بازدید 14066

آخرین آمار کرونا در ایران تا هجدهم مهر/ ۲۲۲ بیمار دیگر بدرود حیات گفتند

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۶۴ میلیون و ۴۰۱ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۱ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۳۰۴ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 10 October 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۴۵ میلیون و ۷۵ هزار و ۵۱۳ دوز اول و ۱۹ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۳۲ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده که بر اساس آن، مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۶۴ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۹۴۵ دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۱۵۷ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۱۷۳۳ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۵ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۹۰ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۲۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۲۲ هزار و ۵۹۲ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۵ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۹۹ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۵۳۰۴ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۳ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۴۴۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۳ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۷ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۲ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

لیست مراکز واکسیناسیون روی نقشه بلد قابل مشاهده است. افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت نقشه بلد یا نصب اپلیکیشن بلد، از وضعیت مراکز اطراف خود مطلع شوند و با توجه به نوع واکسن و میزان خلوتی مراکز، برای تزریق واکسن اقدام کنند.

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۱۸ مهر/ ۲۲۲ بیمار دیگر بدرود حیات گفتند
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
خب خدا روشکر این تعطیلات تموم شد که دوباره زیاد بشه مبتلایان و افرادی که فوت میکنند ولی برای اربعین که این همه رفتن و همه دیدن چطوری غذا و آب وخوردن و چطوری برگشتن هیچ مشکلی ایجاد نکرد بالاخره کرونا یک ویروس فهیم هست و میدونه کجا و کی بیاد....البته با تدبیر بالای مسولین جدید بعد از ورود میلیونی دز واکسن در روز این ویروس هم از بین میره
دیگه این بیماری همینه و تا چند سال ادامه خواهد یافت بهتره عادت کنید و کمتر غر بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
میخوام کامنت جنابعالی رو زمانی ببینم که خدای نکرده خودت یا اقوام نزدیکت به خاطر همین سهل انگاری های نقد پذیر ، تو آتیش این بیماری میسوزید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
این بیماری همین است) نه جانم این بیماری برای مردم دنیا '' همین'' نیست و با هوشیاری و درایت این بیماری را مدیریت کردند تا مردمشان حداقل خسارت را ببینند
وقتی به جای راهکارهای علمی برای درمان بیماری( کاری که بسیاری از کشورها حتی کشورهای فقیر انجام دادند) سراب به مردم نشان می‌دهید الان هم ناچارید برای ماست مالی کردن کارتان آمار سازی کنید!!!
افزایش آمار به معنی ادامه یافتن محدودیت ها خواهد بود

از همه هموطنان میخواهیم اصول بهداشتی کرونایی را رعایت کنند تا

اولا کسی قربانی نشه
دوما هزینه درمان ندهند
سوما پولی بابت جریمه ها تو جیب دولت نره
از برکات زیارت کربلا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
راس میگی کل کشور تعطیل و قرنطینه بوده فقط ملت رفتن کربلا
222 نفر دیگر تسلیت به خانواده‌ای این عزیزان. جا داشت که مسئولین خطا کار هر روز از مردم بابت این قصور عذر خواهی کنند ولی چه سود که نتنها کسی عذر خواهی نمی‌کند بلکه در پاره ای از مواقع درشتی هم می‌کنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
اصن ویروس کرونا به خاطر قصور مسئولین بوجود آمده
وزیر محترم بهداشت در راستای برپایی جشن پایان کرونا دورکاری مادرانی که فرزند خردسال دارند و زنان باردار را حدف نموده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
میشه بگید مدرک این وزیر بهداشت و یا اون وزیر بهداشت چی هست؟؟ اصلا پزشکی ربطی به مدیریت داره. ما ساده هستیم فکر میکنیم مدیریت علم ساده ای هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
اگر با مدرک مدیریت بذارن میگید وزارت بهداشت و درمان چه ربطی داره به این مدرک
اگه یه مدیر بذارن میگید چرا مدرک نداره
راحت باش فحشتو بده
من فکر می‌کنم دیگه می‌تونیم ‍‍پایان کرونا را جشن بگیریم. حالا اگر بعدش باز نشد و مریضی هنوز بود مشکلی هم نیست. خیلی از کشورهای دیگر هم که جشن کرونا گرفتن دوباره درگیر کرونا شدن و باز محدودیت‌ها را برگرداندن. لازم نیست برای برگزاری جشن پایان کرونا اینقدر سخت بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
داداش تا 22 بهمن حله
اگر زنده بودیم
کرونا زیاد می شه غم از دست دادن ها عزیزان و کاهش درامدها مصیبت ما می شه / کرونا کم می شه مصیبت ترافیک خیابانها و آلودگی هوا را داریم خدایا به تو پناه می بریم که اولی از گناهان ما و دومی از بی سوادی و فشلی مسئولین ماست
آمارها را باید بر اساس واکسن زده ها داد مثلا x نفر واکسن نزده y نفر واکسن تک دوز z نفر واکسن دوم k نفر حین واکسن
آقا شرایط هنوز بحرانی است هنوز حدود 200 نفر در روز می میرند.
خیلی ها که حتی دوز دوم واکسن را زدند هم به این بیماری مبتلا می شوند
و با حال وخیم در بیمارستان بستری می شوند و فوت می کنند(مثل آقای عزت مهرآوران بازیگر سریال لیسانسه ها)
حداقل آنهایی که بیماری هایی از قبیل دیابت، فشار خون، بیماری های خاص دارند در نظر بگیرید.
کرونا بخاطر 4 گروه و دسته به این زودی کم نمی شود و همچنان به کشتار خودش ادامه می دهد و این 4 گروه مسئول کشتار مردم هستند
اول کسانی که کرونا را به تمسخر گرفته و ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند
دوم کسانی که در مسافرت و دورهمی افراط کرده و بی مبالات هستند و توجهی به سلامتی جامعه ندارند
سوم کسانی که عقل و تفکر خود را به دست خرافات داده و اعتقادات پایه خود را از عادت و تقلید دریافت کرده و نمی فهمند که دنیا بر اساس اسباب و علل است و کرونا در مراسمات مذهبی هم وجود دارد و بسته به سیستم ایمنی افراد عمل می کند و طبیعتاً افرادی که به خاطر تماس با محیط های کثیف دارای سیستم ایمنی بالاتر هستند مقاومت آنها هم بیشتر است
چهارم افراد منفی بافی که به همه چیز شک داشته و از واکسن فراری هستند
دقیقا یکشنبه ها، دوباره آمار زیاد میشه.
اما خوشبختانه، آمار بیماران بدحال (که تجمعی است و نتیجه مدت طولانی دوران پیک و بیماران بستری شده اش است)، هنوز رو به کاهش است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر