بازدید 14381
۸

آخرین آمار کرونا در ایران تا دوم مهر/ ۲۸۴ بیمار دیگر بدرود حیات گفتند

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۵ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۶۵۰۲ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 24 September 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۳۴ میلیون و ۷ هزار و ۳۸۰ دوز اول و ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۲۹۲ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده که بر اساس آن، مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۲ دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق ۸۱۸ هزار و ۷۱۵ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۲۱۶۱ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۵ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۸۸۵ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۸۴ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۱۸ هزار و ۷۹۲ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۴ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۸۷۶ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۶۵۰۲ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۱ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۳۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۵ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۵ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۲ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
خدا را شکر داره کنترل میشه
تابناک جان فکر کنم نرخ مرگ در ایران شده 2.38 لطفا یه بررسی بکنید
نرخ مرگ‌ومیر بر پایهٔ داده‌های ۲۴ ساعت گذشته یعنی ۲۸۴ کشته نسبت به مجموع بیش از بیست‌وچند هزار خروجی؛ که می‌شود کمتر از ۱٫۵ و نزدیک به ۱ درصد در ایران. نرخ مرگ‌ومیر از آغاز آمارگیری کرونا تاکنون هم در ایران ۲٫۳۷ و در جهان ۲٫۲۳ است. شمار شهرستان‌های قرمز و… را هم تا این لحظه اصلاح نکردید!
الان صحبت از واردات واکسن های آمریکایی است که امیدوارم هر چه صورت صورت بگیرد تا بیش از با جان و زندگی مردم بازی نشود ولی سوالی که الان مطرح می‌شود این است که چرا 6-،7ماه قبل که واکسن فایزر به حلال اهمر اهدا شد از پذیرفتن آن خودداری کردید و با لجبازی جا ن صدها هزار انسان بیگناه را به خطر انداختید و خانواده‌ای بسیاری را داغ دار کردید واقعا لحظه‌ای به عواقب کارتان فکر کرده بودید و این روز را متصور بودید اگر به عاقبت کارتان فکر کرده بودید وباز هم در را بر همان پاشنه چرخانید که گناهکارید و اگر به امروز فکر نکرده بودید عذر بدتر از گناه!!
هرچند که روند کلی، خوشبختانه، کاهشی بوده، ولی بازهم روز جمعه، آمارگیرها تعطیل یا نیمه تعطیل بوده اند، آمارها کم شده اند. از یکشنبه که کم کم برگردند، دوباره تلفات تاحدودی زیاد می شود؛ البته امیدوارم که نه خیلی.
با زیادشدن واکسن، خطر کم شدن داوطلب برای واکسن زدن، کم کم درحال رخ نمودن است.
امیدوارم از الان برای تشویق به واکسن زدن، مثلا حتی با دادن امتیازاتی مانند پول نقد یا بخشودگی مالیاتی و عوارض، یا بن خرید، یا دادن اولویت برای استفاده از برخی خدمات عمومی دولتی و حتی - باهمکاری بخش خصوصی - خصوصی، برنامه ریزی و فکر شود.
خداوند رحمت کند.ای کاش ما هم به این عزیزان بپیوندیم.خسته ایم از این دنیا.جای بهتر را باید در دنیای دیگر جستجو کرد.
با سلام، تزریق واکسن نباید از دو میلیون کمتر باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر