بازدید 4055

۵۰هزار واحد مسکونی در استان ساخته می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره به اجرای طرح توسعه مسکن در استان گفت: برنامه ریزی شده است برای رفاه حال مردم ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱ 03 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا صادق خلیلیان شامگاه شنبه در نشست وزیر نیرو و مدیران استانی به منظور بررسی پروژه های آبرسانی و فاضلاب خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: اجرای طرح توسعه مسکن در استان وابسته به تامین زمین است که تا ۵۰ درصد هزینه اولیه را کاهش دهد که خوشبختانه زمینه برای تامین زمین فراهم شده است.

استاندار خوزستان افزود: در مدت یک‌ماه اخیر دومین سفر وزیر نیرو به خوزستان است تا از وضعیت پروژه های فاضلاب و آبرسانی مطلع شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خوزستان تا ۲ سال آینده با برنامه ریزی هایی که در حال انجام است به زیر ۱۰ درصد خواهد رسید گفت: دولت سیزدهم به دنبال اجرای کار و عمل است و تلاش را در دستور کار خود قرار داده است.
استاندار خوزستان با بیان اینکه در استان در هشت حوزه برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است ادامه داد: یکی از این حوزه ها بهبود شرایط آب شرب مردم خوزستان است که ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح کوتاه مدت آبرسانی غدیر ( در مدت زمان هشت ماه) در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه بیان کرد: رهاسازی بی رویه آب برای تولید برق در خوزستان ظلم به مردم و کشاورزان است.

مجتبی یوسفی افزود: برای تامین منابع پروژه فاضلاب اهواز تلاش کردیم و اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تامین اعتبار شد.

وی افزود: قرار بود قرارگاه خاتم ۲۵ درصد اعتبار فاضلاب اهواز را پرداخت کند که هنوز انجام نگرفته است.

برق شرکت های کشت و صنعت در صورت برداشت غیرمجاز آب قطع می شود

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: صنعت نیشکر ۲ برابر از سهمیه خود آب مصرف می کند.

فرهاد ایزدجو افزود: بر اساس مصوبه شورای تامین خوزستان کشت و صنعت های که در حد مجاز برداشت آب ندارند برق آن ها قطع شود.

وی با اشاره به اینکه هفت درصد مخازن سدهای خوزستان دارای ذخیره آب است ادامه داد: سد دز پنج درصد معادل ۹۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد که در بین سدهای خوزستان بدترین وضعیت را دارد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان افزود: در خصوص وضعیت کیفیت آب سعی میکنیم تا با تخلیه موجی آب میزان ای سی ( شوری آب) را کاهش دهیم.

وزیر نیرو امروز شنبه برای بازدید از روند اجرای پروژه های آب و فاضلاب به خوزستان سفر کرد و از طرح های ایستگاه پمپاژ w۲, طرح ام الدبس و ایستگاه پمپاژ چمران و پروژه های فاضلاب اهواز بازدید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل