بازدید 13227
انتشار نتایج کارآزمایی واکسن مشترک ایران و کوبا

کارایی حدود ۹۲ درصد «پاستوکووک» در پیشگیری از بیماری شدید و بستری/ تیتر آنتی بادی ۹۹ درصدی در رژیم سه دوزه این واکسن/ پاستوکووک آماده تزریق به کودکان، در صورت موافقت وزارت بهداشت است/ «بازمهندسی» ویژگی قابل توجه این واکسن است

مسلما استفاده این واکسن در گروه سنی زیر ۱۸ سال، یکی از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود، دانش آموزان و والدین با خیال آسوده از این واکسن استفاده کنند. همانطور که می‌دانیم نوزاد ایرانی، وقتی که به دنیا آمده، قبل از اینکه طعم شیر مادر را بچشد، واکسنی از انستیتو پاستور ایران را دریافت کرده و این بار هم افتخار داریم که واکسنی مطمئن را تقدیم کودکان و بالغین کشور کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 09 October 2021
تابناک اجتماعی
نتایج میانی کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن محصول مشترک ایران و کوبا منتشر شد؛ مطالعاتی که به تاکید انستیتو پاستور ایران ادامه دارد اما نتایج به دست آمده از آن تا همینجا، در قالب چند مقاله آماده شده و به زودی در نشریات علمی منتشر خواهد شد.
 
به گزارش «تابناک»، دکتر علیرضا بیگلری، رییس انستیتوپاستور ایران در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه گفت: ایران به عنوان یکی از معدود کشور‌های دنیا وارد فناوری واکسن در کووید شد و از بین انستیو پاستور‌های جهان، تنها انستیو پاستور ایران بود که وارد طراحی و تولید واکسن با همکاری انستیتوفینلای کوبا شد؛ واکسنی از نوع نوترکیب و بر مبنای پروتئین و البته می‌دانیم که واکسن‌های نوترکیب از ایمن‌ترین واکسن‌ها در جهان هستند.

وی افزود: این واکسن تنها واکسن کونژوگه دنیاست و تنها واکسنی‌ است که "یادآور" هم تولید کرده و در کنار این ویژگی‌هایش قابلیت تزریق به سنین ۳ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال را دارد. از اینها مهم‌تر، این واکسن قابلیت بازمهندسی، هم در واکسن اصلی و هم در دوز یادآور دارد تا بتواند با چندین جهش هم همزمان مقابله کند.
 
کارایی حدود ۹۲ درصد «پاستوکووک» در پیشگیری از بیماری شدید و بستری/ تیتر آنتی بادی ۹ درصدی در رژیم سه دوزه این واکسن/ پاستوکووک آماده تزریق به کودکان است، اما تصمیم‌گیری با وزارت بهداشت است/ «بازمهندسی»، ویژگی قابل توجه این واکسن است

رئیس انستیتو پاستور با اشاره به طراحی دو رژیم کارآزمایی دو دوزی و سه دوزی در ایران، گفت: خوشبختانه کارآزمایی‌های فاز یک و دوی این واکسن، موفقیت این واکسن را ثابت کرد و در فاز سوم هم در ۴۴ هزار نفر در کشور کوبا و ۲۴ هزار نفر در ایران در هشت شهر کشور مورد مطالعه قرار گرفت و کارایی و ایمنی خودش را به اثبات رساند.

وی افزود: واکسنی که اکنون در دسترس مردم است، واکسنی است که علاوه بر اینکه می‌تواند ایمنی خوبی را ایجاد کند، یکی از ایمن‌ترین واکسن‌هایی است که برای کووید۱۹ ساخته شده است. مسلما استفاده این واکسن در گروه سنی زیر ۱۸ سال یکی از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود دانش آموزان و والدین با خیال راحت از این واکسن استفاده کنند. همانطور که می‌دانیم، نوزاد ایرانی وقتی به دنیا آمده، قبل از اینکه طعم شیر مادر را بچشد، واکسنی از انستیتو پاستور ایران را دریافت کرده و این بار هم افتخار داریم که واکسنی مطمئن را تقدیم کودکان و بالغین کشور کنیم.

بیگلری ادامه داد: دوز یادآور این واکسن می‌تواند در افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شدند، ایمنی کافی ایجاد کند و همچنین این دوز یادآور می‌تواند برای واکسن‌های دیگر هم به عنوان بوستر به کار رود و اثبات شده که کارایی بسیار خوبی دارد. همچنین نشان داده شده که وقتی واکسن همراه با یادآورش استفاده می‌شود، بسیار مناسب است و خوشبختانه این تنها واکسن دنیاست که دوز یادآور دارد و با دوز یادآور می‌تواند بیش از ۹۱.۶ و حدود ۹۲ درصد کارایی در پیشگیری از بیماری شدید و بستری شدن داشته باشد که افتخاری برای انستیتو پاستور ایران است.

وی گفت: همچنین مطالعات نشان داد که تیتر آنتی بادی با تزریق سه دوز به ۹۹ درصد می‌رسد که عددی بسیار قابل توجه است. البته در کودکان فقط به دو دوز واکسن نیاز است و با همین دو دوز می‌توان به این حد از کارایی رسید. نکته قابل تامل در خصوص تولید دوز یادآور در کشورمان، دستورکار وزارت بهداشت است که بر اساس آن تصمیم خواهیم گرفت چه میزان دوز یادآور یا پاستوکووک پلاس تولید کنیم.

بیگلری ادامه داد: با ورود سویه دلتا واکسن‌هایی که در دنیا با وسعت زیادی استفاده شده بودند، کارایی خود را به نصف و پایین‌تر از نصف رساندند. گزارش‌ها نشان می‌دهد، واکسن‌هایی که در کشور‌های غربی و برخی کشور‌های اروپایی استفاده می‌شدند علی رغم کارایی ۹۵ درصدی، وقتی با ویروس دلتا روبه رو شدند، کارایی واکسن‌ها به نصف و حتی زیر ۵۰ درصد رسید و باعث افتخار است بگوییم امروز یک واکسن ایمن و معتبر در اختیار مردم کشورمان قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه کارآزمایی این واکسن در شرایطی انجام شد که "دلتا" سوش غالب کرونا در کشور است که واکسن‌گریزترین سوش کرونا هم هست، گفت: افزون بر این، حدود بیست و نه درصد شرکت کنندگان در کارآزمایی فاز سوم این واکسن در ایران دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند که این هم ریسکی‌ است که تولیدکنندگان واکسن زیر بارش نمی‌روند اما ما پذیرفتیم و به رغم این موارد، نتایج یاد شده به دست آمده است.
 
کارایی حدود ۹۲ درصد «پاستوکووک» در پیشگیری از بیماری شدید و بستری/ تیتر آنتی بادی ۹ درصدی در رژیم سه دوزه این واکسن/ پاستوکووک آماده تزریق به کودکان است، اما تصمیم‌گیری با وزارت بهداشت است/ «بازمهندسی»، ویژگی قابل توجه این واکسن است

رئیس انستیتو پاستور در خصوص انتشار نتایج این کارآزمایی گفت: مقاله پیش‌بالینی و استفاده از دوز یادآور این واکسن برای کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند، در مجلات چاپ شده است. مقاله کارآزمایی ایران و کوبا نیز به صورت چندین مقاله مرتبط آماده است و در هفته‌های آینده برای نشر به نشریات مرتبط ارایه خواهد شد.

وی در خصوص تولید انبوه این واکسن هم گفت: از شنبه هفته گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز از یک بچ بیش از شش میلیونی را تحویل وزارت بهداشت دادیم. اواخر این هفته مجددا حدود یک میلیون دوز از همین واکسن تقدیم وزارت بهداشت می‌شود. تولید و تحویل واکسن طوری برنامه‌ریزی شده که متوسط هفته‌ای حداقل یک میلیون دوز را داشته باشیم و حتی بتوانیم در ماه پنج میلیون دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت دهیم.

بیگلری در ادامه افزود: البته تولید ما تابعی از تصمیم وزارت بهداشت خواهد بود؛ یعنی با توجه به سیاست وزارت بهداشت که چگونه از این واکسن استفاده خواهد کرد، تولید خواهیم کرد؛ اگر برای واکسیناسیون کودکان مصرف شود (که در این صورت دوز یادآور نیاز نیست) با برنامه ریزی به سمتی خواهیم رفت که بیشتر واکسن اصلی پاستوکووک را تولید کنیم و اگر تصمیم، تزریق دوز بوستر باشد، بیشتر "پاستوکووک پلاس" تولید خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه پاستوکووک پلاس تولید شده و دوران قرنطینه دو هفته‌ای را طی می‌کند تا تحویل وزارت بهداشت شود، در پاسخ به سوالی درباره اقدامات صورت گرفته برای اخذ مجوز‌های بین‌المللی و تاییدیه سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: این واکسن چندین ویژگی دارد؛ ابتدا اینکه تنها واکسن پروتئینی کونژوگه دنیاست که برای کووید ساخته شده و فناوری آن هم محدود است و خیلی از کشور‌ها آن را ندارند و این موضوع خود یک امتیاز است. از طرف دیگر این واکسن طوری طراحی شده که مولتی والان باشد و برای جهش‌های آتی ویروس هم موثر باشد و این موضوع هم منحصربفرد است.
 
رئیس انستیتو پاستور در ادامه گفت: نکته بعدی داشتن «یادآور» است؛ به طوری که تقریبا هیچ یک از واکسن‌های فعلی دنیا دوز یادآور ندارند. همچنین با کارآزمایی‌های انجام شده در ایران و کوبا، مجموعا یکی از بزرگ‌ترین کارآزمایی‌ها برای کووید در دنیا روی این واکسن انجام و سعی شده که تمام تلاش به کار رود که منطبق بر آخرین دستورالعمل‌های جهانی این کارآزمایی‌ها انجام شود. این واکسن برای کودکان هم مورد مطالعه قرار گرفته و تاییدیه دریافت کرده است.
 
وی افزود: به این ترتیب با ویژگی‌های این واکسن و دقتی که در انجام کارآزمایی صورت گرفته و با توجه به اینکه در مقابل دو سوش واکسن گریز دنیا یعنی بتا (سوش آفریقای جنوبی) در کوبا و دلتا (سوش هندی) در ایران کارآزمایی‌ها صورت گرفته، مدارک دارد آماده می‌شود تا تحویل سازمان جهانی بهداشت شود و امید زیادی است که بتواند از سازمان جهانی بهداشت مجوز‌های مربوطه را بگیرد؛ بنابراین، در حال آماده کردن مدارک هستیم. البته گرفتن مجوز هم پروسه‌ای زمان‌بر است و مراحل مختلفی را باید پشت سر بگذاریم. اما در مجموع اکنون با توجه به نیاز کشور، تمرکزمان بر تولید است.
 
بیگلری درباره رژیم تزریق واکسن و چگونگی تحویل واکسن‌ها به وزارت بهداشت، گفت: رژیم تزریق برای بزرگسالان رژیم سه دوزه است و حتما توصیه می‌کنیم که دوز یادآور تزریق شود، چون کارایی و اثربخشی به شدت بالا می‌رود. همچنین تحویل واکسن به وزارت بهداشت نیز سه دوزه خواهد بود. رژیم تزریق در کودکان به صورت دو دوز خواهد بود.

کارایی حدود ۹۲ درصد «پاستوکووک» در پیشگیری از بیماری شدید و بستری/ تیتر آنتی بادی ۹ درصدی در رژیم سه دوزه این واکسن/ پاستوکووک آماده تزریق به کودکان است، اما تصمیم‌گیری با وزارت بهداشت است/ «بازمهندسی»، ویژگی قابل توجه این واکسن است
بیگلری در ادامه تاکید کرد: در بررسی کارایی واکسن ممکن است دو عدد مختلف را بشنوید؛ یکی اینکه درصد آنتی‌بادی ساخته شده که در رژیم سه دوزه واکسن پاستوکووک نزدیک ۹۹ درصد آنتی‌بادی می‌گیریم. البته تولید آنتی‌بادی در بدن به معنای کارایی و اثربخشی نیست. اثربخشی واقعی را وقتی می‌توان اندازه گرفت که واکسن را تزریق کرد و افراد را میان جامعه فرستاد و آن زمان می‌توان درباره اثربخشی صحبت کرد. در رژیم سه دوزه این واکسن با اینکه ۹۹ درصد آنتی‌بادی می‌گرفتیم، اما قدرت پیشگیری از بیماری شدید و بستری شدن حدود ۹۲ درصد بود و تقریبا ۷۰ درصد افراد هم هیچ بیماری علامت داری نمی‌گرفتند.
 
وی افزود: باتوجه به اینکه این عدد در مقابل واکسن‌های موجود بسیار قابل توجه است، به این نتایج بسیار امیدواریم و افتخار می‌کنیم که این واکسن را تقدیم ملت ایران کردیم. فراموش نکنیم که کارایی واکسن‌ها قبل و بعد از دلتا بسیار فرق کرده است. خوشبختانه کارآزمایی ما هم وقتی انجام شد که موج دلتا در کشور وجود داشت و این عدد در مقابل واریانت دلتا به دست آمد.

رئیس انستیتو پاستور درباره چگونگی استفاده از دوز یادآور برای افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: با توجه به اطلاعاتی که از کارآزمایی بالینی واکسن داریم، مشخص شده کسانی که قبلا به بیماری مبتلا شدند، کافی است که یک دوز سوبرانا پلاس دریافت کنند، ولی قبول این مطلب بستگی به وزارت بهداشت و کمیته واکسن دارد، چون آن زمان باید دید چه کسانی پیشتر مبتلا شدند تا فقط به آن‌ها یک دوز واکسن تزریق شود، ولی طبق شواهد موجود، یک دوز بوستر پاستوکووک پلاس برای کسی که قبلا به کرونا مبتلا شده، کافی است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
..واکسن زدن همه با سینوفارم..تموم شد رفت..تو حالا بگو کارایی ۲۰۰ درصدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
هنوز نصف مردم زدن
مشک آن است که خودببوید ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
من خودم برای این که مایه دلگرمی محققان وطنم بشم واکسن برکت زدم. اما این سوال همیشه پس ذهنم هست که چرا نتایج سازمان جهانی بهداشت در باره این واکسن منتشر نمی شه واین که چرا مسئولان ایرانی پیگیری نمی کنند؟
راستی چرا واکسن انفلونزا وارد نمیشود؟ اگردولت مشکل ارزی دارد به بخش خصوصی چرااجازه واردات با ارز آزاد رانمیدهد؟ واکسن و کلا دارو با جان مردم گره خورده مثل خودرو و لوازم خانگی نیست که چندگردن کلفت جلوی وارداتشو بگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
وارادات واکسن را آزاد کنید مردم حق انتخاب داشته باشند!!!
!!
کشوری معتبرتر از کوبا برای شراکت دارویی پیدا نکردین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
کوبا بر خلاف امور دیگه در ضمینه پزشکی یکی از ده کشور اول جهانه .
حسین۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
یه خورده در مورد پزشکی کوبا مطالعه کن بعد نظر بده چون آمریکا تحریمش کرده دلیل نمیشه همه چیش عقب افتاده باشه
شهروند بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
کاری به ایرادات بیشمار سیستم واکسیناسیون و وزارت مشکل دار بهداشت که واقعا باید از صدر تا ذیل افراد ستاد کرونا بویژه عین الهی و نمکی و مخبر را محاکمه کنند بدلایل متعدد از ذینفع بودن در عدم واردات واکسن و مدیر برکت بودن و... نداریم اما کشور کوبا در بیوتکنولوژی و همچنین تولید واکسن جزو ده کشور برتر دنیاست و الحق پیشرفت خوبی داشته است. واکسن سوبرانا پلاس به مراتب از واکسن روسیه و بهارات هند و سینوفارم و سینوواک معتبرتر و قابل اعتماد تر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
کوبا در واکسن سازی جز کشورهای پیشرفته محسوب میشه بزرگوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
کوبا جزو معتبر ترینو بنام ترین و مطمئن ترینو با کیفیت ترین کشورهای تولید دارو در جهان است. کوبا فقط کشوری با شعار انقلابی نبوده است در زمینه پزشکی به واسطه چگوارا که خود دانش اموخته پزشکی بود بیشترین تمرکز بر روی پزشکی گذاشته شده است و نتیجه خوبی در این زمینه گرفته اند.
الزایمر گرفتی یه اگزلون کوبائی بخور تفاوتش رو از زمین تا آسمانب ا اگزلون ایرانی متوجه میشی
خود کوبا اینقده شلوغش نکرده ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
پول توشه داداش!!!
خود کوبا اینقده شلوغش نکرده ..
امیدواریم با این هیجان که گزارش دادید واکسنتون هم موثر باشه
اول باید یک سازمان جهانی این واکسن رو تایید کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
سازمان جهانی نداریم سازمان آمریکایی داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
انتظار نداری که سازمان بهداشت جهانی مقرش ایران باشه؟!!!
این همه از محسنات واکسنتون گفتید، خب عیب هاش رو هم صادقانه بگید دیگه. آخه نمیشه ک فقط از یه چیز تعریف کنید انگار هیچ مشکلی تووش نیست!!
انستیتو پاستور مطمئن ترین تولید کننده واکسن است
اول به بچه ها و فرزنذان خودتان بزنید

جلوی دوربین های خبرگزاری های معتبر بین المللی و مردم عادی و کارشناسان باید باشه

بعد از چند ماه تصمیم گیری خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
اونم که میگید فایزره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
عمرا این اتفاق بیافتد
موفق باشید
هر وقت نتایج را در مجلات معتبر چاپ کردید
و نمونه ها را سازمان بهداشت جهانی تایید کرد و رسما اعلام کرد
که واکسن فوق دارای تاییده رسمی یا اضطرای هست
اون وقت ماهم توصف انتظار تزریق هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
شما که کلا نمیزنی پ چرا بهونه میاری
اگه خیلی بزنی برو ارمنستان واکسن تایید جهانی بزن،
جالبه که خود ملت ارمنستان فقط 5 درصدشون زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
شما داخلی بزن به کار بقیه کار نداشته باش!
از عجایب دنیای علم اینکه ایران اولین کشوری است که همه واکسنهایی که ساخته موفق و تاثیر بالای ۸۰٪ داشته اند !!!!
واكسن چى ؟
احتمالا منظورت واكسن كروناست
اینهمه قصه تعریف کردید که بگید خوبه؟
خب باشه خوبه
بیارید بزنید
حالا که اکثر ملت سینوفارم به درد نخور زدن اومدن واکسن پاستور چه فایده داره هرچه قدر هم خوب اصلا ایمنی دویست درصد!! فقط جهت دوز یاداور به گروههای هدف میشه استفاده کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
خودت جواب حودتی دادی
یک عده عقده ایی فقط دنبال بهانه و نق زدن هستند . تا دیرور واکسن واکسن می گفتید حالا یکسره مضرات واکسن رو می گین و توی سر تولید داخل می زنید
سه دوزی بودن این واکسن یک امتیاز نیست، بلکه یک کاستی بزرگ است که 50 درصد به هزینه های مالی و انسانی اضافه می کند، و دلیل آن هم این است که اثربخشی آن با دو دوز بسیار پایین (حدود 60 درصد) بود و تولید کننده کوبایی مجبور شد که یک دوز دیگر به آن اضافه کند. مقایسه شود با واکسن تک دوزی جانسون اَند جانسون آمریکا.

در ضمن، اینی که میگی این واکسن "افتخاری برای انستیتو پاستور ایران است"، دقیقا به چه دلیل است؟ این واکسن "سوبِرانا 2" است که کاملا توسط انستیتو فینلای در کوبا طراحی و تولید شده و حتی مراحل کارآزمایی آن در کوبا طی شده است. تنها کاری که شما کردید ارائه 24000 ایرانی برای کارآزمایی انسانی در ایران بود. شما حتی تا کنون موفق به تولید انبوه تحت امتیاز آن نشده اید، و آن تعداد بسیار کمی (120000 دوز) که به وزارت بهداشت تحویل داده شد است تولید کوبا بوده است.

به دلیل نبودن یک مرجع نظارتی مستقل از سیاست در کوبا و ایران، شخصاً تا زمانی که سازمان بهداشت جهانی این کاندیدای واکسن را تأیید نکرده باشد از آن استفاده نخواهم کرد.
بزرگوار یه خرده دیر نشده. 10 هزار هم وطن رو در عرض 18 روز از دست دادیم. هنوز یاد نگرفتید که موفقیت را باید دیگران تعریف کنند نه خود ما که بشه قضیه واکس برکت که مسئول مربوطه پس از گرفت پست جدید دیگه حتی اسم واکس رو هم به زبون نمیاره. خواهشا به شعور این مردم بزرگوار توهین نکنید
سازنده ویروس کرونا، این اندازه هارت و پورت نکرده ها
حالا خیلی از کشورها تمامی محدودیتها را لغو کردند
تازه این واکسن می خواد وارد سبد وزارت بهداشت بشه

البته الان طبق پیش بینی ها نزدیک به 60 میلیو نفر یا بیشتر با علائم یا بدون علائم، به ویروس کرونا آلوده شده اند و با جمع تعداد واکسن زده ها، چیزی نموده به 85 میلیون نفر برسه
حالا این واکسن به فرض 99/99 درصد هم ایمنی بده
به چه دردی می خوره؟

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
نوش دارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی
این زودتر می خواستی خوشکل حالا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از این دست دروغ ها برای برکت هم گفته شده بود. و یک هنرمند که واکسن برکت زد امروز بر اثر کرونا درگذشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
ایشون سینوفارم تزریق کردند و نه برکت. با جستجوی اخبار اون موقع میتونین این موضوع رو متوجه بشید. زمانیکه هندمندان واکسن میزدند، برکت هنوز مجوز اضطراری نگرفته بود، برخی از بازیگران کم سن و سال تر از ایشون داوطلب شده بودند و تزریق کرده بودند که اسم ایشون توی اون لیست نبود و نیست
ناشناس
| Malaysia |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
آن هنرمند، با سری هفتادسال به بالاها، واکسن سینوفارم زده بود. آنموقع، هنوز برکت نبوده است
پس کشتی کووبرکت به گل نشست.
با این حساب، بدون شک از واکسنهای مدرنا و فایزر بهتره. چون اونها با کرونای اولیه 90-95 درصد اثربخشی داشته اند. این با دلتا، 92 درصد. درضمن این، درصدِ گرفتنِ خودِ بیماری است. درصدهای موارد شدید و مرگ که البته بسیار بسیار کمتر از اینها است.
بعلاوه، برعکس آن واکسنها، این، دز سوم استاندارد دارد. درحالیکه برای آنها، دز سوم را بصورت یادآوری، از همان دزهای قبلی، دکتر تجویز می کنه.
حالا نتایجش هم منتشر می شود (اگر باز داستانی تو کار نیاید!). البته طبیعی است که هنوز شک وجودداشته باشد، ولی واقعا اگر نتایجش چاپ شود، دیگر حتی شکاکها هم اگر عذری بیاورند، معلومست که ریگی به کفششان است. درضمن، همزمان در دو کشور آزمایش شده، یعنی از این لحاظ هم،حداقل از برکت، که بهتره!
ولی بخصوص، برای بچه ها، که البته هنوز بیشترشان واکسن نزده اند، قطعا واکسن مطمئنتری است
البته واقعا واکسنها، خطرشان چیزی در حد یک در میلیون است و تفاوت چندانی هم باهم ندارند. اما اینها را تنها برای کسانی گفتم که واقعا وسواس دارند، بطوریکه این واکسن و همینطور واکسن رازی که بعدا می آید، قطعا انتخابهای بهتری هستند.
انتشار نتایج شایسته تقدیر است. منتها چیزی که همه باید بدانیم این است که این واکسن با 3 دوز قابلیت محافظت 70 درصدی در برابر بیمار شدن را دارد و به هیچ وجه نباید به 2 دوز اکتفا کرد
اسپایکوژن هم که همین تکنیک هست و استرالیا داره سر ملت ایران ازمایش میکنه .چرا میگه تنها واکسن هست
آقا اصل جنس فایزر و مودرنا هست.جمع کنید این واکسن ها.را کرونا اینجوری ماندگاره .این خط و این نشان
احسنت. انشاءالله همینطور است.
به انستیتو پاستور میشه اطمینان کرد.
همه واکسنهایی که به بچه ها زده میشه محصول همین انستیتو پاستور هست.
عموی بنده دو‌دوز واکسن سینوفارم زده و حالا در بیمارستان است با ۵۰٪ درگیری ریه و سکته مغزی
زیاد به جنس چینی نمیشه اعتماد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
مراکزی که تزریق کردن بهشون اب دادن واکسن ندادن، چون الان پدربزرگ من واکسنزده ازمایش داده هیچ انتی بادی نداره
با سلام لطفا این مطلب را جهت استفاده محققین چاپ کنید
امواج التراسوند با قدرت ۲۵ الی ۱۰۰ مگا هرتز
پوسته و اسپایک ویروس را در کسری از ثانیه از هم‌می داشتند و ویروس را میکشد
جهت معالجه بیماران مبتلا به کرونا بدون هیچگونه خطری می‌توانند مورد استفاده و آزمایش قرار دهند انشالله که جواب بدهد.
من که از این واکسنها نمیزنم چه ایرانی چه خارجی تا عوارضشون و فایدشون مشخص نشه فوقش یکسال بچه ام به مدرسه نمیره بهتره تا سلامتیش به خطر بی افتد.بعدا دیگه نمیشه جبرانش کرد و کسی هم جوابگونیست.
بنظر میاد واکسن ایرانی خیلی بهتر از چینی و روسی آست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار