بازدید 21455

آخرین آمار کرونا در ایران تا چهاردهم مهر/ عبور واکسن‌های تزریق شده از مرز ۶۰ میلیون دوز

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۶۰ میلیون و ۴۱۷ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۰ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۵۹۸ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 06 October 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۴۲ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۲۲۱ دوز اول و ۱۷ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۷۲۴ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده که بر اساس آن، مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۶۰ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۹۴۵ دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق ۷۵۹ هزار و ۶۳۸ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۱۸۰۵ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۵ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۴۵۸ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۱۶ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۲۱ هزار و ۷۷۹ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۵ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۴۸ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۵۵۹۸ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۲ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۹۴۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.


در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۳ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۷ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۲ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

لیست مراکز واکسیناسیون روی نقشه بلد قابل مشاهده است. افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت نقشه بلد یا نصب اپلیکیشن بلد، از وضعیت مراکز اطراف خود مطلع شوند و با توجه به نوع واکسن و میزان خلوتی مراکز، برای تزریق واکسن اقدام کنند.

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۱۴ مهر/
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
هنوز کرونا جلوتر از مردمه
رعایت کنید که عقب نیفتیم از این ویروس لعنتی
حتی یکنفر قربانی هم زیاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
متاسفانه مراجعه کم شده
فاصله ی یکدهمی بی‌شمار ایران و دنبا به مراتبه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
شک نکن که بسیاری از کشورهای دنیا وضع به مراتب بهتری نسبت به ما دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
بهتر است کلمه "به مراتب " حذف شود
روزی 200-300 نفر با آمار رسمی دارند می‌میرند و بعد از این همه دادو بیداد و کش قوس تازه هفده میلیون نفر دو دز واکسن را زده اند بعد وزیر مخالف واردات واکسن می خواهد جشن پیروزی بر کرونا بگیرد!!؟ بر اساس کدام موفقیت!!؟ و بر اساس کدام عملکرد درخشان!!؟ در حالی که بسیاری از کشورها با درایت و هوشیاری این بیماری را علمی دیدند و نه سیاسی و دارند دز چهارم را به مردمشان می‌زنند و توانسته اند ایمنی تقریبی در جامعه خودشان ایجاد کنند .....!! نمی‌دانیم به حال و روز خودمان بخندیم، گریه کنیم......
کدام کشور را می‌شناسید که وزیر بهداشت آن در مخالفت با واردات واکسن از معتبر ترین کارخانه های واکسن سازی دنیا نامه امضا کرده باشد و کدام کشوری را می‌شناسید که کسی که با بد قولی در زمینه تولید وتحویل واکسن هزاران نفر را راهی گورستان کرده باشد پست معاون اولی بگیرد
زالی گفته بود ۱۰ روزه واکسیناسیون تهران تموم می شود چی شد پس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
ملت نمیرن بزنن
هر وقت آمار مبتلایان کرونا کاهش می یابد مسافران زیادی راهی مازندران و گیلان شده و نمی گذارند زنجیره سرایت ویروس منحوس کرونا قطع شود . چرا باید ملتی که ادعای 2500 سال سابقه تمدن دارد به خاطر یک مسافرت غیر ضروری خودش و دیگران را گرفتار کند؟
سو مدیریت در قبال این بیماری چه در دولت قبل و چه فعلی نشان دهنده عمق بی کفایتی مسئولین و قرار نگرفتن افراد در جای خود است
یکی برا من توضیح بده چرا کرونا وارد تاجیکستان یمن و عراق شد ولی قربانی چندانی نداشت ولی در ایران بیش از صد وبیست هزار نفر.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
یمن وعراع و تاجیکستان هم اصلا آمار دارند اصلا شبکه بهداشت و درمان دارند؟ تا آمار بدهند و شما هم باور کنید!! خوش خیال نباشید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
پروتوکل های غلط وزارت بهداشت در تجویز دارو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
چون قرار نیست کشته شوند.
همين امروز توي خبرا گفته شد ترافيك سنگين جاده هاي شمال بعد انتظار كاهش كرونا داريم!
الان گفته شده تو ده هزار مبتلا و دویست فوتی آمار بدن .وقتی آبان بیاد رو چهل پنجاه هزارمبتلا و ششصد و هفتصد فوتی آمار تغییر میکنه
شما به سینوفارم میگی واکسن.در صورتی که بازیگران ما با همین واکسن چینی با کردنا فوت کردند.
دنیا واکسن فایزر و جانسون و مودرنا را واکسن میدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
آمار فوتی با فایزر هم موجوده هیچ واکسنی صدرصد ایمنی ایجاد نمیکنه
و آیا فامیل شما سه هفته از تزریق دوز دوم گذشته بود که دچار کرونا شدند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
مدرنا هم که توی ژاپن کشته داد، تایید جهانی
یک دوز هیچ امنیتی ایجاد نمیکنه تا به ۱۴۰ نرسیم فایده نداره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر