بازدید 14392
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

دیدار تاریخی هیتلر و موسولینی / تصاویر نادر از لورنس عربستان / استقبال ایرانی‌ها از مهاجران لهستانی / سیسیل از نمای نزدیک / آوتوروس شیمن، خودرو غول روسی

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶ 09 October 2021

دیدار تاریخی هیتلر و موسولینی / تصاویر نادر از لورنس عربستان / استقبال ایرانی‌ها از مهاجران لهستانی / سیسیل از نمای نزدیک / آوتوروس شیمن، خودرو غول روسی

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


دیدار تاریخی هیتلر و موسولینی

تصاویری از ملاقات موسولینی و هیتلر در سال ۱۹۴۰ در گردنه برنر واقع در ایتالیا، در حالی که پیروان مطیع آن‌ها دور آن‌ها را گرفته‌اند. این ملاقات با عجله از طرف آلمان تنظیم شده بود، در آن زمان بریتانیا و فرانسه به آلمان اعلان جنگ داده بودند و هیتلر میخواست به فرانسه و انگلستان حمله کند، چند هفته پس از این ملاقات و آغاز حمله هیتلر به فرانسه و انگلستان، ایتالیا وارد جنگ جهانی دوم شد.

 


تصاویر نادر از لورنس عربستان

«توماس ادوارد لورنس / Thomas Edward Lawrence» باستان‌شناس، افسر نظامی، دیپلمات و نویسنده بریتانیایی بود. او طی جنگ جهانی اول به عنوان رایزن نظامی انگلستان بین رهبران عرب حجاز کار می‌کرد. حجاز در آن زمان تحت تسلط ترک‌های عثمانی بود. لورنس در عربستان فرهنگ اعراب را مطالعه می‌کرد و نه تنها زبان عربی را به خوبی فراگرفته بود، بلکه لهجه‌های قبایل مختلف را هم آموخته بود. او از پوشیدن لباس عربی و زندگی مثل مردان قبایل بیابانی احساس غرور می‌کرد و به همین دلیل لقب لورنس عربستان به او داده شد. او با سازماندهی و هدایت شورش اعراب علیه ترک‌های عثمانی نقش مهم در جنگ جهانی دوم و استقلال کشورهای عرب ایفا کرد. اما با مخالفت متفقین برای تحقق رویای او برای ایجاد یک امپراتوری عرب آزرده در کلبه‌ای کوچک بازنشسته شد و نهایتا بعد از سال‌ها ماجراجویی در خطرناک‌ترین شرایط صحرا و جنگ در اثر تصادف موتورسیکلت کشته شد.

 


استقبال ایرانی‌ها از مهاجران لهستانی

در جریان جنگ جهانی دوم، گروه وسیعی از لهستانی‌های آواره به ایران مهاجرت کردند و با استقبال مردم ایران مواجه شدند. گروهی از لهستانی‌ها پس از جنگ ایران را ترک کردند و گروهی ساکن دائمی کشورمان شدند. قبرستانی از لهستانی‌هایی که در ایران فوت کردند و دفن شده‌اند، در ایران وجود دارد. این ویدیو، یکی از معدود تصاویر ثبت شده از این اتفاق است که در «تابناک» می بینید.

 

سیسیل از نمای نزدیک

«سیسیل / Sicilia / Sicily» بزرگ‌ترین جزیره در دریای مدیترانه و یک ناحیه خودمختار از کشور ایتالیاست. سیسیل در بخش مرکزی دریای مدیترانه و در جنوب شبه‌جزیره ایتالیا واقع شده و تنگه باریکی به نام تنگه مسینا آن را از شبه‌جزیره ایتالیا جدا می‌کند. معروف‌ترین شناسه جغرافیایی سیسیل کوه اتنا است که بلندترین آتشفشان فعال در اروپا با ارتفاع ۳۳۵۰ متر است. علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های متعدد در زمینه‌های مختلف هنوز جزیره سیسیل به دلیل اعمال قدرت مافیا، رشوه‌خواری و کاغذ‌بازی، به توسعه و موفقیت نسبی دست نیافته‌است. سیسیل همواره در طول تاریخ میان قدرت‌ها دست به دست شده و به همین دلیل علاوه بر آنکه آثار تمدنی فراوانی در آن وجود دارد، ردپای این تحولات تاریخی را می‌توان مشاهده کرد. سیسل، سواحل، ارتفاعات، شهر و آثار تاریخی آن را در قاب ۴K می‌بینیم و یک سفر کامل به این جزیره را تجربه می‌کنیم.

 

 

آوتوروس شیمن، خودرو غول روسی

«آوتوروس شیمن ۸ در ۸ / Avtoros Shaman ۸x۸» یک خودرو‌ ای تی وی، غول‌پیکر است که ساخت کمپانی روسی آوتوروس می‌باشد. این خودرو دارای موتور دیزلی چهار سیلندر و مناسب برای هر نوع جاده و آفرودی است. در این ویدیو با این خودرو عظیم‌الجثه بیشتر آشنا خواهید شد و در ادامه مشخصات و توانایی‌های خودرو را خواهید دید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
لورنس ها هنوز زنده اند و کارخانه فرقه سازی وهابی داعش طالبان و تحجر سازی اسلام هراسی میکنند .
اول سرعت اینترنت و هرچی مربوط هست رو درست کنید تو قرن بیست و یکم اینقدر معطل دیدن یه ویدیو از سایت داخلی نباشیم!! وقت آدم رو هدر میدید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر