بازدید 20032
۴
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

توهین مجری به فرهاد مجیدی چه بود؛ سوالی که ترند شد/ دوباره طرح صیانت به بحث داغ فضای مجازی تبدیل شد/ درخشش یکتا جمالی مورد توجه کاربران فضای مجازی/ از عرش به فرش افتادن؛ توصیف کاربران برای محسن مسلمان

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «وزنه برداری یکتا جمالی»، «محسن مسلمان»، «بزرگداشت حافظ»، «توهین مجری به فرهاد مجیدی چه بود؟»، «کاوه رضایی»، «طرح صیانت» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۸۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 13 October 2021

جست و جوی ایرانیان در مورد نام و نشان دیوید تیلور آمریکایی/درگذشت فتحعلی اویسی مورد توجه کاربران ایرانی در گوگل/ قضای نماز آیات قضا؛ پرسش شهروندان ایرانی پس از زلزله چلگرد

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در هفته چهارم اردیبهشت اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»، در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «وزنه برداری یکتا جمالی»، «محسن مسلمان»، «بزرگداشت حافظ»، «توهین مجری به فرهاد مجیدی چه بود؟»، «کاوه رضایی»، «طرح صیانت» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

وزنه برداری یکتا جمالی

یکتا جمالی گله متولد ۲۶ آذر ۱۳۸۳ در اصفهان و وزنه‌بردار ایرانی و نخستین مدال‌آور جهانی تاریخ ورزش ایران در وزنه‌برداری زنان است. اخیراً درخشش او در مسابقات وزنه برداری در کشور عربستان مورد توجه کاربران در شبکه های اجتماعی به ویژه گوگل قرار گرفته است.

۳ مدال جهانی دختر وزنه‌بردار ایران در عربستان

یکتا جمالی در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در عربستان موفق به کسب سه مدال جهانی شد.

مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان جهان روز (دوشنبه ـ ۱۹ مهرماه) در عربستان پیگیری و یکتا جمالی در دسته ۸۱ کیلوگرم موفق به کسب سه مدال شد. این وزنه‌بردار ۱۶ ساله در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۸۶ کیلو را با موفقیت بالای سر برد.

او در حرکت دوم ۹۰ کیلو را با موفقیت مهار کرد و در حالی که وزنه‌برداران مکزیک و گرجستان وزنه‌های ۹۲ و ۹۱ کیلوگرم را مهار کرده بودند، برای اول شدن در یک‌ضرب باید وزنه ۹۳ کیلوگرم را مهار می‌کرد که نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد و در یک‌ضرب سوم شد. در حرکت دوضرب، جمالی با موفقیت وزنه‌های ۱۰۷ و ۱۱۵ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم نیز در حالی که وزنه ۱۱۶ کیلوگرم را ابتدا انتخاب کرده بود، وزنه انتخابی‌اش را به ۱۱۹ تغییر داد چرا که با رکورد ۱۱۵ کیلوگرم سومی‌اش قطعی شده بود و برای کسب مدال خوشرنگ‌تر به مهار وزنه سنگین‌تر احتیاج داشت.

جمالی وزنه سومش را انداخت و بدین ترتیب به مدال نقره دوضرب رسید و با رکورد ۲۰۵ کیلوگرم در مجموع نایب‌قهرمان شد.

 

بیشتر بخوانید

محسن مسلمان

محسن مسلمان متولد ۷ بهمن ۱۳۶۹ در تهران، بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای باشگاه سایپا در لیگ برتر بازی می‌کرد و در سال جدید باید در دسته یک بازی کند. او سابقه بازی در تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن، ملوان، پرسپولیس، فولاد و سپاهان داشته‌ است.

در تابستان سال ۲۰۱۵ میلادی، پرسپولیس محسن مسلمان را با پرداخت مبلغ ۲ میلیارد ریال از ذوب‌آهن و با قرارداد دو ساله به خدمت گرفت.

محسن مسلمان به سایپا پیوست + عکس

محسن مسلمان در دوران بازی در پرسپولیس در دوران سرمربی گری برانکو به یکی از مهره های اصلی تبدیل شده بود؛ اما در سایه بی انضباطی و برخی حواشی توسط برانکو از تیم کنار گذاشته شد.

او بعد از پرسپولیس راهی تیم های اصفهانی ذوب آهن و سپاهان شد، ولی در آن تیم ها نیز ماندگار نبود و در نهایت با تیم سایپا در فصل قبل به دسته یک سقوط کرد.

حالا آغاز دوران جدید محسن مسلمان در دسته یک برای بسیاری از کاربران مصداق بارز از عرش به فرش افتادن است و از این لحاظ، نام و نشان او در شبکه های اجتماعی و گوگل به یکی از ترندها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید

بزرگداشت حافظ

خواجه شمس الدین محمد، حافظ شیرازی، از محبوب ترین شعرای ایران زمین و مشهور به لسان الغیب از مشهورترین شعرای تاریخ ایران زمین است که حدود سال ۷۲۶ هجری قمری در شهر شیراز به دنیا آمد. شهرت اصلی حافظ و رمز پویایی جاودانه آوازه او به سبب غزلسرایی و سرایش غزل های بسیار زیباست که با گذشت قرن ها، آثارش نه تنها در ایران بلکه در سراسر نقاط جهان به شهرت رسیده است.

شب بزرگداشت حافظ در شیراز - تابناک | TABNAK

بیستم مهرماه همه ساله سالروز بزرگداشت این شاعر بزرگ تاریخ ادب ایران است و به همین دلیل در 48 ساعت گذشته نام این شاعر بزرگ و نیز عبارت (بزرگذاشت حافظ) به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد.

بیشتر بخوانید

توهین مجری به فرهاد مجیدی چه بود؟

اخیراً در یکی از شبکه های سیما جملاتی مطرح شده است که به نظر بسیاری از هواداران تیم استقلال تهران مستقیم این تیم و سرمربی تیم یعنی فرهاد مجیدی را نشانه گرفته و تمسخر کرده است.

به صورت مشخص در برنامه سلام تهران شبکه پنج سیما امروز موضوعی مطرح شد که مورد اعتراض هواداران استقلال قرار گرفته است.

محمد شعبانپور مجری این برنامه صحبت‌هایی در خصوص دلالی در فوتبال مطرح کرد و با اینکه نامی از تیم یا شخص خاصی نبرد، اشاره به نایب‌قهرمانی جام حذفی و پست کمک سرپرستی نشان می‌دهد، منظورش باشگاه استقلال و عوامل این باشگاه بوده است.

مطرح کردن این اتهامات در برنامه زنده تلویزیونی در نوع خودش عجیب است و باید دید واکنش باشگاه استقلال به این ماجرا چیست. این اتفاق حالا سوال توهین مجری به فرهاد مجیدی چه بود؟ را در گوگل به یک ترند تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید

کاوه رضایی

کاوه رضایی متولد ۱۶ فروردین در اسلام‌آباد غرب بازیکن فوتبال اهل ایران است کە دوران کودکی و نوجوانی و جوانی خود را در شهر گیلان‌غرب گذراند و فوتبال خود را زیر نظر آقای فرامرز قباسیاە شروع کرد. کاوە در پست مهاجم برای تیم ادهورلی در لیگ برتر بلژیک و تیم ملی فوتبال ایران بازی می کند.

کاوه رضایی به استقلال برمی‌گردد - تابناک | TABNAK

پیش از بازی تیم ملی ایران با کره جنوبی در چارچوب بازی های مقدماتی جام جهانی، خبر مصدوم شدن کاوه رضایی رسانه ای شد و نام او را به یکی از ترندها تبدیل کرد.

روز گذشته مدیر رسانه ای تیم ملی در گفتگو با رادیو ورزش در مورد آخرین وضعیت مصدومیت کاوه رضایی توضیحاتی داد.

وی گفت: کاوه رضایی کشیدگی در عضله ران دارد و به صلاحدید کادر پزشکی برای اینکه به آسیب دیدگی تبدیل نشود تحت نظر است؛ همین خبر نگرانی هایی را در رابطه با وضعیت کاوه رضایی ایجاد کرد.

گفتنی است، مهاجم ایرانی لوون بلژیک در اردوی آماده سازی قبلی به دلیل شکستگی دست شاگردان دراگان اسکوچیچ را همراهی نکرده بود. 

بیشتر بخوانید

طرح صیانت

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در فهرست طرح‌های مورد بررسی صحن علنی مجلس با انتقادات گسترده کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها روبه‌رو شده است، زیرا بسیاری از فعالان رسانه‌ای و مدنی این طرح را در راستای ایجاد محدودیت دسترسی به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی تلقی می کنند.

در مقدمه این طرح تأکید شده است که لزوم حمایت از تولیدات داخلی و صیانت از حقوق کاربران که به دلیل خلأ قانونی در معرض آسیب و نقض شدید قرار دارد و نیز تأثیرات مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و سیاسی پیام‌رسان‌های اجتماعی به عنوان یک زیرساخت نرم افزاری، ارائه طرح قانونی صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسانه ای اجتماعی با هدف اعمال حاکمیت و حمایت از حقوق کاربران را ضروری ساخته است.

پیشتر و بر اساس مصوبه ای در مجلس مقرر شد تا طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به جای بررسی در صحن علنی مجلس در کمیسیون مشترک و ویژه بررسی شود.

به نظر می رسد با انتخاب هیات رئیسه کمیسیون طرح صیانت، عزم مجلس برای نهایی کردن این طرح جدی تر شده است و دبیر کمیسیون مشترک یعنی مهرداد ویس کرمی نیز در همین باره توضیحاتی داده است، که پر حاشیه بود.

ویس کرمی در رابطه با فرایند بررسی و روند اطلاع رسانی در مورد این طرح گفته است: اعضای هیات رییسه دائمی کمیسیون مشترک طرح صیانت در اولین جلسه کمیسیون با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی آقای نیکزاد انتخاب شدند، بلافاصله پس از این موضوع، اعضای هیات رییسه کمیسیون، جلسه ای تشکیل جلسه دادند و در این جلسه مقرر شد کمیسیون مشترک یکشنبه ها و سه شنبه ها در روزهایی که صحن علنی مجلس جلسه دارد، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ جلسه داشته باشد، همچنین مقرر شد پیش نویس آیین‌نامه نیز در جلسه آینده مورد بررسی و تصویب اعضای کمیسیون قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت هایی که در این حوزه در جامعه وجود دارد اعضای کمیسیون همچنان بر شفافیت مذاکرات کمیسیون تاکید دارند، بر همین اساس این احتمال وجود دارد که گزارش مستمری از مذاکرات جلسه از سوی سخنگوی کمیسیون و در غیاب وی توسط رییس یا نایب رییس اول کمیسیون به سمع و نظر مردم برسد؛ البته این مباحث هنوز به تصویب اعضای کمیسیون نرسیده  است چرا که کمیسیون فعلا یک جلسه خود را پشت سرگذاشته و در آن جلسه هم صرفا به انتخابات اعضای هیات رییسه پرداخته شد.

طرح صیانت از حقوق کاربران و واکنش‌ها به آن - تابناک | TABNAK

دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ادامه داد: این پیشنهاد مطرح است که مذاکرات کمیسیون  از طریق درگاه اینترنتی مجلس شورای اسلامی پخش شود؛ اینها احتمالاتی است که باید به تصویب اعضای کمیسیون برسد و فعلا موضوعی به صورت قطعی مشخص نیست؛ هرچند ثبت و ضبط مذاکرات و بررسی ها موضوعی است که همه اعضا بر آن تاکید دارند.

ویس‌کرمی بیان کرد: مذاکرات کمیسیون ها با روند مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی متفاوت است، مذاکرات کمیسیون چالشی تر و تخصصی تر است و شاید برای مردم خسته کننده باشد، این پیشنهاد مطرح است که مذاکرات ثبت و ضبط شود و پس از حذف موارد زائد در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد؛ اگرچه دوستان با پخش مستقیم مذاکرات از طریق درگاه اینترنتی مجلس مخالفتی نداشتند و خود هیات رییسه هم با این موضوع موافق بود.

این توضیحات و اطلاع رسانی ها حالا دوباره بحث پیرامون ابعاد مختلف طرح صیانت را میان موافقان و مخالفان در فضای مجازی به اوج رسانده و به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
درود بر دختر وزنه بردار و همه زنان ورزشکار این سرزمین.
آفرین ماشاءالله
بر یکتا بختیاری فرزند ایران
طرح صیانت خیلی وقت است بصورت عملی اجرا میشود!
چطور مجری طرفدار استقلال ممنوع کار شد این فرد هم باید ممنوع کارشود این کمترین توقع جامعه استقلالی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار