بازدید 3465
بحران قیمت گاز بالاگرفت؛

روسیه اروپا را به گروگان خود از نظر انرژی بدل کرده است؟

درست در زمانی که روسیه اعلام کرد می‌تواند با افزایش صادرات گاز خود به اروپا بحران قیمت گاز این قاره را فرو بنشاند، متخصصان هشدار می‌دهند حالا اروپا از نظر انرژی مطیع و گروگان روسیه است.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 10 October 2021

روسیه اروپا را به گروگان خود از نظر انرژی بدل کرده است؟

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، درست در زمانی که روسیه اعلام کرد می‌تواند با افزایش صادرات گاز خود به اروپا بحران قیمت گاز این قاره را فرو بنشاند، متخصصان هشدار می‌دهند حالا اروپا از نظر انرژی مطیع و گروگان روسیه است. درست همان‌طور که آمریکا هشدار می‌داد.

تیموتی اش، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه بلوبی، می‌گوید: اروپا خود را به گروگان روسیه از نظر تأمین انرژی تبدیل کرده است. به نظر من این وضعیت باورنکردنی است.

او ادامه داد: کاملاً مشخص است که روسیه اروپا و انگلیس را در بخش انرژی اسیر خود کرده و اروپا و انگلیس خیلی ضعیف‌تر از آن هستند که جلوی این وضعیت را بگیرند و کاری در این زمینه بکنند. این نوعی اخاذی انرژی است.

این متخصص معتقد است اروپا در آستانه زمستان از بیم آن که روسیه صادرات گاز خود را کاهش دهد و اروپا را در سرمای سخت تنها بگذارد اقدامی نمی‌کند و روسیه هم از این وضعیت به عنوان اهرم فشاری برای اخذ مجوز خط لوله نورد استریم ۲ بهره می‌برد.

اما آدلین ون هات، تحلیل‌گر اروپایی اکونومیست، می‌گوید: اظهارات پوتین برای کمک به بازار اروپا باعث شد قیمت‌های گاز موقتاً پایین بیایند اما معلوم نیست که با تأیید سریع نورداستریم ۲ روسیه بتواند گاز لازم برای تقاضای بالای اروپا را تأمین کند.

او ادامه داد: در حال حاضر بازار گاز طبیعی در داخل روسیه در آستانه زمستان با تقاضای بالایی روبرو است و همین حالا هم تولید گاز روسیه در سطح اوج خود قرار دارد که این مطمئناً ظرفیت صادرات گاز را محدود می‌کند.

ون هات گفت: هیچ نشانه‌ای از این که گازپروم، تنها صادرکننده گاز خط لوله‌ای روسیه، که ۳۵ درصد از گاز مورد نیاز اروپا را تأمین می‌کند بخواهد از مسیرهای موجود صادرات گاز خود به اروپا را افزایش دهد. با توجه به ظرفیت موجود گازپروم نمی‌تواند امسال بیش از ۱۹۰ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا ارسال کند. به این ترتیب انتظار نمی‌رود قیمت گاز اروپا در سال ۲۰۲۱ افت قابل‌توجهی را تجربه کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر