بازدید 87342
تابناک اقتصادی بررسی کرد

چهار گزینه برای ریاست ساختمان شیشه‌ای میرداماد؛ رئیس کل بانک مرکزی از دانشگاه امام صادق می‌آید؟

تیرماه امسال کمیجانی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی منصوب شد. این در حالی بود که رئیس وقت دفتر رئیس‌جمهور تاکید داشت، انتصاب رئیس کل بانک مرکزی به این معنا نیست که می‌خواستیم برای دولت بعدی تعیین تکلیف کنیم. در این میان، با تشکیل کابینه دولت جدید، همچنان انتظار می‌رود که سکاندار جدید بانک مرکزی معرفی شود.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 28 September 2021

به گزارش تابناک اقتصادی؛ امروز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در راستای کنترل تورم، بانک مرکزی را موظف کرد، سیاست‌های پولی را متناسب با مدیریت نقدینگی و کنترل تورم پیگیری کند.

این صحبت رئیس جمهور پیرامون بانک مرکزی در حالی است که در هفته‌های اخیر، همزمان به شروع کار دولت جدید، صحبت از تغییر رئیس کل بانک مرکزی مطرح شده است؛ برای نمونه، سیزدهم شهریورماه سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، در حاشیه جلسه‌ای با اقتصاددانان در این باره گفت: گفت‌وگو‌هایی در خصوص افراد مدنظر برای تصدی ریاست بانک مرکزی انجام شده است. از آنجایی که معرفی رئیس کل بانک مرکزی توسط وزیر اقتصاد صورت می‌گیرد، در هفته‌های آینده، رئیس کل بانک مرکزی به هیات دولت معرفی خواهد شد.
 
خاندوزی همچنین بیست و چهارم شهریورماه در پاسخ به سؤالی در خصوص انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی، با اشاره به اینکه به لحاظ قانونی، وظیفه معرفی رئیس کل بانک مرکزی بر عهده وزیر اقتصاد و صدور حکم آن بر عهده رئیس جمهور است، گفت: گفت‌وگو‌هایی در این ارتباط انجام شده و نتیجه آن، در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد. 

وعده تغییر رئیس کل جدید بانک مرکزی از سوی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در شرایطی است که پیش از این، نهم خردادماه امسال، همزمان با فعالیت‌های انتخاباتی همتی، رئیس کل وقت بانک مرکزی، خبر برکناری وی از این سمت رسانه‌ای شد. در آن زمان هیات وزیران به ریاست حسن روحانی رئیس دولت دوازدهم، با خاتمه مسئولیت همتی در سمت ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت و اعلام کرد، اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی، از این پس و مطابق قانون، تمامی وظایف و اختیارات رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده خواهد داشت.

به فاصله یک ماه از این جابجایی، محمود واعظی رئیس وقت دفتر رئیس‌جمهور، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از انتصاب اکبر کمیجانی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی خبر داد و تاکید کرد: ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا با توجه به اینکه یک ماه از عمر دولت مانده است، ما برای بانک مرکزی سرپرست نگذاشتیم؟ ما بر اساس اساسنامه بانک مرکزی عمل کردیم. اساسنامه این بانک می‌گوید، اگر رئیس کل بانک مرکزی استعفا دهد و به هر دلیل نتواند به کار خود ادامه دهد، ظرف یک ماه قائم مقام او همان اختیار را دارد تا بانک مرکزی را اداره کند. واعظی افزود: انتصاب رئیس کل بانک مرکزی به این معنا نیست که می‌خواستیم برای دولت بعدی تعیین تکلیف کنیم. خود آقای کمیجانی هم اعلام کرد که بلافاصله بعد از تشکیل دولت جدید، از رئیس‌جمهور سیزدهم می‌خواهد فرد جدیدی را برای ریاست این بانک انتخاب کند. 

بنابراین با شروع رسمی فعالیت دولت سیزدهم و کابینه جدید، انتظار می‌رفت با توجه به صحبت‌های واعظی در دولت قبل، هرچه زودتر رئیس کل جدید برای نهاد سیاست گذاری پولی و ارزی کشور انتخاب و منصوب شود. این در حالی است که تیم اقتصادی دولت سیزدهم نیز با مشخص شدن اعضای آن تقریبا کامل شده و تنها حلقه این تیم، رئیس کل بانک مرکزی است.

در این میان، گمانه زنی‌ها و شنیده‌های خبرنگار تابناک اقتصادی از انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی از میان چهار گزینه «محمدهادی زاهدی‌وفا»، «محمد طالبی»، «محمدرضا فرزین» و «علی صالـح آبادی» حکایت دارد.

افرادی که بررسی‌ها نشان می‌دهد به ترتیب زیر شانس بالایی برای سکانداری بانک مرکزی دارند.

  • محمدهادی زاهدی‌وفا
چهار گزینه برای ریاست ساختمان شیشه‌ای میرداماد؛ رئیس کل بانک مرکزی از دانشگاه امام صادق می‌آید؟
زاهدی‌وفا دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا کانادا دارد و در حال حاضر دانشیار دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد، دانشگاه امام صادق (ع) است. وی در سال‌های ۸۰ تا ۸۲، رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) و همچنین در سال‌های ۸۴ تا ۸۸ معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت نهم بوده است.  

  • محمد طالبی
چهار گزینه برای ریاست ساختمان شیشه‌ای میرداماد؛ رئیس کل بانک مرکزی از دانشگاه امام صادق می‌آید؟
طالبی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق و تحصیل کرده مدیریت مالی در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد است و در حال حاضر به عنوان دبیرکل بانک مرکزی فعالیت دارد. مدیرعامل صندوق ضمانت سپرده ها، مدیرعامل بانک کشاورزی، عضو شورای عالی بورس، عضو شورای فقهی بانک مرکزی و عضو هیات امنای موسسه عالی آموزش بانکداری ایران از جمله سوابق کاری طالبی است.

  • محمدرضا فرزین
چهار گزینه برای ریاست ساختمان شیشه‌ای میرداماد؛ رئیس کل بانک مرکزی از دانشگاه امام صادق می‌آید؟
فرزین دکترای اقتصاد با گرایش بخش عمومی و تجارت بین‌الملل از دانشگاه علامه طباطبایی دارد. وی در حال حاضر مدیرعامل بانک کارآفرین است. فرزین در دولت نهم احمدی نژاد، سخنگوی طرح تحولات اقتصادی و در ادامه به عنوان معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی انتخاب شد. گفتنی است، در آن مقطع (شهریورماه ۱۳۸۸) وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی محمدهادی زاهدی وفا را که پیش از این معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود، به سمت مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی منصوب کرد. وی همچنین در دولت دهم دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها بود.

  • علی صالـح آبادی
چهار گزینه برای ریاست ساختمان شیشه‌ای میرداماد؛ رئیس کل بانک مرکزی از دانشگاه امام صادق می‌آید؟
صالح آبادی دانش آموخته دکترای مدیریت مالی دانشگاه تهران است و در حال حاضر به عنوان مدیرعامل بانک توسعه صادرات فعالیت دارد. وی از سال ۱۳۸۴ تا اواخر سال ۱۳۹۳، یعنی حدود ۱۰ سال به عنوان اولین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بعد از تصویب قانون بازار اوراق بهادار، مسئولیت داشت و پس از آن، با حکم علی طیب نیا، وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی به مسئولیت ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی بانک توسعه صادرات، به عنوان یکی از بانک‌های تخصص کشور در حوزه صادرات و فعالیت‌های ارزی صادرات محور منصوب شد و از آن تاریخ تا به امروز به مدت بیش از شش سال، وی عهده دار مسئولیت مدیرعاملـی این بانک است.

سخن پایانی

در شرایطی که پیش از این گمانه زنی‌ها از انتخاب طالبی به ریاست بانک مرکزی خبر می‌داد، حال بررسی‌های خبرنگار تابناک اقتصادی از احتمال بسیار بالا برای معرفی زاهدی وفا از سوی وزیر اقتصاد به عنوان رئیس کل بانک مرکزی حکایت دارد. این در حالی است که امروز خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم، ابراهیم شیبانی رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی را به عنوان "مشاور وزیر در حوزه بانکی " منصوب کرد و به نظر می‌رسد تا هفته آینده، سکاندار جدید بانک مرکزی نیز معرفی خواهد شد تا تیم اقتصادی دولت رئیسی تکمیل شود.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
به نظر بقیه دانشگاها باید تعطیل شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
شاگرد اولش ، دکتر جلیلی بوده است !!!!؟

حالا خودتان قضاوت کنید!!!!؟؟؟

ببینید ، چه خبر است ؟؟؟

خخخخخخخخخهههههههههههههههههخخخخخخخخ
جل الخالق

به جز چند نفر همه ی پرسنل و دانشجویان دانشگاه امام صادق به منصب رسیدند

الله اکبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بهتر است بگوییم : دانشگاه خانواده گی حاج اقا

مهدوی کنی و پسران و دختران و دامادها و عروس ها و

نوه هایشان !!!!!!!؟؟؟؟

جالب است که همه کسانی که باید بدانند

میدانند که چه خبر است!!!؟؟؟
نام قبلی این دانشگاه چه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
دانشگاه مدیریت شاخه هاروارد امریکا بود

و پس از انقلاب به خانواده مرحوم مهدوی کنی رسید !؟
ناشناس
| France |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
دانشکده مدیریت که شعبه ای از دانشگاه هاروارد بود و توسط حبیب لاجوردی و حاج برخوردار جهت تربیت کادر مدیریت در کشور تاسیس شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
دانشگاه هاروارد شعبه ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
شریف
اینا اگه کار بلد بودن، توی این همه سِمَت که داشتند، کاری کرده‌ بودند
احیای دولت نهم در دولت رییسی! چه اینده درخشانی خواهیم داشت. حواستون به دکل ها و خاوری باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
وبه همکاران و مهاونین جناب قالیباف در شهرداری

تهران که الان دور هم در اداره مجلس جمع شدند !!!؟

و جالبه هر کسی رفقا و همکاران با وفای سابقش

را در جایی که سمت قدرتمند گرفته جمع اوری میکنند

بیچاره اکثریت ما مردم که بدنبال مرغ و نان و دارو و کار و زندگی

بخور و نمیر هستیم
اون‌ از قیمت‌ اقلتم‌ خوراکی‌ و میوه‌ این‌ از بورس‌ که سرمایه گزارانش‌ دچار‌ انواع‌ ناراحتیهای‌ روانی‌ شده اند‌ و بی‌ سرو سامانی‌ برجام‌ و اف ای تی اف و
فقط و فقط دانشگاه امام صادق !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بقیه فارغ التحصیلان و .... هم ول معطل !!
عجیب نیست تمامی راه ها به دانشگاه امام جعفر صادق ختم می شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
دانشگاه مورد تأیید نظام است. خودی های مورد اطمینان اونجا مدرک میگیرن که پستهای مملکتی دست نامحرمان نیفته
از پل مدیریت تا میز مدیریت!
همتی را برگردانید تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
همه رقبای رییسی در انتخابات سهم شان را گرفتند

فقط سر همتی بی کلاه مانده
صالح آبادی هم لیسانس و فوقش در دانشگاه امام صادق بوده.
لطفاً لطفاً نام شریف امام صادق(ع) را از روی این مرکز صدور مدارک تحصیلی بدون پشتوانه علمی برای افراد بی سوادی که هدفشان فقط و فقط بدست آوردن پست های نان و آبدار است بردارید.
میگن نگهبان دانشگاه امام صادق هم داره خودش را برای ریاست سازمان حراست اماده می کند
ماشااله به این موسسه غیر انتفاعی که نرخ استخدام فارغ التحصیلانش خواب از چشم برترین دانشگاه های دولتی هم ربوده
دانشگاه امام صادق هر کس هست بیاد مسع ل بشه بدون هیچ تخصصی بیاد اماده است کارش
هر یک از این افراد مورد احترام هستند اما بنظر می رسد، هیچ یک در تراز ریاست بانک مرکزی کشور نیستند. بهتر است از همین حالا یک فرد صلاحیت دار علمی و عملی برای این منصب حساس و پر اهمیت انتخاب شود.
پذیرش دانشجو در دانشگاه امام صادق، خارج از قوانین وزارت علوم و کنکور بوده و بر اساس روابط و ضوابط شخصی است. حتی اداره این دانشگاه نیز خاص بوده و بیشتر بر اساس نظر شخصی است تا قانون گ. بنابراین سطح سواد و اطلاعات فارغ التحصیلان اصلا تعریفی ندارد. حتی برخی موارد نظراتشون انحرافی است!
اقتصاددان واقعی کسی است که بتواند رابطه بین آنچه که در کتاب های اقتصاد و آنچه که در عمل اتفاق می افتاد را برقرار کند یعنی دارای 3 سواد باشد سواد اقتصادی که در کتابها وجود دارد و دوم سواد بازار و بتواند بازار را چه داخل و چه بین الملل را بشناسد و درک کند و سواد ارتباط بین بازار در عمل و آنچه که در کتاب ها وجود دارد
متاسفانه برخی اوقات ما فریب افرادی می خوریم که سواد دارند ولی سواد آنها تک بعدی است یعنی مثلا سواد آنها تئوری است و یا اینکه فقط بازار را می شناسند و یا اینکه نمی توانند ارتباط متعادلی را بین تئوری اقتصاد و واقعیت بازار برقرار کنند
دانشگاه امام صادق [تنها] پل مدیریت است
ظاهرآ بیشتر دانشجویان این دانشگاه آدمهای فرصت طلب آینده نگر هستند که فقط برای غصب مناصب بالا این دانشگاه را انتخاب می کنند
با وجود تحریم ها فرقی ندارد که ریاست بانک مرکزی را چه کسی به عهده داشته باشد چون توان جلوگیری از بالارفتن قیمت دلار را ندارند
بی کیفیت ترین دانشگاه همه ازدانشگاه امام صادق اومدن
فعلا چهارسال رو با نصب وعزل بگذرونید ... کشور ایران را با آزمایشگاه اشتباه گرفتند هر کی وهرچی رو میخوان آزمایش وامتحان کنند فورا یه پست ومقام دولتی وحکومتی میدهند تا هم روزهارو به شب برسونه
قربون امام صادق برم که آدم می مونه چی بگه.هر چی ما می کشیم از سوء استفاده از نام ائمه عزیز است.
فرزين و صالح آبادي رزومه بهتري جهت تصدي سمت رياست بانك مركزي را دارند.
ریاست بانک مرکزی هر چه زودتر توسط وزیر دارایی باید منصوب شود
پنیر و ماست خیلی گرون شده، لطفا هر چه زودتر این دو را به بورس ببرید، تا با خرید پنیز و ماست از بورس، مشکلاتامن کم شود
ب نظر من سعید جلیلی را گذاشته اند.
دولتی که نتونه یک رئیس بانک مرکزی برای مدیریت براین نهاد مالی پیدا کنه جای تاسف داره
ما یک اقتصاددان خوب در ایران داریم، اون هم طیب نیا است. والسلام
سلام لطفا هر چه سریعتر و با دقت یک نفر که هم سواد اقتصادی تئوری داره و هم در عمل (رزومه کاری )خوبی داره و می توانه در این شرایط حساس تورم را کم کنه و ارزش پول ملی را ببره بالا و سفره مردم را بزرگ کند انتخاب کنید .
الهی الحمدالله از بعداز انتخابات فعلا دید و بازدید است و قیمتها ، تصمیم گیری ها همچنان روبه افزایش است ، آیا مشخص چه زمانی این قطار وقول ووعده ها انجام شدنی است ؟ در مورد بانک مرکزی تجربه و دیدگاه های اقتصادی فقط راه گشا است با پوزش باید گفت بقیه فقط حرف وشعار است آن موقع باید گفت وای مصیبت ، واقعا کدام وزارتخانه استارت خودرا زده است ؟
بين اين افراد دكتر طالبي و دكتر فرزين رزومه بهتري در سطح تصميميات كلان كشوري دارند. جناب دكتر زاهدي وفا رزومه اجرايي كمتري دارد. بهرحال بانك مركزي هم به دانش تخصصي و هم به مدير اجرايي نياز دارد و گرنه به مشكل برخواهند خورد.
در ایران فقط یک دانشکاه وجود دارد و آن هم اممممممممممممممماممممممممممممممممممممم ام صادق
آقا هیچ کس کاد نمیکند دلار ۳۰۰۰ تومنی ۲۷۰۰۰ یعنی نسل کشب
مردم تا کی سکوت
اقا مجلس و دولت جدید بدتر کروه اوضاع را
حتی قول اولش بورس و معیشت هیچ کاری نکروه بلکه ۵۰ درصد گرانی بیشتر شدخ
تا دلار تک رفمی نشه درست نمیشه
چرا بورس توسط نماد خودرو به خاک و خون کشیده میشه
مافیا چرا آزاده مجازات نمیشه؟؟؟؟
سکوت بشکنید
قیمتها بیداد کرده
تا ۷۰‌ درصد کاهش پیدا نکنه درست نمیشه
مردم بخدا هیج کس دلش بحال ما نمیسوزه
حرکت کسی نمیکنه رییسی قول داد ولی کو؟؟؟؟
مجلس دو سال مصوبه این رد میکنه اون رد مبکنه مگه ما مسخره هستیم
۹۰ درصد مردم برجام و توافق و اف ای تی اع و ازادی واردات و ارزانی دلار تا تک رقمی شدن
رونق بورس میخواهند چرا درست نمیکنید
بلد نیستید
روحانی بلد بود نزاشتند
بهترین فرد برای این سمت فقط دکتر حسین راغفر استاد برجسته اقتصاد
واقعا چه خبره ؟؟همه انتصابات از دانشگاه امام صادق است!مگر چه دانش وتجربه دارند؟بقیه دانشگاه ها باید تعطبلبشوند! درامام صادق درس حوزوی و...
داده می‌شود تخصص ودانش وتجربه موفق درامور دنیای درآنها ندیدیم!!برگزاری مراسم های مذهبی وادعیه و....آموزش های انهاست
عجله نکنیین دیگه درست میش.البته برعکس دولتهای قبل،اینها میخوان چهارسال دوم درست کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل