بازدید 17701
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

تصاویر مخفیانه از پاریس تحت اشغال آلمان / تصاویر کمیاب اولین پرواز برادران رایت / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی / بررسی مرسدس بنز ۱۹۰ اس ال / حیات وحش زیبای آفریقا

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴ 06 October 2021

تصاویر مخفیانه از پاریس تحت اشغال آلمان

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

تصاویر مخفیانه از پاریس تحت اشغال آلمان

در سال‌های اشغال فرانسه توسط آلمان نازی، حقیقت ذات بسیاری از فرانسویان روشن شد. عده‌ای خائن با نیروهای اشغال‌گر همدستی و عده‌ای از شهروندان شجاع نیز در قالب جنبش مقاومت با این اشغال مبارزه کردند. در این تصاویر که یک فیلم‌بردار شجاع از پاریس تهیه کرده است، می‌توانید وضع مردم پاریس در زمان اشغال آن توسط آلمان نازی را ببینید. این فیلم‌بردار با پنهان کردن دوربین در سبد دوچرخه در شهر گشت زده و تصویر برداری کرده است. این فیلم را با زیرنویس فارسی در ویدیو تابناک ببینید.

 

 

تصاویر کمیاب اولین پرواز برادران رایت

در ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳ و در چهار مایلی جنوب کیتی هاوک کارولینای شمالی، برادران رایت اولین بار یک پرواز کنترل شده را با یک هواپیمای موتوری سنگین‌تر از هوا انجام دادند؛ هرچند آن‌ها اولین افرادی نبودند که یک هواپیمای آزمایشی را ساخته و با آن پرواز کرده باشند، با این حال برادران رایت، مخترع کنترل‌های هواپیما هستند که پرواز با هواپیما‌های بال ثابت را ممکن کرد.

 


تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی

موسولوینی دیکتاتور ایتالیا، یکی از چهره‌هایی است که به اندازه هیتلر مورد توجه قرار نگرفته است؛ سخنرانی بنیتو موسولینی در ۲۶ مارس ۱۹۳۹ در ایتالیا در توضیح دلایل اختلافات با فرانسه و تحریک مردم به جنگ. در این سخنرانی، میزان تسلط و احاطه یک دیکتاتور به افکار شسته شده مردم روشن می‌شود. مردمی که به زندگی مرفه، افتخار و پاداش قاطعانه و با صدایی رسا "نه" می‌گویند و اطاعت و فرمانبرداری بدون مرز و کور خود را با افتخار تقدیم هوس‌های زورگویانه یک دیکتاتور می‌کنند. بنیتو موسولینی ۴:۱۰ بعد از ظهر روز ۲۸ آوریل کنار در ویلا دلموند پشت به دیوار به ضرب گلوله اعدام شد؛ بدون افتخار، بدون دادگاه، بدون اینکه جمعیتی شاهد اجرای این حکم باشند. سپس جنازه او و چند تن از فاشیست‌های اعدام شده به جنوب میلان برده شده و همانجایی که ۱۵ پارتیزان در آگوست ۱۹۴۴ در آنجا اعدام شده بودند، رها گشت. بدن پارتیزان‌ها برای دید عموم در همانجا رها شده بود. خیلی زود مردم زیادی دور اجساد جمع شدند، مردم به جنازه‌ها تف و شلیک کردند، به آن‌ها لگد زدند و روی آن ادرار کردند. چهره موسولینی از شدت ضربات ترکیب خود را از دست داده بود. اجساد آن‌ها به گیره قصابی بسته و سر و ته ساختار فلزی نیمه ساخته یک پمپ‌بنزین آویزان شد. از زمان قرون وسطی سر و ته آویزان کردن اجساد مردم خاطی در ایتالیا، نمادی از شرارت شخص اعدامی به حساب می‌آمده است. اما در این مورد دلیل این کار، حفاظت اجساد موسولینی و سایرین از دست مردم عصبانی و خارج از کنترل بود. ویدئو این واقعه را ببینید.

 


بررسی مرسدس بنز 190 اس ال

خودرو «مرسدس بنز ۱۹۰ اس ال /Mercedes-Benz ۱۹۰SL» رودستری دو درب و بسیار لوکس بود که توسط بنز بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۳ تولید و عرضه شد. این خودرو به سبک خودرو‌های مسابقه‌ای دهه ۵۰ و ۶۰ طراحی و ساخته شده بود و از این نظر در جوامع اتومبیل‌رانی و بین افراد ماشین‌باز بسیار معروف و محبوب بود. در این ویدیو فردی که بسیار شیفته این خودروست، از این خودرو و نحوه به دست آوردنش صحبت می‌کند. طرفداران خودرو‌های بنز و رودستر این ویدیو را از دست ندهند.

 

 

حیات وحش زیبای آفریقا

«آفریقا یا اِفریقا / Africa» سومین قاره پهناور جهان پس از آسیا و آمریکاست. این قاره از شمال به دریای مدیترانه، از شمال شرق به کانال سوئز و دریای سرخ، از شرق به خلیج عدن، از جنوب شرق به اقیانوس هند، و از غرب به اقیانوس اطلس محدود می‌شود. آفریقا در دو سوی خط استوا قرار گرفته و نواحی اقلیمی مختلفی را در بر می‌گیرد؛ آفریقا از منطقه معتدله شمالی تا منطقه معتدله جنوبی امتداد یافته‌ است. به دلیل فقدان بارش‌های منظم طبیعی و آبیاری و نیز تاحدودی نبود سیستم های توده‌ای یخ یا سفره‌های زیرزمینی کوهستانی، هیچ گونه اثر معتدل‌کننده طبیعی بر اقلیم به استثنای نزدیک سواحل در آن وجود ندارد. در مرکز آفریقا (نزدیک استوا) نیمی از سال بارانی و دارای هوای گرم و مرطوب است و جنگل‌های زیبایی را پدید می‌آورد که عمری بیشتر از یک نیم سال ندارد، چون پس از این فصل بارانی، گرمایی سخت و طاقت فرسا تمام منطقه را فرا می‌گیرد و هیچ جانوری طاقت آن را ندارد و پس مدتی آن جنگل‌ها به بیابانی خشک و بی آب و علف تبدیل می‌شود. حیات وحش آفریقا با وجود آنکه از سوی شکارچیان با تهدید گونه‌های حیوانی از جمله فیل‌های آفریقایی و کرگدن مواجه است، در عین حال، این قاره همچنان زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانواری خاص و گسترده‌ای است. طبیعت و حیات وحش زیبای آفریقا را با کیفیت 4K در تابناک می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه حالی میده یه بار دیگه این عکس حضور آلمانها در پاریس تکرار بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر