بازدید 4948
۱

تکرار ادعاهای نخ‌نمای ریاض علیه نیروهای مقاومت

رئیس اسبق اطلاعات عربستان که کشورش مهد پرورش تروریست‌های القاعده و تکفیری‌ها در سراسر جهان است، ادعاهای نخ نمای ریاض درباره گروههای مقاومت منطقه را تکرار کرد.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ 27 September 2021

به گزارش تابناک، ایرنا به نقل از روسیا الیوم نوشت: «ترکی الفیصل» دیروز (یکشنبه) طی سخنانی در مجمع بین المللی ارتباطات دولتی در شارجه امارات ادعا کرد که «تروریست فقط عناصر وابسته به القاعده و دیگر گروه‌های مسلح نیستند و نیروهای تحت حمایت ایران در عراق، سوریه و یمن هم تروریست هستند».

تروریستی خواندن نیروهای مقاومت در عراق و سوریه در حالی مطرح می شود که جریان مقاومت طی سالهای گذشته موفق به شکست داعش در این دو کشور شده است. داعشی که با سرمایه سعودی ها و هدایت جریان آمریکایی - صهیونیستی با هدف نابودی و تجزیه کشورهای سوریه و عراق به نفع رژیم صهیونیستی تجهیز و تدارک دیده شد.

سخنان مامور بد نام سازمان اطلاعات عربستان درباره مقاومت همزمان با موفقیت بزرگ ارتش و کمیته های مردمی یمن در آزادسازی استان البیضاء یمن بیان شده است . سعودی ها طی ۶ سال گذشته ، این کشور فقیر جهان، را آماج سنگین ترین حملات خود قرار داده اند اما در به زانو در آوردن مردم مقاوم این کشور ناکام مانده اند.

همچنین این ادعاهای ترکی الفیصل در حالی مطرح می‌شود که که کشورش مهد راه اندازی و منبع اصلی پشتیبانی مادی و معنوی از گروه های تروریستی و تکفیری نظیر القاعده و داعش است.

کمتر از سه هفته پیش بیستمین سالگرد حمله به برج های دو قلو در نیویورک آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی بود. ۱۵ تن از ۱۹ نفری که در این حمله تروریستی دست داشتند تبعه عربستان سعودی بودند.

خویشاوندان قربانیان این حملات مدتهاست که استدلال می‌کنند، مقامات سعودی از قبل در مورد انجام این حملات اطلاع داشتند اما اقدامی برای متوقف کردن آن انجام ندادند.

رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان در ادامه سخنان خود در مجمع شارجه اظهار داشت که تروریسم فرامرزی تهدیدی وجودی برای تک تک کشورهای منطقه است.

ترکی الفیصل در ادامه اظهاراتش بر لزوم نابودی تروریسم و کشف دلایل رشد آن تأکید کرد و گفت که عدم اتحاد کشورهای عربی و فروپاشی ملیت و وحدت عربی در جهان عرب دلیل اصلی گسترش تروریسم است.

ترکی الفیصل بر اهمیت روابط سالم بین کشور و جامعه و تقویت طرح‌های توسعه تأکید کرد و گفت که دولت‌ها باید در پاسخگویی به الزامات اطلاحات پیشقدم باشند.

وی گفت: وضعیت داخلی در کشورهای عربی ضعیف است و ما باید اطلاحاتی را انجام دهیم که پاسخگوی خواسته‌های کشورهای عربی به دور از افراط گرایی و تروریسم باشد، زیر این یک خطر راهبردی است و کشورهای عربی را تهدید می کند و باید با آن مقابله کرد.

مجمع بین المللی ارتباطات دولتی در شارجه امارات از روز یکشنبه به مدت دو روز با حضور ۷۹ مقام ملی، منطقه ای و جهانی از ۱۱ کشور عربی و خارجی و رهبران سابق کشورها و وزرا و مسولان دولتی، آغاز به کار کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
با عرض سلام ... خودتان خسته نکنید عربستان سعودی اهل صلح ودوستی با ایران نیست چون دستور از بالا امید وعربستان نوکر است . این نشسته بین ایران
وعربستان در بغداد فقط می خواهند از ایران تست بگیرند وبه اربابشان تحویل دهند
نتیجه تست . هیچ خیری از عربستان بنفع ایران نسیت عربستان خیلی خبیث است .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر