بازدید 3200
یک عضو کمیسیون عمران مجلس:

ایرلاین‌ها وجه اضافی را به زائران بر می‌گردانند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، ایرلاین‌هایی که خارج از نرخ مصوب مبالغ اضافه‌ای از زائران دریافت کرده‌اند موظف هستند این وجه اضافی را به مردم برگردانند.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ 28 September 2021

به گزارش تابناک، رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره گران فروشی برخی ایرلاین‌ها برای سفر مردم به کربلا، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی به صراحت اعلام کرد شرکت‌های هوایی و ایرلاین هایی که بلیت‌های سفر به عراق را گران‌تر از نرخ مصوب دولت به زائران فروخته‌اند باید مبلغ اضافی را به مردم برگردانند و سازمان هواپیمایی کشوری هم در این باره حمایت لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: هر شرکت هوایی که گران‌فروشی کرده و تخلف آن محرز باشد دولت و دستگاه‌های مربوط با آنان برخورد قانونی خواهند کرد و وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم در این باره را انجام می‌دهد. البته شرکت‌های هوایی به دلیل گران شدن نرخ ارز و پایین آمدن ارزش پول ملی ضررهای زیادی متحمل شده‌اند و مانند سابق کار و کسب آنان نمی‌چرخد و حتی در روزهای منتهی به اربعین در حال لغو پروازهای خود به عراق بودند، اما چون مردم اصرار به این سفرِ اعتقادی داشتند سرانجام مقرر شد که ۶۰ هزار زائر به شکل هوایی به عراق سفر کنند.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس گفت: مشکلات شرکت‌های هوایی باید مورد توجه وزارت راه و دولت باشد تا هم ایرلاین ها ضرر نکنند و هم مراعات حال مردم شده باشد.

فیروزی تصریح کرد: طبق مصوبه دولت، نرخ بلیت رفت و برگشت به کربلا جمعاً ۵ میلیون تومان بود و تقریباً ۷۵ درصد زائران با همین نرخ به سفر رفتند، اما درصدی از مسافران هم با قیمت‌های بسیار بالاتر مجبور به تهیه بلیت شدند که این دسته از مسافران می‌توانند برای پس گرفتن وجه اضافی که پرداخت کردند به سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان