بازدید 19178

خودکشی پزشک زنان پس از سقط مرگبار جنین

مدتی پس از مرگ زن ‌باردار هنگام عمل غیرمجاز سقط جنین، خانم دکتر که در برابر اتهام قتل شبه‌عمد قرار گرفته بود در اقدامی دردناک به زندگی خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 12 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه همشهری، مدتی پس از مرگ زن ‌باردار هنگام عمل غیرمجاز سقط جنین، خانم دکتر که در برابر اتهام قتل شبه‌عمد قرار گرفته بود در اقدامی دردناک به زندگی خود پایان داد.

مدتی قبل به بازپرس جنایی تهران خبر رسید که خانم دکتری با خوردن تعدادی قرص به زندگی خود پایان داده است. جسد این زن جوان در مطبش در غرب تهران پیدا شده بود و وقتی مأموران کلانتری در محل حاضر شدند، با انجام بررسی‌ها پی بردند که وی خودخواسته، به زندگی‌اش پایان داده است.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که این زن پزشک زنان و زایمان بوده است اما هنوز علت خودکشی او معلوم نبود تا اینکه در ادامه تحقیقات، سرنخ مهمی درباره انگیزه وی به‌دست آمد.

جراحی مرگبار

ماموران متوجه شدند که زمستان سال گذشته، زن جوانی در مطب این پزشک جانش را از دست داده بود. در آن زمان وقتی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران، به دستور قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس جنایی پایتخت خود را به این مطب رساندند. متوفی زنی جوان بود که پیکر بی‌جانش در یکی از اتاق‌های مطب به چشم می‌خورد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که او به همراه شوهرش به مطب پزشک زنان و زایمان مراجعه کرده بود تا جنین ۱۴ هفته‌ای خود را سقط کند اما هنگام عمل جانش را از دست داده بود.

شوهر این زن در تحقیقات به کارآگاهان گفت: همسرم در هفته چهاردهم بارداری بود که در سونوگرافی به ما گفتند بچه دچار مشکل ژنتیک است. یک روز قبل یعنی ۲۹ بهمن‌ماه از منزلمان در کرج به مطب خانم دکتر مراجعه کردیم که پس از معاینه قرار شد روز بعد یعنی سی‌ام بهمن به مطب برویم تا عمل سقط جنین را انجام بدهد.

وی ادامه داد: من و همسرم روز حادثه به مطب خانم دکتر رفتیم و همسرم به همراه پزشک و منشی به اتاق عمل رفتند اما لحظاتی بعد به من خبر دادند که حال همسرم بد شده و لحظاتی بعد هم گفتند که او و جنینش جانشان را از دست داده‌اند. با این اطلاعات بازپرس جنایی تهران دستور انتقال جسد زن جوان را به پزشکی قانونی صادر کرد تا علت اصلی مرگ وی مشخص شود. از سوی دیگر بازپرس پرونده برای پزشک زنان و منشی مطب پزشک نیز قرار قانونی صادر کرد، چرا که در بازرسی از مطب وی، وسایل و لوازمی کشف شد که نشان می‌داد او دست به سقط جنین غیرقانونی در مطبش می‌زده است.

پرونده مرگ زن باردار در دادسرا تحت رسیدگی بود و پزشکی قانونی علت مرگ وی را شوک ناشی از سقط جنین اعلام کرد. در این شرایط بود که بازپرس جنایی دستور احضار خانم پزشک که مجوز قانونی برای انجام سقط جنین در مطب را نداشت، صادر کرد. اما تنها چند روز بعد از صدور این دستور بود که خانم پزشک با خوردن قرص در مطبش به زندگی خود پایان داد.

با خودکشی این پزشک، احتمال می‌رود که وی پس از عمل سقط جنین مرگبار روی بیمارش به‌شدت متاثر و دچار عذاب وجدان شده بود. همچنین وی به‌خاطر اتهامی که در برابر آن قرار گرفته و می‌بایست در دادسرای جنایی تهران حاضر می‌شد، دچار استرس زیادی شده بود و همه اینها می‌توانست انگیزه‌ او برای پایان دادن به زندگی‌اش باشد. با مرگ خانم دکتر تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد چرا که خانواده زن جوانی که در مطب او فوت شده پیگیر ماجرا هستند و از مقصران مرگ دخترشان شکایت دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۱
چه خوب بود وقتی آدم از خدا مرگ میخواست بهش میداد مجبور نمی شد خودش خودشو بکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
واقعا با این خانم دکتر که شجاعت این کار رو داشت باید تبریک گفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
چه شجاعتی. به خطر انداختن جان مادر با سقط در مطب و شرایط غیر استاندارد اسمش شجاعت نیست. سقط باید در مرکز بیمارستانی انجام بشه
وگرنه جان مادر به خطر میافته
اولا وقتی زن و شوهر خودخواسته و آگاهانه مراجعه کردند پس طمعکاری بازماندگان برای سرکیسه کردن پزشک شرم اور هستش در ثانی ممنوعیت سقط قانونی که برخی نادانسته به ان دامن زده منجر به این اتفاقات و سقطهای غیر قانونی میشود این زوج حتی میتوانستند به روشها و افراد غیر متخصص نیز مراجعه کنند اما نکته اساسی تر اتفاقات حین عمل میباشد که هیچ درمان و کاری نتیجه 100درصدی نخواهد داشت و دادگاه و رسانه ها بدون در نظر گرفتن نجات 99 نفر مرگ به هر دلیل 1نفر را دلیل هجمه و توهین و برخورد زننده با پزشک در دادگاه میکنند و یک سرمایه را از دست میدهند موارد بسیاری فرد را به علت خودکشی به بیمارستان منتقل کرده اند و کادر درمان نتوانسته جان ان را نجات دهد در کمال تعجب دادگاه بیمارستان و پزشکان را مقصر و مجبور به پرداخت دیه کرده است این عوامل و هجمه ها از طرف رسانه ها ممکن است در افرادی که وجدان و شرافت و ابرو دارند منجر به این نتایج میشود
من ازدواج کردم و بعد از اینکه حامله شدم شوهرم ناپدید شد و هیچ پولی نداشتم مادر پدرم هم بازنشستن توانایی کمک نداشتن مجبور شدم با داروهایی که دوستم از ناصرخسرو تهیه کرد سقط کنم بعد از چهار سال متوجه شدم اون آقایی که با من ازدواج کرده هویت جعلی داشته و در تهران زن و بچه داره و متاسفانه در قبال این ظلم آشکار فقط حبس تعزیری گرفت یعنی هیچی حالا چرا قانون نمیزاره سقس جنین انجام شه؟؟؟؟؟ حتما باید دست به دامن ماما و پزشک زنان شد؟؟؟؟؟ یا دارو فروش ناصر خسرو؟؟؟؟؟ هزینه هنگفت اون حاملکی رو کی باید بده وقتی شوهر ناپدید شده؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
برای کسی مهم نیست که زندگی یک زن جوان بدون درامد و تکیه گاه با یک نوزاد چه می شود
فقط افزایش جمعیت می خواهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
خدایا من و این خانم را به راه مستقیم هدایت کن و توبه ما را بپذیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
دلیلی که می گن برای موضوع مهم ازدواج تحقیق کرد چیست؟
حداقل از دوستان، اقوام و همسایگان می توان سیر تا پیاز یک فرد را در آورد.
اگر جنین ناهنجاری ژنتیکی داشته نیازی به سقط مخفیانه ان هم در مطب نبوده است. مسلما این سقط به صورت غیر قانونی انجام شده است. انجام سقط غیر قانونی در شرایط غیر استاندارد تهدید کننده جان مادران است وجود راهکار قانونی برای سقط جنین ناهنجار و بیماری ژنتیکی از وقوع این فجایع پیشگیری می کند.
وقتی زن و شوهر خودشان می دانسته اند که سقط غیر قانونی انجام می دهند و برای این کار به جای مراجعه به بیمارستان و انجام قانونی این کار در مطب حاضر شده اند , پس خطرات احتمالی را هم پذیرفته اند و از طرفی خودشان در حال عمل غیر قانونی بوده اند و حالا که دکتر هم مرده دیگر حقی برای پیگیری ندارند وقتی خودشان مجرم هستند.
مقصر اصلی در قتل مادر باردار، شوهرش است که اجازه داده عمل سقط جنین انجام شود... او در دو قتل (همسر و فرزندش) باید به دادگاه جواب بدهد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار