بازدید 43817
۴
بسته ویدیویی «تابناک»

تصاویر کمیاب اولین پرواز برادران رایت / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / ملکه فیل‌‌ها آخرین بازمانده از نسل ماموت‌ها / نقد و بررسی اولین بوگاتی شیرون / چگونه ربات اطلس پشتک می‌زند؟!

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴ 10 October 2021

تصاویر کمیاب اولین پرواز برادران رایت / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / ملکه فیل‌‌ها آخرین بازمانده از نسل ماموت‌ها / نقد و بررسی اولین بوگاتی شیرون / چگونه ربات اطلس پشتک می‌زند؟!

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

تصاویر کمیاب اولین پرواز برادران رایت

در ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳ و در چهار مایلی جنوب کیتی هاوک کارولینای شمالی برادران رایت اولین بار یک پرواز کنترل شده را با یک هواپیمای موتوری سنگین‌تر از هوا انجام دادند؛ هرچند آن‌ها اولین افرادی نبودند که یک هواپیمای آزمایشی را ساخته و با آن پرواز کرده باشند، با این حال برادران رایت مخترع کنترل‌های هواپیما هستند که پرواز با هواپیما‌های بال ثابت را ممکن کرد.

 


شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین

عدی صدام حسین پسر بزرگ صدام حسین، مدیر اصلی روزنامه بابل عراق و مدتی رئیس کمیته المپیک عراق بود و اقدامات عجیب و تنبیهات غریبش در قبال ناکامی‌های ورزشکاران عراقی زبانزد است. او در قساوت و خشونت جنسی مشهور بود و جنایات بسیاری را مرتکب شد و به واسطه همین رفتارها، هدف ترور نیز قرار گرفت و از ناحیه پا آسیب جدی دید. در طول حمله آمریکا به عراق، عدی صدام در لیست افراد شدیداً مورد تعقیب دولت آمریکا بود تا اینکه در سال ۲۲ ژوئیه ۲۰۰۳ در پی حمله نیرو‌های آمریکایی به پناهگاهشان در موصل کشته شد. عدی در دوران دیکتاتوری صدام حسین زندگی شاهانه داشت و از جمله تفریحاتش نگهداری از گروهی از شیر و یوزپلنگ در ویلاش بود. تصاویر این شیر و یوزپلنگ‌ها که پسر صدام در دوران نفت در برابر غذا و گرسنگی مردم عراق، به آن‌ها ظرف مملو از گوشت را می‌دهد، می‌بینید.

 


ملکه فیل‌‌ها آخرین بازمانده از نسل ماموت‌ها

ویل بارارات لوکاس عکاس بریتانیایی موفق شد، تصاویر گونه نادری از فیل به نام «ملکه فیل‌ها / Queen of elephants» را که جزو آخرین بازماندگان نسل ماموت‌ها محسوب می‌شوند، در پارک ملی در تسوو کنیا ثبت کند. این ویدیو را که این فیلل خاص با عاج‌های بسیار بلند، به تصویر کشیده، در تابناک می‌بینید.

 


نقد و بررسی اولین بوگاتی شیرون

«بوگاتی شیرون / Bugatti Chiron» که می‌توان آن را سریع‌ترین خودروی جهان نامید، در این ویدیو، هنرنمایی می‌کند. این ابر خودروی افسانه‌ای، یک خودروی اسپرت دو سرنشینه از شرکت بوگاتی است که ظاهراً تنها هدفش ساخت خودرو‌های سریع و سریع‌تر است. این خودرو که نسل بعد از بوگاتی ویرون است، در یکم مارس سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه خودروی جنووا برای اولین بار به مردم معرفی شد و از آن رونمایی شد. در ویدیو کامل درباره خواص و ویژگی‌های خارق‌العاده این خودرو توضیح داده می‌شود، ضمن اینکه در پیست نوربرگ رینگ هم با آن دور زده می‌شود تا هیجان سواری تا آن را بهتر درک کنید. با دیدن این ویدیو سرعت ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید

 


چگونه ربات اطلس پشتک می‌زند؟!

بوستون داینامیکس که به ویدیوهای جالب خود در مورد ربات‌هایش مشهور است اخیرا ویدیویی از پارکور کار کردن ربات‌هایش منتشر کرده که نظر افراد بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کرده است. در این ویدیو می‌توانید مصاحبه با تیم مسئول ساخت این ربات‌ها را ببینید. آن‌ها توضیح می‌دهند، مثل ورزشکارهای واقعی بعد از سال‌ها تلاش می‌توانند در ویدیوهای دیگر مهارت‌های خود را به رخ بکشند. ربات‌‌های بوستون دینامیکس هم بعد از شکست‌های بسیار، بالاخره موفق می‌شوند از پس کارهای شگفت‌انگیزی که در ویدیوها از آن‌ها می‌بینیم بربیایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نگهداری حیوانات لاکچری درایران هم وجوددارد
قبل از اینکه این برادران رایت بتوانند پرواز کنند و اینکه آخرش هم سقوط کردن و مردن ، عباس بن فرناس یک ایران مخترع هواپیما را اختراع و با آن پرواز کرد و به سلامت نیز برزمین نشست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
عباس بن فرناس ایرانی نبود عزیز
چند سال قبل از پرواز برادران رایت‌ ( ویلبر -- ارویل ) بیشتر روزنامه‌ها و مجلات اون دوران ( اواخر قرن نوزدهم ) پرواز کردن با وسیله ای سنگین تر از هوا رو غیر ممکن می‌دونستن و چنین تلاش هایی رو ابلهانه می‌پنداشتند و مسخره میکردن
اما دیدیم که شد. علم و دانایی هر چیز قابل تصوری ( بغیر از رفتن به گذشته) رو میتونه عملی کنه
همچنین پرواز با بالون در اواسط قرن هجدهم ( حدودا ۲۷۰ سال پیش ) در فرانسه صورت گرفت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر