پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۳۱ شهریور

بورس فردا در حالی کار خود را آغاز می‌کند که دیگر خبری از کانال ۱.۴ میلیون واحدی هم نیست و با این سقوط‌های سهمگین سهامداران با یک ترس مواجه شده اند. خبرنگار نبض بورس در گفتگو با مریم محبی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی وضعیت بازار فردا پرداخته است.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳ 21 September 2021

به گزارش بورس تابناک، امروز هم شاخص کل سقوط کرد و بازار شرایط اصلا مساعدی را نداشتند. حالا شاخص کل کانال ۱.۴ میلیون واحدی را نیز از دست داده است و سهامداران با ترس و ناامیدی بیشتری، این سقوط بازار را نظاره گر هستند.

بورس فردا چه روندی را خواهد داشت؟

مریم محبی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه  گفت: بازار سرمایه در شرایط مطلوبی به سر نمی برد. هم از لحاظ تکنیکالی حمایت قوی از دست رفته است و هم از نظر هیجانی بازار در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

وی ادامه داد: اعتماد سهامداران و سرمایه گذاران خرد از بین رفته و همچنان ترس بر بازار حاکم شده است. محبی افزود: تغییر قوانین و رفتارهای سلیقه ای باعث شده است که سهامداران خرد با ترس بازار را تماشا کنند و با شنیدن اخبار مثبت و منفی، سهامداران واکنش منفی داشته باشند.

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: حتی وقتی که سهامداران فکر می کنند که بازار وضعیت مطلوب تری دارد، اقدام به خروج سرمایه های خود از بورس می کنند و رفتار آمیخته با ترس را دارند. 

محبی گفت: پیش بینی میشود بازار سرمایه نیازمند احیای اعتماد از دست رفته سهامداران خرد بوده و اگر اقدام جدی در این خصوص نشود، شرایط بی ثبات، ناشی از عدم اعتماد سهامداران ادامه دار باشد که البته این مهم صرفا توسط مقام ناظر و توسط سازمان دست یافتنی خواهد بود.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم که پول خرد حقیقی ها در بازار ماندگار است و حقوقی ها هر چقدر هم از سهمی حمایت کنند چون این پول ها، پول های ماندگاری محسوب نمی شود، می تواند به راحتی از بازار خارج و یا از بازاری به بازار دیگر منتقل شود. محبی افزود: به همین دلیل آن چیزی که می تواند باعث بقا، قوام و بهبود شرایط بازار شود صرفا بازگشت اعتماد به سهامداران هست .لازم است سازمان هرچه زودتر دست به کار شده و برای بازگشت اعتماد سهامداران خرد به بازار اقدام جدی نماید.

این کارشناس بازار سرمایه در انتها گفت: تا زمانی که اعتمادسازی انجام نشود من زیاد به این بازار خوش بین نیستم و ادامه دار بودن اصلاحات را برای روزهای آینده پیش بینی می کنم.

 

منبع: نبض بورس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان