بازدید 4203
فرستاده سازمان ملل:

رفع پیامد‌های اقتصادی جنگ یمن دشوارتر می‌شود

هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن عصر چهارشنبه و پس از نخستین دیدارش جنوب این کشور گفت که رفع پیامد‌های بشردوستانه و اقتصادی به وجود آمده از جنگ یمن هر روز دشوارتر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۳ 07 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از تارنمای شبکه خبری "روسیا الیوم"، گروندبرگ که اخیرا جانشین مارتین گریفیث شده است، این سخنان را در سفر به جنوب یمن و دیدار با "معین عبدالملک" نخست وزیر دولت مستعفی یمنی و "احمد لملمس" استاندار شهر عدن که مرکز دولت فراری است، بیان کرده است.

بر اساس بیانیه صادر شده از دفتر گروندبرگ، وی در دیدار با عبدالملک از بازگشت وی به عدن استقبال کرده و بر اهمیت اجرای کامل توافق موسوم به "توافق ریاض" و فعالیت نهاد‌های دولت مستعفی تأکید کرده است.

گروندبرگ در این دیدار شرایط بد وبغرنج اقتصادی یمن و چالش‌هایی که مانع ارائه خدمات اساسی به شهروندان یمنی می‌شود، بررسی کرده است.

وی خاطر نشان کرده است: هر روزی که می‌گذرد، برطرف کردن پیامد‌های بشردوستانه و اقتصادی ناشی از جنگ دشوارتر می‌شود.

فرستاده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن خاطر نشان کرده است که جنگ، زندگی روزمره یمنی‌ها را به جنگ تبدیل کرده است.

وی در پایان گفت: نیاز هست که مسیر را تغییر داد و برای حل و فصل سیاسی فراگیر و پایان دادن کامل درگیری و نیز رشد و احیای یمن تلاش کرد.

گروندبرگ در این سفر با "عیدروس الزبیدی" رییس شورای انتقالی جنوب به عنوان نیرو‌های مورد حمایت امارات و "نبیل شمسان" استاندار شهر تعز و شماری از شخصیت‌های سیاسی یمنی دیدار کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر