بازدید 5376
لاوروف:

کانال تحویل سلاح به تروریست‌ها باید مسدود شود

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خواستار مسدود شدن کانال‌های تحویل سلاح به تروریست‌ها در افغانستان شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷ 13 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از مسکو، لاوروف روز چهارشنبه در هفدهمین اجلاس سران سازمان‌های اطلاعاتی جامعه همسود در مسکو گفت: باید از وخامت بیشتر اوضاع انسانی در افغانستان که منجر به افزایش شمار مهاجران افغان به کشور‌های اسیای مرکزی می‌شود، جلوگیری کرد.

وی افزود: این نگرانی را که به نام پناهندگان شمار زیادی از عوامل و عناصر تروریستی و افراط گرا از مرز‌های جنوبی به روسیه نفوذ می‌کنند را می‌پذیرم.

وزیر خارجه روسیه گفت: باید به سرعت همه کانال‌های ارسال محصولات نظامی را برای آن‌ها (تروریست‌ها و افراط گرایان در افغانستان) مسدود کرد.

به گفته لاوروف، همکاری‌ها در چارچوب سازمان جامعه همسود، پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگ‌های را افزایش داد. این موضوع در دیدار اخیر رهبران ما در اجلاس‌های ماه سپتامبر در دوشنبه پایتخت تاجیکستان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

لاوروف افزود: برخی کشور‌های غربی به کشور‌های آسیای مرکزی پیشنهاد برقراری همکاری‌های دوجانبه در عرصه امنیتی تحت عنوان کمک برای رفع پیامد‌های تحولات نظامی و سیاسی می‌کنند.

وی ادامه داد: بدیهی است هر کشوری حق دارد سیاست خارجی خود را بطور مستقل و درجهت منافع ملی اش انتخاب کند. اما منفعت واقعی این گونه پیشنهاد‌ها و پیامد‌های منفی در رابطه با آن برای ثبات منطقه همیشه تجزیه و تحلیل دقیق می‌طلبد.

وزیر خارجه روسیه گفت: چنین آنالیزی از اوضاع را از طریق مکانیسم‌های همکاری منطقه‌ای بین کشور‌های ما صحیح می‌دانم. این ابتکارات را همچنین باید با برنامه‌هایی که در چارچوب جامعه همسود داریم بسنجیم.

نکیلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه نیز امروز در اجلاس سازمان‌های اطلاعاتی جامعه همسود در مسکو گفت: سلاح‌های آمریکایی باقی مانده در افغانستان را خطرناک خواند و آن را به بمب ساعتی تشبیه کرد.

به گفته وی، سلاح‌های باقی مانده در افغانستان ممکن است به دست گروه‌های تروریستی همچون داعش و القاعده بیفتد که فعالیت آن‌ها در روسیه ممنوع شده است.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسی، نیرو‌های آمریکایی که تا ۳۱ اوت افغانستان را ترک کردند بخش قابل توجهی از تسلیحات و جنگ افزار‌های خود از جمله تعداد زیادی بالگرد‌های نظامی را برجای گذاشتند.

برخی منابع ارزش این تسلیحات را تا ۸۵ میلیارد دلار برآورد کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان