بازدید 39779

امیرعبداللهیان: فیصل المقداد به زودی به تهران می‌آید

وزیر امور خارجه گفت که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در روز‌های آینده به تهران سفر می‌کند و سوریه را متحد استراتژیک ایران خواند.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 09 October 2021


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (شنبه) و در سومین مقصد سفرش پس از حضور در روسیه و لبنان، به سوریه سفر کرد، بعد از دیدار و گفت‌وگو با «فیصل المقداد» همتای سوری خود در جمع خبرنگاران در تشریح گفت‌وگو‌های انجام شده از سفر وزیر خارجه سوریه به تهران در چند روز آینده خبر داد.

وی گفت: طی چند روز آینده فیصل المقداد به تهران خواهد آمد؛ این تاییدی بر این است که وزارت خارجه‌های دو کشور مصمم هستند اراده و نیت روسای جمهور را عملیاتی کند. ما به دنبال عملیاتی کردن توافقات هفته‌های اخیر و در تماس‌های تلفنی بین روسای جمهور دو کشور و گفت‌وگو‌ها در سطوح مختلف سیاسی و اقتصادی و امنیتی هستیم.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: سفارتخانه‌های دو کشور فعال هستند و سفیر ما در سوریه نیز با دقت مسائل را در دمشق دنبال می‌کند. امیدوار هستیم در مرحله جدید حیات سوریه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها توسعه یابد از جمله گردشگری، تجارت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دو کشور.

وی با بیان این‌که دو کشور دارای منابع و ظرفیت‌های بالایی هستند، اظهار داشت: ان‌شاءالله مردم ما و سوریه از این توافقات و برنامه‌های مورد اجماع و توافق طرفین سود ببرند و منفعت دو طرف تامین شود.

امیرعبداللهیان به دیدارش با بشار اسد اشاره کرد و گفت: ملاقات نسبتا طولانی را با بشار اسد داشتم و درباره مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با ایشان گفتگو کردم. آقای بشار اسد دیدگاه‌های بسیار بلندی را دارد.

وی افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه استراتژیک است و سوریه متحد استراتژیک ایران است و نشان دادیم و ثابت کردیم که هیچ‌گاه در روز‌های سخت، متحدان و دوستان خودمان را تنها نخواهیم گذاشت. در حال حاضر که سوریه از روز‌های سخت عبور کرده در شکوفایی روابط دو کشور هم باید فعالانه عمل کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: نگرانی‌هایی در خصوص موضوعات مختلف در منطقه وجود دارد از جمله در حوزه قفقاز هنوز موضوع حضور تروریسم و صهیونیسم را شاهد هستیم. در افغانستان هنوز دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام شکل نگرفته است.

امیرعبداللهیان یادآور شد: مسائل منطقه به هم پیوسته است و همه این‌ها علی‌رغم این‌که در کدام بخش از منطقه ما واقع شده است به نوعی با هم ارتباط دارد و در خصوص این موضوعات، گفت‌وگو‌های مفصل و در عین حال مفیدی را با آقای بشار اسد و با آقای فیصل المقداد داشتیم.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم بتوانیم دیدار‌های سطح بالاتری را بین مقامات دو کشور در زمان مناسب خود برگزار کنیم و مردم ما و سوریه از این رفت و آمد‌ها و توافقات در مسیر توسعه همکاری‌ها حداکثر سود و بهره برداری را داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۱
چقدر خوشحال شدم.
جهرشخصيت مهمي قرار است به كشورمان بيايد !!!
تنها کشوری که ما میرویم آنحا :سوریه
تنها کشوری که آنها می آیند اینجا : سوریه
سود این رفت و آمد برای ملت ایران :هیچ
با هر چی گدا گشنه شما رفیق هستید
همیشه در رو همان پاشنه میچرخد .روسیه.لبنان فلسطین .سوریه کل روابط خارجیه ماشده این چندکشور .باور کنید بااین روابط خارجی هیچ اتفاقی جدیدی برای کشور نمی افتد.
خخخخخخخخخخخخخخ
فقط سوریه برامون مونده از ۲۷۰ کشور دنیا.‌البته گاهی نخودوزیر عراق و نماینده طالبان و نماینده حوثی های یمن هم میان. یک پیشنهاد، این سفارت خونه های ایران در کشورهای دیگه رو تعطیل کنید هم صرفه جویی در بودجه میشه و هم بچه های سفرا و مقامات قبل از اینکه به اب و هوای اروپا و امریکا خو بگیرن و نتونن برگردن ایران، فرصت می کنن به مام وطن برگردن.
با امدن ایشان خداقل ذه درصذ تورم داریم
خدا کنه زودی بیاد که با آمدنش قیمت دلار میشه ۱۰ هزار تومان قیمت ماشین ۸۹ درصد ریزش میکنه تورم میشه صفر بیکاری هم دیگه نداریم برای ورود به سایر کشورهای جهان احتیاج به ویزا نخواهیم داشت
جناب وزیر در دنیا به غیر از چند کشور (روسیه،سوریه،لبنان،یمن،عراق و چین) کشورهای دیگری هم هست لطفا جهت پیشرفت کشور و بهبود وضع سیاسی اقتصادی و اجتماعی مردم با بیشتر کشورهای جهان روابط و تعامل داشته باشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل