بازدید 73758
پیمانه اقتصادی

ایران بیستمین خودروساز بزرگ دنیا شد/ سهم ۹۲ درصدی تراکنش‌های کارتی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان/ جزئیات تجارت خارجی ۴۵ میلیارد دلاری ایران در نیم سال اول

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت در چهارمین روز پاییز، سیگنال اورگرند چین به بازار طلا، قیمت جهانی نفت خام جهش کرد، واردات نفت خام هند در ماه آگوست به بالاترین سطح ۳ ماهه رسید، سرمایه‌گذاری مستقیم آمریکا در روسیه ۹ برابر داده‌های رسمی است و اختلاف قیمت مصوب ذرت با بازار آزاد را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 27 September 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت در چهارمین روز پاییز، سیگنال اورگرند چین به بازار طلا، قیمت جهانی نفت خام جهش کرد، واردات نفت خام هند در ماه آگوست به بالاترین سطح ۳ ماهه رسید، سرمایه‌گذاری مستقیم آمریکا در روسیه ۹ برابر داده‌های رسمی است و اختلاف قیمت مصوب ذرت با بازار آزاد را در بر دارد.

 

سهم ۹۲ درصدی تراکنش‌های کارتی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان

در گزارش مردادماه شاپرک، سه دامنه مبلغی زیر پنج هزار تومان، بین پنج تا ۲۵ هزار تومان و بالای ۲۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است. طبق آمار منتشر شده بیشترین تعداد تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی دارای مبلغی بین پنج تا ۱۵ هزار تومان بوده است. همچنین ۱۳.۹۴ درصد تعداد تراکنش‌های ابزار کارت خوان فروشگاهی، مبلغ کمتر از پنج هزار تومان را داشته‌اند. ۳۶.۶۸ درصد تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی نیز در بازه مبلغی پنج هزار تا ۲۵ هزار تومان بوده‌اند و در نهایت ۴۴.۸۵ درصد تراکنش‌ها با مبلغ بالای ۲۵ هزار تومان انجام گرفته‌اند. 

اما در بخش دیگر این گزارش به تعداد تراکنش‌های کارتخوان در بازه‌های بالا، پرداخته است. به گونه‌ای که در مردادماه ۱۴۰۰ تعداد تراکنش‌های با مبلغ کمتر از پنج هزار تومان در ابزار کارتخوان فروشگاهی برابر با ۳۹۷ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۲۲۳  عدد تراکنش بوده است. همچنین تعداد تراکنش‌های با مبلغ بین پنج هزار و ۲۵ هزار تومان برابر با یک میلیارد و ۴۵ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۳۹۳ عدد تراکنش بوده و کل تعداد تراکنش‌های با مبلغ بالای ۲۵ هزار تومان برابر با  یک میلیارد و ۲۷۸ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۷۷ عدد تراکنش است. با توجه به نمودار دامنه مبلغی ابزار کارتخوان فروشگاهی می‌توان بیان نمود که نزدیک به ۹۱.۹۹ درصد تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی دارای مبلغ کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است. /ایبِنا

ارزش سهام عدالت در چهارمین روز پاییز

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۵۲ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۶ درصد معادل ۸۱ هزار و ۸۲۲ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۵۱ تومان رسیده است.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟| کاهش ارزش سهام عدالت در روز رشد بورس

سیگنال اورگرند چین به بازار طلا

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در حالی در معاملات امروز، دوشنبه، رشد کرد که نگرانی از احتمال ایجاد شوک برای بازارهای مالی به علت سقوط شرکت اورگرند چین شدت گرفته است. تقاضای برای خرید طلا در مواقع بحران‌های بین‌المللی بالا می‌رود و سرمایه‌گذاران به عنوان سرمایه‌ای امن به سوی طلا رو می‌آورند. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اورگرند، تا ساعت ۱۰:۳۱ به وقت تهران، ۰.۴۹ درصد رشد کرد و به ۱,۷۵۷.۷۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۳۶ درصد رشد کرد و به ۱,۷۵۷.۹۸ دلار رسید. اورگرند چین که زیر فشار بدهی ۳۰۰ میلیارد دلاری قرار دارد هفته گذشته نتوانست سود اوراق قرضه خارجی خود را در سر موعد خود پرداخت کند و حالا این هفته موعد پرداخت سود بخش دیگری از این اوراق خواهد بود.

قیمت جهانی نفت خام جهش کرد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه در حالی جهش کرد که با وجود نگرانی‌هایی در مورد عرضه نفت، تسهیل محدودیت‌های قرنطینه‌ای موجب رشد تقاضای جهانی شده است. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران ۱.۵ درصد جهش کرد و به ۷۹.۲۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۵ درصد جهش کرد و به ۷۵.۰۹ دلار رسید. افزایش قیمت‌های گاز هم باعث شده است قیمت نفت خام بالا برود. به نظر می‌رسد استفاده از نفت به جای گاز در تولید برق حالا ارزان‌تر تمام می‌شود. کمتر بودن میزان تولید نفت خام از میزان تقاضا باعث شده است در هفته‌های اخیر ذخایر انبارهای نفت جهان کاهش یابد.

ایران بیستمین خودروساز بزرگ دنیا شد

به نقل از ورلد پاپیولیشن ریویو، صنعت خودرو کماکان در انحصار چند کشور معدود باقی مانده و بیشتر خودروهای جهان در شش کشور نخست تولید می شوند. آمارهای فوق با استناد به گزارش سازمان بین المللی تولیدکنندگان وسایل موتوری- مستقر در پاریس- و تا انتهای سال ۲۰۱۹ تهیه شده است.

-چین

حجم کل خودروهای تولید شده تا پایان سال ۲۰۱۹: ۲۵ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۶۶۵ دستگاه

میزان تغییر در تولید خودرو به نسبت سال قبل: ۷.۵ درصد کاهش

آمریکا

حجم کل خودروهای تولید شده تا پایان سال ۲۰۱۹: ۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۹۱۹ دستگاه

میزان تغییر در تولید خودرو به نسبت سال قبل: ۳.۷ درصد کاهش

ژاپن

حجم کل خودروهای تولید شده تا پایان سال ۲۰۱۹: ۹ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۲۹۸ دستگاه

میزان تغییر در تولید خودرو به نسبت سال قبل: ۰.۵ درصد کاهش

آلمان

حجم کل خودروهای تولید شده تا پایان سال ۲۰۱۹: چهار میلیون و ۶۶۱ هزار و ۳۲۸ دستگاه

میزان تغییر در تولید خودرو به نسبت سال قبل: ۹ درصد کاهش

هند

حجم کل خودروهای تولید شده تا پایان سال ۲۰۱۹: چهار میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۷ دستگاه

میزان تغییر در تولید خودرو به نسبت سال قبل: ۱۲ درصد کاهش

مکزیک

حجم کل خودروهای تولید شده تا پایان سال ۲۰۱۹: سه میلیون و ۹۸۶ هزار و ۷۹۴ دستگاه

میزان تغییر در تولید خودرو به نسبت سال قبل: ۲.۸ درصد کاهش

کره جنوبی

حجم کل خودروهای تولید شده تا پایان سال ۲۰۱۹: سه میلیون و ۹۵۰ هزار و ۶۱۷ دستگاه

میزان تغییر در تولید خودرو به نسبت سال قبل: ۱.۹ درصد کاهش

برزیل

حجم کل خودروهای تولید شده تا پایان سال ۲۰۱۹: دو میلیون و ۹۴۴ هزار و ۹۸۸ دستگاه

میزان تغییر در تولید خودرو به نسبت سال قبل: ۲.۲ درصد افزایش

اسپانیا

حجم کل خودروهای تولید شده تا پایان سال ۲۰۱۹: دو میلیون و ۸۲۲ هزار و ۳۵۵ دستگاه

میزان تغییر در تولید خودرو به نسبت سال قبل: ۰.۱ درصد افزایش

فرانسه

حجم کل خودروهای تولید شده تا پایان سال ۲۰۱۹: دو میلیون و ۲۰۲ هزار و ۴۶۰ دستگاه

میزان تغییر در تولید خودرو به نسبت سال قبل: ۲.۹ درصد کاهش

رتبه ایران

ایران با تولید ۸۲۱ هزار و ۶۰ دستگاه خودرو، بالاتر از لهستان و مالزی و رومانی و پایین تر از ترکیه و انگلیس و ایتالیا به عنوان بیستمین خودروساز بزرگ جهان معرفی شده است.

واردات نفت خام هند در ماه آگوست به بالاترین سطح ۳ ماهه رسید

به نقل از ان‌دی‌تی‌وی، واردات نفت خام هند در ماه آگوست در حالی به بالاترین سطح ۳ ماهه رسید که با نزدیک شدن به فصل فستیوال‌های این کشور پالایشگاه‌های نفت خریدهای خود را افزایش داده‌اند. این در حالی اتفاق می‌افتد که در ماه جولای واردات نفت هند به پایین‌ترین سطح در ۱ ماه اخیر رسیده بود. طبق داده‌های اداره تحلیل و برنامه‌ریزی سوخت، واردات نفت خام هند در ماه گذشته ۱۵.۸ درصد نسبت به ماه جولای جهش کرده و به ۱۷.۳۹ میلیون تن رسیده که ۳.۱ درصد از ماه مشابه سال گذشته هم بیشتر است. واردات نفت صنایع رلاینس که اپراتور بزرگترین مجتمع پالایشگاهی جهان است در ماه آگوست ۷.۶ درصد نسبت به ماه جولای افزایش یافت و به رکورد ۳۱۲ هزار بشکه در روز رسید.

جزئیات تجارت خارجی ۴۵ میلیارد دلاری ایران در نیم سال اول

میراشرفی رئیس‌ کل گمرک ایران گفت: آهنگ رشد سریع ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک در شهریور ماه امسال که منجر به افزایش قابل توجه ترخیص کالاهای اساسی، ماشین‌آلات خط تولید و اقلام واسطه‌ای شده، تراز تجاری کشور را به نفع واردات اقلام ضروری تغییر داد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به رشد تجارت خارجی کشور در نیمه نخست سال‌جاری گفت: تجارت خارجی ایران در این مدت با حفظ روند رشد صادرات، به ۴۵ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد نشان می‌دهد. در این مدت ۷۹ میلیون و یکصد هزار تن کالا بین ایران و کشورهای مختلف جهان مبادله شد. در نیمه نخست امسال، ۶۰ میلیون تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از سوی ایران به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۳۰ درصد و از نظر ارزش ۶۱ درصد افزایش داشت. مهمترین کشورهای مقصد صادرات ایران به ترتیب چین با ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار، عراق با ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، ترکیه با ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و افغانستان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد دلار بودند.

رئیس کل گمرک ایران در خصوص آمار کالاهای وارداتی در شش ماه نخست امسال افزود: در این مدت ۱۹ میلیون و یکصد هزار تن به ارزش ۲۳ میلیارد و یکصد میلیون دلار از نقاط مختلف جهان وارد کشورمان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹، از حیث وزن ۱۵ درصد و از لحاظ ارزش ۳۷ درصد رشد داشت. معاون وزیر اقتصاد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله واردات با کشورمان را امارات متحده عربی با ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار، چین با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۵ میلیارد دلار، ترکیه با ۲ میلیون و یکصد هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار، سوئیس با یک میلیون تن به ارزش ۹۰۰ هزار دلار اعلام کرد و گفت: ده قلم اول کالاهای وارداتی کشورمان در این مدت را تلفن همراه، ذرت، سویا، روغن دانه آفتابگردان، کنجاله سویا، گندم، جو، شکر، روغن پالم و روغن خام تشکیل می‌دادند.

سرمایه‌گذاری مستقیم آمریکا در روسیه ۹ برابر داده‌های رسمی است

راشاتودی: طبق ششمین تحقیق مشترک سالانه اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه و شرکت ارنست اند یانگ، شرکت‌های آمریکایی فعال در روسیه ۹۶.۰۵ میلیارد دلار در روسیه سرمایه‌گذاری مستقیم داشته‌اند. این تحقیق با تمرکز بر چشم‌انداز سرمایه‌گذاری مستقیم و تجارت دوجانبه بین روسیه و آمریکا بر اساس داده‌های ۱۶۰ شرکت انجام شد. طبق یافته‌های این تحقیق شرکت‌های آمریکایی تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲.۲ میلیارد دلار در روسیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در نظر دارند ۱.۸ میلیارد دلار دیگر در سال ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاری کنند. طبق این بررسی‌ها بیش از نیمی از این سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع انرژی و منابع طبیعی روسیه جذب شده‌اند. ۸۴ درصد از شرکت‌ها گزارش دادند که در آینده نزدیک پروژه‌های جدیدی در روسیه خواهند داشت. طبق این تحقیق ۷۸ درصد از شرکت‌های آمریکایی تأثیر منفی تحریم‌های ضد روسی آمریکا بر فعالیت‌های آنها در روسیه را احساس می‌کنند. این رقم در سال گذشته ۸۰ درصد بود. داده‌های اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه نشان می‌دهد آمارهای رسمی نمی‌توانند سطح واقعی روابط بین روسیه و آمریکا را بازگو کنند و داده‌های به دست آمده از تحقیق شرکت ارنست اند یانگ که به عنوان بخشی از این تحقیق ارائه شد نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری دوجانبه بین دو کشور حداقل ۹ برابر بیشتر از داده‌های رسمس اتاق بازرگانی آمریکا است.

اختلاف قیمت مصوب ذرت با بازار آزاد

ناصر نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به تجمع مرغ داران مقابل وزارت جهاد کشاورزی در روز گذشته، گفت: تولید کنندگان به دلیل شرایط بسیار نامطلوب تولید مقابل وزارت جهاد کشاورزی جمع شده‌اند تا مسئولان به خواسته‌های آنان رسیدگی کنند. وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب تخم مرغ با توجه به افزایش نرخ مصوبه‌های تولید باید اصلاح شود، اظهار داشت: علیرغم وعده‌های مختلف هنوز این اتفاق نیفتاده و تولید کنندگان به شدت در حال زیان هستند. نبی پور با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: حدود ۸۰ روز است که ذرت به مرغ داران تعلق نگرفته و طی این مدت آنها مجبور بودند این نهاده‌ها را از بازار آزاد تأمین کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تأکید کرد: قیمت ذرت در بازار آزاد هم اکنون به کیلویی ۶,۲۰۰ تومان رسیده و با توجه به کمبود شدید پیش بینی می‌شود تا پایان هفته جاری این رقم به کیلویی ۸ تا ۹ هزار تومان افزایش یابد در حالی که قیمت مصوب آن کیلویی ۱,۹۰۰ تومان است. وی قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ را در صورتی که ذرت با نرخ مصوب به دست تولیدکننده برسد، بیش از ۱۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون میانگین قیمت تخم مرغ درب مرغداری حدود ۲۰ هزار تومان است. نبی پور افزود: در چنین شرایطی دولت به مرغداران فشار می‌آورد که قیمت تخم مرغ را پائین بیاورند. این در حالی است که خود تولیدکنندگان به شدت در حال زیان هستند و قادر به تأمین نهاده‌های مورد نیاز تولید نیستند. /مهر

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۸
هر 4 چرخی که خودرو نیس. چه جوری روتون میشه امارو اعلام کنید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
منظورش بزرگترین اشغال ساز به اسم خودرو شده
باور کنید این انحصار نبود هیچ اقبالی در فروش فرعون اینا نداشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
ملت رو اسیر کردین، خدا اسیرتون کنه در دو دنیا.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
انوقت خودروسازهای دیگه خواهش نکردند که رکورد پیشرفت و مدیریت فوق استثنایی‌مون در صنعت خودرو را بهشون اعلام کنیم ؟ مثل مدیریت بینظیر و غلبه بر کرونا ؟؟!! اخه چقدر ادعا من که از رو رفتم !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
ایران رکوردار بیشترین مرگ بخاطر این خودروها ست..تنهاکشوریکه یه مردمانش اهمیت نمیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
با سلام . بازار ایران مانند خودرو .لوازم خانگی .و صنعتی دارای تنوع بسیار زیاد نسبت به بازار کشورهای دیگر مخصوصا بازار کشورهای همسایه می باشد . انوع خودرو .لوازم خانگی . صنعتی . اروپایی و چینی را می توان در بازار ایران پیدا کرد . اگر اسیب شناسی شود . یکی از مهمترین علت ان رواج انتقال سرمایه از ایران به کشورهای ترکیه . دبی . و اروپا می باشد . این فرهنگ باعث شده که مدیران .نمایندگان نخواهند اروپا را حتی با تحریم ایران توسط انها از دست بدهند . و الان شاهد ورود بسیار گستره و زیاد قطعات خودرو . به بازار ایران هستیم . این یک واقعیت است غلم تجارت ثابت کرده و مدیران می دانند اگر خودرو وارد ایران شود به طبع ان دو یا سه برابر قیمت خودرو وارداتی قطعه به ایران وارد خواهد شد و سود حاصل از فروش قطعه خیلی بسیار زیادتر از سود حاصل از فروش خودرو است . حتی اجازه می دهند که نهادها . سازمانها دولتی خودور وارد ایران کنند تا انها بتوانند قطعه وارد ایران کنند . لذا می بینیم واردات خودرو لوازم خانگی و صنعتی اکثرا از طریق نهادها و سازمانها وارد ایران می شود .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
چهل بار سمند را خودرو ملی اعلام کردند یعنی تماما توسط ایران ساخته میشود چرا در این چند سال نتوانست حتی یکی بسازد به قول معروف اگر بره است پس دمه اش کو؟
وقتی توانایی ساخت یک خودرو نداریم چرا لاف اصلا خودروساز بودن میزنیم چه برسد به بیستمی دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
سود این تعداد خودرو ساخته شده در ایران برای شرکت های خودرو سازی بیشتر از 4 میلیون خودرو ساخت شده در آلمان است چون در ایران برای خرید یک خودرو در سطح خودرهای معمولی در چین مثل جک اس فایو باید کل حقوق 6 سال را برای ان پرداخت کرددر حالی که در کشورهای دیگر با حداکثر یک سال حقوق می توان ان را خریداری کرد پس با در نظر گرفتن سود سالانه حدد 7 برابر سود بیشتر کسب می کنند این یعنی برابر 6 میلیون تولیدخودرو
بیستمین خودروساز بزرگ دنیا، چند خودرو صادر کرده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
به استناد به گوگل، 5.7 میلیون دلار صاردات به 9 کشور در سال 2019.
بقیش رو هم خودتون جستجو کنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
ناشناس ۱۵:۵۵,این چندرغاز صادرات،در مقابل چند میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ و واردات اقلامی که قبل از تحریم ها ادعای خودکفایی و تولید ملی داشتن، و معلوم شد دروغی بیش نبوده است،به نظرتون زیاده؟؟؟
از نظر کیفیت چندمه؟تعداد بالای فرغون ساختن که هنر نیست.
اسم اینا را میزارین خودرو؟
مونتاژ فرغون!
ایران اولین فرغون ساز دنیا هم هست.
خودروساز یا آشغال ساز؟
واردات را آزاد کنید ببینیم چند نفر خودرو ایرانی می خرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
112 نفر
اگر واقعا کسی بغیر از ایران خریدار این خودرو باشه درسته قیمت فضایی + کیفیت پایین = خودرو داخلی ،در ضمن موجب اشتغال زایی برای کلی تعمیر کار شده
به بركت رانت و انحصار و عدم رعايت حقوق مردم صاحب رتبه شدن ارزشي نداره ،
این را هم بنویسید بزرگترین تولید کننده بی کیفیت خودرو ،انگار برای شما کمیت مهم است تا کیفیت ،اینطور با افتخار ننویسید بزرگترین
اون آَشغالای ساخت ایران اسمشون خودرو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
اس دی صفر گرفتبم هنوز ۲۰۰۰ تا کار نکرده کفپوش از بغلا در اومده بیرون
با ارزی که به این فرغون سازان داخلی تعلق میگیره میشه بهترین تویوتای 5 سال کار کرده رو وارد کشور کرد و ملت رو راحت ...خداوکیلی ماشینهایی که در کابل رفت و آمد میکنند آبرو ریزی برای خودروهای تهران است.
ایران بیستمین خودروساز بزرگ دنیا شد.
از دروغ های شاخ دار است. ایران در گاری سازی هم بیستم نیست. ایران و خودروسازهای آن قاتل مردمان بدبخت و فلاکت زده خود هستند. خدا از این مسئولین و گاری سازهایش نگذرد.
تابی جون این تیترو خودت تغییر بده اول ایران خودرو ساز نیست مونتاژ کار است؟! دوم اینها خودرو نیستند ماشینی که امنیت و استاندارد نیست میشه فرغون نه ماشین و وسیله کشتار است نه نقلیه.......رانندگی مردم هم که از شاهکارهای جهانی است.
خودروسازی که بهد ۴۲ سال فولاد بدنه را وارد میکنن خودروساز نیستن
فرغون یا لگن ساز آدم خند ه اش میگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرغون یا لگن ساز آدم خند ه اش میگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه سر به تمسخر گرفتن شرکت بنز آلمان درمورد خودرو سازی ایران بندازید بعداً این خبر رو فاش کنید
کاش همین چند تا فرغون ساز هم وجود نداشتن
عجب
خودرو کجا بود آشغالسازیه
اونم به بالاترین قیمت.
خجالت بکشید واقعا
فكر كنم كلا ١٩ تا كشور تو دنيا ماشين ميسازند
بزرگترین آشغال ساز دنیا ......
من نمی دانم بر چه اساسی بیستمین خودرو ساز جهان شدیم آخر نمی بینند هر ماه ده بیست هزار خودرو را پیش فروش می کنند پولش را می گیرند تا کی تحویل دهند ماهی ده بیست هزار خودرو سالی می‌شود دست بالا بگیریم همه خودرو ساز های ایران 400هزار حالا خودت حدیث مفصل خوان کیفیت هیچ کمیت کم
بهتره بگيم : تو آشغال سازي بيستم شديم به بركت رانتخواري بي عدالتي اقتصادي .
از اخر بیستم شده نه
بیستمین قدرت بین بیست کشور دیگه نه ؟؟!
میخواستم عین دوستان بگم فرغون یا لگن. دیدم فرغون و لگن یه کارکردی داره که اونو انجام میده اینا چی؟؟؟
ببینیم انها جلوی وارداتشون بستند وفقط ایران این کارو کرده
خخخخ ترکیدم ازخنده منظورتون ازخودرروساز این حلبیهای چهارچرخه دیگه خخخخ خداخفتون کنه روده هام پیچ خورد ازبس خندیدم
بازم خبر خودرو و داغ دل ملت .
آخه منتاژ يه مشت قطعه چيني بيكيفيت رو خودرو هاي دهه ٩٠ ميلادي شد خودرو كه خودتون رو جزء خودرو سازها اوردين ؟ كدوم كشور اجازه ميده اين فرغونا رو وارد كنه؟ اين آشغالو رو فقط ملت
بدبخت ايرانه كه به زور بايد سوار شن. شما بعد چهل سال حتي يه خودرو قابل. رقابت و صادرات به دنيا نتونستين بسازين.
کی ایران رو جزو خودروسازها رده بندی کرده؟؟
چرا باکامنت موجب روحیه شکنی میشوید خبرکاملا درسته از آخربیستم هستیم البته اون 19تاکشورخودرو نمیسازند.
البته به هر چهار چرخی نمیشه گفت خودرو، ایران بزرگترین تولید کننده گاری های موتور دار در دنیاس که گاری هاشونو به قیمت لوکس ترین خودرو های جهان به زور به ملت بدبخت و گرفتارشون قالب میکنن.
آشغال ترین خودروی دنیا رو دارن تولید میکنند بعد ادعای ارث اجدادی دارن واقعا که
واقعا متاسفم که یه عده نمی گذارند ماشینهای روز دنیا وارد ایران شود
اینم بنویسید که ایران رکوردار کشتن مردمش با این آشغالهای به ظاهر ماشین.سابانه بالای ۳۰هزار کشته‌.
فکر کنم خود رو سازان ایران رتبه اول از نظر زیان انباشته یعنی هشتصد هزار میلیارد تومان باشد .
ایا‌ این کار درسته که جلوی‌ ورود‌ خودرو را بگیرید‌ تا مردم‌ مجبور‌ بشن‌ فقط‌ خودروی بی کیفیت‌ شما را بخرند‌ ؟! خودرو ی داخلی را بدون کنترل کیفیت میدید دست ملت‌ !؟ اخه مگه میشه خودروی صفر را بگیری‌ بعد راه بیفتی این مکانیکی اون مکانیکی‌ ...؟!
معیار های حتی ۳۰ سال پیش نیز در ساختن خودرو پراید (افتخار) که باید موجب شیم (خجالت) باشد در صنعت خودروسازی ایران رعایت نشده. علیرغم سایز کوچک مصرف بنزین و هم چنین آلوده سازی این ماشین چندین برابر ماشین های دیگر است. به بدسازی ها موجود (Defects ) اشاره نمی کنیم. سال پس از سال هیچ تعغیری برای بهبود کیفی مهندسی این ماشین صورت نگرفته. صندلی های عقب این ماشین حتی فاقد کمر بند ایمنی است که مهمان های خارجی را متعجب می کند. ما بنجل کره را گرفتیم و بدتر تحویل هم مهینان دادیم. رتبه بیستم شدن در تولید این اشغال چه افتخاریست؟
منظورازخودرو؛همان فرغون منظورشه؛تابوت که خودرو نمیشه!!!
من ساکن کانادا هستم اینجا کمپانیهای بزرگ خودرو سر فروش بیشتر خودروهاشون باهم رقابت شدیدی دارند وکلی امتیاز میدن تا مردم انهارا برای خرید انتخاب کنند ادم واقعا گیج میشه که کدام را انتخاب کنه یکی از یکی مدرنتر و راحت تر و امن تر و صد البته زیباتر
من خودم بعداز کلی تحقیق یک تویوتای کرولای ۲۰۲۱ را خریدم از دم قسط ماهی ۲۸۰ دلار قیمت نقدش هست ۲۲۰۰۰ دلار که به نرخ ارز ازاد کانادا میشه کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان
حالا اینرا مقایسه کنید با فرغونی مثل پراید که طراحی ۳۰ سال پیش هست و کوچکترین مزیتی نداره و خریدار مظلوم و به معنی واقعی بیچاره ایرانی مجبوره برای چنین کالای بی کیفیتی ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت کنه
سالهاست که به بهانه حمایت از تولید داخل جلوی ورود خودروهای باکیفیت خارجی گرفته میشه یا اگرهم اجازه ای داده بشه عموما اینکار توسط خود تولیدکنندگان داخلی انهم به چندبرابر قیمت خارج ازکشور انجام میشه حال سوال اینجاست که ایا این حمایت منجر به ارتقای کیفیت محصولات داخل شده پاسخ تا ابد یک کلمه خواهد بود «خیر» !
به حال کسانی که این خبرها اعلام می کنندباید گریست...
چوک ساله. هههههههه
خجالت اور واقعا مثلا پراید و تیبا با چی ماشین های مقایسه می کنید نکنه با بنز و ولو و بی ام و ...
عامل بدبختی ما این خودروسازها هستند کاش از بین برن
میدونید نباید خودروی خارجی وارد بشه و فضا بسته بمونه تا همونهایی که واردات خودرو را ممنوع کردن به منفعتشون برسند. یکی گفت من تو مسابقه دو و میدانی اول شدم همه گفتن چطوری به تیپت نمی خوره . بررسی کردن دیدن همین یک نفر شرکت کننده داشته و برنده شده . مثل ایران خودرو و سایپا .اگر خودرو آزاد شود نفر چندمین. حااااا
یه نفر تو مسابقه شرکت کرد اول شد .دیدن هیچ کس را غیر ازاین بابا تو مسابقه راه ندادن . واردات خودرو ممنوعه بعد خودروسازهای ما اول هستند . همونهایی که واردات را ممنوع کردن از این خودرو سازهای باج می گیرند و اجازه وارد شدن شخص دیگری را به مسابقات نمی دهند.
هر وقت این خودروهای تولیدی تون توانست وارد بازار جهانی بشود بیایید تو بوغ و کرنا بدمید
این یک رقابت سالم نیست چون ایران دوپینگ کرده خخخخ
جالبه که با این که ترکیه جزء تولید کنندگان مشهور خودرو در دنیا نیست، در تولید خودرو بالاتر از ایران قرار دارد!
شما پراید رو با فرد آمریکایی یا تويوتا ی ژاپن یکی حساب کردید
اینکه شده بیستمین فرغون ساز به اسم خودرو مقصرش همین ملت در صحنه است. که صف می بینند تا این فرعون ساز تولیدش بالا بره. یا خارجی یا کارکرده بخر چرا پول اونم نقد میدی به اینها. تقصیر از ماست
آیامسولان خودشان یا خانواده شان خدایی پراید سوارمیشن به خدا نه پس خودرو نگید
خیلی جالب!!!!!!!من که قبول دارم.....نمی دانم ثروت را کجا مخفی می کنند.....آیا هیچ کس می داند چطوری زیان ده هستن....
ایران خودرو نمیسازه پراید فرغونی مال کره ماباقی قطعه وارد میکنه اینجا سوار میکنند
مثل او واکسن که به مستضعفین جهان قراربود صادر کنن ،
اقا قبول
ایران هم جزو خودروسازها
ماهم خودرو
ولی
یک امار بدین از این کشورهای خودرو ساز ببینیم کودومشون خودروسازاشون انحصاری شدن
و کدومشون مردمشون مجبورن خودرو داخلی بخرن
ایا مردم اون کشورها مجبورن خودرو داخلی بخرن ؟
یا واردات آزاد هست و بازم مردم خودرو داخلی را ترجیح میدن؟که در این صورت معنی رقابت و خودرو سازا بودن بخودش میگیره،
کشوری مثل ایران که،
واردات ممنوعه
خودرو سازی انحصاره
حق انتخاب نداریم
گرونیه
قیمتها چندبرابر خارجیه
خودروهامون کیفیتش از خودروهای بیست سی سال پیش خارجی هم پایینتره
و مردم مجبور به خرید هستن ،میشه ایران را اورد جزو این امار؟
لگن وفرغون میسازنددیگه چراسانسورمیکنی!؟!؟
هی دشمن دشمن نکنید و دنبالش نگردید این دو فرغون ساز از هر دشمنی بیشتر تلفات انسانی و مالی به مردم وارد کردند .
چرا بیستم ما اولین هستیم،، ،،هیشکی نمیتونه مثل ما فرغون بسازه،،،،
مطططططمعنا ،،بی کیفیتترین ،آشغال ترین ،ناامنترین خودروسازی جهان نیز هستیم لطفا خبرهارو کامل منتشر کنید
عجب خودروهایی هم که میسازه واقعا نظیر ندارن هم قیمت هم کیفیت
بیست و دو , سه سال پیش نوزدهم بود تعداد تولید خودرو
نارضایتی در بیشتر نظرات به چشم میخوره ولی موقع ثبت نام همین فرغون ها مثلا برای دوهزارتا خودرو دو میلیون نفر ثبت نام میکنن . والله ما نفهمیدیم فاز ملت چیه .
منظورتان از خودرو همان تابوت چهار چرخ است ؟
خودتون راگول نزنید.اگه راست می گید واردات خودرو راآزادکنید بعد خواهید دید که کسی خودروهای تولید داخل رابه مفت هم نمی خواهد ودرلیست افتخارآخرشدن راهم نخواهید داشت.
کاش کشوری که رتبه 200 ام رو داره بودیم و حق انتخاب انتخاب داشتیم.
اگر خودروسازهامون (!) در بازار آزاد رقابتی به این رتبه میرسید حساب بود نه در شرایط انحصاری و اجبار و کردن خون ما تو شیشه و چاپیدن!
دوتا از بزرگترین عوامل بیچاره کردن مردم: یکی بانکها ودیگری به اصطلاح خودروسازان.
قیمت و کیفیت خودروها هم بگو ببینیم در چه رده ای است ایران
واقعیت اینه بی کیفیت بدون خودروها و عدم ایمنی باعث عزاداری خیلی از خانواده ها شده است.
یکی بیاد این سهام عدالت منو ببره برای خودش! هی حسرت میذارین به دل بعضی ها که گیرشون نیومده ! زشته واقعا
بزرگترین خودروسازی که ارزش هرسهم آن 1700ریال وبدون خریدار
واقعا مسوولین صنعت خودرو با خواندن این کامنت ها بخصوص اطلاق خودروی ایرانی به فرغون از خجالت اب نمیشن؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر