بازدید 22558

میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱

براساس بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ و پیوست‌های آن، حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان دولت و شرکت‌های دولتی علی الحساب ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 12 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، شب گذشته بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد که در آن چارچوب و قواعد کلی حاکم بر تدوین بودجه تعیین می‌شود.

بر این اساس همه دستگاه ها با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور با اهتمام جدی و مساعی جمعی و با تدوین برنامه ای منظم و تلاشی فراگیر و منضبط، کشور را برای رشد اقتصادی ۸ درصد و تحقق جهش اقتصادی در سال آینده مهیا کنند.

بخش نخست بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ به تحلیل آسیب های اقتصاد کلان کشور پرداخته است، رویکردهای کلان بودجه سال ۱۴۰۱ در بخشنامه عبارت است از رشد اقتصادی با تمرکز برای ارتقای بهره وری، ثبات اقتصادی، عدالت محوری، تغییر ساختار بودجه و تأمین مالی اقتصاد است.

به گزارش فارس، در حال حاضر ضوابط مالی بودجه ۱۴۰۱ از طرف سازمان برنامه و بودجه نهایی و ابلاغ نشده است.

با این وجود در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ تهیه و تنظیم بودجه، افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی علی الحساب ۱۰ درصد تعیین شد که معمولا همه ساله این ضریب با کارمندان دولت یکسان است.

در یکی از بندهای این بخشنامه آمده است:‌ تمامی شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌هایی که دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند، افزایش ضریب ریالی حقوق را به طور على الحساب ده (۱۰) در‌صد لحاظ نمایند؛ رقم قطعی ضریب به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید، افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار على الحساب ده (۱۰) درصد لحاظ شود، رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

بدیهی است ضریب حقوق اعلامی در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱، ابلاغی توسط رئیس‌جمهور، ملاک محاسبه و تنظیم نهایی هزینه پرسنلی تمامی شرکتهای دولتی خواهد بود.

در بخش دیگری از این بخشنامه عیدی پایان سال ۱۴۰۱ در بودجه پیشنهادی معادل ۱۶,۵۰۰,۰۰ ریال به طور على الحساب پیش‌بینی می‌شود، مبلغ قطعی پاداش، پایان سال به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

به گزارش فارس، طبق برنامه ریزی صورت گرفته، سازمان برنامه و بودجه بر مبنای اهداف ترسیمی قرار است رشد حقوق و دستمزد مبتنی بر عدالت، کاهش فاصله‌ها و عملکرد اشخاص تدوین شود به‌نحوی که منجر به کسری بودجه مزمن و فشار تورم به اقشار محروم نشود.

سازمان برنامه و بودجه قصد دارد برای حقوق سال آینده همه کارکنان دستگاه‌های دولتی سقف تعیین کند و قرار است همه ضوابط خاص دستگاه‌ها در این زمینه ملغی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۲۸
آخ!!!!
کمرم رگ به رگ شد...
10 دررررررررررررررررصد
تو رو خدا این اخبار شادی آفرین و مسرت بخش رو یهویی اعلام نکنید.قبلش زمینه سازی کنید.
حتماتورم زیر 10درصد خواهد بود
من حاضرم دولت این ده درصد افزایشو برداره برا خودش خرج این کنه که تورم ۱۰ درصد بیاد پایین. یا قیمت ارز و غذاهای اساسی رو تثبیت کنه.
چکاریه آخه هر سال ۱۰ درصد حقوق بیشتر میدن از اون طرف خوراکی گران میدن بهمون.
تورم این 6 ماه بالای 50 درصد بعد افزایش سالیانه 10 درصد
این ده درصد هم اضافه نکنند و مستفیم به اداره مالیات بدهند
اضاله حقوق نمی خواهیم تورم را صفر کنید ویا به مقدار تورم حقوق را اضافه کنید طی چند سال اخیر آضایعات یک چهارم تورم بوده
خیلی جالبه آقایون هنرشون فقط فشار بر اقشار کم درآمد و قشر کارمند هست و ما کارمندها باید تاوان تفکرات متجرانه و خودخواهانه آنها را بدهیم.
یکی نیست بگه با تورم 60 - 70 درصدی، افزایش حقوق 10 درصدی چه مسخره بازی هست؟
کمی از این شعارهای پوپولیستی خودتون پائین بیائید و بذارید مردم راحت زندگی کنند.
آقایون خودشون در کاخ ها و ویلاهای مجلل خودشون با همه امکانات زندگی می کنند و فرزندانشون در خارج از کشور عشق و حال می کنند ولی مردم باید تاوان سیاست های صد من یه غاز آنها را بدهند!!!!!!!!!!!
فاتحه دولت رئیسی را هم باید خواند...
حقوق باید به صورت پلکانی افزایش داشته باشه جون کارکنانی که دریافتی کمتری دارن با این افزایش تورم کمرشان زیر بار این گرانی شکسته
حقوق اعضای هیات علمی که اکثریت نمایندگان و وزرا و معاونین از همین قشر هستند مجددا 30 درصد از اول مهر ماه افزایش یافت
البته در سال جاری علاوه بر 25 درصد افزایش سالیانه حقوق انها 40 دصد افزایش یافته بود و این 30 درصد هم هدیه دولت جدید به این دوستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
کو؟ کجاست؟ من هیأت علمی ام، حقوقم اول مهر هیچ تغییری نکرده، اخبار غلط ندهید
به مرگ می گیرن که به تب راضی شویم. جهنم ضرر 15 درصد!!!
حتی شوخیش هم خوب نیست. احتمالا یک صفرش افتاده.
به هر حال دولت تنها جایی را که همیشه برای گرفتن مالیات میچسبد حقوق کارمندان است و ثروتنمدان و سرمایه داران با هزارتان ترفند شانه خالی می کنند حالا می گویند برای کاهش تورم و حجم پول نیز باید کاری کرد و اولین و اخرین کاری که دولت برای کاهش مصارفش در بودجه 1401 دیده است کاهش ده درصدی حقوق کارمندان نسبت به 1400 است و باز هم حرفی نیست اما سایر بخش های اقتصاد لااقل با برنامه وم بودجه هماهنگ باشند ببینید دیروز در اقدامی عجیب وزیر جهاد صادرات دام زنده را ازاد اعلام کرد با این کار کارمندی که حقوقش ده درصد در 1401 کم میشود باید گوشت کیلیویی 150 هزار تومان را در سال اینده 300 هزار تومان بخرد صادرات اثر مخربی بر افزایش قیمت گوت و حتی کالاهای جانشینش مثل مرغ و ماهی و تخم مرغ خواهد داشت حالا آقای میر کاظمی بیا تورم و کنترل کن برادر ....وزیر جهاد بجای خرید تضمینی از دامدار و توزیع ان در زمانهایی که کمبود هست و همچنین تامین علوفه برای دامدران کلا صورت مسئله را پاک کرد و با صادرات دام خیال خود را راحت می کند و دامی دیگر نخواهد بود تا علوفه وارد کند و در سالهای اتی باید دنبال تامین ارز برای وااردات گوشت یخی سرطان زا از بلاد کفر باشیم....آفرین به آقای رییسی که چقدر خوب عمل کردی ...نتیجه گیری ما این است که تا مافیاها در کشور هستند هیچ دولتی نمی تواند موثر واقع شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
گوشت کیلویی 300 هزار تومان را اگر در سال آینده رضایت ندهی، با تعطیلی دامداری سبک باید با دلار 50 هزار تومانی از خارج گوشت وارد کنی و آنرا به قیمت 600 هزار تومان از تولید کننده خارجی بخری. مردم ایران تا وقتی که انصاف نداشته باشند و فقط به فکر خودشان باشند، زندگی ای به مراتب سیاهتر از این در انتظارشان است
چرا باید اضافه کنند
اگر بر اساس تورم باشه که باید 57 درصد باشه چون بانک مرکزی میگه تورم 57 درصده
به نظرم اصلا اضافه نکند خیلی بهتره
اي خدا هر سال بدبخت تر از سال قبل ميشيم. قشر حقوق بگير در سال يكبار افزايش حقوق داره در حاليكه افزايش هزينه ها ماهانه بلكه روزانه است. آنهم با 10 درصد از جناب رئيسي بعيد بود بايد بيشتر هواي مردم را داشته باشند ايشان
ناشناس
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
اگر برای کارمندان و بازنشستگان هم توصیه میشد که به وضع معیشتی انها برسید حقوق انها هم 30 درصد اضافه میشد
این مملکت دیگه درست بشو نیست و هر روز بدتر از دیروزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
مملکت را آدمهاش درست میکنند. خودت درست بشو مملکت هم درست میشود
همینی که هست هر کی ناراحته جمع کنه بره
جناب اقای رئیسی و اقای میر کاظمی واقعا خجالت بکشید از خدا بترسید اقای رئیسی سر قولت باش که این به ثواب نزدیگتر است
با این روند افسار گسیخته قیمتها شش ماه دیگه خدا به داد برسد ! تورم الان حدود ۴۸٪ است شش ماه دیگه به چند درصد میرسد معلوم نسیت . یعنی مسئولان مملکت خبر از بازار ندارند . چه فکری میکنند و روی ۱۰٪ متمرکز میشوند .
10 درصد افزایش حقوق برای کشوری که رشد اقتصادی منفی دارد، یعنی حداقل 20 درصد افزایش نقدینگی و به تبع آن 20 درصد تورم و 20 درصد بیشتر شدن فاصله طبقاتی. راه حل: دولت برای این 10 درصد یا بایستی هزینه های اداری، تشکیلاتی و دیوانی خود را کم کند یا از طبقه بالای جامعه (نه کسب و کارهای کوچک یا مولد) مالیات اخذ کند که متاسفانه عرضه انجام هیچ کدام از این دو کار را ندارد چون از واکنشهای عناصر قدرت و ثروت که نفوذ زیادی در قدرت و در بین افکار عمومی دارند، وحشت دارد. راه حل سوم این است که متناسب با رشد منفی اقتصاد، حقوق ها را نه تنها افزایش بلکه کاهش دهد که این البته پذیرفتنی نیست و دولت هم توان و جرات آن را ندارد.
واقعا شرم آوره؟ افزایش کرایه 46 درصد! تورم 57 درصد اونوقت افزایش حقوق 10 درصد
از هزینه های دولتی و حکومتی بکاهید. واحدهای ستادی بیخود با مدیرانش که حقوقهای کلان میگیرند را در وزارتخانه ها و سازمانها تعطیل کنید. اگر توان این کارها را ندارید پس از مردم توقع تحمل نداشته باشید.
تورم 50 و افزایش 10
دولت رییسی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار