بازدید 4689
۲

آقای داورزنی پاسخگوی حذف جوانان والیبال با اشتباه خود باشید

کد خبر: ۱۰۷۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ 25 September 2021

بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر ۲۱ سال جهان با حضور ۱۶ تیم برتر از قاره‌های مختلف جهان به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان درحالی پیگیری شد که تیم ملی والیبال ایران در دو بازی اول خود در مرحله گروهی این رقابت ها شکست خورد و از صعود به دور بعدی بازماند.

جوانان والیبال ایران در اولین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت ها از بلژیک و در بازی دوم از آرژانتین شکست خوردند تا مدعی و مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات در مرحله گروهی حذف شود!

جوانان والیبال ایران در این رقابت ها درحالی شکست خوردند که بهروز عطایی همزمان هدایت تیم بزرگسالان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا و تیم جوانان را در رقابت های جهانی برعهده داشت. به نظر می رسد عطایی که یکی از مربیان خوب وطنی است  در هدایت دو تیم والیبال آن هم به صورت همزمان دچار مشکل شد چرا که این مربی بلافاصله پس از هدایت تیم ملی والیبال در ژاپن آن هم برای مسابقات آسیایی، به ایتالیا اعزام شد تا هدایت جوانان والیبال را در رقابت های جهانی برعهده بگیرد.

عطایی که موفق شده بود تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران را قهرمان آسیا کند در رقابت های جهانی آن هم در رده سنی جوانان نتیجه خوبی نگرفت تا تیمش موفق به صعود به دور بعدی این رقابت ها نشود.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران پس از قهرمانی والیبال ایران در رقابت های آسیایی فرصت را مغتنم شمرد و رو در روی منتقدان قرار گرفت و گفت: "کسانی که در دو ماه گذشته هر گونه که خواستند علیه تیم تاختند، باید امروز به احترام این بازیکنان بایستند."

منتقدان درحالی از عملکرد فدراسیون والیبال و داورزنی انتقاد کردند که به نظر می رسید آن ها برای رشد والیبال و دلسوزی این حرف ها را می زنند. حتی منتقدان این ریسک را پذیرفتند که ممکن است روابط صمیمی  آنها با فدراسیون والیبال قطع شود، اما آنها تصمیم داشتند که واقعیت را بیان کرده تا به تیم ملی والیبال کمک کنند.

یکی از صحبت هایی که منتقدان مطرح کردند دلیل هدایت همزمان یک مربی در تیم ملی جوانان و بزرگسالان بود. در والیبال روز دنیا و تیم های مدعی هیچ گاه دیده نمی شود که یک نفر همزمان هدایت دو تیم آن هم در سطح ملی را در دست داشته باشد.

به نظر می رسد عطایی که در چندین ماه گذشته زحمات زیادی برای جوانان و بزرگسالان کشید نتوانست آنچنان در رقابت های جهانی جوانان موفق عمل کند.

حال بازهم به نظر می رسد آقای داورزنی زود قضاوت کرده و با قهرمانی ایران در مسابقات نه چندان مطرح آسیایی فرصت را مغتنم شمرده و به منتقدان تاخت.

اما حالا فدراسیون والیبال و آقای داورزنی باید پاسخگو باشند که چرا مدافع عنوان قهرمانی همچون نمایش ضعیفی را در رقابت های جهانی داشته و علت انتخاب عطایی برای هدایت همزمان دو رده سنی تیم ملی چه بوده است؟ در واقع اشتباه استراتژیک فدراسیون والیبال باعث شد تا تیم ملی جوانان حذف زودهنگامی از مسابقات جهانی داشته باشد.

شاید اکنون باید گفت که آقای داورزنی حال شما به احترام صحبت های منتقدان تمام قد بایستید و به ابهامات پاسخ دهید.

امید است که فدراسیون والیبال خود را ملزم به پاسخگویی ببیند چرا که در دوره های گذشته به خصوص در دوران آلکنو فدراسیون در باره بسیاری از موضوعات سکوت کرد تا همچنان برخی از ابهامات وجود داشته باشد.

منبع:ایسنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
من از تفسیر های عرض ورزانه خبرهای بخش والیبال تابناک بسیار تعجب میکنم.هر موقع تیم های ملی با مثلا سرمربی وطنی میبرند به داورزنی توهین میکنند و نتایج مثبت را به هم فکران خود نصبت میدهند و هر موقع تیم با همان سرمربی وطنی نتیجه نمی گیرد باز به داورزنی تندی می کنند. بهتر است بجای اینگونه برخوردها که ظاهرا خارج از حیطه ورزشی هست بهتر است به تفسیر درست از بازیها پرداخته بشه
عین همین مطالب هماهنگ شده در سایتهای دیگه هست از جمله ایسنا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر