بازدید 3929

رکورد شکنی افسارگسیخته قیمت گاز در اروپا

قیمت گاز اروپا در پایان معاملات چهارشنبه با جهشی شدید روبرو شد و برای اولین بار در تاریخ از ۱,۹۰۰ دلار برای هر ۱,۰۰۰ متر مکعب فراتر رفت.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 07 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از راشاتودی، قیمت گاز اروپا در پایان معاملات چهارشنبه با جهشی شدید روبرو شد و برای اولین بار در تاریخ از ۱,۹۰۰ دلار برای هر ۱,۰۰۰ متر مکعب فراتر رفت و به معادل ۱۸۶ دلار برای هر مگاوات ساعت برق خانوارهای اروپا رسید.

طبق داده‌های اینترکانتیننتال اکسچنج (آی‌سی‌ای) قیمت پیش‌فروش هر ۱,۰۰۰ متر مکعب گاز طبیعی برای تحویل در ماه نوامبر، در بورس تی‌تی‌اف هلند، به ۱,۹۳۶ دلار رسید.

قیمت‌های انرژی اروپا در حالی همچنان در حال جهش هستند که اولین بخش خط‌لوله گاز نورد استریم ۲ که گاز روسیه را به اروپا انتقال می‌دهد با گاز طبیعی در حال پر شدن است. به گفته اوپراتورهای این خط‌لوله راهکارهای آزمایش ظرفیت خط در حال انجام است اما این خط‌لوله هنوز منتظر اخذ مجوزهای نهایی از مقامات آلمانی برای باز کردن شیر خود می‌باشد.

طبق تخمین جدید ساکسو بانک بازگشایی و آغاز به کار این خط‌لوله در سه ماهه چهارم امسال می‌تواند قیمت گاز طبیعی در اروپا را تا پایین‌ترین سطح تاریخ کاهش دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر