب بازار شده است. برای استمرار توزیع و رسیدن به ثبات قیمتی، توزیع ۵۰ هزار تن برنج وارداتی دیگر هم از ۱۵ مهرماه در بازار آغاز شده و این روند ادامه دارد. به این ترتیب حجم توزیع به ۱۵۰ هزار تن رسیده است. در حال حاضر قیمت مصرف کننده برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که در سطح شبکه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف و واحد‌های صنفی منتخب در حال فروش است. برنج‌ها از محل ذخایر راهبردی شرکت بازرگانی دولتی در حال توزیع است و تا هر مرحله‌ای که نیاز باشد توزیع ادامه می‌یابد تا کمبودی احساس نشود و شرایط برنج در بازار پایدار شود. هدف اصلی از توزیع برنج وارداتی از یک سو کنترل قیمت این نوع برنج است و از سوی دیگر کنترل نسبی قیمت برنج داخلی به طوری که سطح عمومی قیمت برنج داخلی در یک شرایط منطقی قرار گیرد و افزایشی نباشد.
 
مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: شرایط خشکسالی باعث شد برنج داخلی تا ۱۸ و نیم درصد کاهش تولید داشته باشد و همین موضوع باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت شد حتی شیوع کرونا نیز در کاهش تقاضای برنج داخلی تاثیر چندانی نداشت چرا که برنج به عنوان کالای عمده و اساسی در سبد کالای ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. با توجه به این که در فصل برداشت برنج پاییزه قرار داریم به نظر می‌رسد در این فصل به دلیل افزایش سطح عرضه و همچنین کنترل قیمت برنج وارداتی بتوانیم بازار برنج داخلی را نیز به ثبات برسانیم.

طرح واردات خودرو به کجا رسید؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس آخرین وضعیت طرح واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد. حجت‌الله فیروزی گفت: قرار بود سه‌شنبه جلسه‌ای با حضور وزیر صمت در کمیسیون صنایع تشکیل شود تا نظر دولت را هم در مورد ابهامات طرح واردات خودرو بگیریم، ولی متاسفانه آقای وزیر نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: جلسه‌ای با حضور کارشناسان دولتی و خصوصی، قطعه‌سازها، مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین یکی از اعضای شورای نگهبان برگزار و نقطه‌نظرات به اشتراک گذاشته شد. فیروزی در مورد آخرین وضعیت مصوبه واردات خودرو و ماده ۴ افزود: بعد از آن که طرح واردات خودرو در قالب ماده چهار در صحن مجلس تصویب شد، شورای نگهبان ابهاماتی را در این مورد مطرح کرد. در حال حاضر نیز کمیسیون صنایع در حال بررسی است که به این ابهامات پاسخ دهد تا دوباره در صحن مجلس مطرح شود. وی اضافه کرد: روز یکشنبه جلسه‌ای با حضور کارشناسان دولتی و خصوصی، قطعه‌سازها، مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین یکی از اعضای شورای نگهبان برگزار شده و نقطه‌نظرات به اشتراک گذاشته شد. آقای طحان نظیف که نماینده شورای نگهبان و یکی از حقوقدانان این شورا هستند در این جلسه ابهام‌ها را برای کمیسیون مطرح کردند تا مرتفع شود.
 
فیروزی گفت: قرار بود روز سه‌شنبه جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع تشکیل شود تا نظر دولت را هم در مورد این ابهامات بگیریم، اما متاسفانه آقای وزیر نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند و موضوع به جلسه بعدی کمیسیون صنایع که روز یکشنبه برگزار می‌شود موکول شد. امیدواریم در این جلسه ابهامات مرتفع شود تا طرح دوباره برای رای‌گیری به صحن رفته و به شورای نگهبان ارسال شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اتفاق مثبت در این مورد این بود که شورای نگهبان ایرادی به مصوبه مجلس نگرفته، تنها چند ابهام وجود داشت که برای رفع ابهام به مجلس ارجاع دادند.
 

افزایش قیمت نفت سنگین ایران

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته بیش از پنج درصد افزایش داشت. قیمت نفت سنگین ایران در سپتامبر به ۷۴ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۷۰ دلار و ۳۴ سنت در اوت، سه دلار و ۷۴ سنت معادل ۵.۳ درصد بالاتر بود. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۶ دلار و ۶۵ سنت در مقایسه با ۳۹ دلار و ۶۴ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است. ارزش سبد نفتی اوپک در سپتامبر سه دلار و ۵۵ سنت معادل پنج درصد در مقایسه با اوت افزایش یافت رسید و به ۷۳ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۶ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه بوده که ۴۰ دلار و ۶۲ سنت معادل ۶۴.۵ درصد افزایش در مقایسه با ۴۰ دلار و ۶۲ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان می دهد.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
اشتباه دولت اونجاست که بجای رونق تو بورس و تشویق مردم تو سرمایه گذاری در اون
بورس به حال خودش رها کردن
چه وضعشه همش شده نزول
صعودی ظاهراً قرار نیست باشه
نمیگیم‌افسانه ای باشه ، لاقل ی تکون به خودش بده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
عده ای میگویند بورس باعث گرانی شده!!!
یک سوال : تورم ۴۰ سال اخیر را چگونه توجیه میکنند؟؟؟بورس ایینه اقتصاد باید باشد و بورس در ۱۵ سال اخیر خیلی کامل تر شده و گرنه در دوره های قبل که تورم بالا داشتیم که بورس خیلی
فعال نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
تشویق دولت برای بورسی که همین الان بالای قیمت واقعی قرار دارد یک اشتباه است دولت برای تشویقی که در یک سال گذشته داشته هزینه زیادی داده و این اشتباه نباید دیگر تکرار شود
خوشبختانه مسئولانی داریم که دلایل را خوب می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
خدارو شکر همه جا داره امام صادقی میشه
سازمان بورس و انفاکتوس!
با توجه به اینکه اغلب مدیران انقلابی دولت سیزدهم فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق هستند، شایسته تر آن بود که مراسم آغاز سال تحصیلی به جای دانشگاه تهران در دانشگاه امام صادق با حضور رییس جمهور برگزار می شد.
چه اشتباهی کردیم
که سالها فکر میکردیم باید بریم دانشگاه شریف.

دانشگاه فقط دانشگاه امام صادق
طرح واردات خودرو رفت برای خودش
خدا دانشگاه امام صادق رو برای شما نگه داره. بقیه دانشگاه ها که فقط مهاجر تولید میکنن به دردم نمیخورن . خوش باشید واسه خودتون
سودجوئی باعث گرانی قیمت برنج ایرانی است نه خشکسالی!
الان چند سالی است که هر روزه قیمت برنج افزایش می یابد درصورتیکه خشکسالی وجود نداشته و سودجوئی وجود دارد!
دیگر ذائقه مردم تغییر کرده و برنج نمی خورند و در نتیجه نمی خرند!
مسئولان توان درست کردن کاری رو ندارد و همیشه متوسل به اموری که اتفاق نیافتاده و یا کم اتفاق افتاده می گردند تا خود را توجیه کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
درود برشماعلت گرانی برنج سودجویی وناشی ازمصوبه ای هست که فصل برداشت برنج واردات برنج ممنوع است یکماه مانده دلالان برنج را انبار میکنند باهمان خبر خبرگزاریها که ازفردا واردات ممنوع است همانروز چهل درصدبرنج را گران میکنند پس راه حل لغو این مصوبه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
اتفاقا مردم میخرند وخوبشم میخرند
بورس قفل شده به دلیل قیمت گذاری دستوری و ارزپاشی اقایون
اگر کشور محدودیت منابع دارد راهش ارز پاشی است؟؟؟؟
همان تکنیکهای همتی .
اگر کشور محدودیت منابع دارد گران شدن ارز در ان طبیعی است منتهی اینکه برای فریب خود مدام ارز نبودی را در صرافی ها بفروشیم و دم صرافی ها صف طولانی برای دریافت ارز دولتی با کد ملی و فروش ان طرف خیابان باشد این خطای راهبردی است و در دوره جنگ تحمیلی هم ارز نبودی را میدادند عده ای بروند تایلند لباس بیاورند کف تهران و مشهد و اصفهان بفروشند در حالی که دولت وقت برای تامین هزینه جبهه ها مشکل داشت.
خود دانید.
اتفاقا امریکا از خداش هست که ایران ارز پاشی کند چون او حساب دلارش را بهتر از ما میداند
با سقوط دولت افغانستان مطمئن باشید هیچ ارزی دیگر در افغنستان نخواهد بود و طالبان پولی نخواهند داشت
البته دکترا از پیام نور هستند
به نظرم هیت دولت جلساتش را در دانشگاه امام صادق برگزار کنه
خدا آخر عاقبت ما را با دانشگاه امام صادق به خیر کنه
حلقه یاران دانشگاه امام صادق کامل شد. بهرحال امتحانی هست برای این دانشگاه که معلوم بشه از نظر کیفیت ونه مدرک کار تحصیل در اون جا چطوریه!
ماشالله به دانشگاه امام صادق! یه تنه بار کشورو به دوش میکشه ! فارغ التحصیلهای شریف و دانشگاه تهران و علامه وبقیه دانشگاههای معتبر هم برن غاز بچرونن
اسم یک دانشگاه می آوری که خراب کنی؟
خجالت بکش
مافیای خودرو ساز داخلی که بیشترین سوء استفاده و چپاول مردم را از ممنوعیت واردات خودرو دارد مانع جدی تصویب و اجرای طرح واردات خودرو است
در یک مملکت با این همه دانشگاه و افراد نخبه چرا همه مناصب را به امام صادقی ها داده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
حالا دولت قبل که امام صادقی نبودن چه گلی به سرمون زدن؟
کاش در دانشگاه امام صادق(ع) آبیاری گیاهان دریایی میخوندیم!!!
احتمالا به یک پست و سمتی میرسیدیم !!!!
گرانی منحصر به برنج نیست که خشکسالی را مسئول آن بدانیم
با توجه به خشکسالی میزان کشت برنج باید کاهش یابد و تنها را آن واردات برنج است بشکلی که روی میزان کشت برنج موثری باشد
چه قدر خاک باید بره سرمون که یک کشور عقب مانده بیاد با تکنولوژی غربی ماشین مونتاژ کنه و آشغالش رو صادر کنه کشور ما!

واسه چی!؟

چرا ما نباید با امریکا کار کنیم و کیفیت خودروسازی خودمون رو بالا نبریم!، بیاییم فقط پول اضافی بدیم به روسیه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
برو با آمریکا کار کن
فرش قرمز پهن کرده برات
مدارك لازم جهت گرفتن پُست در دولت سيزدهم: ٢ قطعه عكس، داشتن مدرك دانشگاه امام صادق (ع)
احتکار دوم صادرات سوم عدم واردات برنج باعث افزایش قیمت نه تنها برنج بلکه افزایش خیلی از کالاهاست
تمام دانشجویان غیر امام صادق ول معطلند
اتفاقا خیلی خوبه ببینیم دانشگاه امام صادق در عرصه علمی ومدیریت در این سالها چه تولیداتی داشته.
تماما راهها حتی بورس هم به دانشگاه امام صادق ختم می شود .
اينطور كه معلومه فارغ التحصيلان ساير دانشگاهها ول معطلن !
همه هم تحصیلاتشون رشته معارف و اقتصاد
این دیگه چه رشته ی من درآورده ایه
... خوب بقیه دانشگاه ها رو تعطیل کنید بره دیگه.
این نشون میده که سواد و تخصص تو این مملکت مهم نیست فقط باید رانت و تعهد باشه
ماشالله نفت سنگین قیمتش میره بالا ولی عوایدش از سفره ملت هر روز بریده تر میشود
ماشالا شده مملکت امام صادقیا!!!
کاش آقای رئیسی یه ۲ واحدم تو صنعتی شریف پاس میکرد!
دانش آموخته دانشگاه امام صادق سکاندار جدید بورس شد:

به به !!!
انشا الله ايشان هم از نخبه گان كشورند كه توانسته اند فارغ التحصيل دانشگاه امام صادق(ع) باشند.
پس بهتره معاونين خود را از دانشگاههاي ضعيفتر مثل شريف و تهران و شهيد بهشتي و ... انتخاب كند!!!!!
مقام مسئول: خشکسالی باعث گرانی برنج شد
خیر بی برنامه گی باعث کرانی برنج شده است
امیدی به دولت آقای رئیسی نیست
دانشگاه هیات دولت و هیات وزیرانه،
اتفاقا خیلی خوبه ببینیم دانشگاه امام صادق در عرصه علمی ومدیریت در این سالها چه تولیداتی داشته.
این همه مدیر توانمند تربیت کرده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل