بازدید 18846
مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آسیا

امارات صفر - ایران یک | پس گرفتن صدر با کمک VAR شجاع!

تیم ملی فوتبال ایران با کسب سومین برد پیاپی و جمع آوری هر ۹ امتیاز ممکن، صدرنشینی چندساعته را از کره‌جنوبی پس گرفت. حالا پیروزی در مصاف با کره در تهران می‌تواند شاگردان اسکوچیچ را به صعود نزدیک کند.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ 07 October 2021

ایران صدرنشین گروه خود در مقدماتی جام جهانی قطر باقی ماند.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی فوتبال کشورمان برای کسب سومین برد متوالی در خاک امارات، بار دیگر صدر جدول را از کره‌جنوبی پس گرفت.

 

کارت زرد:بندر الاحبابی، شاهین عبدالرحمان، ماجد حسن( امارات) امید نور افکن( ایران)

گل: مهدی طارمی (۶۵) برای تیم ملی

ترکیب تیم امارات: علی خصیف، شاهین عبدالرحمن (از دقیقه ۷۰ تاگلیابو)، محمد العطاس، بندر الاحبابی، محمود خمیس، عبدالله حمد، ماجد حسن، عبدالله رمضان، خلیل ابراهیم (از دقیقه ۴۶ محمد جمعه)، فابیو لیما و علی مبخوت

 

سرمربی: برت فان‌مارویک

ترکیب تیم ملی: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سردار آزمون (دقیقه ۹۰+۳ کریم انصاری فر)، امید نورافکن (از دقیقه ۴۶ علی قلی‌زاده)، وحید امیری، مهدی طارمی، سعید عزت اللهی، احمد نوراللهی، (از دقیقه ۸۵ میلاد سرلک) علیرضا جهانبخش (از دقیقه ۷۷ احسان حاج صفی)، محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

 

داور: کریستوفر جیمز بث

تیم ملی فوتبال ایران در سومین مسابقه از مرحله مقدماتی جام جهانی از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه زعبیل دوبی و در حضور تماشاگران به مصاف تیم امارات رفت که مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی به پایان رسید.

امارات صفر - ایران یک | پس گرفتن صدر با کمک VAR

تیم ملی فوتبال ایران در حالی که ممکن بود مقابل امارات ۱۰ نفره شود و حتی بازی را در کمال ناباوری واگذار کند، به لطف وجود کمک داور ویدئویی (VAR) توانست باز هم یازده نفره به بازی ادامه بدهد و سومین برد متوالی خود را به دست بیاورد. تیم ملی اکنون با ۹ امتیاز از سه مسابقه صدرنشین گروه A است.

بدین ترتیب تیم ملی با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ به دهمین برد پیاپی خود و رکورد صددرصد پیروزی با سرمربی کروات خود رسید که رکوردی جالب توجه است. همچنین با سه بازی، سه پیروزی، ۶ گل زده و بدون گل خورده پیش از برگزاری دیدار استرالیا و عمان در گروه B بهترین عملکرد را در میان تیم‌های این مرحله رقم زده است.

تیم ملی سه شنبه در تهران باید به مصاف کره جنوبی تیم رده دوم جدول برود. هرچند تیم ملی باز هم به لطف درخشش لژیونر‌ها و تلاش مربیان تیم برتر مسابقه به ویژه در نیمه دوم بود، باید از VAR تشکر ویژه‌ای داشت که باعث شد عدالت در زمین اجرا شود. امارات هم در این گروه ۲ امتیازی است.

 

نیمه اول
دقیقه 17:
 اولین موقعیت جدی ایران روی دروازه امارات با حضور علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه شکل گرفت، اما پیش از تصاحب توپ توسط کاپیتان ایران بازیکنان امارات اجازه کار را ندادند.

دقیقه 21: بندر الاحبابی پس از خطایی که انجام داد و همچنین اعتراض شدید به داور مسابقه، با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 29: ارسالی به محوطه جریمه امارات با اثرگذاری سردار آزمون روی توپ به مهدی طارمی رسید، اما این بازیکن نتوانست از این موقعیت بهره ببرد تا دروازه‌بان امارات صاحب توپ شود.

دقیقه 38: تیم ایران بار دیگر صاحب موقعیت برای گلزنی شد که این بار سردار آزمون فرصت گلزنی ایجاد کرد که شوت او به مدافع امارات برخورد کرد و سپس مقابل دروازه به مهدی طارمی رسید، اما این بازیکن هم نتوانست از توپ برگشتی استفاده کند. هرچند پس از ضربه ناموفق طارمی، آفساید او نیز اعلام شد.

دقیقه 43: امید نورافکن به دلیل خطای شدیدی که روی بندر الاحبابی انجام داد، از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

نیمه دوم
دقیقه 50:
 صادق محرمی از سمت راست توپی را روی دروازه امارات ارسال کرد که سردار آزمون نتوانست در موقعیتی مناسب ضربه خوبی به توپ بزند.

دقیقه 54: احمد نوراللهی روی حرکت انفرادی خود را به محوطه جریمه امارات رساند و ضربه نهایی او پس از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه 58: علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه ضربه خود را روانه دروازه امارات کرد که دروازه‌بان موفق شد توپ را مهار کند.

دقیقه 59: شجاع خلیل‌زاده در موقعیت تک به تک علی مبخوت با علیرضا بیرانوند، مرتکب خطا شد تا با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شود، اما در بازبینی صحنه توسط VAR مشخص شد دیگر بازیکن امارات پیش از موقعیت در آفساید بوده است. در حالی که همه منتظر خروج شجاع از زمین و شروع دوباره بازی بودند، بار دیگر از کمک داور ویدئویی برای تشخیص اینکه آیا بازیکن امارات پیش از صاحب موقعیت شدن در آفساید قرار داشته یا نه کمک گرفته و مشخص شد آفساید بوده است. بدین ترتیب توپ در اختیار ایران قرار گرفت و خلیل‌زاده به زمین بازگشت تا ایران ۱۰ نفره نشود. بدین ترتیب، کارت قرمز خلیل‌زاده دقیقه ۶۴ برگردانده شد و بازیکنان ایران با ضربه آزاد آفساید را بازی را آغاز کردند.

دقیقه 70: سردار آزمون و مهدی طارمی روی یک پاسکاری دو نفره ایران را صاحب یک موقعیت خوب گلزنی کردند تا طارمی روی اشتباه دروازه‌بان امارات در خروج از دروازه، برای ایران گلزنی کند.

دقیقه 74: شاهین عبدالرحمن از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 79: مهدی طارمی با حرکتی انفرادی، خود را به دروازه امارات نزدیک کرد، اما ضربه او از زاویه بسته راهی اوت شد.

دقیقه 86: ماجد حسن با خطایی که روی سعید عزت‌اللهی انجام داد، از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 88: مهدی طارمی در محوطه جریمه توسط عبدالله رمضان متوقف شد تا داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه 90: سردار آزمون پشت ضربه پنالتی ایستاد که علی خصیف موفق شد جهت ضربه او را تشخیص دهد و پنالتی ایران را مهار کند.

امارات صفر - ایران یک | پس گرفتن صدر با کمک VAR شجاع!

آمار کلی بازی امارات و ایران در دوبی

مالکیت توپ
امارات: ۵۵.۳
ایران: ۴۴.۷

شوت
امارات: ۵
ایران: ۱۰

شوت در چارچوب
امارات: یک
ایران: ۳

پاس
امارات: ۴۷۳
ایران: ۳۷۲

کرنر
امارات: ۲
ایران: ۳

آفساید
امارات: یک
ایران: ۴

خطا
امارات: ۱۱
ایران: ۱۶

کارت زرد
امارات: ۳
ایران: یک

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
حالا به فرض که همه رو بردیم و رفتیم جام جهانی ؛ آخرش چی؟ باز میریم میخوریم به آرژانتین و پرتغال و اسپانیا و تیم های اروپایی و بعد یه اتوبوس دم دروازه پارک میکنیم که گل نخوریم. 2 تا هم قراره گل بزنیم. یکی رو حریف گل به خودی میزنه یکی هم پنالتی میزنیم

بعد طبق معمول همون مرحله گروهی حذف میشیم برمیگردیم سر خونه اول دوباره چهار سال صبر کنیم تا این چرخه باز تکرار بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
خوب دوست عزیز فلسفه شما از زندگی کردن چیه؟ غذا می خوری، استراحت می کنیو بزرگ میشی و در اخر هم ... زندگی همینه! دل خیلی از مردم با همین بردها خوشحال میشه، کلی ادم دارن از کنار همین فوتبال زندگی می کنن و صد البته نمی تونیم بگیم که چون نمی تونیم تو جام جهانی برنده بشیم پس باید فوتبال رو تعطیل کنیم. بعد هم تو جام جهانی فقط سه تیم اول دوم و سوم میشن و بقیه هم شرایطی مثل ما دارن.همون جام جهانی اونقد اسم ایران رو سر زبانها می ندازه که چیزای دیگه نمی ندازه. درسته که در سطح تیم های بزرگ جهان نیستیم اما مثل و ایراد از خود ما ها هست. همین تفکر شما هست که مشکل بزرگ رو به وجود میاره. یادم یه زمانی ژاپن ارزوی این رو داشتن که بتونن تو مرجله خذفی جام ملتهای اسیا برنده بشن. اما برای مدت طولانی تیم درجه سوم اسیا بودن اما با برنامه ریزی درست و اصولی با سرمایه گذاری های زیر ساختی الان به جای رسیدن که خیلی راحت جام های اسیایی رو می برن و تو جام جهانی هم حریف دست و پا بسته ای نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
شما یا شخصیت بسیار فراانسانی و عرفانی دارید که بهتر است فوتبال تماشا نکنید یا واقعا افسرده هستید
تبریک به همه ایرانیان

هنوز برزیل آسیا هستیم
خدا کشتی آنجا که خواهد برد ؛ اگر ناخدا جامه بر تن درد .
هر چند سردار و طارمی 3 موقعیت گلزنی را از دست دادند اما از زحمات بازیکنان و کادر فنی ارزشمند تیم ملی ایران برای کسب این پیروزی حساس متشکریم .
یعنی اگر این اتفاق برعکس می افتاد دم از قدرت عربا می زدیم. الان می گیم varشجاع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
عرب چکارتون کرده که اینقدر ازش عقده دارید؟
خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
عرب چیکارمون نکرده البته کنار روس....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
ناشناس 1409 ایران همیشه از دو قوم ضربه خورده روس ها و اعراب
درسته ایران برد ولی اصلا از تیم ایران تعریف نکنین. نصف بازیکن های ایران لژیونر هستن و قطاری عتوان یدک میکشند. اینها باید 4-5 تا به امارات میزدن که نتونه از جاش بلند بشه. زننده بهترین گل های اروپا بیست بار سر خورد. آقای گل لیگ روسیه پنالتی را قل داد تو دست دروازه بان حریف. بازیکن لیگ فوتبال جزیره چند تا اوت پرتاب کرد و دیگر هیچ. ... بهتره دیگه چیزی ننویسم.
پاسخ ها
محفوظ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
گل گفتی
درسته ایران برد ولی اصلا از تیم ایران تعریف نکنین. نصف بازیکن های ایران لژیونر هستن و قطاری عتوان یدک میکشند. اینها باید 4-5 تا به امارات میزدن که نتونه از جاش بلند بشه. زننده بهترین گل های اروپا بیست بار سر خورد. آقای گل لیگ روسیه پنالتی را قل داد تو دست دروازه بان حریف. بازیکن لیگ فوتبال جزیره چند تا اوت پرتاب کرد و دیگر هیچ. ... بهتره دیگه چیزی ننویسم.
مدافعان ایران در برابر سرعت مهاجمین امارات بارها کم آورند و اماراتی از عمق دفاع بسیار راحت موقعیت خلق می کردند
اگر این اتفاق var برعکس برای ایران می افتاد الان تیتر همه خبرگزاری ها این بود ایران حریف دلارهای نفتی و لابی اعراب در afc نشد!!!!
من تو ورزشگاه بودم. وقتی کارت قرمز داد نیمه جون شدیم.
متاسفانه تيم ملي كشور ما در دفاع همچنان مشكل اساسي دارد كه طي دهه هاي اخير هنوز حل نشده برد يك برصفر مقابل امارات هرچند نتيجه خوبي بود ولي بازي خوبي نبود ودفاع خيلي متزلزل نشان داد كه دربازي هاي اينده زنگ خطر بزرگي حس ميشود نتايجي كه ايران ميگيرد مديون بازي كنان بزرگي مثل طارمي وازمون است كه در اروپا براي تيم هايشان وزنه بزرگي هستند وفوتبال مدرن روز دنيا را دراروپا ياد گرفتتند ودر زمين به خوبي اجرا مي كنند كادر فني ايران متاسفانه كادر مقتدر وبا دانشي نيست وعدم تاكتيك مناسب تيم را به خطر مي اندازد با اين وضعيت احتمال اينكه جلوي تيم هاي كاركشته مثل كره كم بياوريم زياد است وحتي دربازي ها اينده درمقابل تيم هاي عربي مشكل ساز خواهد شد
ما بازيكن هاي بزرگي ديگري هم در تيم داريم كه تكنيك آنها به كار تيم مي ايدكه به موقع توسط كادر فني از انها استفاده نمي شود كه اين ضعف بزرگ كادر فني حساب مي شود .
اميدواريم كه اين مشكلات در روزهاي اينده توجه بيشتري به ان شود وبرد هاي اخير مربيان را خام نكند بازي مقابل تيم امارات كه در حد واندازه تيم ايران نيستند تيم كشور ما دچارمشكل شده بود وتقريبا برد شانسي بود كه با كمك داور ويديوئي توانستيم از سد امارات بگذريم
مسئولین ورزش ایران الان قدر فناوری وی ای آر را می دانند که از تهیه و تجهیز ورزشگاه ها به این فناوری سر باز می زدند
پاسخ ها
یک هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
اگه در ایران این فن آوری را بیارند هر بازی فوتبال ۴ ساعت طول خواهد کشید آنقدر که مربیان بخواهند برای کوچک ترین مساله ای اعتراض بکنند و باصطلاح تیری در تاریکی بیاندازند.
می گن عروس بلد نیست برقصه می گن زمین کجه ولی خداییش زمین بازی خیلی بد بود و بازیکنا هی لیز می خوردن . شاید بگین برای دو طرفم بوده چنین شرایطی ولی مطمئنا خودشون به این شرایط گند بیشتر عادت داشتن و دارند . کلا ای کاش می شد بابت چنین مساله ای شکایت کرد واقعا محیط بازی استاندارد نبود و امارات مستحق اینکه بازی توی خاکش برگزار شه نبود
خدا رو شکر و دست war واقعا درد نکند....که نگاه نکرد طرف عربه ....حق رو در نظر گرفت.....
واقعا انسانیت به این میگن که با شجاعت حق یک کشوری رو در ورزش پایمال نکرد...
ممنون
متأسفانه جهانبخش اصلا خوب نبود و باید این بازیکن یک جایگزین خوب داشته باشه که از اول بره تو بازی .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان