بازدید 6035

حضور خبرچین اف‌بی‌آی در میان شورشیان کنگره آمریکا

رسانه‌های آمریکا روز یکشنبه از حضور یک خبرچین اداره فدرال آمریکا (اف بی‌آی) در میان شورشیان ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه سال جاری میلادی خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 26 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، نیویورک تایمز نوشت: خبرچین اف بی‌آی که عضو گروه افراطی "پسران مغرور" است، با حضور در میان شورشیان به افسر اف بی‌آی مرتبط با خود خبر حمله حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره را به صورت زنده گزارش می‌کرده است.

این نشریه آمریکایی ادامه داد این خبرچین اف بی‌ای توانسته بود با رهبران این گروه افراطی که در آمریکا به جدال‌های خیابانی مشهور هستند، ارتباط نزدیکی برقرار کند.
هنگام رسیدن حامیان ترامپ به مقابل حصار‌های ساختمان کنگره و شکستن این موانع و درگیری با پلیس، این خبرچین اف بی‌آی گوشه‌ای ایستاده و مشغول ارائه پیامک به افسر اف بی‌آی بوده است.

نیو یورک تایمز در بخشی از گزارش خود نوشت که اگرچه این اطلاعات نمی‌تواند قضاوت درستی از اطلاع اف بی‌آی از وقایع ششم ژانویه ایجاد کند، اما نشان می‌دهد که اداره فدرال آمریکا از وقایع آن روز دید بسیار گسترده‌تری داشته است.

در گزارش‌های خبرچین اف بی‌آی به نحوه عملکرد گروه پسران مغرور اشاره و ادعا شده است که این گروه هیچ برنامه قبلی برای استفاده از خشونت و حمله به ساختمان کنگره نداشته‌اند و به صورت لحظه‌ای و همگام با سایر گروه برای حمله به ساختمان تصمیم گرفته‌اند.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیرو‌های امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. در جریان این حمله خشونت آمیز، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا با استیضاح دوم او در کنگره همراه شد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار