بازدید 19391
پیمانه اقتصادی

پیگیری معاون رییس جمهور در خصوص واردات ۵۰۰۰ خودرو برای جانبازان/ کاهش فاصله تورمی دهک‌های هزینه‌ای/ نفت برنت به بالاترین سطح سه ساله رسید/ یک شایعه در بازار دلار

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روز مثبت بورس پس از استراحت یک روزه، تقویت دلار طلا را ارزان کرد، قیمت گذاری دستوری و ارز ۴۲۰۰ تومانی باید از اقتصاد کشور حذف شوند و شرایط استفاده از طرح جهش تولید مسکن را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 28 September 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روز مثبت بورس پس از استراحت یک روزه، تقویت دلار طلا را ارزان کرد، قیمت گذاری دستوری و ارز ۴۲۰۰ تومانی باید از اقتصاد کشور حذف شوند و شرایط استفاده از طرح جهش تولید مسکن را در بر دارد.

روز مثبت بورس پس از استراحت یک روزه

در حالی که روز یکشنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۶۰۱ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد به یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۷۱۹ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد ۷۱۷۴ واحدی همراه شده است.

نفت برنت به بالاترین سطح سه ساله رسید

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، سه‌شنبه، تحت تأثیر کمبود عرضه، ششمین رشد متوالی خود را ثبت کرد و قیمت نفت برنت به بالاترین سطح سه ساله رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تا ساعت ۷:۰۶ به وقت تهران، ۰.۷۲ درصد رشد کرد و به ۸۰.۱۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۸۰ درصد تا این لحظه بالا آمد و به ۷۶.۰۵ دلار رسید. این بالاترین قیمت نفت برنت از اکتبر ۲۰۱۸ تا کنون است و بالاترین قیمت نفت خام آمریکا از ماه جولای تا کنون به حساب می‌آید. توشیتاکا تازاوا، تحلیل‌گر شرکت اوراق فوجیتومی، می‌گوید: حال و هوای بازارهای نفت با کمبود جهانی عرضه و تقویت تقاضا در بسیاری از نقاط جهان، بهبود یافته است. سرمایه‌گذاری نامناسب و مشکلات تعمیر و نگهداری باعث شده است تا صادرکنندگان آفریقایی نفت خام اوپک، نیجریه و آنگولا، حداقل تا سال آینده نتوانند مطابق سهمیه خود تولید نفت را افزایش دهند.

تقویت دلار، طلا را ارزان کرد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، سه‌شنبه، تحت تأثیر تقویت ارزش دلار در انتظار داده‌های بیشتر از بانک مرکزی آمریکا، کاهش یافت. در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتری از تصمیم فدرال‌رزرو و تغییرات سیاست‌گذاری پولی آمریکا هستند، ارزش دلار تقویت و باعث شد قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری افزایش یابد و به این ترتیب تقاضای خرید آن افت کند. با پایین آمدن تقاضای خرید قیمت جهانی طلا افت کرد. تا ساعت ۷:۱۸ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱٫۷۴۹.۶۵ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱٫۷۵۰.۲۰ دلار بازگشت. شاخص دلار در برابر سبد شش ارز برتر جهان ۰.۱ درصد تقویت شد. عامل دیگری که باعث شد قیمت طلا افت کند، این بود که دیشب سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا رشد کرد و به بالاترین سطح در سه ماه اخیر رسید.

یک شایعه در بازار دلار

دنیای اقتصاد نوشت: برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که شایعات افزایشی نیز در بازار ایجاد شده و این مساله در برگشت دلار در روز یکشنبه نقش داشته است. بر اساس گزارش اکو ایران، در بازار ارز شایعه شده است وزیر اقتصاد برای حمایت از بورس خواهان بالا نگه داشتن قیمت دلار است. در واقع، این شایعه در بازار و گروه‌های تلگرامی‌ دست به دست می‌شد که وزیر اقتصاد عنوان کرده است‌ باید نرخ دلار بالا باشد تا بورس ضرر نبیند. البته این شایعه هیچ‌گاه تایید نشد و با توجه به آثار روانی پیرامون نرخ ارز، بعید است که وزیر اقتصاد تمایلی به حفاظت از بازار سهام از طریق دلار داشته باشد. با این حال، نوسان‌گیران از آن برای بالا بردن قیمت دلار استفاده کردند. البته شماری از معامله‌گران باور دارند که قیمت دلار در روز یکشنبه تحت تاثیر شایعات قرار نداشت و تنها تقویت شاخص بورس در ابتدای پاییز موجب شده بود که انتظارات افزایشی برخی از بازیگران ارزی نیز افزایش پیدا کند. زمانی که سهم‌های پتروشیمی ‌در بازار سهام بالا می‌روند، چنین دیدگاهی در میان معامله‌گران ارزی شکل می‌گیرد که پیش‌بینی سود دلاری این شرکت‌ها بیشتر شده است. با این حال، همیشه بازار سهام و اسکناس آمریکایی در یک جهت حرکت نکرده‌اند. نمونه مشخص آن در پنج ماه ابتدایی سال ۹۹ رخ داد که رشد سرسام‌آور بازار سهام تنها با افزایش محدود در بازار دلار همراه بود.

معاون رییس جمهور: پیگیری واردات ۵۰۰۰ خودرو برای جانبازان

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پیگیری برای واردات پنج هزار خودرو برای جانبازان خبر داد. امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، پنجم مهرماه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان مناطق آزاد کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نماد ایثار هستند و ما نسبت به این شهرستان‌ها مسئول هستیم. به گزارش ایسنا، وی افزود: تعداد بسیار زیادی آزاده، جانباز، همسران و فرزندان شهید در شهرهای آبادان و خرمشهر هستند که هنوز فاقد شغل و مسکن‌اند و باید به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود. امیدواریم در مدت زمانی کوتاه مساله مسکن و اشتغال این افراد را با همکاری منطقه آزاد اروند حل کنیم. او با اشاره به حق تامین خودروی جانبازان بیان کرد: در این زمینه باید نزدیک به پنج هزار خودرو به جانبازان تحویل داده شود اما امکان واردات خودرو به جز از مناطق آزاد وجود ندارد.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: این که همه پنج هزار خودرو از طریق منطقه آزاد اروند وارد شود یا از طریق توزیع در مناطق مختلف آزاد وارد شوند نیازمند آن است که بتوانیم پلاک منطقه این خودروها را مخصوص جانبازان برای کل کشور تعریف کنیم. وی در همین زمینه افزود: این مساله نیازمند مصوبه هیات وزیران است و اکنون نمی‌توان راجع به آن نظر داد اما برای وارد کردن خودرو برای جانبازان خوزستانی می‌توان روی منطقه آزاد اروند حساب کرد. رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اگر دولت اجازه دهد این خودروها در کل کشور تردد داشته باشند، طبیعتا بهتر است که واردات همه خودروها از طریق یکی از مناطق آزاد انجام شود.

کاهش فاصله تورمی دهک‌های هزینه‌ای

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در شهریورماه به ٤,٠ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٥.٤ درصد) ١.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

شرایط استفاده از طرح جهش تولید مسکن

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شب گذشته با حضور در شبکه خبر به تشریح جزئیات قانون جهش تولید و تامین مسکن پرداخت و گفت: قانون جهش تولید مسکن قانون مساله محور است؛ به این معنی که بر اساس مسائلی که در اجرای طرح‌ها و قوانین قبلی در حوزه مسکن وجود داشت و با توجه به دیدگاه اقتصاد جدید کشور اجرا می‌شود. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که ایجاد ساختار‌های جدید در حوزه مسکن کشور و احکام مشخص در حوزه‌های ارکان اصلی مسکن، از ویژگی‌های این طرح است، گفت: تشکیل شورای عالی مسکن با ریاست رئیس جمهور و حضور بیش از هشت وزیر و برخی اعضای کابینه و تشکیل صندوق ملی مسکن از محل مالیات‌های بخش مسکن و سایر منابع درآمدی مبنی بر جبران کارمزد بانک‌ها و بخشی از هزینه‌ها مانند صدور پروانه ساخت برای کمک به قشرهای کم درآمد از ساختار‌های جدید در حوزه‌ مسکن است.
 
وی در تشریح اینکه احکام این طرح هم شامل زمین، تامین مالی، مصالح و خدمات برای تسهیل در تولید مسکن کشور می‌شود، افزود: استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب، نداشتن مالکیت شخصی، متاهل بودن و حداقل پنج سال سکونت در شهری که تقاضا دارند از شرایط واگذاری مسکن در قانون جدید است. محمود زاده ادامه داد: در سال‌ گذشته سهم تسهیلات بانکی مسکن و ساختمان، ۵ درصد بود که امسال به ۲۰ درصد رسیده است و معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

قیمت گذاری دستوری و ارز ۴۲۰۰ تومانی باید از اقتصاد کشور حذف شوند

مسعود خوانساری امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که با حضور ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از انتصاب ساداتی نژاد اظهار داشت: دوره‌ای که در دولت جدید شروع شده، یکی از سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط اقتصادی است. از یک طرف تحریم‌های فلج کننده و از طرف دیگر با منفی بودن رشد سرمایه گذاری، خروج سرمایه از کشور و تورم نزدیک به ۴۰ درصد که هر روز موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود و منجر به عدم ثبات در اقتصاد شده است، مواجهیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: سه معضلی که اقتصاد کشور به ویژه بخش کشاورزی با آن مواجه بوده تورم بالا، عدم سرمایه گذاری و سیاست قیمت گذاری دستوری است که توسط دولت انجام می‌شود. یک اشتباهی که در همه دولت‌ها بوده این است که فکر می‌کنند می‌توان با قیمت گذاری دستوری تورم و افزایش قیمت‌ها را حل کرد. در حالی که این موضوع یک خطای بزرگ است که در حق اقتصاد می‌شود و تولید را دچار مشکل می‌کند. خوانساری ادامه داد: شاید در برهه‌ای از زمان قیمت کالاها را بتوان با این روش تثبیت کرد اما در دراز مدت قیمت گذاری دستوری ضربه بزرگی به اقتصاد و تولید می‌زند. وی گفت: همچنین ارز چند نرخی از جمله ۴۲۰۰ تومانی تبدیل به آفت اقتصاد کشور به ویژه در حوزه کشاورزی شده و چرخه اکثر بخش‌های تولیدی را دچار مشکل کرده است که امیدواریم وزیر جهاد کشاورزی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از اقتصادی کشور را دنبال کند. این فعال بخش خصوصی ادامه داد: در هیأت نمایندگان اتاق تهران ۴۰ نفر از بخش خصوصی و ۲۰ نفر از طرف دولت معرفی می‌شوند که ۵ نفر از این افراد معرفی شده توسط وزیر جهاد کشاورزی هستند؛ از این روی، انتظار داریم وزیر افرادی را معرفی کند که از نزدیک در جریان امور قرار بگیرند و در هیأت نمایندگان حضور فعالی داشته باشند زیرا از این طریق می‌توان مشکلات را حل کرد.

 عبور درآمدهای مالیاتی از ۱۳۸ هزار میلیارد

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: در شش ماهه سال جاری بالغ بر ۱۳۸ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۶۲ درصدی مواجه شده و بالغ بر ۱۰۱ درصد درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در قانون بودجه محقق شده است. وی افزود: درحالیکه در شش ماهه سال گذشته سازمان امور مالیاتی از محل مالیات نقل‌وانتقال سهام در بازار سرمایه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد، در شش ماهه سال جاری این رقم به ۳۰۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. به نقل از ایسنا؛ معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی تمرکز بر پرونده‌های مهم مالیاتی، رصد تراکنش‌های بانکی مشکوک و مقابله با شرکت‌های صوری و کاغذی را در قالب برنامه مقابله با فرار مالیاتی،  اجرای ماده ۹۷ ( پذیرش خوداظهاری نزدیک به ۵۰ درصد از فعالان اقتصادی)، تسهیل فرآیندهای مالیاتی و تغیبر رفتار مؤدیان مالیاتی را از جمله عوامل موثر در تحقق درآمدهای مالیاتی دانست. 

پرداخت قبض برق قسطی شد

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اقساطی شدن قبوض برق گفت: امسال با توجه به هوای گرم مصرف برق به خصوص برای استفاده از وسایل سرمایشی افزایش یافت. ۸۵ درصد مشترکان خانگی بیش از ۲ برابر الگوی مصرف، برق مصرف کرده‌اند که این دست از مشترکان باید قبوض زیادی را پرداخت کنند. شرکت توانیر امکانی را برای این گروه از مشترکان فراهم کرده است که بر این اساس مشترکانی که بیشترین الگوی مصرف را داشته‌اند، می‌توانند قبوض خود را در ۳ قسط پرداخت کنند. مشترکانی که توان پرداخت ندارند هم می‌توانند در این طرح شرکت کنند و توصیه ما این است که این دست از مشترکان که قبوض برقشان کمتر است در یک قسط مبلغ را پرداخت کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
ببخشید 20سال پیش هم همین کار را کردید همش در نمایشگاه های لوکس تهران بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
یه منطق ساده را مدیران فهیم ما متوجه نیستند. این ماشینی که به این عزیزان میدید از پس هزینه‌های نگهداریش برنمیان پس مجبورن بفروشن به دلال و به یه زخمی بزنن پولشو. پس دارین ماشین بهشون میدین برن بفروشن! چه کاریه همون اختلاف قیمت واردات را بهشون بدین. البته اگه خودتون دلال ماشین خارجی نیستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
حتما به نام جانبازان و خانواده شهدا می نویسند

و به کام دلالان و مافیای قدرت و ثروت خواهد رفت

شک ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بنام جانبازان ، هزاران اتومبیل اشرافی وارد و به جیب

دلالان و مافیای خودی ها سرازیر میکنند
...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
آقازاده ها نیاز به ماشین مدل بالای جدید 2022 دارند. چرا خودرو ایرانی گران به جانبازان نمی دهید؟؟؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
شاید این 5 هزار خودرو به کام دهک بالا باشد ولی مدهای بالاتر میتونه منجر به شکست مقاومت بازار برای خودرو های خارجی باشد
پس سیاست درستیه
وقتي واردات به توليد داخلي ضرر مي زند تحت هر عنوان بايد جلو واردات گرفته شود. توجيح پذير هم نيست. تازه تحت عنوان بنياد شهيد باشد در جامعه اثر منفي شديدي ايجاد مي كند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
توجیه
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
توجیه درسته عزیزم نه توجیح!
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
توجیه درسته عزیزم نه توجیح!
شما بجای واردات خودرو و رفتن سود اون تو جیب دلال یه فکری به حال سهام ثشاهد کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من موافق هستم، آخه جانباز که نمی تونه دم به ساعت بره تعمیر گاه یا ماشین هول بده.خوب ماشین خوب میخواد
رانت جدید برای آقازاده ها و خودشون وگرنه کسی به فکر مردم و جانبازا نیست
تمامی جانبازان 70 در صد و بالاتر در زمان احمدی نژاد دو و یا سه خودرو داخلی به سبب بخشودگی معافیت حقوق گمری واردات دریافت کردند ولی به جانبازان زیر 70 درصد حتی یک فرغون ندادند این تبعیض سالهاست رواج دارد حتی در حقوق و دیگر امکانات.
بازهم رانتخواری پشت نام جانبازها
نمی شد بجای واردات خودرو برای جانبازان که معمولا خودروهای آنچنانی است از خودروهای تولید داخل استفاده می شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
جانباز باید پورشه و لندکروز سوار شه.شما هم باور کنن که واقعا جهت جانبازانه
میشه بفرمایند ارز این 5000 خودرو از کجا میخواد تامین شود در شاریطی که کشور برای ارز مورد نیاز برای کالا های اساسی مشکل دارد
دیگر توان خرید شیر و ماست و تخم مرغ را هم نداریم!
این تیتر همین روزنامه / نطق شما معاون رییس جمهور: پیگیری واردات ۵۰۰۰ خودرو برای جانبازان اقا دقدقه مردم رو بشناسید دنبال بهانه وادرات 5000خودرو نباشد .
پاسخ ها
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
دغدغه درسته عزیزم نه دقدقه!
ناشناس
| Colombia |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
آقای مثلا عدالت طلب، دغدغه شما عدالت طلبیه یا غلط املایی مردم ؟ شاید هم چون قراره ماشین جانبازی به خودت برسه که داری هر کسی بر ضد وارداتش حرف زده مسخره میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
:آقای عدالت طلب. عزیزم تقدیم به شما
گفت کل عمرت ای نحوی فناست
زانک کشتی غرق این گردابهاست
مگه جانبازان عزیز که رو سر و چشم ما جا دارند نمی‌تونن خودرو داخلی سوار شن؟ تازه این عزیزان بطور نمادین هم که شده باید از تولیدات داخل حمایت کنند.
"معاون رییس جمهور: پیگیری واردات ۵۰۰۰ خودرو برای جانبازان"
به بهانه جانبازان عزیز و به کام دلالان .اردات خودرو. این اولین رانت
کل مشکلات و دغدغه مملکت ما خودروی خارجی برای جانبازان؟؟؟ یا اینکه اسم این عزیزان بهانه ای برای رانت واردات خودروی خارحی
تو این اوضاع کمبود دارو چرا دارو وارد نمی کنید چطور برای دارو دلار ندارید برای خودرو دارید??
فقط جانبازان عزیز ؟ جانبازان هم از ما بیچاره تر هستن و مجبورن نهایتا ماشین وارد کنند و بفروشن و بزنن به زخم زندگی.
واردات ۵۰۰۰ هزار خودرو بنام جانبازان و به کام فرزندان مسئولین دیگه
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پیگیری برای واردات پنج هزار خودرو برای جانبازان خبر داد >هیچ جانباز ازاده ای مایل به وارد کردن ماشین لوکس و خارج کردن ارز کشور نسیتن فقط این وسط یه عده سو استفاده و بیت المال رو حیف ومیل میکنن اگه ماشین میخان بهترین ماشین داخلی مناسب سازی شده را رایگان بهشون بدین
"واردات پنج هزار خودرو برای جانبازان " تاریخ تکرار می شود، مانند واردات خودرو توسط ساکنین جزیره ابوموسی در زمان احمدی نژاد،به نام جانبازان به کام دلالان و رانت خواران!
میشه کل کشور رو منطقه آزاد اعلام کنن؟
چرا بااین جور کارها جانبازان عزیز را در جامعه جوری دیگه تبلیغ میکنید بهتر نبود امتیاز دیگه ای در نظر میگرفتید بدون هیاهوی تبلیغاتی؟
واردات باز هم به نام جانبازان اما بکام دیگران !
آزموده را آزمودن خطاست
چرا همه مدیران دنبال اختراع چرخ هستند؟!
کاری که بارها شده و جز فساد نتیجه ای نداشته چرا باید دوباره انجام شود ؟آیا راهی برای کمک به جانبازان بجز این طرحهای شائبه دار و فسادزا نیست ؟
قبلا هم به اسم جانبازان خودرو وارد کردند و نهایتا سود آن بجیب دلالان رفت این خدمت نیست که به این عزیزان می کنید
خدایی اگه واردات قطعه کلان گرفته شود ختی پراید هم نمیتوانید تولید کنید . کلان به نام تولید داخلی مردم را بیچاره کردید . چرا مردم نباید ماشین خوب سوار شوند
اگر امکان دارد برای رزمندگانی که از یک سال بیشتر در جبهه حضور داشتند هم تمهیداتی اندیشیده شود تا آنان نیز از امتیاز واردات خودرو برخوردار گردند با تشکر
به اسم جانبازان به کام رانتخواران نیازی به واردات نیست اگه راست میگید فقط هدف رضایت خداوند وخدمت به جانبازانه خودروی داخلی رو به همین تعداد برای این عزیزان تجهیز کنید و بدون هیچ مشکلی بفرستید درب منازل این عزیزان ملت. چرا لقمه رو دور سر می پیچونید!!!
من به عنوان جانباز می گم شما به فکر اقتصاد و درست کردن آن باش نمی خواهد به اسم جانباز برای یک عده رانت درست کنی که جانباز را در چشم مردم بدنام کنی
ما اگر رفتیم برای کشور جنگیدیم برای خودمان نبود که به نان و نوا برسیم برای این بود که یک عده آدم سالم و صالح بیایند و کشور را برای همه درست و آباد کنند
اگر واقعاً قصد شما کمک به جانباز بود اول عمل می کردید و بعد حرفش را می زدید
باسلام ودعای خیر من یک جانباز هستم در اخرین دقایق جنگ در نبرد با ارتش صدام دردوم مرداد 67پای چپم از بالای زانو قطع شد پهلوی چپم شکافت دست چیم اسیب دید ووو بعداز گذشت بیش از سی سال در یک اپارتمان در طبقه پنجم بدون اسانسور با سختی زندگی میکنم هرروز هرروز برای انجام کارهای روز مره مجبورم 70پله را پایین وبالا بشم برای کسانیکه سالم هستن طاقت فرساستی قطع شده امان از زمانیکه از فروشگاه خرید کنم برام میشه مصیبت تاپلهرتاپله هارو برم بالا خودرومن یک ام وی ام 110چهارسلیندر هست که بی کیفیت ترین خودرو ایران هست ...دیگه چی بگم... صدای دهول از دور خوشه انشالله که خیر باشه من کی توی این سی سال وضعیتم اینه بخاطر اوضاع اقتصادی نه میتوانم ماشین تعویض کنم نه خونه....
جناب من جانبازم و من با این کار شما مخالفم
دردوره های قبل هم برای جانبازان وارد شد ولی به جیب کاسبان ودلالان رفت.مگر خودروهای داخلی چه مشکلی دارند
جناب من جانبازم و من با این کار شما مخالفم خرج تراشی نکنید
من می گم بعد از 40 سال به شرکت خودروساز اجازه بدید جدای از خودروهای بی کیفیتی که می سازه فقط یک خودرو بسازه در حد خودرو خارجی و قیمت هم دست خودش باشه و اجازه صادرات هم بدون عوارض گمرکی و محدودیت هم به اون بدید ببینیم باز چه بهانه ای داره و اگر موفق بود معلوم هستش مال قوانین و قیمت های دستوری است و اگر موفق نبود بخاطر خصولتی بودن هستش
مواظب باشید مافیای دیگر در حال شکل گیری است و میخواهند با نام جانبازان خودروی خارجی وارد کشور کنند چه ضرورتی دارد در شرایطی که کشور و مردم با مشکلات مختلف اقتصادی و تورم افسار گسیختیه دست و پنجه نرم میکنند اینها میخواهند ارز مملکت را برای خودروی خارجی از کشور خارج کنند و صنعت خودرویی کشورمان را با مشکل مواجه بکنند چه کسانی خودروی خارجی سوار میشند افراد متمکن و سرمایه داران , در اصل این طرح به نفع پولداران و به ضرر مردم مستضعف میباشد و جانبازان را هم سپر بلا قرار میدهند تا صدای برخیها در نیاد مردم عزیز هوشیار و آگاه باشید و نگذارید این اتفاق رخ دهد نتیجه سکوت تورمی خواهد بود که تاوان آنرا من و شما پرداخت خواهیم کرد ...
معاون رییس جمهور: پیگیری واردات ۵۰۰۰ خودرو برای جانبازان

مگه ممنوع نبود؟
ظاهرا توی این دولت همه چی حلاله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها