بازدید 9197
با واردات نخستین محموله در مهرماه

مجموع واکسن وارداتی ایران از ۶۵ میلیون دوز فراتر رفت

تا ظهر آخرین روز شهریور ماه ۱۴۰۰، نزدیک به ۴۷ میلیون دوز انواع واکسن به گروه‌های هدف واکسیناسیون در کشورمان تزریق شده که از این میزان، نزدیک ۴ میلیون دوز واکسن تولید داخلی بوده و مابقی از محل واردات تامین شده است؛ یعنی ذخیره ۲۲ میلیون دوزی واکسن در کشورمان که پشتوانه خوبی برای پیشبرد واکسیناسیون بدون هرگونه دغدغه است.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 23 September 2021
تابناک اجتماعی
ساعاتی پیش و با واردات نخستین محموله در مهرماه، مجموع واردات واکسن به کشورمان از ۶۵ میلیون دوز فراتر رفت؛ وارداتی که قرار است در ماه جاری شتاب چشمگیری بیابد.

به گزارش «تابناک»؛ صبح امروز هواپیمایی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران به زمین نشست که حامل چهارمین محموله سنگین واکسن به کشورمان بود؛ محموله‌ای شامل ۵ میلیون دوز واکسن «سینوفارم-پکن» که از چین به مقصد کشورمان بارگیری شده بود و پنجاه و ششمین محموله وارداتی کشورمان محسوب می‌شود.
 
عمده واردات واکسن به ایران در نتیجه تولید انبوه این فراورده در چین و عمل این کشور به تعهداتش است؛ تعهداتی که امثال روسیه، هند و حتی سازمان بهداشت جهانی در عمل به آنها به شدت بدقولی نشان داده‌‎اند.
عمده واردات واکسن به ایران در نتیجه تولید انبوه این فراورده در چین و عمل این کشور به تعهداتش است؛ تعهداتی که امثال روسیه، هند و حتی سازمان بهداشت جهانی در عمل به آنها به شدت بدقولی نشان داده‌‎اند.

این محموله، بیست و یکمین محموله واکسن است که به واسطه جمعیت هلال احمر کشورمان وارد شده و با تحویل آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، مجموع واکسن وارداتی ایران به ۶۵ میلیون و ۳ هزار و ۶۰۶ دوز رسید. واکسن‌هایی که تا ظهر روز گذشته بالغ بر چهل و سه میلیون دوز از آن‌ها تزریق شده است.

آن گونه که اطلاعیه اخیر وزارت بهداشت نشان می‌دهد، تا ظهر آخرین روز شهریور ماه ۱۴۰۰، نزدیک به ۴۷ میلیون دوز انواع واکسن به گروه‌های هدف واکسیناسیون در کشورمان تزریق شده که از این میزان، قریب به ۴ میلیون دوز واکسن تولید داخلی (کووایران برکت) بوده و مابقی از محل واردات تامین شده است.
 
شروع پرشتاب واردات واکسن در ماه جاری را به روایت این نمودار می‌توانید ببینید.
شروع پرشتاب واردات واکسن در ماه جاری را به روایت این نمودار می‌توانید ببینید.

بدین ترتیب می‌شود از ذخیره ۲۲ میلیون دوزی واکسن در کشورمان سخن گفت که پشتوانه خوبی برای پیشبرد واکسیناسیون بدون هرگونه دغدغه است؛ رویدادی که قرار است شتاب هم بگیرد و به این منظور، قرار است محموله‌های بزرگتری از واکسن به کشورمان وارد شوند و واردات واکسن شتابی بسیار چشمگیر بگیرد.

صحبت درباره واردات ۱۵ میلیون دوز واکسن در هفته از دهم مهرماه تا دهم آبان ماه است که به واردات ۶۰ میلیون دوز واکسن در یک ماه منجر خواهد شد که تقریبا برابر همه واردات واکسن به کشورمان تا به امروز است، در حالی که در این بازه محموله‌های دیگری از واکسن از جمله تولید داخلی نیز روانه بازار خواهند شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
حالا صحبت از واردات واکسن آمریکایی فایزر و جانسون است که کار بسیار خوبیست ولی خداوند نگذرد از کسانی که از روز اول در مسیر واردات همین واکسن‌ها سنگ اندازی کردند و مردم بیچاره را به عذا نشاندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
مسئولین باید بابت عدم واردات واکسن معتبر محاکمه شوند
ورود واکسن از فرودگاه به درمانگاه اشتباه است
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
ورود مستقیم واکسن های وارداتی از فرودگاه به مراکز تزریق ، بدون آزمایش آنها از لحاظ نداشتن آلودگی ، کاملا اشتباه است

در این ورود سیل آسای
ورودواکسنها
احتمال وجود آلودگی هرچند به مقدار کم در آنهاوجود دارد
مانند مدرنا در ژاپن و اسپوتنیک در روسیه ، البته فقط در یک کارخانه آن
ورود مستقیم واکسن ها از فرودگاه ، به مراکز تزریق ، بدون آزمایش آنها ، کاملا اشتباه است
مخبر عامل تاخیر 6 ماهه واکسن با همکاری و اطاعت محض نمکی
مخبر قرار بود تا پایان شهریور 50 میلیون دز واکسن تحویل دهد و مجموعه تحت مدیریت این آقا تا حالا 5 میلیون تحویل داده یعنی یک دهم چیزی که قول داده بود!! خطاب من به این آقا است تو که توان تولید وتحویل این حجم از واکسن را نداشتی چرا مردم را به بازی گرفتی!!!! خبرداری در این بازی زشت عده زیادی از هموطنانمان جان دادند! نمیدانم! اگر هدف بستن قرارداد میلیاردی با دولت برای خرید واکسن بود یا ارتقا شغلی که در هر دو مورد موفق شدی!! ولی اگر انسان مومنی هستی و به آن دنیا اعتقاد داری بدان که مسیر سختی در پیش داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
یک بازی کثیف سیاسی بود تا روحانی نتواند

واکسن وارد کند !!!!!؟

و تاوانش را صد هزار نفر از مردم با جانشان دادند

روزی بالاخره انها همگی محاکمه خواهند شد

و هر چند الان به روی خودشان نمی اورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
این حرف در صورتی درست است که هیچ واکسنی در دولت روحانی وارد نشده باشد، وگرنه واکسن چینی که ممنوع نبود
چی شد 50 کیلیون دز واکسن برکتتون ؟؟؟ معاون اول شد جاش ؟
شما که می خواستید وارد کنید همان اول که ترکیه و امارات گرفتند می گرفتید نه اینکه بگویید ما آزمایشگاه نیستیم نمکی و دار و دسته اش لکر می کردنند واکسن می سازند و معروف می شوند و پولی به هم می زنند دهها هزار ایرانی طبق معمول فدای جهالت و وقت نشناسی مسئولان شدند نمی دانند کی عمل باید بکنند عین پذیرش قطعنامه در زمان جنگ باید بداند کی باید عقب نشینی کند و کی حمله کند وگرنه هر کس عوامی مثل من هم در موقع ضعف می داند که باید عقب بکشد
پس برکت چرا درامار نیست
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
این امار واکسن وارداتی است
فضول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
امار واکسن وارداتیه! مگه برکت رو وارد می کنن که میگی چرا تو امار نیستش؟؟؟؟
یک سوال واکسن فایزر برای مسئولین وارد میشود و مردم از این واکسن بی نصیب هستند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
فقط برای کادر درمان
لی لی بیمارستان پارس.ئاکسن فایزر برای زنان باردار
آمار و ارقام خرید واکسنتون مثل آمار تعداد فوتی های روزانه شدیدا بودار و مشکوکه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
نزنن میگن نمیزنن میزنن میگن چرا میزنن شما ملت کلا افتادید رو دنده لج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
برو خدا شفات بده
با این حساب قطعا نه تنها واکسیناسیون کشور تا قبل از 10 آبان تمام میشه، مشکل اصلی اینه که اینهم داوطلب واکسن زدن پیداکنیم!! این، الان یعنی، 23 میلیون واکسن نزده داریم. برکت هم که قراربود تولیداتشان را به 15 میلیون درماه برساند (مثلا برای همین دوره 10 مهر تا 10 آبان). حالا با حساب تولیدشده های فعلیش و تولیداتشان تا 10 مهر، بیش از 20 میلیون برکت داریم. احتمالا مجموع واکسنهای دیگر وارداتی و داخلی هم به 20 میلیون برسه (در همین دوره 40 روزه اول مهر تا 10 آبان). این یعنی 100-120 میلیون دز واکسن. مگر چقدر واکسن نزده داریم، و چقدر می خوان بیان واکسن بزنند؟ واقعیت اینه که بهرحال 100 درصد مردم که نمی آیند، واکسن بزنند. همینطور بچه های زیر 12 سال.
بنابراین باید تبلیغات برای واکسن زدن زیاد بشه. تنوع واکسن زیاد بشه. بخصوص مردم را هم برای زدن دز سوم، هرچه زودتر، تشویق کنند. الان می گویند 6 ماه بعد برای دز یادآوری. باید 3 ماهه اش کنند.
کشور ما 80 میلیون نفر جمعیت داره و اگر فرض کنیم 80% آن دو دوز واکسینه شوند میشه امید به کنترل نسبی کرونا میشویم یعنی: 80*8.*2=128میلیون دوز واکسن نیاز داریم.
پس هنوز خیلی باید واکسن وارد کنیم.
ضمن اینکه مسئولین روشی را برای واکسن اجباری را در برنامه داشته باشد تا جان مردم توسط عده ایی قانون گریز به خطر نیفته!!!
ما میگوییم میشود اونا میگویند نمی شود چون اف ای تی اف نیست
چه کسی پاسخگوی دیر واردکردن واکسن و عزادارشدن هزاران خانواده ایرانیه چرا کسی پاسخگو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
کی بود کی بود من نبودم
بدعهدی ؟ چرا فقط برای ایران بدعهدی هست نه برای کشورای دیگه ؟؟ چیزی از ضمانت اجرا شنیدید ؟ این هم ذکر کنید چ تعدادی اهدایی هست !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر