بازدید 5758
۱

مذاکرات ریاض با واشنگتن برای پایان جنگ یمن

وزیر امور خارجه سعودی در سخنانی مدعی شد که ریاض در حال انجام مذاکرات فشرده با واشنگتن برای پایان دادن به جنگ یمن است.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵ 04 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، وزیر امور خارجه عربستان سعودی از گفتگو با آمریکا برای پایان جنگ یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، «فیصل بن فرحان» گفت که ریاض در حال انجام مذاکرات فشرده با واشنگتن برای توقف جنگ یمن است.

این در حالی است که وزیر خارجه سعودی پیش از بدون اشاره به تشدید حملات هوایی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی به یمن و محاصره مردم این کشور مدعی شده بود که اقدامات انصارالله یمن خطرناک است.

فرحان ادعا کرد: ادامه روی آوردن حوثی ها به گزینه‌های نظامی در یمن خطرناک است. حوثی ها به اقدامات نقض کننده با وجود طرح‌های آتش بس ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن ضمن دروغ خواندن ادعاهای مقامات سعودی و آمریکایی درباره تلاش‌شان برای تحقق صلح در یمن، گفت: مقدمه تحقق صلح در یمن توقف تجاوز و پایان محاصره است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن سخنانی را در خصوص تبلیغات دروغین عربستان سعودی و متحدان آن پیرامون جنگ در یمن، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در این زمینه گفت: آمریکا و عربستان سعودی در زمینه تحقق صلح در یمن جدیت ندارند. آنها همچنان به تجاوز نظامی علیه مردم یمن ادامه می‌دهند.

این مقام ارشد یمن افزود: در عین حال، سعودی‌ها و آمریکایی‌ها به صورت مداوم از طرح‌های خود برای تحقق صلح در یمن سخن می‌گویند. مقدمه برقراری هرگونه صلح در یمن توقف تجاوز و پایان محاصره است. ما همواره برای صلح آماده بوده‌ایم.

پیشتر «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد: کسی که به دنبال صلح در یمن است باید تجاوز نظامی را متوقف سازد.

عبدالسلام همچنین عنوان کرد: مقدمه برقراری هرگونه صلح در یمن توقف تجاوز، لغو محاصره و خروج نیروهای بیگانه و اشغالگر از این کشور است. یمن تاکنون به هیچ کشوری تجاوز نکرده است و اکنون حق آزادی و استقلال خود را مطالبه می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گفتگو با آمریکا؟ مرد حسابی شما با یمن داری میجنگی و جنگ رو علیه این مردم بیگناه آغاز کردی. حالا برای پایان دادنش با آمریکا مذاکره میکنید؟ پس یمن این وسط چه میکنه؟ حالتون خوبه نادان های روزگار! خاک بر سرتان ، شما باید با مردان قهرمان وجنگاوران بی سلاح یمن مذاکره کنید نه آمریکا!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر