بازدید 11074
بسته ویدیویی «تابناک»

نجات گروگان‌های آمریکایی از عراق توسط محمد علی / جنگ فالکلند؛ نبردی برای بهره‌برداری سیاسی / چگونه بر قدرت اراده‌مان مسلط شویم؟ / تخت گاز با بیتزرینی A3-C- A / آسمان کنار دریا در قاب 4K

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ 07 October 2021

نجات گروگان‌های آمریکایی توسط محمد علی / جنگ فالکلند؛ نبردی برای بهره‌برداری سیاسی / چگونه بر قدرت اراده‌مان مسلط شویم؟ / بررسی بیتزرینی A3-C- A مدل 1965 / آسمان کنار دریا در قاب 4K

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

نجات گروگان‌های آمریکایی از عراق توسط محمد علی

چند ماه پیش از شروع جنگ خلیج فارس محمد علی (کلی) بوکسور مشهور آمریکایی به عراق سفر کرد تا صدام را متقاعد کند که گروگان‌های آمریکایی را آزاد کند. محمد علی با شهرت جهانی و احترامی که در جهان اسلام داشت موفق شد با صدام حسین دیدار کرده و 15 گروگان آمریکایی را آزاد کند. تصاویر سفر و دیدار محمد علی از عراق را همراه با خاطرات گروگان‌ها از مواجهه با محمد علی را در ویدیو تابناک ببینید.

 

 

جنگ فالکلند؛ نبردی برای بهره‌برداری سیاسی

جزایر فالکلند، مجمع‌الجزایری در اقیانوس اطلس جنوبی است. این جزایر بخشی از مستعمرات بریتانیا هستند ولی آرژانتین مدعی مالکیت این جزایر است. در سال 1982 و در پی شرایط بد اقتصادی و ناآرامی‌های داخلی لئوپولدو گالتیری رهبر دیکتاتوری آرژانتین تصمیم گرفت که با تحریک ملی‌گرایی در آرژانتین به جزایر فالکلند حمله کرده و از این طریق اذهان مردم آرژانتین را از شرایط بد اقتصادی منحرف سازد. تصور اولیه گالتیری این بود که به دلیل فاصله بسیار این جزایر با بریتانیا و کم اهمیت بودن آن، بریتانیا به این تهاجم واکنش نظامی نشان نخواهد داد. اما کابینه جنگ تاچر به سرعت تشکیل شد و نیروی‌های نظامی بریتانیا برای بازپس‌گیری جزایر اعزام شدند. در جنگی که ده هفته به طول انجامید نزدیک به هزار نفر کشته شدند در حالی که کل جمعیت جزایر فالکلند در حدود 1900 نفر بود. در اثر این جنگ دیکتاتوری نظامی به شدت تضعیف شد و نهایتا پس از نزدیک به یک دهه برای اولین بار در آرژانتین انتخابات عمومی برگذار شد. پس از جنگ جهانی دوم این نبرد بزرگترین نبرد آبی، هوایی قرن بیستم است و به همین دلیل تحلیل‌های نظامی بسیاری روی آن انجام شده که منجر به شکل‌گیری روند و گسترش جنگ‌افزارهای نیروهای هوایی و دریایی شده است. تصاویری از این جنگ که خورخه لوئیس بورخس، نویسنده معروف آن را نبرد دو مرد کچل بر سر یک شانه توصیف کرده است، همراه با خاطرات سربازان و غیرنظامیان این جنگ را در ویدیو تابناک ببینید.

 

 

آسمان کنار دریا در قاب 4K

آسمان کنار دریا، با رنگ بندی‌های فوق العاده‌ای همراه است که نظاره‌گر را شگفت‌زده می‌کند. اکنون تصاویری از این موقعیت زیبا را در قاب 4K در تابناک می‌بینید.

 

 

چگونه بر قدرت اراده‌مان مسلط شویم؟

مردم همیشه برنامه‌های ایده‌آل برای خود مشخص می‌کنند اما در هنگام عملی کردن این برنامه‌ها انرژی لازم را ندارند و مرتب کارها را یا عقب می‌اندازند یا کلا از انجام آنها صرف نظر می‌کنند. تمام این مشکلات ریشه در قدرت اراده انسان دارند، اما قدرت اراده چیست و چرا در بعضی از مردم این قدرت بسیار قویتر است؟ قدرت اراده نیرویی باطنی است که برای تصمیم گیری، شروع کار و رسیدن به اهداف ما در زندگی در برابر عقب انداختن کارها و تنبلی، نقش پادزهر را ایفا می‌کند. در این ویدیو به بررسی قدرت اراده، دلایلی سستی آن و نحوه تقویت آن پرداخته می‌شود.

 

 

تخت گاز با بیتزرینی A3-C- A مدل 65

کمپانی بیتزرینی تنها بین سالهای1964 تا 1969 فعالیت داشته است، به همین دلیل کمتر نامش شنیده شده اما در همین سالهای اندک نیز برای خود چنان اعتباری در دنیا اتومبیلرانی کسب کردند که هنوز هم بر سر زبانهای طرفداران مانده است. «بیتزرینی / Bizzarrini» توسط یکی از مهندسان فراری در دهه 60 تاسیس شد و طی چند سال تعدادی از سریع‌ترین خودروهای مسابقه‌ای و خصوصاً جی تی را ساخت که خودرویی که در این ویدیو می‌بینید (Bizzarrini A3-C- A ) مدل 1965، جزو اولین و موفق‌ترین‌های آنهاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر