بازدید 104958
مرور روزنامه‌های سه شنبه ششم مهرماه

ترفند‌های غیراخلاقی روس‌ها در پرونده هسته‌ای ایران / مدیرکل آژانس از کوری و کری درآمد؟! / رشد اقتصادی پایدار با اتکا بر مالیات ستانی

آیا دستور رییسی به بانک مرکزی قیمت ارز را تغییر می‌دهد؟ گزارش گزنده گروسی، هشدار نسبت به بازگشت زایران مراسم اربعین، شکسته شدن رکورد ترخیص کالای ضروری از گمرک، انگلیس در بحران سوخت! ماجرای دستبرد به مزارع رمزارز، مراسم تشییع پیکر علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی و فرمان جهاد در فضای مجازی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۴ 28 September 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه ششم مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر انقلاب در مراسم عزاداری اربعین که با تیترهایی همچون رسالت ابهام‌زدایی، روشنگری هجمه‌های تبلیغاتی و فرمان جهاد در فضای مجازی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

دولت آینده آلمان و رابطه برلین – تهران و تیترهای مرتبط با درگذشت علامه حسن‌زاده آملی از دیگر مواردی است که در صفحات نخست روزنامه‌ها دیده می‌شوند.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

 


رشد اقتصادی پایدار با اتکا بر مالیات ستانی


غلام رضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی یادداشتی در شماره امروز ایران با عنوان رشد اقتصادی پایدار با اتکا بر مالیات ستانی نوشت: رشد اقتصادی پایدار به رشدی گفته می‌شود که بر منابع درآمدی پایدار متکی باشد. به‌عنوان مثال درآمد حاصل از فروش نفت نمی‌تواند رشد اقتصادی پایدار ایجاد کند، چون قیمت نفت در بازار‌های جهانی مرتب دچار افزایش و کاهش می‌شود یا مثلاً تحریم‌های امریکا باعث کاهش صادرات و درآمد نفتی کشور شد؛ بنابراین رشد اقتصادی متکی به نفت نمی‌تواند منجر به رشد اقتصادی پایدار شود و البته باید این نکته را هم در نظر داشت که دهه هاست اقتصاد ما و رشد آن بر نفت متکی شده است. اینکه در طول سال‌های گذشته رشد ۶ درصد و ۴ درصد و حتی صفر درصد را تجربه کردیم و اقتصاد کشور دچار چنین نوساناتی شد همگی برآمده از وابستگی اقتصاد به درآمد نفتی است که نتوانسته برای ما رشد پایدار ایجاد کند.


در حالی که اگر درآمد‌های دولت به درآمد‌های مالیاتی متکی شود می‌توان به رشد با ثبات دست یافت. سیاست‌های دولت باید به گونه‌ای باشد که مالکیت شرکت‌ها و دارایی‌ها را بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش‌های غیردولتی واگذار کند و بار تکفل خود را کاهش دهد و زمینه را برای رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تعاونی یعنی بخش عمومی غیر دولتی فراهم و به نوعی از بخش‌های خصوصی و تعاونی حمایت کند. بویژه آنکه منابع صندوق توسعه ملی را به متقاضیان بخش خصوصی تخصیص و اجازه دهند سرمایه گذاری‌ها در بخش خصوصی و تعاونی رشد کند. به‌طور قطع نتیجه چنین اقدامی رشد درآمد‌های مالیاتی دولت خواهد بود. این رشد می‌تواند رشد پایدار را به‌وجود آورد و حتماً در کنار آن شاهد کوچک و چابک شدن دولت خواهیم بود. در چنین شرایطی دولت می‌تواند بر وظایف ذاتی خود که همانا سیاستگذاری، نظارت و حمایت است، متمرکز شود. دولت همچنین باید بتواند مشوق‌های لازم را برای سهولت کسب وکار‌ها ایجاد کند. متأسفانه کشور ما در این شاخص یعنی سهولت کسب و کار‌ها رتبه خوبی ندارد و ضروری است با اعمال سیاست‌هایی این رتبه ارتقا یابد. اگر این امر محقق شود تولید در بخش خصوصی قوت گرفته و منابع بانک‌ها به‌سمت بخش مولد اقتصاد هدایت می‌شود. البته که باید برای بخش غیرمولد اقتصاد هم هزینه‌هایی در قالب مالیات بر عادیدی سرمایه لحاظ کرد تا دست دلالان و واسطه گران و حضور افراد غیرمولد از اقتصاد کوتاه شود.


تصمیمی که اگر لحاظ شود منابع بخش غیرمولد را به سمت تولید روانه می‌کند و منجر به درآمدزایی برای دولت می‌شود. از دیگر نتایج چنین رویکردی افزایش تولید و اشتغال است. افزایش تولید منجر به افزایش رشد و رونق اقتصادی خواهد شد. در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع درآمد هم این‌طور به نظر می‌رسد که مجلس یازدهم اراده قوی برای حمایت از دولت و رونق کسب و کار‌ها دارد. اگر شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که این طرح در مجلس فعلی در دستور قرار بگیرد می‌توان امیدوار بود که با مالیات ستانی بخش قابل توجهی از مشکلات درآمدی دولت مرتفع شود.

 


ترفند‌های غیراخلاقی روس‌ها در پرونده هسته‌ای ایران

احسان شادی طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت با عنوان ترفند‌های غیراخلاقی روس‌ها در پرونده هسته‌ای ایران نوشت: یک کارشناس اصلی بخش فارسی خبرگزاری روسی اسپوتنیک آنگونه درباره پرونده هسته‌ای ایران می‌نویسد که گویا در دل این پرونده قرار دارد و از سوی گروه‌های سرسخت مخالف برجام ماموریت دارد نکاتی را بنویسد که غرب را تحریک کند. به طور مثال در تازه‌ترین نوشته‌اش بدون اینکه بداند و بفهمد میزان فقر در ایران به دلیل تحریم‌های ایران در دهه ۱۳۹۰ چقدر گسترش یافته و چقدر درآمد ارزی ایران از دست رفته، می‌نویسد: «به‌رغم اینکه مسوولان ایرانی مدام اظهار می‌دارند که آمادگی دارند در صورت برداشته شدن تحریم‌ها و التزام طرف مقابل به تعهدات خود به برجام برگردند، اما هر نظاره‌گری می‌تواند متوجه شود که دیگر بازگشت به برجام از اولویت‌های ایران خارج شده است. امروزه ایران فناوری کامل هسته‌ای را در اختیار دارد و اگر بقای ایران در خطر باشد آن وقت ممکن است تصمیم بگیرد برای بقای خود هم که شده دست به تولید تسلیحات هسته‌ای بزند. امروزه بسیاری در ایران باور دارند حالا که همه تحریم‌هایی که قرار بود در صورت ساخته شدن بمب هسته‌ای علیه ما اعمال شود اعمال شده پس برویم بمب هسته‌ای تولید کنیم و قائله را ختم کنیم. بحث تولید بمب هسته‌ای هم به این دلیل نیست که ایران بخواهد از آن علیه کشور دیگری استفاده کند، اما در نهایت شرایطی ایجاد می‌کند که تهدید‌های نظامی برخی علیه ایران دیگر کمرنگ شوند و آن‌هایی که هر روز صبح تا شب ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کنند متوجه شوند که حمله نظامی به ایران تاوان سنگینی برای آن‌ها خواهد داشت و بهتر است دیگر درباره آن حرف نزنند.»


از سوی دیگر، یک کارشناس روس به نام ولادیمیر ساژین که اسپوتنیک او را خاورشناس مطرح روس معرفی می‌کند در نوشته تازه خود خشم مقام‌های روسیه از رفتار هسته‌ای ایران را آشکار کرده و به افشاگری علیه برنامه هسته‌ای ایران می‌پردازد و می‌نویسد: «رویداد‌ها نشان می‌دهد که ایران می‌تواند با سیاست هسته‌ای حیله‌گر خود بیش از حد بازی کند. لحظه‌ای نزدیک می‌شود که تهران باید در مورد ادامه روند مذاکرات و قیمت خواسته‌های خود از ایالات متحده، کشور‌های اروپایی و درباره همکاری واقعی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم بگیرد که بخش فارسی خبرگزاری روسی اسپوتنیک او را خبرگزاری روسی برخی از دیپلمات‌ها و ناظران بین‌المللی از میزان دخالت روس‌ها در گفت‌وگو‌های غیرمستقیم ایران و آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای و میزان اطلاعات و شمار تحلیل‌های میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با شگفتی یاد می‌کنند.» همچنین باید به مصاحبه‌های پی‌در‌پی و سردرگم‌کننده اولیانوف روسی در ماه‌های تازه سپری شده توجه کرد. او به تازگی برای ایران تعیین تکلیف کرده و نوشته است ایران شاید بخواهد با گروه جدید مذاکره‌کننده خود که منصوب رییس‌جمهور جدید ایران است و با توجه به شرایطی که دارد امتیاز‌های بیشتری را بخواهد، اما نماینده روسیه در مذاکرات وین در پیامی تاکید کرد مذاکرات وین باید از ادامه مذاکرات ۲۰ ژوئن پیگیری شود. مذاکرات [پیرامون برجام]نباید از ابتدا آغاز شود، بلکه باید دنباله مذاکرات ۲۰ ژوئن (۲۰۲۱) باشد.


واقعیت این است که این گونه بندبازی‌ها از سوی مقام‌های روسی بیشتر از هر چیز ناظران آگاه را به یاد داوری ظریف درباره نقش منفی روسیه درباره تمایل روسیه برای به بارننشستن برجام می‌اندازد. روسیه می‌خواهد ایران هرگز با اروپا دوست نباشد تا بتواند گاز خود را تا روز آخر به طور انحصاری به اروپا صادر کند و گاز ایران بلااستفاده بماند.

 


مدیرکل آژانس از کوری و کری درآمد؟!


روزنامه کیهان طی گزارشی در شماره امروز خود با عنوان مدیرکل آژانس از کوری و کری درآمد؟! نوشت: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد تصمیم ایران مبنی بر عدم دسترسی آژانس به کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجمع تسا در کرج، برخلاف شرایط توافق شده در بیانیه مشترک روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) ایران و آژانس است. این ادعا در حالی است که اولا ایران در بیانیه مذکور اجازه دسترسی مجدد به مجتمع تسا را نادیده و ثانیا آژانس در تعامل با ایران برخلاف تعهدات متقابل خود عمل کرده است.


آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به عنوان نهاد حقوقی برآمده از معاهده ان پی تی، باید دو کار را انجام دهد؛ به کشور‌ها برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کمک کند و ضمنا مانع اشاعه تسلیحات هسته‌ای شود. آژانس، اما در این سال‌ها مثل خیلی از نهاد‌های شبه بین‌المللی دیگر، به‌عنوان گماشته آمریکا و غرب عمل کرده است. نه تنها دارندگان تسلیحات اتمی را مورد خطاب و عتاب قرار نمی‌دهد (چاقو، دسته خود را نمی‌برد!)، بلکه در مقابل اشاعه فعالیت‌های غیرصلح‌آمیز از سوی دولت‌های غربی هم غالبا ساکت است. ایران در طول دو دهه اخیر در معرض بیشترین بازرسی‌های آژانس قرار داشته و صلح آمیز بودن فعالیت‌هایش محرز است. در مقابل، رژیم‌هایی مثل آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی، ضمن تولید تسلیحات اتمی، به رژیم صهیونیستی هم کمک کرده‌اند تا به تسلیحات اتمی دسترسی پیدا کند.


اما آژانس و هیئت حاکمه غالبا غربی آن، هرگز به طور جدی معترض رژیم صهیونیستی نشده‌اند که چرا عضویت و نظارت آژانس را نمی‌پذیرد. اما از آن سو، بر اساس فضاسازی صهیونیست‌ها و غرب، ایران را بار‌ها در مظان اتهام قرار داده و خواستار بازرسی - حتی فراپادمانی- شده است!
ایران دو بار به فاصله ۱۵ سال، همکاری داوطلبانه با آژانس برای رفع برخی ابهامات و همچنین انجام بازرسی‌های فراپادمانی را پذیرفت، اما غرب و آژانس در هر دو بار، طلبکار‌تر شدند و تعهدات خود برای بستن پرونده و رفع فشار‌های سیاسی و تحریمی را زیر پا گذاشتند.


رافائل گروسی مدیرکل آژانس در آخرین گزارش خود، اعلام کرده «ایران به بازرسان آژانس اجازه داده کارت حافظه را در بیشتر تجهیزات جایگزین کنند. اما برخلاف توافق انجام شده، از انجام این کار در کارگاه ساخت تجهیزات سانتریفیوژ در کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجتمع تسا در کرج، ممانعت کرده است».
کارگاه مذکور همان جایی است که چند ماه قبل عملیات خرابکاری علیه آن انجام گرفت و صهیونیست‌ها با تلویح نزدیک به تصریح، مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفتند.


این چندمین اقدام خرابکارانه بود که از سوی صهیونیست‌ها یا آمریکا علیه مراکز هسته‌ای ایران انجام می‌گرفت و عجیب و تاسف بار اینکه، آژانس از محکومیت اصل اقدام تروریستی به مرکز تسا درمانده و عاجز بود. در مقابل جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که به‌خاطر بررسی‌های امنیتی و اقدامات ترمیمی این مجتمع، نمی‌تواند اجازه تعمیر و جایگزینی دوربین‌ها و تجهیزات آژانس را بدهد. موضوع مهم این است: آژانس خواستار دسترسی مجدد به مرکز تولید سانتریفیوژی است که به هنگام عملیات تروریستی و خرابکارانه علیه همان مرکز، لال شده و از امنیت مراکز هسته‌ای یک کشور عضو خود (ایران) دفاع نکرده بود. این نهایت وقاحت و اسباب سرافکندگی برای شخص رافائل گروسی است که هنگام اقدامات خرابکارانه علیه تاسیسات یک کشور عضو، کور و کر می‌شود و ناتوان از حتمی محکومیت لفظی است، اما مدتی بعد خواستار همکاری ایران برای احیای نظارت‌هایش در همان مرکز می‌شود. معنای دیگر این رفتار، نوکری و سرسپردگی مدیرکل آژانس نسبت به طرف‌های تروریستی است که هم تسلیحات هسته‌ای را تولید می‌کنند و هم مرتکب خرابکاری و ترور علیه برنامه صلح آمیز اعضای آژانس می‌شوند.


با این اوصاف و در حالی که آژانس به تعهد خود برای کمک به توسعه برنامه‌های صلح‌آمیز ایران هیچ کمکی نکرده، اما آمار مراکز و دانشمندان هسته‌ای ایران را برای خرابکاری و ترور در اختیار دشمنانش قرار داده، آیا تداوم همکاری یکطرفه با این مرکز جاسوسی هسته‌ای آمریکا منطقی به نظر نمی‌رسد و حتما باید تجدیدنظر اساسی در این باره انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۰
جهان بدون روسیه و انگلیس = صلح جهانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
تا آمريكاي فعلي در جهان وجود داشته باشد اين كره خاكي روي صلح و آرامش را نخواهد ديد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
فقط روسیه و انگلیس ؟!!!! یعنی امریکا توی جنگ طلبی در جهان هیچ نقشی نداره ؟!! پس چرا به هر کشور جنگ زده ای توی جهان دست می ذاریم ، یه پای امریکا رو هم اونجا می بینیم.
کامنت ها به شکل کاملا محسوس و هدف دار دارن در جهت تخریب روسیه و تایید ضمنی امریکا نوشته می شن.
روسها فقط و فقط برای امتیازگیری از غرب با ایران تعامل میکنند و در قبال فروش سلاح و تعدادی امتیاز بی اهمیت، ایران را براحتی میفروشند.
متاسفانه در ایران بصورت استراتژیک در قبال روسها اشتباه راهبردی کرده ایم و میکنیم و متاسفانه خواهند کرد :((
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
برای شناخت ذات واقعی پلید روسها

کافیست تا خیانت های حزب توده را مطالعه کنید
منفورتر از روس و انگلیس در تاریخ جهان نداریم

هنوز آمریکا وجود نداشت این دو کشور ملعون و منفور به جنایت و استعمار علیه کشورهای جهان مشغول بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
و الان آمريكا نقش اين دو كشور ملعون را به عهده گرفته است.
دوستی با روسبه و چین به نابودی کشور و دوستی با امریکا و اروما باعث پیشرفت ایران می شود
نمی دانم چرا مقامات ما نمی خواهند این موضوع را متوجه شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
ساده لوح هستی داداش
زیادی به ابر قدرت های جنایتکار غربی خوش بینی
یعنی تو بهتر میفهمی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
آخيش! كدام كشور از دوستي با آمريكا به جايي رسيده؟ عربستان؟ مصر؟ تركيه؟ ليبي؟ يا ...
كشورهايي مثل ژاپن و كره جنوبي هم كه از لحاظ اقتصادي (نه از لحاظ سياسي) پيشرفتهايي داشته اند به خاطر روحيه كاري و ازخودگذشتگي مردم اين كشورها بوده نه رابطه با آمريكا!
روحيه امپرياليستي آمريكا هيچ كشور مستقلي را بر نمي تابد، كشورها يا بايد مثل گوسفند تابع باشند تا محدوديتي براي آنها ايجاد نشود يا تحت تحريم و هزاران محدوديت
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
۰۹:۴۸ پاسخ
اگر به روحیه کاری و گذشت بود که کره شمالی و جنوبی یک ملت بودند با یک روحیه که نیمی مستعمره امریکا شدند ونیم مستعمره چین و آخر عاقبت هر دو مشخص هست.
ضمنا در روحیه و شعار دادن کمونیستها در دنیا سر امدند .
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اصلا موضوع دوستی نیست. چون در سیاست بین المللی دوستی معنایی نداره .پس لااقل دشمن نباشیم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
در این هشت سال دولت روحانی طعم دوستی با اروپا و امریکا رو چشیدیم تحریم بیشتر و بدبختی بیشتر اما در دو ماه حکومت رئیسی هم مزه دوستی با چین و روسیه را چشیدیم ورود واکسن عضویت در شانگهای و هنوز ادامه دارد اگر به چین و روسیه باجی هم دادیم عوضش چیزی هم گرفتیم نه اینکه مثل اقای روحانی هسته ای را هم دادیم باز هم تحریم شدیم اگر دستمان تا ارنج هم توی دهان غربی ها رفت بازم گفتن کمه پس نتیجه دوستی و اعتماد به امریکا و اروپا در هشت سال دولت روحانی اثبات شده هست که فقط ضرر داشته و نتیجه دوستی با همسایگان هم در دولت رئیسی مشخص شده هستپا
انرژی هسته ای مسالمت آمیز حق مسلم همه کشورهای دنیاست اما به چه قیمتی ؟؟؟؟؟؟؟؟

به قیمت رفتن زیر پرچم روس و چین و اروپا و .........
به قیمت بدبختی مردم
به قیمت ماندن جوانان پشت سدهای ازدواج و تشکیل خانواده
به قیمت فساد و مشکلات اخلاقی در جامعه
به قیمت فرار مغزها
به قیمت هدر رفتن عمر و جان و مال چهار نسل
به قیمت خرید چند برابری نیازهای کشور از بازار سیاه
به قیمت از بین رفتن اعتقادات دینی و اخلاقی در جامعه
به قیمت بی اعتمادی مردم به حکومت
به قیمت ثروتمندتر شدن مافیای اقتصاد
به قیمت کاهش اعتبار جهانی
به قیمت بازار مصرفی بنجولهای چین شدن
به قیمت از بین رفتن اقتصاد و معیشت مردم
به قیمت بی ارزش شدن پول ملی
به قیمت فروش عضوی از بدن برای تامین مالی زندگی
به قیمت مهاجرت به کشورهای دسته دوم
به قیمت حقارت گذرنامه ایرانی
به قیمت آلودگی هوا ناشی از خودروهای منسوخ
به قیمت شنیدن اراجیف گستاخانه رهبران کشورهای همسایه
به قیمت مدارس حصیری در مناطق محروم
به قیمت نداشتن آب آشامیدنی در چند استان مختلف کشور
به قیمت نابودی منابع آبی و دامی و کشاورزی ایران
به قیمت زمینخواری فئودالها
به قیمت حسرت خوردن ایرانیان به تورم تک رقمی کشورهای آفریقایی
...........
....
..

حتی امنیتی که قبلا پزش را میدادید نداریم
در کف خیابانها همه جور اراذل و اوباش و دزد و معتاد و مواد فروش و فساد اخلاقی و ........ می بینیم

امنیت هم نداریم

انرژی هسته ای میخواهیم ولی نه به این شکل .
ما میتوانیم مانند آلمان ، کره جنوبی ، امارات ، ژاپن ، کانادا ، استرالیا و ...... انرژی هسته ای داشته باشیم به شرط سکوت برخی مسئولان
پاسخ ها
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
میدونی چرا بر این مورد پافشاری میکنیم؟ چون آمریکا مخالفه
ولی حیف افسوس که خیلی خیلی دیرفهمیدید که اژانس جاسوس امریکا واسرائیله
در دولت قبل اینقدر به اژانس بین المللی بها داده شده که طلبکارانه رفتار می کنند . اگر سیاست درست و متفکرانه ای داشتیم کار به اینجا کشیده نمی شد ولی هنوز هم دیر نیست از طرفی روسها هیچگاه دوست خوبی برای ما نبودند پس بهتر است روی پای خود بطور متفکرانه بایستیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بزنیم زیر میز برجام ! ملت را که فقیر!حقیر و به مرور ناتوان کردیم خودمان هم که با رانت و سواستفاده و ... وضعمان خوب است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اره بابا مگه کره شمالی چشه مقامات در ناز و نعمت مردم بد بخت و قحطی زده به جاش بمب اتم دارن
باز هم بر سر بیچارگی ایران پای یک روس در میان است و البته باز هم آمریکا منزه و نهایتا کم تقصیر
پاسخ ها
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
اتحاد سرخ و سیاه
توی کدوم مورد روسا اخلاقی رفتار کردند؟!
درعالم سياست هيچ كشوري دوست محسوب نميشود هركس ودولت ونظامي بايدمنافع خودراتعقيب نمايدروسها وبعضي دولتها بعدازانقلاب توانسته اندبه نيكي درارتباطات ايران باجهان خارج تفرقه واختلاف انداخته وازاين خلا تصنعي دست ايران راازبازارهاي جهاني ومنافع ملي خوددوركنندسياست معقول درتعامل باكل دولتهاي تاثيرگذارجهاني ميتواندمشكلات ايران ومردمش راحل نمايدروسها درمسيرتاريخ هيچگاه دوست خوبي براي ايران نبودندونخواهندبود
روسیه همیشه از پشت به ایران خنجر زده فقط ایران باید به چین متکی باشد
روسیه و چین مانند گربه ای هستند که با موشی در حال بازی اند و در موقع مناسب آن را می خورند .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
ای ولا دمت گرم واقعا روسیه وچین مثل گربه منتڟدفرصتند
هواپیماهای ناشناس!نیروهای هوادارجمهوری اسلامی ایران رادرسوریه بمباران کردنداحتمالاکارروسیه است چون اسراییل بارهابمباران کرده وناشناس هم نیست!همین روسیه مرتب برادامه مذاکرات اصرارمیکندولی درحین مذاکرات سنگهایی میاندازدکه هیچ راه حلی برایش نیست مذاکره برای مذاکره!
اقای مصباحی مقدم! منظورتان از مالیات ستانی چیست؟ مالیات از جیب خالی مردم یا نهاد هایی که درامد های ۱۲ رقمی دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
اول باید از خود نمایندگان مالیات ستانی شود بعد مردم.
جناب غلامرضا مصباحی مقدم: اقتصاددان مملکت که شما باشید وای به حال ایران و ایرانی، نمایندگی چند دوره مجلس نشان داده که چند مرده حلاجی ! چند ده میلیارد صادرات نفت قابل اتکا نیست اما خالی کردن جیب مردم قابل اتکاست؟ اگه از این موضوع ناآگاهید لطفا سری به سازمان تامین اجتماعی بزنید تا با چشم خود ببینید روزانه چندین نفر را که قادر به پرداخت مالیات سرسام آور خود نیستند روانه زندان میکنند، در ضمن دولت جمهوری اسلامی همیشه پول نفت را در بودجه خود کمتر محاسب کرده و با مبلغ بالاتر از پیش بینی به فروش رسانده ؛لیکن مازاد درآمد حاصل از آن را چه بلایی سرش آورده و جیب چه کسی رفته خدا میداند!!
چهل ساله که مردم ایران می گویند خیانت های روسیه و شوروی سابق خیلی خیلی بیشتر از آمریکا و اروپا بوده و هیچ وقت هم قابل اعتماد نبودند
شما الان می فهمید ؟ این همه امتیاز به روسیه داده شد فقط در قبال مرغان ابابیل طبس ؟
ترفند غیر اخلاقی روسها؟! اینو که الان یک بچه مدرسه ای هم میدونه که روسیه و چین دوست ایران نمیشن! ولی مسولان میخوان خودشون رو به خواب بزنن، و وقتی اون زمان ظریف اون هم در گفتگوی خصوصی! کمی همین حقایقی که همه میدونن رو گفت همه برآشفتند! حالا حالا ها جا داره روسیه از شما ها استفاده کنه!
آقای کیهان! اون زمانی که در دوره روحانی رییس آژانس اومد ایران و توافق موقت امضا کردند کلی شاکی شدین شما و نمایندگان مردم! الان که این آقا اومد کلی تعریف و تمجید از دولت جدید شد که بهانه ها رو گرفت!! حالا بخور از این گزارش ضد ایرانی آژانس. باز هم میخوای توجیه کنی و از دولت جدید تعریف کنی؟!
مگر همه کار شناسان در ایران هز جمله خود شما با روسیه موافقند ؟ در روسیه همینطور است اگر دو تا کار شاس مخالف ایران بودند باید همه حکومات روسبه را اینگنه تجزیه وتحلیل کنیم کمی انصاف داشته باشید اقای ظریف با ان کارش ورود واکسن به ایران را به صفر رساند واین همه خسارت بابت همان نوار صوتی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
دقیقا همینه -
کارشناس محترم اسپوتنیک ادرس داده مثل داستان طوطی و بازرگان.ادم فهمیده را یک اشارت بس است
همه علم و آدم میدونن روسیه قابل اعتماد نیست الا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
همه غیر از مسولان ایران! البته احتمالا اونها هم میدونن ولی منافعشون ایجاب میکنه که خودشون رو به کوچه علی چپ بزنن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اگه فرست گیر بیارن سریع ایران را اشغال می کنند
باید به آژانس و مجامع بین المللی اعلام کرد که در صورت خرابکاری در هر کدام از تاسیسات هسته ای ان مجتمع یا تاسیسات و در صورت گسترده بودن، مجتمع های دیگر به مدت یک سال از هر گونه نظارت خارج می شود و پاسخگوی ان بر عهد کشور یا سازمان خرابکار خواهد بود
از یه طرف با اصرار بر سیاستهای غلط با جهان تمام کسب و کارها را نابود کردید و حالا برای سیر کردن این دیو دیوانسالار دولتی باز هم سراغ این بیچاره ها رفتید ...دولت باید با یک سوم این لشکر اداره شود و جلوی ریخت و پاشها گرفته شود ..
پاکستان اولین بمبش را با 300 سانتریفیوژ ساخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
به درک
ایران برای اینکه چین وروسیه را یکبار دیگر تست بزند به صورت تاکتیکی علائم مثبتی از تمایل خود برای عادی سازی روابط با امریکا رسانه ای کند وواکنش روس ها وچینی ها را با دقت رصد کند اگر ناراحت شدند وموضع گرفتند معلوممیشود که تکلیف چیست ولی بهترین حالت اینست که ایران بین انها در نزدیکی به ایران رقابت ایجاد کند تا بیشترین بهره را ببرد
نقش مخرب روسیه را مردم ایران خیلی وقته فهمیدند در اخرین نماز جمعه مرحوم هاشمی شعار مرگ بر روسیه سر دادند که نشان از هوشیاری مردم داشت

ولی ان مدعیان بصیرت هنوز نفهمیده اند
چه کنیم؟؟؟
روسیه برای منافع خودش ایران ضعبف و درگیر با جهان غرب را دوست دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
كدام مردم؟ همان مردمي كه با كفش به نماز ايستاده بودند؟
بقول خودتان ده سال است که رشد اقتصادی نداریم.تتمه اقتصاد را کرونا ومدبریت دولت قبلی و در ادامه نابود کرد از درآمد می خواهید مالیات بیگیری یا از "در نیامد"!!!!!!!!!!!!!!!!
اولین بارنیست روسها به ما ضربه میزنند آخرین بارهم نیست پس چاره چیست چاره هوشیاری آقایان دولتی است که همیشه باگاردبسته رودرروباشندبااین جماعت
روسیه رفیق دزد شریک قافله
الان از هر تراکنش دارین مالیات میگیرین کاری کردین هرجا میریم پول نقد میخوان مالیات یعنی افزایش قیمت کالاها
بابا این همه روس را بالا بردید حالا داره از پشت خنجر را می زند بابا یکبار هم شده مستقیم وبی واسطه امریکا ضرر نمی کنیم ؟..
پاسخ ها
داوود
| France |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
در مقایسه روسیه و آمریکا، روسیه شرف دارد. مثلا وقتی شوروی افغانستان را ترک کرد، تمام پایکاه های خد را سالم تحویل حکومت دست نشانده شان داد؛ اما وقتی آمریکا از افغانستان خارج شد، تمام پایگاه های خود و تجهیزات و تأسیسات تفریحی و .... که ساخته بودند، نابود کردند. ترامپ صریحا گفت که قرار بود تمام پایگاه های خود را با بمب خراب کنیم و تنها بگرام را بخاطر چین نگه داریم!
روسها وچینی ها خیلی حقه باز هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
برای همینه که فرزندان مسئولین در این دو کشور اقامت نمی گیرند
طبق مصوبه مجلس مگرقرارنبودتا رفع تحریم هااجاره بازرسی و استفاده از دوربین های نصب شده در مراکز هسته ای ایران به آژانس داده نشود .اگر این توافق در زمان دولت روحانی می افتاد عده ای زمین وزمان را رسوا می کردند وروحانی را به خاطر نادیده گرفتن قانون مجلس به پای میز مذاکره می کشاندند
در روزهای اخیر در رسانه های مطالب مختلفی در خصوص نتایج "توافق 12سپتامبر میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی" منتشر شده است مثل پاسخ به همین ادعای مدیرکل آژانس یا نظر نمایندگان مجلس در خصوص ارتباط این توافق با قانون جامع در رفع تحریمها و ... اما مهمترین سوال و نکته مغفول مانده، و آن بحث بر سر انتشار متن توافق است و فرایند طی شده بعد از آن است.
قطعا ما حقی برای آژانس در دسترسی به مراکزی که در آنها اقدام خرابکارانه علیه تأسیسات هسته ای انجام شده نیستیم، ولی آیا مذاکره کنندگان و توافق، هم چنین محدودیتی برای آژانس در نظر گرفته بوده اند. یا مثلا افرادی که برای تعویض این کارتهای حافظه به مراکز اتمی وارد شدند، آیا در توافق فرایندی برای معرفی و تأیید ایشان توسط ج.ا وجود دارد. آیا توافق محدود به زمان شده و یا اینکه مدتی بعد و با از کار افتادنِ احتمالی هر دوربین، آژانس مجددا امکان دسترسی به مراکز اتمی را خواهد داشت.
___________________
نکته: مردم باید بدانند برای چه چیزی دارند این فشار تحریم ها را تحمل می کنند و اطلاع از جزئیات توافق قطعا حق مسلم آنهاست. مثلا در خصوص قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم ها، این حق ملت رعایت شده است و الان هر اقدام دولت، به سادگی با این قانون قابل تطبیق است و این به مردم شناخت و آگاهی می دهد. بهتر است در خصوص این توافق نیز، متن توافق منتشر شود. حتی اگر تصور شود که این توافق، فنی و خارج از فهم عامه است اما می شودآنرا به عنوان بخشی از کارنامه دولت جدید منتشر کرد تا خبرگان قوم آنرا تبیین و تفسیر کنند و مردم نسبت به دولتمردان و سیاست مداران ِ خود شناخت کسب کنند.
"ترفند‌های غیراخلاقی روس‌ها در پرونده هسته‌ای ایران"

برادر جان از کی قرار بوده همراهی روسیه ( ایضا چین یا حتی سوریه و عراق) معطوف به اخلاق بوده باشد؟!

از ابتدا تا کنون و در آینده حمایت روسیه و چین و در مراحلی انگلیس و آلمان( با نمایندگی جک استرا و یوشکا فیشر) از ایران معطوف به منافع شان بوده است نه اخلاق. معلوم است اگر ایران ضمن اولویت دادن به منافع خود منافع تاکتیکی همراهان خود را پایش و ملاحظه نکند ٬ نباید انتظار داشته باشد آنان همواره در کنارش بایستند. باید در نظر داشت اسرائیل و نومحافظه کاران آمریکا و متحدان منطقه آی آنان همواره و لحظه ای در حال به چالش کشیدن حمایت روسیه و چین از ایران هستند و ایران باید دست این دو کشور را در مقابله با آن چالشها خالی نگذارد( مطمئنا با اولویت دادن به منافع خود)
و شخصی که یک چشم بینا داشت پرسیدند دو ست داری آن چشمت را باز کنیم. و به همسایه ات که کور است یک چشم عطا کنیم گفت نه این چشم من را هم کور کنید ولی برای همسایه ام چشمی باز نکنید.
اگر ایران قوی باشد اولین دلهره بر جان روس ها خواهد بود. لذا من روسیه را. ماری در آستین می بینم تا آمریکایی که . خود در ظاهر دشمنی می کند
جامعه ایران از نظر اقتصادی غیر یگنواخت است۔چند خانواده را مثالی بزنم۔ از خانوادهای که کارندارند ویا سرمایه دار هستند میگذرم۔خانوادهای است تنها یک فرد کار میکند ۔و ودوفرزند دارد ومستاجر است۔خانوادهای که دوفرد کار میکند ومنزل دارد۔خانوادهای که دوفرد کار میکند واجاره یک خانه یا دوخانه استیجاری هم دریافت میکند۔۔این خانواده ها اختلاف زیادی از نظر اقتصادی دارند ودر ایران کم هم نیستند۔مالیات از نظر اقتصادی در یک جامعه سرمایه داری چنانچه درست گرفته شود به پیشرفت جامعه و یکنواختی اقتصادی نه اینکه لازم است ضروری است۔ولی چنانچه بگونه مطالعه نشده وتحقیق نشده وبدون سیستم گرفته شود اوضاع اقتصادی را برهم میزند۔جوامع سرمایه داری پیشرفته تمام هزینه شان از طریق مالیات است۔حتی نروژ در امد نفت ان پس انداز ملی است۔وشرکت نفت ان هم دولتی است ۔مالیات گرفتن با دولتی بودن برخی سازمانها تولیدی وخدماتی منافاتی ندارد۔کشورهای سرمایه داری غربی که سرمایه دار هاشان سرمایه شان به فلک سر میکشد همه وهمه مالیات میدهند وبسیار زیادم میدهند۔۔بهتر است اینگونه لگوئیم سبستم دریافت مالیات کشور باید اصلاح شود۔واقعیت در این است که ایران یک کشور شدیدا سرمایه داری است۔لذا باید روش های سرمایه داری را برای پیشرفت در ان بکار گرفت۔روشهای یرمایه داری با سرمایه گذاری گلان دولتی مخالفتی ندارد۔ولی یک واحد دولتی باید با روش سرمایه داری مدیریت شود۔حساب سود وزیان عملکرد داشته باشد ومالیات بدهد۔هیج موسسه وگروه اقتصادی در کشور نباید بدون پرداخت مالیات باشد۔توصیهای که میکنم التدا روش دریافت مالیات را در کشورهای سرمایه داری دقیقا مطالعه کنید۔میتوانید از انها الگو برداری کنید۔من خودم اقتصاد غیر سرمایه داری را بهتر می پسندم۔مخوصا در ابتدای صنعتی شدن وپیشرفت اقتصادی واجتماعی ۔ ولی ایا چنین امکانی برای پیاده شدن وجود دارد۔جواب منفی است۔لذا جامعه را باید با روش بهینه شده سرمایه داری مدیریت کرد۔متایات چنانچه درست گرفته سود کدرست هزینه شود در جهت بهبود وضع اقتصادی جامعه از هر طیف وطبقه میتواند مفید باشد۔درصورتیکه مرزها از نظر ورود وخروج سرمایه کنترل شود۔وسرمایه دار مسئول اجرائی نباشد ونخواهد که باشد۔این همه رفاه وپیشرفت اقتصادی ووجود این همه سرمایه دار فوق کلان در کشورهای سرمایه داری با پرداخت مالیات وکنترل جمعیت حاصل شدهاست۔مشکلات اجتماعی ورفتاری داخلی وخارجی انها بیشتر مشکل اصلی انها است۔ما باید از تجربه دیگران استفاده کنیم۔خود کرده را تدبیر نیست۔باید بپذیربم که در جامعه با جمعیت فوق العاده بالا وبا این همه نیازهای صحیح وغلط اقتصادی ،اجتماعی صاحب تجربه با ارزشی نیستیم۔راه حل مشگلات ما مخصوصا در بعد اقتصادی در کتاب های قدیمه یافت نمیشود۔دانشگاههاو اساتید افتصادی واجتماعی را باید در حل مسائل فعال کرد۔
روسیه هرگز با ما دوست نبوده و نخواهد شد ، روسیه از ما برای گرفتن امتیاز از امریکا و اروپا استفاده می کند و قابل اعتماد نیست
باید به کل جهان اعلام جنگ کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
احسنت افرین
این روسیه همچون روباهی است در جلد یک کفتار هر چه ضربه وضرر چه از ارسال گاز به اروپا وترکیه وهند کار این کفتار پیره
ایران باید بیشتر از اسرائیل از ترکیه وروسیه وانگلیس که درتاریخ همیشه برعلیه ایران بودند حساسیت داشته باشد با مذاکره وامتیاز دادن وگرفتن دست واسطه ها حذف می‌شود چه داخلی چه خارجی ولی ملت ما درگیر بازی خطرناکی شده که منافع عده‌ای در داخل وروسیه به منافع ملی برتری پیدا کرده خدایا ایران را از شر دشمنان نقابدار حفظ کن
اقایون سیاست پدرمادرنداردمتاسفانه مسئولان کشورما خیلی زودباورهستندازاین حساب کنیدچندین باروزیردفاع به روسیه سفرکردنتیجه چیشدگفتندروسیه نمیتوانست به ایران جنگنده بفروشدچون تحریم هستین روسهاهیچوقت قابل اعتمادنیستندتااخرهم نمیشوند
در برخی جوامع سرمایه داری مالیات تنها دریافت پول برای هزینه ها نیست بلکه نوعی دریافت وپرداخت وتعادل سازی است۔مطالعه ضروری است۔
تنها و فقط تنها راه مذاکره مستقیم با آمریکا ،البته مخفیانه
رشدگرانی مدام واقتصادفلج بامالیات ستانی درکشوری که تولیدبسیارکم وبیکاری بسیارشدیدوگرانی خفه کننده است چگونه بامالیات ستانی که باعث تعطیلی اکثرمشاغل میشودوبیکاری زیاد میشودشماانتظاررشداقتصادی بامالیات ستانی دارید شاید
تصورمیفرمائیدرشداقتصادیعنی رشدگرانی اگرچنین تصورمیکنید درست میفرمائید درکشورهائیکه تولیدکم است اگرمالیات بیشتری ازمردم گرفته شودگرانی مضاعف پدیدمیآید واقعاًاین اطلاعات ازکجا پیداشده درکشورما که بایک کلمه حرف تهدید امیز کشورهای خارجی یکمرتبه ارزش پولمان سقوط آزادمیکند چگونه امکان رسداقتصادی پایداروجودداردالبته امکان چاپ اسکناس پایداروپخش پول بی ارزش قطعاًوجوددار
اقای مصباحی به جوانب و آثار مالیات گرفتن از مردمی که پول خرید برنجو گوشت ندارن رو نگفت چون هم اطلاعی نداره هم علمش رو ، باید بجای این حرفها به دولت فعلی در رفع تحریمها کمک بشه تا کشورایی مثل روسو چین از بلعیدن منابع و خریداران ما دست بردارن
وقتیکه تولید واقعی وجود نداره از کی میخواهید مالیات بگیرید ؟ازدلال؟ اون که راه فرار ازمالیات را خوب بلده.
آمریکا ضربه سختی خواهد خورد از ایران ...
تا زمانی که رویکرد ظلم طلبانه خود را تغییر ندهد از ضربه های ویرانگر مصون نخواهد بود ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
عاره ؛ از ارزش ریال در مقابل دلار کاملا مشخصه
کشورهای دنیا بر اساس منافعشون با دیگر کشورها طرف میشن نه بر اساس رفاقتو معرفت روسو چینم به منافع خودشون اهمیت میدن نه ما به همین دلیل بود که روابطشون با غرب رو سامان دادن پس ما هم هر چه زودتر بر اساس منافع کشورمون با دیگران طرف بشیم هم زبون همدیگرو بهتر میفهمیم هم جدالهای احساسیمون با دنیا برطرف میشه پس مقصر روس یا چین یا غرب نیست ماییم که همچنان روی خط رفاقته کجو معوج قصد داریم راستو مستقیم بنویسیم که اگر دست از این کار برداریم مجبور نمیشیم از مردمی که در اجاره خانه و خرج سفره خانه اش مونده مالیات بیشتر طلب کنیمو مملکتو گرفتار تنش کنیم اونم با دولت و مجلس انقلابی که قراره رفاه رو به ارمقان بیارن
روسها بزرگ ترین خائنین به ایران و ملت ایران در طول تاریخ حیله گر کثیف منفعت طلب منافق
بهترین راه در مواجه با تحریم های غرب تمرکز روی توان و سازماندهی داخل و دورزدن هوشمندانه تحریم ها است و اگر غرب نگران هسته ای ایران است مشکل خودش است و بهتر است با آمریکا به توافق برسد که به برجام بازگشت کند تا ایران هم همکاری و مشکلشان را حل کنند و یقین بدانید آنها فکر حل مشکلات ما نیستند و در خصوص روسیه و چین نمی توان نظرات یک و دو نفر تحلیلگر اقتصادی را مبنا قرار داد ولی در کل پیروزی هر کشور در توان داخلی آن بخصوص در زمینه اقتصاد و فرهنگ است و اگر چین و روسیه با مزیت هایشان هم ببینند ما ضعیف عمل می کنیم ما را دور می زنند
وقتی کشور از نظر مالیات و یارانه و ... دچار بی مدیریتی است مطمئن باشید در ارتباط با روابط خارجی چه ارتباط داشته باشیم و چه ارتباط نداشته باشیم همیشه در ضرر هستیم حالا چه برجام فعال باشد و چه فعال نباشد تفاوتی نمی کند
مگر آنزمان که برجامی وجود نداشت و ما در تحریم های شورای امنیت نبودیم چه گلی بر سر اقتصاد ایران زدیم جز تورم روی تورم
مگر در زمان رضا شاه و ناصر الدین شاه که 16 درصد پول نفت را به ما می دادند چه گلی بر سر اقتصاد کشور زدند که ما توقع داریم با رفع برجام و کمک غربی ها اقتصاد ما درست شود و اگر هم درست شود مطمئن باشد ظاهری و موقت است
کشورهای دیگر نگاه به پارامترهای اقتصادی کشورها می کنند و تصمیم می گیرند و اگر هم از آمریکا حرف شنوی دارند به خاطر اقتصاد محکم آنها است
با شعار نه شرقی نه غربی نظام رو درست کردیم و حالا یک کشوری داریم که سیاستهاش وابسته به شرقه و مردمش دنباله روی غرب
عجب آش شوری
دست آشپزهای عزیز درد نکنه
بهتره این مقاله را برای دولت در سایه بفرستی که کل نگاهش به برادر پوتین است.ما مردم عادی به گواه آرشیو تابناک از اول هم می دانستیم که روسیه برای منافع خود مانع رسیدن ایران به یک تفاهم با امریکا و اروپا است
ترا به هر کسی می‌پرستید نام این احزاب حال بهم. زن وبعضا خاین را می‌آورید حال ما به هم میخورد ما حزب نمی شناسیم جز رهبر وکل سپاهیانش ومدیران خدمت گذار ترا خدا برید ببینید چه کردید خودرا با حاج قاسم مقایسه که کلمه ناهمگونی است برید ببینید چه کردید بگذارید نسل بعدی بیایند وبا خوبان قدیمی کارراپیش ببرند
تحریم‌بین الملی نزدیک است
جناب رییسی خواهش میکنم روابط با روسیه عوضی و خونخوار رو به صفر برسونید،اونا خیلی کثافت هستن،واقعا روسیه و انگلیس بسیار از امریکا دشمن تر هستن،مرگ بر روسیه و مرگ انگلیس،مرگ بر استکبار جهانی
مگر کره زمین بدون آمریکا قابل تصور میباشد.
مقامات ما مگه تاریخ نخوندند عهدنامه گلستان و ترکمنچای و غیره و ۴۲ ساله روسها چندین میلیارد دلار از ایران خوردند ولی نیروگاه بوشهر رو تکمیل نکرده اند اونم از دریای خزر که از دستمون رفت که از خواب بیدار خواهیم شد روس ایران را ویران خواهد کرد می بینیم.......
روسها به لحاظ منافع ضد غربی و ضد آمریکایی، متحد طبیعی ما هستند؛ حتی خیلی بهتر از چین هستند، که بخاطر منافع تجاریش، دربرابر آمریکا دست به عصاست. در نهایت چین خیلی بیشتر منافع آمریکا را تهدید می کند؛ ولی در کوتاه و میان مدت سعی می کند حداکثر تجارتش با آمریکا را حفظ کند. درواقع تلاش چین برای شکست آمریکا، همین تجارت بیشتر است که در نتیجه آن چین قویتر و آمریکا ضعیف می شود. درضمن چین از دلارهایی که از آمریکا بدست می آورد و مازاد تجاریش، استفاده می کند و سرمایه گذاریهای سنگینی را در سرتاسر دنیا (و تحت عنوان پروژه کمربند و جاده و غیره) شروع کرده، که زمانیکه کار آمریکا ساخته میشود، تجارتش را با کل دنیا، ادامه دهد. بنابراین از ترس اینکه تجارتش با آمریکا خیلی بهم نخورد، فعلا کار چندانی برای ایران نمی کند؛ بخصوص در زمینه افتصادی.
بنابراین فعلا، تا زمانیکه ما خودمان نمی خواهیم با غرب رابطه مثبت و سازنده داشته باشیم، باید از روسها تشکر هم بکنیم که مواضع ما را برضد غرب تقویت می کنند! حرفهایشان هم کاملا درست است (البته هر کشوری، ازجمله روسیه، منافعی دارد؛ و نظرات یک کارشناس خاص هم نظر کل آن کشور نیست، ولی ممکنه حال و هوای کلی را نشان دهد).
نتیجه اینکه این روزنامه جهان صنعت هم بجای ابراز این مواضع مشکوک، بهتر است بداند که دنبال ریشه اصلی ارتباط ما با غرب، باید داخل کشور جستجوکرد و نه در روسیه. آدرس غلط ندهید.
الان دولت جدید هم می گوید که ما می خواهیم روابط و تعامل منطقی با غرب داشته باشیم، اما شما - بهمین راحتی و به این زودیها - باور نکنید.
اول پول ملی را بی ارزش کردن و بعد قیمتها وحشتناک کشید بالا ، سپس پایه معافیت مالیاتی هر سال را خیلی پایین در نظر گرفتند یعنی ۱ بیستم تورم سالیانه ،
اینها یعنی چی ؟! یعنی اینکه ملک طرف به شدت گران شد و نه اینکه سود کرده به خاطر بی ارزش شدن واحد پولی کشور و در مقابل مالیات میکه تو سود کردی و باید مالیات بدی !!!!!
هم از جیب مردم پولشان را گرفتند و هم اینگونه مالشان را .
آفرین به این مسئولان ....
فقط بایدقوی شد و باهمه دنیاهم ارتباط داشته باشیم وهمیشه دست بالا روداشته باشین کسی نباید ازمابرامنافع خودش استفاده کنه
خداییش چقدر روسیه و چین به مسئولان ایران می خندند....
خدا رحمت کند نویسنده مقاله (ترفند‌های غیراخلاقی روس‌ها در پرونده هسته‌ای ایران) احتمالا کرونا میگیره و میمیره
ما بایدعزّت وکرامت خودراحفظ کنیم ونگذاربم حقمان ضایع گرددحتی اگربقیمت برخوردودرگیری باشد.!!.
هر کی با کدخدا درافتاد ور افتاد نمونش ونزوئلا ، سوریه ، کره شمالی ، یمن و ...
دوستی با کدخدا منافعش خیلی بیشتره
نه روس نه امریکاباید مستقل جلو رفت وهر کاری که در توان جهت دفاع ازکشور میتوانیم انجام داد چون در نهایت دفاع از مردممان مهمه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر