بازدید 5624
۱

محدودیت‌های کرونایی سفر در خط پایان

آنچه از اظهارنظرهای مسئولان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بر می‌آید، باید به زودی با محدودیت‌های کرونایی مانند ممنوعیت ترددهای بین استانی و سفرهای جاده‌ای خداحافظی کنیم چرا که رنگ‌بندی استان‌ها و شهرها با واکسیناسیون گسترده نشان می‌دهد که کشور از وضعیت قرمز و نارنجی به شرایط مناسبی رسیده است.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 12 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، طی ماه‌های گذشته واکسیناسیون کرونا در کشور سرعت مناسبی گرفت و حجم بسیار زیادی واکسن وارد شد. به گونه‌ای که بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون در ایران از ۶۵ میلیون دز هم عبور کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد که در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۲۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد و تا کنون ۴۵ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۲۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۹ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۴۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند. بر اساس این اطلاعیه همچنین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶۵ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۴۶۷ دُز رسید.

از سوی دیگر آخرین رنگ‌بندی استان‌های کشور نیز نشان می‌دهد که به غیر از نقاطی از غرب کشور دیگر وضعیت قرمز کرونایی در ایران نداریم و استان‌ها و شهرهای کمی هم در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و با این اوصاف اگر اتفاق عجیب و غریبی نیافتد و موج بعدی کرونا کشور را در بر نگیرد که به گفته مسئولان حوزه بهداشت و درمان بعید به نظر می‌رسد باید شاهد عادی شدن شرایط کشور پس از گذشت بیش از یک سال و نیم باشیم.

دکتر کمال حیدری –معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- اخیرا در نشستی خبر یاعلام کرد که از آبان ماه محدودیت‌های کرونایی البته با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برداشته خواهد شد.

وی افزود: گرچه متاسفانه بازگشایی‌ها زودتر از موعد صورت گرفت علی‌رغم اینکه هنوز بحث محدودیت‌های هوشمند را اعلام نکردیم و جلسات کارشناسی که می‌گذاریم برای رفع محدودیت‌ها است. دستور ریاست جمهوری نیز این است که برنامه ریزی ها به همین سمت باشد تا کار و تفریح مردم برقرار باشد. ما میخواهیم با کرونا زندگی کنیم و برای اینکار باید شرایطی برای سالم زندگی کردن داشته باشیم و محدودیت برای کسانی باشد که واکسن نزدند یا پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.

حیدری ادامه داد: پیش بینی کردیم با صلاحدید ستاد کرونا از اول آبان بتوانیم محدودیت‌ها را رفع کنیم و از ۸ آبان هم با قضیه جدی تر برخورد و نظارت کنیم تا محدودیت‌ها منطقی برداشته شود. دراین میان چهار ۴ گروه شغلی داریم که نوع ورود به مشاغل و اماکن، نوع خدمات، خدمت گیرندگان و خدمت دهنگان، سفرها و... همگی در پروتکل‌های جدید مشخص شده است که در صورت تایید اعلام می‌شود.

البته پیش از این نیز رضا نفیسی -رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی- در این باره به ایسنا گفته بود که سیستم هوشمند کرونایی به زودی راه‌اندازی می‌شود و ابتدا از استان قزوین به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد بر این اساس بسیاری از محدودیت‌های کرونایی تنها برای افرادی است که واکسینه نشدند و آنهایی که کارت واکسن دیجیتال دارند می‌توانند بدون محدودیت بسیاری از فعالیت‌ها مانند سفرهای داخلی و خارجی را مانند قبل از شیوع کرونا انجام دهند.

وی افزود: از جمله محدودیت‌هایی که با راه‌اندازی سیستم هوشمند کرونا تغییر خواهد کرد. سفرهای داخلی و خارجی است چرا که از این به بعد همه آن‌هایی که واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون محدودیت سفرهای داخلی و خارجی که قبل از شیوع کرونا می‌توانستند بروند را انجام دهند. همچنین حضور در ورزشگاه‌ها و سایر اماکن عمومی مانند سینما، پاساژها و غیره نیز از جمله این محدودیت‌هاست که با تغییر و تعدیل مواجه خواهد شد.

با این اوصاف باید دید که در آینده نزدیک و هفته‌های آتی چه اتفاقی در این زمینه خواهد افتاد و مردم با چه پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند سفر کنند و آیا باید به تدریج باید با محدودیت‌های کرونایی کاملا خداحافظی کنیم یا خیر؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
قبلا مگه همچين ممنوعيتي بود که حالا خداحافظي کنيم. اون بي وجدانهاي که تقي به توقي مي خورد مي رفتن سفر حالا هم بدون واکسن مي رن سفر دولت هم عرضه مقابله با اونها را ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل