بازدید 8897
با واردات سومین محموله ۶ میلیون دوزی در هفته جاری

با ثبت رکوردهای جدید، مجموع واکسن وارداتی کرونا به مرز ۹۹ میلیون دوز رسید!

واردات ۱۸ میلیون دوز واکسن در یک هفته، تنها رکوردی نیست که با رسیدن این محموله به ثبت رسیده باشد، بلکه نیم نگاهی به جدول فراوانی واردات واکسن به کشورمان، کافی‌ است تا دریابیم با احتساب محموله امروز، مجموع واکسن وارد شده در ماه جاری به کشورمان هم رکورد محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 14 October 2021
تابناک اجتماعی
با رسیدن سومین محموله شش میلیون دوزی واکسن به کشورمان طی هفته اخیر، مجموع واکسن وارداتی کشورمان به مرز ۹۹ میلیون دوز رسید.

به گزارش «تابناک»؛ صبح امروز شصت و ششمین محموله واکسن وارد کشورمان شد؛ محموله‌ای شامل شش میلیون دوز واکسن «سینوفارم» که از مبدا چین به کشورمان رسیده و سومین محموله بزرگ واکسن وارداتی کشورمان در هفته جاری است، به گونه‌ای که می‌شود از رکوردشکنی واردات واکسن با واردات ۱۸ میلیون دوز در این هفته سخن به میان آورد.

این بیست و ششمین محموله واکسن است که به واسطه جمعیت هلال احمر کشورمان صورت می‌گیرد و با احتساب آن، مجموع واکسن وارداتی به ۹۸ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۰۶ دوز رسیده است؛ واکسن‌هایی که نزدیک به ۸۹ درصد از آن‌ها از نوع سینوفارم است که اغلب در چین تولید شده و مقادیری از آن تولید امارات متحده عربی است.
 
با ثبت دو رکورد جدید، مجموع واکسن وارداتی کرونا به مرز ۹۹ میلیون دوز رسید!

البته واردات ۱۸ میلیون دوز واکسن در یک هفته، تنها رکوردی نیست که با رسیدن این محموله به ثبت رسیده باشد، بلکه نیم نگاهی به جدول فراوانی واردات واکسن به کشورمان، کافی‌ است تا دریابیم که با احتساب محموله امروز، مجموع واکسن وارد شده در ماه جاری به کشورمان هم رکورد محسوب می‌شود.

به عبارت دیگر، در مهرماه ۱۴۰۰ و به رغم آنکه هنوز کسری از ماه مانده است، بیش از هر زمانی در ۸ ماه گذشته واکسن وارد کرده ایم، حتی بیش از ماه قبل که به تعبیر وزیر بهداشت طلب باران کرده بودیم و با سیل واردات واکسن مواجه شدیم.
 
با ثبت دو رکورد جدید، مجموع واکسن وارداتی کرونا به مرز ۹۹ میلیون دوز رسید!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
متاسفانه مافیای دارو در قضیه واکسن نهایت استفاده را به عمل آورده است. در حالی که تولیدات واکسن داخلی شتاب گرفته ورود 98 میلون دوز واکسن و برنامه استمرار واردات تا 200 میلیون یعنی تعطیل کردن واکسن سازی داخلی.
چرا امار دقیقی از تعداد واکسنهای تولید داخل داده نمی شود؟؟ چرا واکسن برکت در مراکز واکسیناسیون در اختیار مردم قرار نمیگیرد؟ چرا واکسن پاستور که مناسب گروههای 12 تا 18 سال است وارد چرخ واکسیناسیون نمی شود؟
بنده فرزندم در رده سنی 17 سال قرار دارد و اعتمادی به واکسنهای واداتی ندارم و منتظر واکسن داخلی هستم . باید تا چه زمانی باید منتظر بمانیم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
تا وقت گل نی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
باز پول بیشتر می خواهید یا داروی خودت را نخورده ای؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
واکسن پاستور تولید داخل نیست. اون هم وارداتی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
واکسن ایرانی کجا بود. واقعا باور کردی. برکت همون سینوفارمه با لیبل برکت....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
واکسن پاستور کوبایی است.
والله بخدا واکسن چینی که دیگه رکورد محسوب نمیشه حالا شما میگین رکورد ما هم میگم باشه رکورد / هر وقت مثل تمام دنیا مردمتونو واکسینه کردین منم منم کنید ضمنا این رکورد نیست وظیفه هر دولتیه که به مردمش برسه ما تا ۱۶۰ میلیون دوز خیلی فاصله داریم تازه اگه بخواین بالای ۵۰ سالو دوز سوم بزنن باید ی چیزی حدود ۲۰۰ میلیون دوز وارد بشه ، بله جناب ذوق زدگان رکورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
تازه میگن سینوفارم باید دوز سوم تزریق بشه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
اینا فقط بلدن منم منم کنن و شعار بدن
عاشق جوگیر شدن هم هستن
پس برکت کو؟ چقدر هزینه واکسن های ایرانی کردید؟ چقدر سرمایه و جان مردم را با واکسن ایرانی به خطر انداختید؟ و دست آخر هم واکسن خارجی وارد کردید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
کو برکت؟ بخدا نیست. فقط پول بود برای عده ای که الان شده همه کاره دولت!
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
برکت یه رانت بود
اینهایی که خودشان را خیلی متشرع نشان می‌دهند هیچ پیش خودشان فکر کرده اند که حتی فقط یک نفر اگر بخاطر تاخیر در واردات واکسن و به خاطر مشکل با دنیا از بین رفته باشد عاقبت به خیر نیستند!!
لطفا این قدر از این رکوردهای عجیب غریب نسازید. قرار بود ماهی 50 میلیون واکسن تولید کنیم حالا که نتوانستند با این آمارها اصل موضوع را به حاشیه نبرید.
شهید زنده انشاالله که سلامت باشند!! انشاالله آقای زاکانی، خانم الهیان و دیگر دوستان سلامت باشند!!! حالا چند نفر هم بخاطر تاخیر در واردات رحمت خدا رفتند چه اشکالی دارد!! انهاهم حتما راهی بهشت می‌شوند انشاالله!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
چند نفر نه، چند ده هزار نفر و بهتره بگیم چند صد هزار نفر به رحمت خدا رفتند. فدای سر این حضرات
یکی نیست به این آقایان بگوید المپیک خیلی وقت است که تمام شده! شما هنوز دنبال رکورد شکنی هستید!! آن موقع که
تمام دنیا شروع کرده بود به واکسینا سیون باید واکسن وارد می‌کردید و به وظیفه خودتان در قبال مردم عمل می کردید
که این کار را نکردید و با دلایل عجیب و غریب مانع واردات واکسن شدید حالا که چند صد هزار کشته روی دست مردم مانده تازه به فکر رکورد شکنی افتاده اید!!!
گویا قرار بود صادر کنیم!
هیچکدام از این چیزها عجیب نیست... نه اینکه چندماه قبل واکسن پیدا می شد، نه الان که بسیاری از کشورها تاجاییکه داوطلب واکسن داشته اند، واکسن زده اند و الان در سطح دنیا، مازاد واکسن وجود دارد. هرچقدر بخواهی می تونی سفارش بدهی، فرداش فرودگاه، تحویل بگیر.
الان اینهم عجیب نخواهد بود که بزودی داوطلب برای زدن اینهمه واکسن پیدا نشود. البته الان مشارکت 55 درصدی بوده (یعنی کسانیکه حداقل یک دز زده اند) و ممکنه به 65-70 هم برسه، ولی برای کم شدن کرونا با اتکا بر واکسن تنها (و نه اتکا به کنترلهای بهداشتی شدید) باید به بالای 80 درصد برسیم، که بعید است.
البته برهمین اساس، خیلیها که می گن دیگه برای رکوردگذاری دیرشده است، غلط است. چون الان با کروناهای جدید 60-70 درصد واکسیناسیون دیگه کافی نیست (الان میزان تاثیرپذیری فایزر را روی دلتا را در کشورهای مختلف تست کرده اند، بالاترینش در انگلیس 88 درصد و پایینترینش در قطر فقط 50 درصد در جلوگیری از ابتلا موثر بوده)، و کمتر کشوری تاکنون به درصدهای بالای 80 و 90 واکسیناسیون رسیده اند. آمارهای تلفات در بسیاری از کشورها، پیکها را دوباره نشان می دهد که نه تنها مسابقه و رکوردگذاری در واکسیناسیون تمام نشده، بلکه اتفاقا الان در حساسترین مرحله اش است.
باید این را درنظرگرفت، که تابحال، در دنیا بیشتر تلفات با کمک پروتکلهای بهداشتی، کنترل شده است و نه با واکسن تنها. کسانیکه تابحال فوت کرده اند، بخاطر کمبود واکسن نبوده، بخاطر کمبود دقت در کنترلهای بهداشتی بوده. ولی در درازمدت اگر بخواهیم تلفات را با واکسن تنها کنترل کنیم و کنترلهای بهداشتی را کم کنیم، نیاز به واکسیناسیون بالاتری، حتی بالاتر از 80 درصد خواهدبود.
وقتی صحبت از مردن یک فرد در ایران می شود فقط یک فرد نیست بلکه هنسر ،فرزند ،پدر یار مادر ، خواهر و براد او هم داغدار این قضیه هستند در جایی که می شد جلویی داغ مردم را گرفت و جانشان را حفظ کرد چرا خودخواهی ، چرا غرور و خودشیفتگی افراطی ....
حالم از مسئولین بی مسئولیتمون بهم.میخوره که فقط به فکر دیده شدن هستن... انگار نه انگار با تاخیر در واکسیناسیون مردم بدبخت همه رو به کشتن دادن ....
از واکسن موهوم و خیالی برکت چه خبر هر چیزی؟که بجای اسم اصلی اسم عربی؟روش بگذارید سرنوشتش همینه واکسن چه ربطی به برکت دارد کو پس کجاست واکسنی که قرار بود تا خرداد ۵۰ میلیون بیاید خجالت نمی کشید جواب خانواده های داغدار را کی می‌دهد؟ چرا کسی چیزی نمی گوید از کسی چیزی نمی پرسند نکند این گاف را بصورت جمعی داده اید و صدایش را در نمی آورید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان